/spanien/barcelona/forum/15008.aspx/spanien/barcelona/forum/15008.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-18 14:48
1.70-ligan

Hur fan kan du gnälla så mycket på Dani Alves?
Han har varit hur viktig som helst de två senaste säsongerna i Barcelona. Utan honom är det inte säkert att vi vunnit trippeln 08-09. Eller ligan förra säsongen. För tillfället finns det ingen annan bättre högerback lämpad för oss.
De enda som kan mäta sig med honom är Ramos och Maicon. Men enligt mig är inte Maicons offensiv lika bra som Danis. Och vi behöver en bra offensiv på den kanten. För det första för att våra två vänsterbackar inte kan hjälpa till så mycket på motståndarnas planhalva. Det andra är att Pedro ofta byter kant, och när Messi startar som högeranfallare går han ofta in centralt.

Vi har absolut inte råd att förlora Dani Alves till någon annan klubb, det finns ingen bättre på marknaden och vi har definitivt inte råd, med de skulderna vi sägs ha.
Och som Dani Alves presterat i den blåröda tröjan är han verkligen värd en fet löneökning.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-18 14:42
el Flaco

Haha, man älskar verkligen Pep när man ser det. Han brukar sällan fira mål högljutt, men där så skrek han bara för att jävlas med Garrido.

Love it! Det går att vara sådär utan att vara arrogant och dryg *host* Mourinho.
Oh, men det där är ju Canizares! Jag undrade ju vad som hände el drago, vilken legend!
Barcelona el Flaco
2010-11-18 14:27
Härlig reportage om matchen mot Villarreal från spanska Canal Plus med extra fokus på bråket mellan Guardiola och Garrido på tränarbänkarna och även lite roligt att kamerorna lyckades fånga in en man som satt på Camp Nou med en Real Madrid-keps.
Barcelona Pep the King
2010-11-18 14:26
1.70-ligan.
Hade Dani Alves varit en pengakåt person hade han lämnat för City som gav han mycket mer cash än vad Barca gör. Men det är inget att vara orolig för. Han kommer skriva på ett nytt kontrakt med Barca snart.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-18 14:24
Dani Alves verkar vara en pengakåt person. Han säger att han trivs så jäkla bra i Barca och ärligt talat skulle han inte ha lyckats lika bra om han istället gått til Chelsea 2008, som det också ryktades om. Varför ens då fundera på att lämna för några miljoner hit och dit? Backar tjänar generellt sett mindre än offensiva spelare ..

Och Alves är inte viktigare än vad Pique är får vår defensiv t.ex. Nöj dig med den löneökningen du kommer att få. Du har redan allt i Barca. Några extra miljoner till på banken gör dig inte lyckligare!

Att spelare kan lämna för att de vill ha speltid kan jag förstå, men kom igen?
Alves spelar lika mycket som Leo Messi, är omtyckt av fansen, talar samma språk som nästan alla i laget. Han har det bra på alla sätt helt enkelt. Både fortbollsmässigt och utanför planen.

Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-18 14:13
Vi säger att det blev en lätt lottning för Real, men vi ska komma ihåg att Levente lyckades med ett oavgjort resultat när lagen möttes i ligan tidigare i höst. Men eftersom att Real vill satsa på Copa Del Rey efter tidigare års fiaskon, så ska de nog klara av att vinna de matcherna rätt så enkelt.

Intressant att Real senare möter Espanyol eller Atletico Madrid, två bra lag som de vita dock har haft väldigt lätt mot de senaste åren. Men en sådan match kan bli riktigt kul, då mittenlagen i La Liga brukar satsa 100 % på cupen, medan Real förmodligen koncentrerar sig på ligan och CL.

Och en sak till, om vi tar oss vidare mot baskerna så hoppas jag verkligen på att vi får möta Segunda-laget Real Betis. Getafe brukar spela bra mot oss samtidigt som det brukar vara strålande i cupen. Hoppas inte vi får möta tredjelaget från huvudstaden.
Barcelona DM1982
2010-11-18 14:02
Ja, VM -90 var nog det absolut tråkigaste VM som jag kan komma ihåg. Finalen var extremt tråkig, även fast mitt favoritlag Argentina spelade den. Kamerun var roliga att titta på, resten var trista.
Barcelona Barcadinho.
2010-11-18 14:01
el Flaco -

håller med den ena.
VM94 var bedrövligt, sett till kvalitet. Jag ville inte ta upp det, eftersom Sweden gjorde det roligare för oss här.

Vm 2006 tyckte jag var bra, men det är min åsikt.

(dax att jobba)
Barcelona el Flaco
2010-11-18 13:54
Barcadinho/

VM 2006 var inte heller det någon höjdare i mina ögon. VM 1994 har jag en del varma minnen ifrån, men mest för att det var mitt första VM. I övrigt så fick man läsa i efterhand att den var bedrövlig på alla sätt och viss.

Ursäkta för off-topic.
Barcelona Barcadinho.
2010-11-18 13:52
Hetfield -

Du har missat vm 1990.
Det var ännu värre.
Barcelona el Flaco
2010-11-18 13:50
Edit: På klubbens hemsida står det nu, precis som Marca var inne på att, Barcelona inte kommer ställas mot Real Madrid förrän finalen. Jag hade tydligen fel. För övrigt så står det även att Barça kommer inleda samtliga dubbelmöten, åttondels-, kvarts- och semifinal, på hemmaplan.
Barcelona Barcadinho.
2010-11-18 13:50
el Flaco -

Varför är det konstigt?
Ganador 2 och 3 mötes inte i semin.
Barcelona Abbe.
2010-11-18 13:49
Los enfrentamientos de octavos de final:

(22 diciembre y 5 de enero):
1. Valencia - Villarreal
2. Barcelona - Athletic Club
3. Córdoba - Deportivo
4. Betis - Getafe
5. Almería - Mallorca
6. Sevilla - Málaga
7. Real Madrid - Levante
8. Atlético de Madrid - Espanyol

Los enfrentamientos de cuartos de final

(12 y 19 de enero):
A. Ganadores de las eliminatorias 5 y 3
B. Ganadores de las eliminatorias 2 y 4
C. Ganadores de las eliminatorias 7 y 8
D. Ganadores de las eliminatorias 1 y 6

Los enfrentamientos de semifinales

(26 de enero y 2 de febrero):
Ganadores de las eliminatorias D y C
Ganadores de las eliminatorias B y A
La final se disputará el día 20 de abril.

Enligt det där så blir det Real Madrid i en eventuell final.
Barcelona Abbe.
2010-11-18 13:47
el Flaco

Sport skriver likadant.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-18 13:45
Jag tror inte att ni behöver vara särskilt orolig, om Alves var ute efter endast pengar så hade han tackat ja till Man C som erbjuder 8 miljoner i lön.

Alves kommer att skriva, likt Valdes så handlar det bara om förhandlingar osv.
Barcelona el Flaco
2010-11-18 13:43
Vad märkligt. Marca skriver att Barça och Real Madrid kan mötas i en eventuell final, men enligt deras eget "träd" så kan vi endast ställas mot varandra i en semifinal.
Länktips: www.marca.com/
Barcelona el Flaco
2010-11-18 13:39
FC Barcelona en Mi Corazón/

Ska kanske tillägga att jag är också lite orolig att man fortfarande håller på att förhandla när det bara är någon vecka kvar till el Clásico. Hade helst se att man kommer överens och går vidare så att Dani Alves kan fokusera fullt ut på de kommande viktiga matcherna. I dagens marknad finns det ingen bättre lämpad högerback för laget. Vi får väl hoppas att det som tidningarna skrev om att det erbjudandet som klubben erbjöd för två dagar sen inte är den sista.
Barcelona Jax12
2010-11-18 13:39
Vilka kan ställas mot Real i en eventuell kvartsfinal? Någon som följt lottningen!?
Barcelona DM1982
2010-11-18 13:34
När det gäller cupen vidhåller jag det jag skrev innan; satsa inte på den utan låt ungdomarna spela. Vi har inte en trupp för att satsa på alla fronter, cupen bör bortprioriteras direkt. Bra att vi fick Bilbao, ungdomarna kan få bra matchning och det är inte hela världen om de förlorar.

Kontraktet med Alves kommer lösa sig, det är jag helt säker på. Tror att den nya ledningen vill visa sig lite tuffa eftersom de vill verka vara ekonomiska (vilket är bra).

@ Hetfield- Megan Fox is a dude

Vinner man VM så måste man ha gjort något bra.Men jag håller med, två defensiva mittfältare är så trist och onödigt, det är inte direkt så Spanien ska spela.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-18 13:33
Det känns ju verkligen onödigt om vi skulle förlora Dani Alves i det här skedet. Han trivs i Barcelona, han är en av nyckelspelarna och är en av de som skojar mest i laget. Skulle han lämna på grund av att ledningen vägrar ge honom tillräckligt i lön kommer jag aldrig förlåta Sandro och co.

Angående cupen så är det ju en lite läskig lottning. Athletic Bilbao på San Mames är aldrig en rolig uppgift. Jag tycker dock det är en fördel att börja på hemmaplan. Då kan vi vinna med 2 eller 3 mål, vilket ofta händer på Camp Nou, så är dubbelmötet nästintill avgjort. För trots att Bilbao är starka på sin hemmaborg så kan jag inte se de utklassa oss och vinna med flera mål.
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-11-18 13:31
Rambla~

Exakt vad jag tänker. du fick ner mina tänkar på skrivbordet.

Var det inte Rosell som var en smart businessman/ekonom ?
Barcelona Rambla~
2010-11-18 13:24
Jag börjar också oroa mig över Alves kontrakt. Det handlar om att ledningen försöker spara 1 miljon eller 2 per år. Vad händer då om han lämnar? Var ska vi gräva fram 30m för en högerback som är minst lika bra? Det finns varken pengar eller någon spelare heller för den delen.

Skärp till dig Sandro, ge Alves vad han vill ha and move on.
Barcelona Pep the King
2010-11-18 13:21
Vem börjar hemma?
2010-11-18 13:16
el Flaco

Det är sant att inget officiellt har sagts från varken FCB eller Alves+agent, men jag är fortfarande lite orolig när det handlar en så viktig spelare borde man ha löst detta redan i sommar eller början av säsongen
Barcelona el Flaco
2010-11-18 13:16
Real Madrid fick alltså Levante. Hyfsat enkelt uppgift får man väl ändå säga. Och vi kan komma att ställas mot Madrid i en eventuell semifinal.

Athletic Bilbao i ett cupmöte känns betydligt svårare än att möta de i ligan. De kommer garanterat vara taggade till max och det faktumet att dubbelmötet ska avgöras på San Mamés känns långt ifrån tryggt. 45-50 000 fanatiska basker på läktarna inför ett returmöte kan skrämma slag på de flesta. Minns hur publiken bar fram sitt lag när de slog ut Sevilla i semifinalen 2009. Sällan skådat ett liknande tryck från en spansk fotbollsarena. Minst sagt imponerande.
Barcelona .Sami.
2010-11-18 13:13
Barca mot Athletic. Alltid svårt att möta dom på deras hemmaplan. Men på Camp Nou kör vi över dom. Någon som vet vem som börjar hemma?
Atlético addeh
2010-11-18 13:12
Ska bli intressant att se om Pep låter ynglingarna spela eller om han ställer upp med bästa möjliga lag mot Athletic. I första mötet hoppas jag i alla fall några reserver får chansen.

För övrigt en ganska enkel lottning om vi skulle ta oss vidare till kvartsfinal.
Barcelona el Flaco
2010-11-18 13:11
FC Barcelona en Mi Corazón/

Klubben har väl inte officiellt meddelat något, utan det är snarare tidningarna som spekulerar att styrelsen kom med att slutgiltig kontraktserbjudande under tisdagsmötet. Motiveringen ska vara att klubben inte kan gå med på att erbjuda brassen för mycket pengar i lön på grund av den ekonomiska situationen. Fortsättningen lär följa.
Barcelona el Flaco
2010-11-18 13:08
Och vi kommer även få möta vinnaren av Getafe-Betis i en eventuell kvartsfinal.
2010-11-18 13:07
Jag börjar bli orolig angående Dani Alves kontrakt, igår medelade klubben att det skulle lägga fram ett sista kontraktförslag och idag så medelade Alves agent att de inte accepterar det. Kan de inte bara komma överens? :(
Annons: