/spanien/barcelona/forum/14811.aspx/spanien/barcelona/forum/14811.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD
2010-12-20 15:45
Birro fick t.o.m. in en "diss" mot Barca i gårdagens club calcio. Han menade att det är tråkigt att hålla bollen inom laget, köra tiki taka-spel och försöka öppna upp motståndarna. Han vill istället att lagen ska spela catenaccio. DET är "poesi" enligt honom. Halleluja.

Birro tar verkligen alla chanser han kan för att smutsa ner världens bästa och finaste klubb.
PedroRodriguez
2010-12-20 15:14
Andreas - V.V

Ja, det roliga är ju att han inte snackar sådär om Premier League när Chelsea och Man U fullständigt förnedrade flera lag där föregående säsong. Folk snackar ju om att i PL är det Chelsea , Man U , Tottenham , Arsenal , City som kan vinna men även där är det bara Man U och Chelsea som i slutet sticker ifrån 3an, Även där är det ett 2-lagsrace även fast folk inte väljer att tro det.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-12-20 15:06
Alla är svartsjuka på FC Barcelona.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-20 14:49
"3) La Liga
Alla älskar Barça. För mig är det något rätt motbjudande över denna ständiga, blinda och kollektiva spasm av hyllningar. Kanske är jag avundsjuk. Men min invändning mot spanska ligan är att det numer är som i Skottland, det står mellan två lag. Inget annat lag är ens i närheten och mellan dessa är Real just nu flera mil bakom. La Liga är något av en Kalle Anka-liga där två lag vinner alla sina matcher med 6-0."

Citerat *trumvirvel* BIRRO!

Alltså, börjar bli riktigt trött på detta La Liga hat, det var lika länge sen det var en annan vinnare än Real eller Barca som det var i England (Chelsea eller United).

Att han ens vågar uttala sig, jävla Serie A pajas.

Edit:

Han kanske missade matchen igår? Där Real Madrid vann med 1-0 mot ett Sevilla i kris, återigen.. PAJAS!
Real Madrid geegiii - Iker el Dios
2010-12-20 14:48
Barcadinho. //

Då missuppfattade jag dig, ber om ursäkt. Ja det stämmer och såhär i efterhand kan jag hålla med om att det var lite chockerande att se publiken stå upp som dem gjorde igår. Det har hänt förr, när man tom legat under fast då har åtminstone spelet sett bra ut. Men igår var som du nämner, en helt annan femma. Som jag skrev tidigare i Puertan så har nog det med Alonsos frånvaro att göra, utan honom får vi ingen struktur i spelet vilekt vi såg igår. Fantasilöst och livlöst.

Kort och gott, du har rätt. Törsten efter titlar har väl blivit såpass stor att vägen dit inte spelar någon större roll. Men finns det en liten grej som jag tycker vi har ett övertag gentemot er så är det just publiken och atmosfären. Det är iaf något man kan glädja sig över i dessa tider :)
PedroRodriguez
2010-12-20 14:31
westinho

haha, fyfasen vad smidig den lille tsaren är! Helt sjukt hur han verkligen försöker stå kvar mot Bilbao speciellt där det ser ut som om de vill mörda honom, Haha sjukt cool grabb. Bollkontrollen är rent av magisk!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-20 14:24
Klint

Hehe, jag hävdar att Megan Fox är en transvestit gone wrong :P
Real Madrid TheRealDream
2010-12-20 14:04
Okej då. Spärrad. /Red
Barcelona DM1982
2010-12-20 14:01
westinho

Det trista är att det är straff i första klippet, inget snack. Men eftersom Messi inte filmar eller förstärker så blir det ingen straff. Tyvärr lönar det sig att förstärka och det har Cristiano tjänat väldigt mycket på.
Real Madrid TheRealDream
2010-12-20 13:57
Ren provokation är ett brott mot våra regler härinne på Les Rambles. Sluta eller bli spärrad. Valet är ditt. /Red
Barcelona .Sami.
2010-12-20 13:49
westinho
Messi vilken jävla Krigare!! Ronaldo måste lära sig.
Barcelonistas
2010-12-20 13:38
Om vi hade haft detta rörliga anfall med Pedro-Villa-Messi föra säsongen i semi final i champions, och en iniesta i den här formen så hade det slutat bara på ett sätt!

Sen hur vi kunde byta bort ett lejon mot en pinochio staty fattar jag inte. Guardiola är en bra tränare men han är sämst när det gäller vilka spelare han vill ha ( undantag några)

Hleb,caceres,chyg,ibra, etc är alla bortslängda cash..
LOTG - Cruijff #9
2010-12-20 13:37
Tycker Valdes har fått oförtjänt mycket skit kastad i sin riktning pg a misstag och tabbar han begick tididgt i sin karriär. Att han skulle vara instabil framför mål idag är minst sagt orealistiskt. Han har räddat oss ett flertal gånger och just nu ser jag verkligen inte någon som gör det bättre än han. Ska även tillägga att det inte är en lätt yrkesroll han har, stå målvakt i FC Barcelona. 78% av matchen utspelas på motståndarnas planhalva och så fort dom kontrar och får till ett skott ska han vara på tårna och fara kors och tvärs framför mål.

Han utvecklas för var match verkar det som, får hoppas att det förtsätter.
Valencia Villa/Silva
2010-12-20 13:35
L.A.M Nr10//

Villa brukar vara väldigt bra under våren. Om han kunde göra 28 mål i ligan under 08/09 säsongen då vi kom bara 6, så kan han nog göra upp till 30 eller mer mål med Barca. Finns ingen spelare i världen som inte vill ha Iniesta, Xavi, Messi vid sin sida. Ja kanske Zlatan, men det är han ensam om.
Barcelona westinho
2010-12-20 13:34
Se och lär Cristiano! Och även den nyblivne skådespelaren Di María!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-20 13:31
Pedro - Villa - Messi

Alltså, ja älskar vårat anfall!
Visste att det skulle bli så grymt med Villa! Tack gode gud för att vi gjorde oss av med Statyn.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-20 13:30
Spelmässigt har David Villa överträffat alla förväntningar han hade på sig, målmässigt har han gjort det godkänt. Men med tanke på att vi har fantastiske Messi, som för övrigt aldrig har varit så här bra, som bombara in bollar så krävs det inte att man, även som anfallare, gör ett hattrick varje match. Han får även mycket hjälp av Pedro som har utvecklats till en grym spelare, och borde snart vara ordinarie i landslaget. Totalt sett har Villa varit en riktig tillgång och hittils, endast en halv säsong spelad, bidragit med dubbelt så mycket som statyn Zlatan. Antagligen gör han ännu mer mål nästa halvsäsong och det kommer då göra hans säsong fenomenal.
Barcelona Klint
2010-12-20 13:26
Hetfield- Megan Fox is a dude

Uppfattade absolut inte dig som otrevlig heller. Får helt enkelt se till att köra ett mer aktivt modererande (är det ens ett ord?) framöver.

En sak som jag alltid undrat över ditt nick. Varför är Megan Fox en dude?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-20 13:19
Klint

Jag menade inte att vara otrevlig och tack för förklaringen. Jag tycker bara att det är jobbigt att så fort man får igång en konstruktiv och intressant diskussion så ska alltid en maräng med mindervärdeskomplex komma in i forumet och sabba allt.

Men nåja, man får väl bita ihop.
Barcelonistas
2010-12-20 13:14
therealdream

Men herregud det där är ingen filmning de är förstärkning, han får ett slag av motta rakt i ansiktet. busquets överdriver det hela men någon filmning är det inte.

däremot de di maria gjorde igår var filmning , verkar som han har lärt sig en hel del av störste filmaren av dom alla C Ronaldo
Barcelona Magicman
2010-12-20 13:00
99Vontassen99

Jag tror att Valdes kommer att kunna spela längre tid men om hans formkurva är så här då kan han stå för evigt. Men man vet aldrig skador kan komma. men som målvakt kan man fan spela tills man är 40+
elbraco
2010-12-20 12:52
Ladinho

Klickade på länken, läste på fliken att det handlade om Denilson och stängde ner den innan sidan hade laddats. Han är inte mycket mer än en medelmåtta, inte ens ordinarie i Arsenal.

Don Pelayo

Håller med de som skrev under. Villa visade inte minst i förra matchen med sina två djupledslöpningar som resulterade i mål hur väl han har kommit in och förstått Barcas spel. Han jobbar defensivt (inte lika mycket som Pedro men det gör inte ens Abidal ;)) och hotar alltid offensivt.
Det är lite intressant att se hur Barcas anfallsspel har ändrats sen Eto'os tid i takt med att Messi har blivit mer central och VIlla har kommit in.
Innan hade vi en djupledslöpande central striker i Eto'o och två kreativa yttrar. ¨
Idag har flyttat in Messi till mitten och har istället två djupledslöpande yttrar i Villa och Pedro, med magiske Messis passningar till förfogande i mitten.
Något man även märker i Messis assiststatistik.
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-20 12:49
Men nu är frågan vad som händer bakom Valdes. Jag tolkar det som att Pinto blir kvar än säsong till. Jag skulle gärna se att Mino fick chansen utvecklas lite i CDR och så.
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-20 12:48
Valdes enhandsparad var riktigt grym.
Barcelona Magicman
2010-12-20 12:46
99Vontassen99

Vilken räddning han gjorde mot Espanyol. Han har räddad oss i många matcher den här säsongen och förra säsongen .

Victor Valdes!!
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-20 12:40
Villa är perfekt för FC Barcelona. En strålande tvåvägsspelare som jobbar lika hårt offensivt som defensift. Han är ett föredömme helt enkelt som kommit helt rätt i tillvaron. Att som ny i FC Barcelona troligt göra runt 30 i olika turneringar vilket det pekar mot i nuläget får ses som helt okey. Kisen har en skön attityd och har inget trubbel att underordna sig situationen i laget.

En spelare i laget som jag personligen spytt mycket galla över under många år är Victor Valdes. Hans utvecklingskurva tog dock förra säsongen ett riktigt kliv i rätt riktning och han fortsätter utvecklas och är i dag en bra mycket bättre målvakt på alla pan än för två säsonger sedan då många menar att det var dags skicka honom till bänken för tid och evighet.
Barcelona Magicman
2010-12-20 12:24
Don Pelayo

Jag håller med dig. han gör inte mycke mål men han fungerar perfekt med Messi och Pedro. Ja tror att han har gjort 11 mål och 6 assist och det e bra första säsong i ett helt nytt lag och han spelar oftast på kanten när hans position är egentligen Centralt.
Han jobbar som e djur defensivt , Ja tror defensivt aldrig att David Villa skulle göra en sån hem jobb och hjälpa abidal/ maxwell.
Sen han byter position med Mess/pedro och han tar lika mycket jobb som vanligt.
Och ja tror det var matchen mot Espanyol där det var i minut 85 och vi ledde med 5-1 där han satte högt presshan och Pedro. Det var Fantastisk och se.

han får lätt 9-10 i betyg av mig.
Barcelona Klint
2010-12-20 12:17
Don Pelayo

Håller med. Villa på vänsterkanten var ingenting som jag var för inledningsvis. Han har dock visat sig vara som bäst när han har huserat just där. Det tog någon månad innan han var bekväm med lagets spel, och laget med honom, men därefter har han börjat leverera på allvar.

Till skillnad från mr Ibrahimovic gör han dessutom ett oerhört jobb med sina löpningar. Både defensivt och offensivt. I defensiven pressar han precis som man förväntar sig och i offensiven är han konstant i rörelse. Fjällström gjorde en bra analys av det vid senaste ligamatchen. Samarbetet mellan honom och Messi har på sistone börjat fungera riktigt bra och fortsätter de två på den inslagna vägen kommer Villa att göra sina vanliga 25 mål per säsong.
Barcelona Ladinho
2010-12-20 12:16
Vad tror ni om det? Är han verkligen så bra att tom vi är intresserade? Jag har inte sett honom spela så där jätte mycket men vad tycker ni om honom och om ryktet?

Spanien Don Pelayo
2010-12-20 12:11
!Hola

Vad är det generella omdömet om Villa i Barca när vi lägger 2010 åt sidan? Man kunde kanske förväntat sig fler mål från målmaskinen, men samtidigt har han svarat för ett tongivande spel och fungerar helt utmärkt tillsammans med Messí. Som observatör tycker jag Barcelona är bättre med Villa även utan målen.

Vad tycker NI?
Annons: