/spanien/barcelona/forum/14847.aspx/spanien/barcelona/forum/14847.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2010-12-16 14:01
Visst, Cruyff må vara en arrogant person och hans "jag vet bäst, jag har rätt, alla andra fel" sätt att tänka har knappast gjort det honom lätt att få med sig allierade inom medierna. Men jag hävdar fortfarande att det största anledningen till att han delar upp supportrarna i två läger, de som gillar honom och de som inte gillar honom, härstammar från hans beef med Núñez. Núñez hade goda relationer med många journalister som kunde manipulera folkets uppfattning till sin fördel,.
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-16 13:54
Johan Cruyff var med och la grunden till den klubb vi i dag är och det spelsätt vi har. Han är en av klubbens viktigaste personligheter. Både som spelare och tränare. Dessutom kommer han i dag med mycket sköna åsikter.
Barcelona Koeman!!
2010-12-16 13:47
Tycker det är tråkigt att Rosell inte gör klart med nytt kontrakt till Daniel Alves. Han är så sjukt viktig för högerkanten.
Barcelona älskabarcelona
2010-12-16 13:47
Blir alltid lika glad när jag läser rykten om Neymar . Gud vad jag hoppas på att Barca plockar hem honom innan någon annan lag gör det. Absolut till 100% min favorit talang . Neymar är en blandning av Robinho och Pato .
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-12-16 13:46
Det som gör att folk har väldigt delade åsikter om Cruijff beror enligt mig på hans lite typiskta hollänska arrogans när det kommer till fotboll. För att citera Ronald Reng i Offside:

"Ärligt talat var Cruijff en fotbollssnobb. Han accepterade bara ett spelsätt, det som hans framgångsrika Ajax hade tillämpat på 70-talet: teknisk fotboll där man anfaller på kanterna"

Jag säger inte att Cruijff har fel men hans åsikter är mycket bestämda och ibland även kontroversiella. Jämför med Di Stefano som för en mycket mer undanskymd tillvaro i Madrid. Därav blir åsikterna av honom mer delade. Men även hans största kritiker kan knappast förneka hans betydelse för Barça.
The Special Five
2010-12-16 13:25
Jag förstår faktist inte hur man som Barcelona-fan kan ogilla Cruyff, utan honom vet jag inte vart vi hade varit idag. Det är Cruyff som har infört 4-3-3 i Barca och även sett till så att hela La Masia följer samma spelide som A-laget gör. Tvivlar starkt på att vi hade haft 3 Cl-titlar och en massa ligasegrar i bagaget de senaste 20 åren om det inte vore för honom, dessutom så lärde han upp Guardiola och det var hans förslag till Laporta att Guardiola senare skulle ta över som A-lagstränare

I min mening så är han den mest fotbollskunniga profilen i hela världen, hans analyser är alltid klockrena, vare sig det handlar om politik eller fotboll
Barcelona el Flaco
2010-12-16 13:16
Johan Cruyff har, som vanligt, gått ut och sagt sin mening om vad han tycker om saker och ting. I detta fallet handlar det främst om Barcelonas beslut att införa reklam på tröjan, något som holländaren har förkastat. Men då var Mundo Deportivo, tidningen som backar upp Rosell till 100%, ha grävt fram en artikel ur arkivet från 2005 där samme Cruyff stödde idén att ha reklam på tröjan för att förbättra klubbens ekonomiska situation då Joan laporta var president.

Verkar som att Cruyff har blivit tagen på bar gärning med att säga emot sig själv och det är såna här saker som gör att han inte är älskad och uppbackad av samtliga culés. Till skillnad från t.ex. Alfredo Di Stéfanos status i Madrid är Cruyff en man som som folk i Katalonien verkar ha delade uppfattningar om. När Laporta utsåg honom till Barças hederspresident var det många kritiska röster i programmet Punto Pelota som menade att om man hade presenterat Cruff som hederspresident på Camp Nou hade hälften av arenan hyllat honom och den andra halvan hade buat.

Tråkigt att en sådan pass viktig person i klubbens historia inte kan bli bättre behandlad, men det går väl hand i hand med hans personlighet. Desutom ska man lägga till att det finns än idag både culés och medier som var lojala till Nuñez back in the days och dessa tycker naturligtvis inte om Cruyff.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-12-16 13:10
el Flaco//

Goda nyheter! Jag tillhör dom som fortfarande tror mycket på Bojan mycket beroende på hans briljanta avslutning av förra säsongen. Dessutom, han är trots allt bara 20 år gammal. Jämför med Pedro som slog i genom vid 22 års ålder. Ibland kan utvecklingen gå jävligt fort.

Busquets är det inte så mycket att säga om. Den bästa defensiva mittfältaren för Barça i hela världen.

Väntar nu bara på liknande nyheter om Dani Alves kontrakt. Ser ingen högerback i världen som är mer lämpad för Barças spelstil än Alves.
The Special Five
2010-12-16 13:06
Hur kommer det sig att Madrid fortfarande inte mött Villareal än? Hinner inte alla matcher i första omgången spelas innan nyåret? Tror Villareal hade kunnat hota Real bättre än något annat lag i Laliga(bortsett från Barca då)
Barcelona Rambla~
2010-12-16 13:03
Det är märkligt hur något (pm?) som från början berör 2 personer till slut kan få ett helt forum att gå i taket. Vi adra som inte har med det göra, tjafset om pm. behöver ju inte blanda oss i. Då dör också ämnet ut myckdet snabbare.

Scrolla vidare!

Själv har jag inte skrivit på flera dagar. Tydligen så har jag inte missat något heller. ;) Även om jag läst om en del intressant diskussioner i efterhand.

Stängt forum? Nej aldrig! Som sagt, det som är utan intresse kan man faktiskt enkelt ta sig förbi.

Varför gör de inte klart med Alves kontrakt. Börjar bli irriterande nu!
Barcelona el Flaco
2010-12-16 13:01
Sport skriver idag att det är bara en tidsfråga innan både Bojan och Busquets förlänger med Barça till 2015, deras nuvarande kontrakter går ut i 2013. Det återstår bara några få detaljer innan spelarna och deras agenter kan sätta sig ner med Rosell för att det ska bli officiellt.
The Special Five
2010-12-16 12:59
Ber om ursäkt om ni tycker jag har varit med och bidragit till en låg nivå inne på forumet, dock måste man reagera när en mentalpatient kommer in och sprider lögner om en
Real Madrid blancosforlife!
2010-12-16 12:54
Jag leker inte vuxen eller något är bara 17 år gammal, men kom igen grabbar sluta tjafsa. Prata istället om det lag ni älskar jätte mycket. Hala Madrid!!
Barcelona Barcadinho.
2010-12-16 12:54
Men titta - vilket löjligt forum det har blivit. Jag hoppas verkligen inte att andra kommer på besök hit nu. Jag skulle skämas om några av mina bekanta i det riktiga livet skulle titta här idag. De skulle skratta åt mig att jag håller på och slås min tid med löjliga personer.
Och jag skriver löjliga och inte unga - jag känner till unga personer som kan snacka om fotboll bättre än många äldre medlemmar här.

Ciao än så länge
Barcelona Herbert
2010-12-16 12:49
Ähummm, det var väldans vad det kivas på detta forum. Om man tycker att ett inlägg inte håller lämplig standard, är det bästa att ignorera det.

När det gäller avtalet med Quatar och förhandlingar i allmänhet så förstår nog alla att ngn total öppenhet är inte praktiskt möjlig, ett visst hemlighetsmakeri är av nöden tvunget.

Låt oss hoppas att pengarna används på bästa sätt!
Barcelona Messidinho_10
2010-12-16 12:49
Check* Loggar in och loggar ut omgånde, dagis nivå här inne just nu samtliga som håller på förtjännar en FET spärr!!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-16 12:43
Herregud vilken låg nivå, skärp er!

*Röstar för stängt forum, det funkar bara inte.
Har aldrig gjort och kommer aldrig göra.

Bråk i PM tas med centralredaktionen, onödigt och dra upp det här.
The Special Five
2010-12-16 12:10
För att klargöra allting för en sista gång, jag skickade provocerande PM angående El Clasico förnedringen(vem har inte gottat sig i den vinsten?) och inget annat. Allt annat är påhitt från mentalt störda människor, det var det sista jag hade att säga om den saken. Centralred kan läsa PM:en själva och då kommer sanningen uppenbara sig
Pedro León | Spain: 504,030 km2 - no less, no more
2010-12-16 12:02
The Special Five, jag ber givetvis om ursäkt till dig The Special Five om det inte är du som är Jovetic9. Givetvis, ber jag om ursäkt då!

Men jag blir lite förundrad, då ditt första PM kom som användaren The Special Five och resten kom från användaren Jovetic9... och du erkände du hade två nicknames i PM. (Och det är fler du skickat PM till, läs på Puertan.)

Hetfield, tack för lite förståelse. Ska göra som du sa, blir mitt sista inlägg som sagt.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-12-16 12:01
Hetfield

Måste jag veta att Barca ff är unikt? Ja.
Dock skrev jag att klubben är PÅ VÄG att bli en i mängden om allt det som är unikt försvinner.

Frågan jag ställde, och halvt besvarade, var vilka andra effekter som kan komma av att man tar bort delar av identiteten.
Men vill man vara trångynt så skiter man i detta.

Jag skrev också att det är bra att Rosell agerar, vilket då betyder att jag står bakom hans beslut - men samtidigt är jag orolig för vilka effekterna kan bli långsiktigt.
Men vill man ta det som ProLaporta får man göra det.

Sen handlar det inte bara om att ha en identitet på planen, även den vid sidan av är lika viktig, fast där är vi olika som personer tror jag.
The Special Five
2010-12-16 11:58
Hetfield- Megan Fox is a dude

Han myttar, jag har inte sagt någonting om varken honom eller hans familj, killen är uppenbarligen mentalt störd. Vill bara klargöra den saken

Mitt andralag är egentligen Fiorentina, jag bytte till Inter för att diskutera Guldbollen
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-16 11:56
Pedro Leon

Jag säger det för sista gången, det är aldrig rätt att förolämpa dig eller din familj, men att dra upp det här är bara meningslöst. Om du känner dig sårad så kan du maila centralredaktionen så granskar de hela bråket.

Nästa gång det händer så ta det med Centralred, inte här.
Sen förstår jag inte hur "The Special Five" skulle kunna heta Jovetic9 när han har Barcelona och Inter som svenskafanslag, doesn't even make any sense.
Barcelona Barca-nist
2010-12-16 11:53
men ärligt talat kan MOD stänga forumet eller spärra nån/några så de snackas nåt vettigt för gud skull!

Pedro lägg av nu det räcker!
The Special Five
2010-12-16 11:50
Hoppas alla förstår att han ljuger, kan någon spärra mentalpatienten?
AndreD
2010-12-16 11:48
Skit i marängen, han vill bara ha uppmärksamhet. Kolla bara på namnet.
The Special Five
2010-12-16 11:48
Uppsök vård
2010-12-16 11:47
The Special Five, jag sa sluta gömma undan dig nya sk. argument.

Att du kallade matchen för "våldtäkt" har jag inte sagt jag ska anmäla, men de hot du via PM framförde om mig och min familj (och nej, min syster är inte det ordet du använde) var väldigt förkastliga och jag hoppas du tar avstånd från dina handlingar.

Nåja, fortsätt du skoja runt i "ditt" forum här tillsammans med AndreD.

EDIT: KAN DU SLUTA PM:a mig, fyfan!
The Special Five
2010-12-16 11:45
Inte för att det är spelar någon roll men Pedro Leon, Madridistan med liten penis komplex bad mig att "sluta gömma mig" så berättade jag vart jag bor för att säga att jag inte är en anonym skitunge som inte står för det jag säger(till skillnad från honom), han skulle "polisanmäla" mig för att jag beskrev 5-0 vinsten som en våldtäkt. Btw så finns de en knapp där det står "spärra användaren" i din inkorg, use it;)
2010-12-16 11:43
AndreD, eftersom att The Special Five/Jovetic9 inte förstår att jag:

1) inte vill "träffa" honom i Grönhagen, nära ICA (fint ordval, patetiskt förslag)
2) inte förstår att jag absolut inte vill att han skriver till mig

... vad vill du jag ska göra om inte be honom sluta skriva, framför fler människor! Något tips eller tänker du fortsätta skriva bara för skrivandets skull... (BTW, de enda PM jag har tagit upp är dina med, så sluta snacka strunt.)
AndreD
2010-12-16 11:41
pedroleon

Måste du dra upp alla din j*vla pm på forumet? Ingen bryr sig. Håll det för dig själv. Crybaby. Vem borde egentligen växa upp?
Annons: