/spanien/barcelona/forum/14863.aspx/spanien/barcelona/forum/14863.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-12-07 12:23
hombre

ja men iniestas vm var mycket bättre än sneijders svårt att förstå elr?

Iniestas vm var klockren och han förtjänar absolut att vara med. Snejider var väldigt medioker spelmässigt. ok han gör nåra mål men de krävs mycket mer än att bara göra mål.

Atlético addeh
2010-12-07 12:19
Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)

Det jag försökte poängtera är att jag tycker det är konstigt om en fotbollsälskare, även om han håller på Real Madrid eller Inter, inte ser storheten i exempelvis Andrés Iniesta. Nej, jag tycker inte du är en clown för att du inte har samma åsikter som mig. Om du däremot påstår att Iniesta inte är värdig att placeras bland de tre främsta i världen, då tvivlar jag på att du sett honom på en fotbollsplan det här året.
Real Madrid Gonzalo Higuain - Más que un Jugador(Hombre)
2010-12-07 12:11
Hetfield- Megan Fox is a dude

Håller med om Iniesta men det gäller även Sneijder. Han lyfte upp ett Holland som ingen räknade med tillsammans med Arjen Robben. Sneijder motsvarade dem högställda förväntningar vilker många spelare inte klarade av.

Angående Cannavaro, när ska ni sluta klaga på honom?

Att vinna guldbollen som BACK är ju en bedrift i sig. Hans säsong i Juventus var då enastående och i VM så var han omutligt då han stoppade storspelare efter storspelare. Att italien endast släppte in 1 spelmål i VM var Cannavaros förtjänst. Att kalla honom avdankad då han var på toppen av sin karriär är fel enligt mig.
2010-12-07 12:06
addeh

Jag tycker annorlunda, är jag en clown då?

Skärp dig kompis!

Men du vet ju själv att höstsäsongen i samma kalender år som man delar ut priset räknas nästan aldrig med om man inte är i omänsklig form. Varför är inte C.R med då han enligt mig har varit bättre än Iniesta i både denna höst och senaste våren. VM och våren är höjdpunkten och i VM var både Messi, Ronaldo och Rooney bleka. Det var den trion som på förhand var favoriter till titeln innan VM började. Sneijder var formoppad under våren och under Vm och det var inte Iniesta i den graden. Ja Sneijder gjorde ett bättre VM än Iniesta kan jag tala om för dig.

Anledningen till att Sneijder inte presterar denna höst?

Ta bort Alves, Pique, Xavi, Busquets, Villa och Pedro från Iniesta jag kan lova att han inte hade briljerat som han gjort denna höst. Det hade inte någon Barca spelare gjort. Alla är beroende av sina lagkamrater och tar man bort för många av dem blir det svårare att prestera.

MEN det som talar för Iniesta & Xavi och emot Messi är att det sedan 1994 varit endast spelare som har vunnit VM som fått utmärkelsen. Isåfall hade jag tagit med Iker Casillas eller David Villa istället för Messi ifall det bara handlar om att vinna VM.
Barcelona Salcini
2010-12-07 11:59

Jag vet inte jag. Det är ju trots allt spelare som möter de här spelarna och förbundskaptener som ser dessa spelare som ska rösta. Förbundskaptener borde väl vara dom som vet vad dom snackar om då dom har genomgått otaliga utbildningar och har därmed skaffat sig en kunskap som supportrar inte har. De ser saker som vi inte ser, hur spelarna gör sig rent taktiskt.

Journalisternas röst får väl representera oss supportrar egentligen då de varken spelar eller är tränare, utan ser spelarna på samma sätt som vi. Sneijder var säkert av vissa ansedd som klar segrare, dock verkar fler anse att han inte var det och jag ser egentligen inte hur man kan argumentera emot den juryn som faktiskt röstat fram priset.

Sen kan varje enskild individ tycka sitt, givetvis, men men. Sneijder, Inter och Holland borde istället glädja sig åt de titlar de vunnit, istället för att gräma sig över en missad individuell titel, de väger enligt mig över. Sen kan ju alla andra som tycker att det är fel att tre Barca-spelare är högst upp glädja sig med att vi i alla fall inte vann Champions League eller Coppa del Rey, Hussfelt glädjer sig säkert över att vi inte kommer vinna vm för klubblag.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-07 11:59
Med risk för att få en massa Sneijderister på mig så vill jag påstå att Sneijder är en "one hit wonder", han är ingen som bär ett lag på axlarna. När det går dåligt för kollektivet så stiger Sneijder aldrig fram för att lyfta laget.

När Spanien spelade fantasilöst och bedrövligt i VM så var det Iniesta som tog initiativet till att röra om i mittfältet och starta anfall med Villa.
Ingen kan neka till att Sneijders halvår fram till slutet av VM har varit makalös, men i det stora sammanhanget så ska inte Sneijder vinna, så enkelt är det.

Å andra sidan så är det inte alltid de som förtjänar att vinna pris som i slutändan vinner, titta bara på Cannavaro. En avdankad mittback som fuskade till sig ligatiteln i Juventus.

Jag önskar att Iniesta vore målfarlig, då skulle folk räkna honom med de stora, dvs. Zidane, Platini osv. De som inte är så insatta räknar oftast Iniesta som en trollgubbe när det finns så många dimensioner i Iniestas spel.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-12-07 11:57
Mer än 600 personer med bra blick i världsfotbollen har röstat fram de 3 spelarna. Att madridistas stör sig mer än interfansen tycker jag är riktigt roligt och ett tecken på deras desperation som utvecklats genom lagets underlägsenhet jämfört med Barca.

De hade knappast öppnat käften om Ronaldo hade varit med på listan tillsammans med Messi och Xavi. Då hade dom tyckt att Xavi ska flytta på sig för Sneijder. Det trots att Ronaldo verkligen inte vann ett skit och har levt i Messis skugga sen 2 år tillbaka.
Atlético addeh
2010-12-07 11:51

Det du och många med dig inte förstår är att Ballon d'Or speglar kalenderåret 2010, inte fjolärssäsongen ochVM. Du säger att Iniesta är anonym i klubblaget då han i själva verkar varit i sin livs form nui höst. Hur bra har Sneijder varit under hösten? Har han klivit fram när Inter haft många skadade spelare? Nej är svaret på båda frågorna.

Jag förstår att många är upprörda över att Sneijder inte var topp tre, men dem som påstår att Iniesta eller Messi inte skulle vara värdiga är bara clowner i mina ögon.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-07 11:51
Men ni fattar väl varför Hussfeldt ogillar Barcelona? Har ni glömt bort att han brukade sitta och onanera medan han kommenterade när Zlatan spelade i Barcelona?

Nu är inte Zlatan här, och han ogillar oss nu.
2010-12-07 11:49
Haha, sluta bry er om madridistas. Dom pratar för mycket för att precis ha förlorat med 5-0 mot just dom spelarna. De byter väl innermittfältare varje år för att kunna få övertaget mot Iniesta och Xavi men misslyckas varje gång.

Kaka, Sneijder, VdV, Lass, Gago, Granero, Gago, Alonso, Khedira, Özil... Det är inte lätt att testa så många nya spelare och misslyckas om och om igen.
2010-12-07 11:46
Gonzalez_Barca

Kaka gjorde ett väldigt bra conf cup och därför var det mer naturligt att han kom med. Dessutom så gjorde han under den säsongen fler mål och assist än vad Iniesta gjort dem 3 senaste åren.

En fråga som jag vill ställa till Ramblan, jag vill har ett ärligt svar.

Handen på hjärtat borde inte Sneijder slå sog in bland top 3?

Nu bör ni kunna vara helt uppriktiga.

Iniesta. Grymi VM, men i klubblaget var han anonym.

Messi: Grym säsong i klubblaget och anonym i VM.

Xavi: Jämn säsong i klubblaget och i VM, jag tyckte att han hade en nivå till att visa upp.

Sneijder: Grym i VM och lika så i klubblagssäsongenen

Glöm sedan inte att Forlan som vann Uefa cupen och utsedd till VMs bästa spelare. Muller guldskovinnare och CL finalist.

Asså jag skulle jätte gärna vilja ha motivering till varför just dem 3 blev nominerade. Jag skyller inget på Fifa, jag vet att det är kaptener, förbundskapter och Journalister som har röstat fram. Men min enda teori är att Barca är namnet på allas läppar och att det är en sån otrolig hype kring det laget mycket pga trippel säsongen.

TIll sist vill jag säga att jag skulle ge den till Xavi av dem tre, tycker att han förtjänat mer cred än vad han har fått genom åren. Omänskligt jämn och han gör sällan en dålig match.
Barcelonistas
2010-12-07 11:33
Sen undrar man om dom kollade på spaniens vm matcher överhuvudtaget. jag tror fan jag har länkad videon 20001212 gånger där ser man hur mycket både xavi och iniesta låg bakom. alla chanser som skapades mål som gjordes var assist från xavi och iniesta. och det avgörande målet gjorde iniesta i vm finalen.

kolla länk Iniesta gjorde mycket mer än bara de målet som vissa muppar vill få det till. han och xavi låg bakom allt.
Barcelona Essienesque
2010-12-07 11:18
Det mest komiska är väl kanske kommentaren om att Xavi var en dålig passningsspelare under VM och slog bort en massa passningar medan sanningen är att han avslutande turneringen på 89 % korrekta passningar. Därtill slog han överlägset flest passningar i hela turneringen, 669, hela 104 passningar fler än tvåan Bastian Schweinsteiger. Vilken fail.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-12-07 11:11
En fråga till puertan

Snacka ni mkt lika skit om fifa när kaka hamna på 4e plats i fifa world player of the year pga sin conf. Cup?
Barcelonistas
2010-12-07 10:46
komedi inne i puertan som vanligt...

man undrar verkligen om dom är seriösa när dom säger patetiska saker som att vi får fördelar av uefa herregud...

1 vad för fördelar? de är journalister,förbundskaptener som har röstat inte uefa.

2 att dom har mage att klaga när dom vecka in vecka ut får alla typ av domslut med sig i la liga.

alla hatar oss för vi är världens bästa klubb och har varit det sen 08 ända sedan pep guardiola tog över. vi har vunnit 6 titlar på ett år, slagit flera rekord. vunnit 5 el clasicos i rad ( historiska segrar som 2-6 -5-0. alla är avundsjuka på oss för vi är världens bästa klubb.

Detta lag är ett utav tidernas bästa klubb. och detta lag är utan tvekan team of the decade.

VISCA BARCA Y LA MASIA!
Barcelona Barcadinho.
2010-12-07 10:25
Rio Ferdinand – ”Mobbningsfotboll”

Det här magnifika uttrycket ska jag komma ihåg. Coolt.

Mohamed –
Kul också att du är igång. Du skulle ju ta ett ”sabbatsår”, men det gick inte. P
AndreD
2010-12-07 09:38
Han kanske inte hatar Barcelona, väldigt starkt ord, men han kanske ogillar laget. Med så många "hat"artiklar han har skrivit om Barca kan man undra.
Han har bland annat skrivit att Xavi, Iniesta och Messi är de tre största filmarna i världen i ett blogginlägg för några månader sedan. Lägg därtill att han sågar Barca varje vecka i fotbollskanalen europa.

Nej, jag tycker Hussfelt borde växa upp, ta ut nappen ur munnen, inse att jorden är runt och att Barcelona är världens bästa klubb.

Fan vad jag skrattade högt av skadeglädje när jag såg nomineringarna. Jag citerar Hussfelt från Supercupfinalen mot Sevilla:

"Där sitter Messi som inte kommer vinna Guldbollen, det kommer Sneijder göra överlägset." Överlägset in your face.
Barcelonistas
2010-12-07 09:27
Meddelandet
Barcelona Klint
2010-12-07 08:41
Vi måste försöka skilja på saker och ting. Bara för att man inte är överens med merparten av de åsikter som råder på forumet behöver inte det vara synonymt med att man hatar Barcelona som fotbollsklubb.

Hussfelt älskar den italienska fotbollen precis som många med mig älskar Barcelona. Däremot tror jag inte att Hussfelt i sig hatar FC Barcelona. Han driver sin tes utifrån sin syn på fotboll. Inte speciellt anmärkningsvärt egentligen.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-12-07 07:25
Hahaha Hussfelt alltså...
Hans hat mot Barca och kärkek för Italien börjsr bli lite för mycket nu, vill hsn bli den nye Birro?

Att han inte såg Iniestas VM och kallar honom för oviktig i sina lag gör ont i hjärtat att läsa. Sen det sista han skrev kan man bara säga som Barcelonistas sa.

Priset dog inte i värde i år, den dog 06 när varken Zidane eller Ronaldinho fick priset.
2010-12-07 02:54
Han spelade i en klubb som fuskade sig fram till serieseger och serie B senare. Fan va dominerande han var då.
2010-12-07 01:38
"Cannavaro som vann guldbollen endast pga ett bra VM, men var total värdelös i Juventus."

Han var långt ifrån världelös, han var en mur hela säsongen. Har aldrig sett en mittback som varit så dominerande under en säsong som Cannavaro var.
Barcelona Frodo
2010-12-07 01:09
För varje dag som går så blir det ännu tydligare att folk i det här landet har väldigt begränsade fotbollskunskaper. Det är idioterna som hörs mest för de skriker högst. Hussfeldt, Birro, Borrell, Fränden etc respresenterar ju idiotin i det här landet. Det är även tråkigt att det finns så många haters på svenskafans som låter hatet gå före fakta och logik. Låt de hata. Förr eller senare lär de inse att det inte är bra för hälsan.
Canaletes
2010-12-07 00:44
hahaha tjockisen hussfeldt. Får fan lust o bara örfila han han i ansiktet

Nu sitter han säkert hemma själv och gråter medans han äter pasta carbonara och lyssnar på Eros Ramazzotti (inget illa om Eros!)
Barcelonistas
2010-12-07 00:34
Barcelonito/Lucho Enrique 21

haha CO-SIGN!
Barcelona Villa#7
2010-12-07 00:29
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Co-sign!

Klockrent sagt :)
2010-12-07 00:26
"Lycka till i VM-finalen för klubblag. Där spelar vaken Iniesta, Xavi eller Messi"- Hussfelt

Ja lycka till i VM finalen för klubblag(som Iniesta redan vunnit). Lycka till med nästa EM och VM (som Iniesta redan vunnit). Lycka till Sneijder i ligan då du inte ens lyckas att lyfta ditt lag till en femteplats änsålänge. Lycka till i CL då ni får storstryk av Tottenham och blir antagligen 2:a i gruppen. Möter ni Barca i nästa omgång så önskar jag dig verkligen LYCKA TILL Sneijder. :D
Barcelonistas
2010-12-07 00:25
Villa7

herregud vilken pajas den där hussfelt är. Iniesta låg backom all offensiv i spanien. Iniestas vm var mycket bättre än snejiders bar och inse det och i finalen såg vi vem som förtjänar guldbollen utav dom 2. (Messi,Iniesta,Xavi är alla värdiga vinnare. Xavi som enligt mig är den stora anledningen bakom barcas och spaniens framångar. vi har sett när han inte kunnat spela för barca och spanien hur mycket lagen tappar.

Iniesta gjorde 2-0 målet mot chile, låg backom 1-0 målet mot portugal ,även 1-0 målet mot paraguay så ligger iniesta backom det. mot tyskarna hade han lekstga med lahm och backlinjen. I finalen så spelade han väldigt bra spelmässigt och gjorde även de avgörande målet för spanien.

hussfelt är en bitter jävel som är för kåt i italienskfotboll.
Barcelona Essienesque
2010-12-07 00:17
När det kommer till italiensk fotboll är tyvärr Hussfelt väldigt partisk och enögd. Att jämföra Grossos bedrifter under '06 jämfört med Iniesta '10 är bara löjligt. Visst håller jag med om att Iniesta inte borde vinna den, eftersom att det fanns två bättre spelare i Barca, och en av dem fanns även i Spaniens guldlag.

Sneijder är tyvärr inte tillräckligt bra indivudellt för att vinna guldbollen enligt mig. Att räkna titlar känns som en dum sak att göra, det är lag som vinner matcher inte enskilda spelare. Dock kan man jämföra vad varje spelare har gjort för sitt lag och då skulle jag säga att exempelvis Messi och Xavi har gjort betydligt mer än Sneijder. Nej, 47 mål talar sitt tydliga språk, Messi ska ha guldbollen.
Barcelona Mrfaariis
2010-12-07 00:14
Fyfan no one trusted him.. Pep guardiola. Braaa video !!!
Annons: