/spanien/barcelona/forum/14806.aspx/spanien/barcelona/forum/14806.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-21 14:37
The Special Five

Det kan nog ligga mycket i att det är bra om en tränare vet hur spelarna känner, på grund av att han varit i samma situatiom som dem. Men det kan ju knappast vara därför han alltid är så sur och älskar att reta motståndarna. Det har nog mer att göra med hans personlighet.
The Special Five
2010-12-21 14:22
Jag skrev ju precis det, han var själv en extremt medioker spelare. Deco himself sa ju att Rijkaard var en bättre tränare än Mourinho (inte för att jag håller med på den punkten) för att han själv har varit en stor fotbollspelare som kan förstå hur spelarna i laget känner sig bättre än vad Mourinho kan. Deco sa även att Mourinho inte hade någon del i hans egen utveckling som spelare i Porto
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-21 14:18
The Special Five

Varför skulle Mourinho vara bitter över Peps spelarkarriär? Han har själv haft en fantastisk tränarkarrär som hittils är bättre än Guardiolas. Jag tror mer på att hans divighet och arrogans beror på att han bara är född sådan.
Barcelona Frodo
2010-12-21 14:15
Folk (om man kan kalla de i puertan för det) tar kommentarer ur sitt sammanhang. Xavi sa tydligt att han har respekt för Mourinhos titlar men han ansåg inte att han skulle gå till historien som någon som bidragit med något till fotbollen. Det är ju inte fel att säga det då Mourinhos taktik alltid har byggt på riskminimering. Mourinho har ju fått samma kritik i Italien där folk respekterade hans titlar men inte vad han bidrog med till fotbollen. Jag undrar dessutom om marängerna har sett att Xavi dementerat "sitt" uttalande om Lass. De skapade ju kaos här pga av det.

elbraco

Borrell är dum i huvudet. It´s not an opinion, it´s a fact.

The Special Five

Puertan är inte känd för sin intelligens eller sina djupa fotbollskunskaper. Däremot kommer du inte att finna bättre humor någon annanstans.;)
The Special Five
2010-12-21 14:12
Inte bara Guardiolas spelarkarriär utan många andra tränares spelarkarriärer med, det är nog Mourinho som är bitter över att han var en spelare i korpenklass

Men du kanske gillar hans uttalanden? Riktigt moget av en vuxen man och tränare att bl.a ha kallat en 19-årig Messi för filmare (efter Del Hornos mordförsök)
elbraco
2010-12-21 14:11
The Special Five

Bitter much? Det du påstår är alltså att Mourinho, som aldrig har förlorat en ligamatch på hemmaplan, vunnit x antal CL-titlar, och är ansedd som en av världens bästa tränare, är avundsjuk på Guardiolas spelarkarriär och det orsaker till hans, citat, "fjortisaktiga" utspelanden?
Att han har haft den attityden sen Porto är bara en slump?

Massa tränare har haft en någorlunda spelarkarriär för att sedan bli respekterade tränare, bl.a. Wenger som spelade i Strasbourg i Frankrike och Sir Alex som också spelade i några mindre lag i England/Skottland.

Dags att ta av sig de blåröda glasöonen kanske?
Barcelonistas
2010-12-21 14:09
Haha det xavi säger är ju sanningen fattar inte varför hycklarna i puertan klagar så mycket!

gött med match idag visca barca!
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-21 14:07
Vad tror ni om ikväll då? Om Mister bestämmer sig för att spela med en stark elva ser jag inget hinder som kan stoppa det från att rinna iväg idag också. Om vi däremot ställer upp med några reserver så kan det bli problem, och matchen kommer då avgöras på San Mames.

Enligt mig har Pep två alternativ, han kan ställa upp med det absolut bästa laget idag, vinna med några mål och sen spela med en b-betonad elva i Baskien. Det andra alternativet är att ställa upp med några reserver nu, och sen får vi se hur han gör i returen. Åtminstonde vill jag se Thiago få minst en halvlek, gärna att Fontás får 90 minuter även han.
The Special Five
2010-12-21 13:51
Härligt uttalande av Xavi ändå, det är bra att han är ärlig och säger det han tycker. Han har väl rätt till egna åsikter?(inte enligt puertan dock, där alla som har negativa saker att säga om Real Madrid är "fittor")
Real Madrid Real madrid siempre en el corazon
2010-12-21 13:43
någon som vet truppen till matchen idag?
Real Madrid Real madrid siempre en el corazon
2010-12-21 13:42
The Special Five
2010-12-21 13:40
Xavi har tydligen sagt att Mourinho inte kommer gå till historien för att han inte har tillfört någonting nytt i fotbollen, utan endast har vunnit. Det verkar ha upprört många men jag tycker Xavi har både rätt och fel. Mourinho har ingen egen spelide utan hans spelide är baserad på hur de andra lagen spelar, han anpassar sig efter motståndet. Någonting varken Barca, Arsenal, United m.fl. gör. Vi kör bara på och låter motståndarna anpassa sig efter oss (har ju gått hyfsat bra de senaste åren). Det som Mourinho dock har tillfört i fotbollen är kontroverser, tror inte att någon tränare har varit så hatad av sina kollegor såsom honom på grund av sin arrogans och patetiska uttalanden. Mourinho kommer att gå till historien i Real Madrid som en i raden av misslyckade tränare som inte lyckades vinna något stort eller underhålla publiken..

Tror dessutom att Mourinho är avundsjuk på Guardiolas fantastiska spelarkarriär, när Mourinho själv var en värdelös sopa(har för mig att han spela i någon av de lägre divisionerna i Portugal och var bänkad)som inte dög till på fotbollsplanen. Verkar som om han är väldigt bitter över detta, därav alla fjortisaktiga utspel han gör
Barcelona Hyder
2010-12-21 13:39
Hetfield- Megan Fox is a dude

Vart har du fått det ifrån att man kan minska skaderisken med minst 60% med en bra fystränare. Nu tror jag inte mycket på att man helt plötsligt upphäver sitt skaderegister, för så inkometenta tror jag inte Liverpools läkarteam är. Jag hade köpt att man kan minska risken om man går från att inte ha någon fystränare alls till att faktiskt arbeta på ett personligt plan med någon.

Nu spelar egentligen detta ingen roll för Torres är inget att ha i dagens Barça, vilket du själv menar på. Om Villa dippar om 2 år finns det heller inga själ till att köpa Torres i sommar. Sedan kanske Villa håller i 4-5 år till, det vet vi inte. Spelare har anpassat sin kroppar och spelstilar till åldern och lyckats många gånger.

Bojan är valpig. Saken är bara den att han ska vara valpig. Det tar tid att mogna och lägga på sig muskler. För Messí tog det ungefär 21 år, för Pedro spelar inte valpighet till kroppsbyggnad ingen roll. Bojan är 20 år men om man tänker på hur länge han redan har varit med så kan man tro att han är 25, där av den ständiga irritationen på att han inte redan är en storstjärna. Tror jag.

Blir Villa skadad (ta i trä) kommer Bojan med största sannolikhet att få rikligt med speltid. Om du får ont i magen av det så har jag ett enkelt; titta på sista tredjedelen av förra säsongen. Han fick spela från start, han petade en urusel Zlatan och han levererade. I match efter match. Han gjorde mål mot starka motstånd som Sevilla och Villareal på bortaplan och han bevisade i alla fall för mig att vi inte har någonting att oroa oss över. Som målskytt är Bojan fenomenal, och han blir bara med hemmastadd när han får speltid. Utan den lille katalanen kanske vi inte ens hade vunnit ligatiteln förra året. True story.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-21 13:35
I länktips var det riktigt najs att sitta under El Clasico, riktigt härligt!
Kan nog ha lite och göra med att det var El Clasico men men ;)

Annars gillar jag:
http://www.youtube.com/watch?v=InVdpQAnXBY
Vs Sociedad precis bredvid Presidentboxen.

Dessa är bäst på Lateral helt klart:
http://www.youtube.com/watch?v=qM5sabZ_Hrk

Ifall någon känner för att sitta högst upp? Geezus!
http://www.youtube.com/watch?v=AvZRx2h50oU
elbraco
2010-12-21 13:19
EuroTalk? Snarare ItalyTalk. 5 minuter Spaniensnack av en timmas program.
Är det bara jag som tycker Borell har rätt i hans jämförelse mellan Barca och Hello Kitty?
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-21 13:16
Förresten, helt sjukt att Sergio Sanchez kommer börja spela fotboll igen. Men det känns väl också ganska riskabelt att börja köra igen om man är hjärtsjuk, eller?
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-21 13:03
22.000 inlägg jag saknar ord.....jag är i sakta lunk på väg mot 50 inlägg......

Bästa platserna på Camp Nou där vi gärna sitter är bakom potentaterna eller rakt över potentaterna.

Att sitta högst upp på kurtsida må vara en mörk upplevelse.
elbraco
2010-12-21 12:59
AndreD

Hmm, jag tror min dator håller på att balla ur;
1. Både Valencias och Sevillas artiklar pryds av Valencias "minitröja" som man ser till höger här i "liganyheter".
2. En tjejkompis på Facebook som inte kan något om fotboll har Atleticos "minitröja" bredvid hennes namn som profilbild, trots att hon inte har det när jag klickar på profilbilder.

Skumt...
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-21 12:28
99Vontassen99

I mina ögon är köpet av Afellay klockrent. Allvarligt talat, känns det inte lite tunt med endast Jeffren(när han är skadefri...) och Bojan som back-ups? Som du även nämner anser jag att ett köp av Torres skulle bli helt överflödigt. Cesc är jag lite 50-50 i. Men vad man än tycker om han så känns det som om man inte kan göra någonting åt att han kommer någon gång. Antingen i sommar, eller senare år.

Andreas - V.V [Barney S]

Den arenan skulle jag inte vilja sitta högst upp på. Det rcker med att göra det på Camp Nou, behöver kikare:)
LOTG - Cruijff #9
2010-12-21 12:24
Det enda Torres kommer fullborda är isånnafall Peps "lyckade transferlista". Tyckte vi såg vad han är kapabel till under VM. Förstår inte riktigt hur det kan snackas nyförvärv på anfallsfronten heller när vår trio + bänk ser ut som den gör.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2010-12-21 12:19
99Vontassen99

4000 är inte så mycket ;)
Kika på Rambla, över 22.000 ..
Hade dock ett forumnick här för några år sen som jag hade skrivit några tusen inlägg med men glömde bort både email och lösenord till denne efter ett uppehåll från forumet så fick skapa mig ett nytt.

Jo, en arena som tar 890.000 skulle jag vilja besöka, haha!
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-21 12:17
Frågan är behöver vi Afella.? Mitt svar är klockrent Nej. Samma svar det vill säga nej får både Cesc och Torres ty vi behöver de inte nu inte sedan och inte någonsin. Vi kan fylla på med egna La Masia produkter samt köpa bättre vid behov.

Tack Pedro Leon för svar.
AndreD
2010-12-21 12:15
elbraco

Om du menar Kassnerts, så är det en Sevillatröja :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-21 12:11
Om Torres kommer skulle det bara orsaka problem. Vi spelar just för tillfället en gudomlig fotboll där alla känner varandra, plus att våran anfallsuppsättning är strålande. I januari anländer Afellay och då kommer vi att ha sex duktiga anfallare. Sen fattar jag inte hur du menar Hetfield, ska Torres peta någon av de nuvarande tre startmännen, som för övrigt alla tre är i toppform, eller ska han agera som någon slags super-sub. Ingen av de båda alternativen anser jag vara något vidare bra.

Om Torres kommer så måste antagligen Pedro flytta på sig. Folk inser verkligen inte vilken nytta spanjoren bidrar med till vårat spel. Han överglänser både Messi och Villa när det gäller att jobba hem och sätta press på backlinjen. Han är grymt snabb och har utvecklats till en riktig klassavslutare.

Och Bojan kan man inte bara strunta i. Han har stor talang i sig. Ge han bara några år så kommer han blomma ut, i lagom tid för Villa att börja dippa. Alltså, Torres skulle stoppa utvecklingen för både Bojan och Pedro, samme man som petade den förstnämnde i VM-finalen.
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-21 12:09
Andres det blir tryck då jag lovar. Du har skrivit 4000 inlägg här snacka om flitig skribent.
elbraco
2010-12-21 12:05
Frodo

Det är en Valenciatröja och inte en Sevillatröja ;)
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-21 11:54
Hehe. Messi har spelat 200 minuter mindre, gjort lika många mål, dubbelt så mycket assists, 200 mer passningar. Lägg till att 6 av Ronaldos 17 mål i år har kommit på liggande boll, medan Messi endast gjort 1 straffmål. Dessutom har Messi gjort mer mål totalt sett.
Strunt samma, det finns inget sätt att bevisa att Ronaldo är den bättre av de båda. Inte på något sätt.
Pedro León | Spain: 504,030 km2 - no less, no more
2010-12-21 11:51
99Vontassen99, terrorstaten och dess högerextrema tidning Maariv har blandat ihop Qatar Foundation med en annan qatarisk (eller hur man stavar det) organisation...
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-21 11:47
Hyder

Jo, jag förstår att det är en ganska stor risk att köpa Torres då han är så pass skadedrabbad. Men återigen, med bra kost och bra fystränare/läkare så kan man minska risken för skador med minst 60 %, det är allt säger.
Lägg till att han är 26 år och Villa är 29, dvs. att när Villa börjar dippa runt 31 år så kommer Torres att vara i hans "prime" när han är 28 år.

Jag gillar Bojan oerhört mycket och jag kan se potentialen i honom, men han är så klen och valpig att varje gång jag tänker på att om Villa skulle bli långtidsskadad så får jag ont i magen. Bojans killerinstinkt är på en hög nivå, men han tar sig sällan förbi en försvarare då den spelaren kan putta bort Bojan utan problem.

Jag måste bara klargöra att jag är emot köpet av Torres om det ska vara FÖR dyrt, då kan man lika gärna köpa en lite billigare spelare som accepterar bänken. Men om han kommer till oss för runt 30 miljoner så kan jag bara tacka och bocka, jag kan väl säga varför.
Torres är en blandning av Eto'o och det vi ville få genom köpet av Zlatan, dvs. råstyrka och snabbhet. Eto'o var värdelös i luften och Zlatan var värdelös som ensam anfallare, det klarar Torres av utan problem.

Jag vet, man ska inte prata om värvningar så pass tidigt, men som jag klargjorde tidigare så kan det mycket väl ligga sanning i det med tanke på hur förtjust Sandro är i Torres.
Sen tycker jag att Torres har aldrig varit i ett lag där det finns stabilitet så att han kan växa som spelare, han har spelat i Atletico de Madrid (go figure) och Liverpool som snubblade till sig CL-titeln, jag undrar hur han skulle vara i ett lag som Barcelona.
Hehe visst vore det kul om han drog till Atletico de Madrid, det vore magiskt, vet inte ens varför han valde Liverpool.
The Special Five
2010-12-21 11:42
Criff

Haha väldigt intressant, den statistiken visar hur överlägsen Messi egentligen är, 17 mål och 10 assist säger väl allt, 27 poäng sammanlagt i Laliga jämfört med Cristinas 22(varav 4 straffmål). Men även passningsprocenten är mycket högre och framförallt skottstatistiken visar hur överlägset träffsäker Messi är jämfört med Cristina. Då 53% av Messis skott träffar mål så träffar endast 38% av Cristianos skott mål. Det roliga är att Cristiano har avfyrat nästan dubbelt så många skott som Messi under hela säsongen men ändå är det delad plats i skytteligan. Varken spelmässigt, statistiskt eller titelmässigt kan Ronaldo jämföra sig med Messi, måste svida för Madridistas...
Annons: