/spanien/barcelona/forum/14790.aspx/spanien/barcelona/forum/14790.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-12-21 22:35
Nej att bortförklara det med att man ställde upp med ett B-lag håller inte. Det var alla spelare ur truppen. Däremot kunde Pep ha ställt upp med en starkare elva helt kart men jag tycker ändå att han formerade mittfältet helt fel. Dessutom så gillar jag inte att han tvingas flytta fram Iniesta ett steg bara för att Keite ska få plats i startelvan. Iniesta faller ändå ner till sin vanliga position under stora delar av matchen vilket resulterar i att det bara blir rörigt i mitten.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-21 22:34
elegantzidane,

Det förnekar jag inte att vi hade. Men vi startade med många på bänken och det blir inte riktigt samma sak att slänga in spelare så. Ibland fungerar det, ibland inte. Idag gjorde det inte det. Och det ska Bilbao ha stort cred för som försvarade sig som om det vore liv och död.

Men jag är ganska säker på att Barca hade vunnit tämligen enkelt med en ordinarie startelva och 100% fokus. Som addeh var inne på skulle vi kunna vinna med ett B-betonad lag också, bara man har rätt inställning.
Barcelona Frodo
2010-12-21 22:33
Rambla~

Jag tror att det nästan räcker med ett mål för oss för att gå vidare. Vi har typ släppt in 1 mål på de 9 senaste matcherna. Blir tufft hursomhelst med tanke på att de kommer att ha Llorente tillbaka.
Andreas-
2010-12-21 22:33
addeh:

Bojan kan inte göra ett skit själv, han är alltid bara "nära". Cupen ska vinnas i år, om du frågar mig. Av den anledning gör vi bäst i att hålla Bojan så långt ifrån spel som möjligt, för som sagt, han gör nästan ingenting själv..

Jag brukar försvara Bojan, det börjar bli omöjligt nu..
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-21 22:32
När spelar Barça B sin nästa match?
Barcelona haeger
2010-12-21 22:31
Äh sluta med B-lag bortförklaringarna, visst vi hade inte Messi och Villa från start men de hoppade in tidigt i andra halvlek.
Och att nämna Valdes och Puyol, vad skulle de bidra med i offensiven?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-21 22:31
addeh

Kom igen nu, nu får du Bojan att framstå som Ronaldo (den riktiga). Jämfört med Zlatan så hade nog Messis mamma varit en förbättring.

Jag tror på Bojan, men att skydda honom idag då han var genomusel är lite konstigt. Om han inte kan tillvara på hans chanser i CdR, hur ska han ta över Villa i CL och ligan? Han var inte ens bra mot Ceuta då han till och med brände en straff.
Barcelona Rambla~
2010-12-21 22:30
blancosforlife!

Du höjer verklien nivån på forumet med dina oneliners. Varför var du inte här inne och "diskuterade" när Madrid fick på pälsen på Camp Nou? Kryp nu tillbaka under den sten du kröp fram från.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-21 22:29
Addeh,

co-sign!

blancosforlife!,

Du tycker inte det räcker med Messi, Villa, Puyol, Busquets och Valdes för att Barva ska få klassas som B-betonat eller?
Barcelona Rambla~
2010-12-21 22:28
Jag kom just på en sak, Vi behöver inte ens vinna på San Mames. 1-1 räcker för avancemang. :P
Real Madrid blancosforlife!
2010-12-21 22:27
Spärrad tills vidare. /Mod
Real Madrid elegantzidane
2010-12-21 22:27
1.70-ligan

Inget illa menat, men det kändes ändå som att ni hade jävligt bra spelare på planen stora delar av matchen. Kollade dock bara andra halvlek. Hursomhelst bör ni väl ändå klara av att gå vidare ganska enkelt.
Atlético addeh
2010-12-21 22:25
I våras när vi mötte Athletic hemma ställde vi upp med ett betydligt sämre lag på pappret, ändå vann vi övertygande med 4-1. Bojan var matchens kung och gjorde två mål, riktigt snygga dessutom. Att han inte kan kliva fram när han spelar med lite sämre spelare runt omkring sig är bara bullshit. Det är tryggheten som krävs, och regelbunden speltid. När han petade Ibra i våras kände han sig trygg och fick starta matcherna. Då presterade han som en målskytt ska göra.
LOTG - Cruijff #9
2010-12-21 22:24
Var det någon annan som fick intrycket av att spelarna inte gjorde sitt bästa? Inte att dom hade en dålig dag, utan helt enkelt hade en nonchalant inställning. Finns banne mig ingen annan förklaring till hur spelare som Xavi, Iniesta, Pedro y Messi alla samtidigt gör en dålig match. Mest det som gör mig upprörd, annars plockar vi garanterat tre i nästa som sagt.
Real Madrid blancosforlife!
2010-12-21 22:23
Omoget beteende tillåts ej här inne. Hej då! /Mod
adil,
2010-12-21 22:23
Våra spelare är inte några programerade robotar. Fotboll är en komplicerad lagsport, inget lag kan spela på toppen av sin förmåga i exakt varje match. Jag är inte heller nöjd med prestationen i sig men kämparandan var det väl inget fel på. Det finns andra klubblag som skiter totalt i inhemska cuptävlingar. I ärlighetens namn känns ju Copa Del Rey som en tämligen betydelselös turnering, bortsett från att bänkspelare, reserver och canteranos får speltid. Jag tar det som någon mycket positivt att laget frenetiskt malde på in i sista sekunden.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-21 22:22
Det som är allra tråkigast är väl bara att man ser hur sårbara vi blir när vi saknar några tongivande spelare. Fast, vi har ju vunnit förr med ett B-betonat lag, så man ska väl inte dra för stora växlar av det här. Och United föll ju t.ex. med 4-0 mot West Ham när de spelade med många reserver.

Kanske är det bra med en väckarklocka ibland!Men det känns fortfarande jäkligt tråkigt med en sådan avslutning på hösten dock...
Barcelona haeger
2010-12-21 22:22
Rambla~

Jag är på Bojans sida i det här, han får för lite speltid för att komma in i rätt rytm tror jag. Det är inte lätt att prestera när man får 5-10min var tredje match. Inte undra på att han inte är planens gigant under matcherna då han väl får mer speltid, det verkar ju som att folk förväntar sig att han ska vara det.

I slutet av våren så fick han bra med speltid och startade flera matcher i rad, därav gjorde han mål och presterade bra.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-21 22:21
addeh
Ja, du hade rätt. Kollade nyss på officiela sidan.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-21 22:20
När spelar Barça B sin nästa match?
Atlético addeh
2010-12-21 22:19
Diar Iniesta Shekha

Första veckan i januari, jag tror den femte är det preliminära datumet.
Atlético addeh
2010-12-21 22:19
Delarocha

Jag förstår din poäng, men tyvärr kan jag inte gå med på att utnämna Bojan till syndabock så som ni gör i denna match.
Barcelona Rambla~
2010-12-21 22:17
Delarocha

"Händer det någonsin?"

Ja det gör det tycker jag. Fast kanske inte så ofta som du, jag och alla andra här önskar.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-21 22:16
När är returmötet?
Atlético addeh
2010-12-21 22:16
Rambla

Precis, och med bättre spelare från start sänder det signaler till övriga spelare att det är en viktig match. Bättre startelva = bättre inställning. Så enkelt är det. Nu blir vi tvungna att spela bästa möjliga lag i returen. Det kan bli tufft.
Barcelona Frodo
2010-12-21 22:15
Folk får det att låta som att vi förlorat CL-finalen. Vi spelade oavgjort i cupen med en returmatch kvar. Det är inte världens undergång. Lika bra att en sådan match kom i cupen och precis innan lovet så att spelarna inte kommer tillbaka i januari med hybris.

Sen förstår jag mig inte på den enorma kritiken mot Bojan. Det var rätt många som gjorde plattmatcher. Både Xavi och Iniesta slog bort en massa bollar och dessutom syntes det inte av något som helst djupledsspel. Särskilt Xavi har jag inte sett så dålig på väldigt länge. Han felpassade mer idag än han gjort under hela säsongen kändes det som.

Vad gäller inläggen så känner jag lika stor frustration som de flesta. Är det så svårt att sikta rätt in boxen åtminstone?
Barcelona Rambla~
haeger

Han har faktiskt presterat i år, även om det inte är i samma utsträcknig som de tre andra. Dessutom så tycks vissa snabbt glömma bort hans avslutning under våren.

Nej, Bojan var väl ingen höjdare i kväll men så pissdålig som vissa försöker få det till var han inte heller. Fick ju i ärlighetens namn inte mycket att jobba med. Laget spelade för mycket i sidled när Athletic ställde upp med sin låga backlinje. Då är det svårt att spela sig igenom.
Barcelona kev
NoGo™

Jag brukar håller mig borta från forumet vid en förlust. Man är ju alltid ledsen/arg/besviken efter en förlust men det brukar kännas värre då man letar sig fram till svenskafans.

Vill inte ens tänka på en eventuell förlust i CL mot Arsenal. Av alla lag. Nej nu tog jag i men det lär blir kaos här inne.
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-12-21 22:14
Det var inte Bojans fel, eller Xavis, eller Messis. Det var Peps fel från hela början. Jag visste att det inte skulle löna sig med den startelvan man ställde upp med, vad tänker han om han sätter Keita och Mascherano tillsammans på mittfältet? Det är två matcher, satsa fullt ut på hemmamatchen, som dessutom är den sista matchen innan spelarna går på semester. Onödigt av Pep och nu kan vi få sota för det..
Delarocha
2010-12-21 22:13
addeh

Finns väl 1000 saker man kan göra, söka sig till bollen, ta rätt löpningar. En bra spelare ser till att få bollen och vill hela tiden ha den och gör ofta rätt saker med den. Det gör Bojan typ aldrig tyvärr. Han är bra när Barcelona är bra, då kan han smälla dit en typ, när vi leder med 3-0 eller så. Men han verkar inte kunna prestera när andra är lite sämre.
Annons: