/spanien/barcelona/forum/14735.aspx/spanien/barcelona/forum/14735.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-12-22 00:05
Klint

Det var väl, komiskt nog, bortamatchen mot just Athletic tidigare i höstas som Keita gjorde en bra insats senast. I den matchen var han faktiskt bra, han gjorde inte bara mål utan erbjöd alltid alternativ i djupled, något som annars saknats när det gäller honom den här säsongen.
Barcelona Klint
2010-12-21 23:59
När gjorde egentligen Keita en bra insats senast? Okej att han inte är lika kreativ som sina konkurrenter på mittfältet, men lite kämpaglöd är väl det minsta man kunde begära. Såg här nere att Barcadinho nämnde att Xavi var sämst på plan och det kan jag väl hålla med om då man vet vad han kan. Men i min bok är Keita den spelare som var klart sämst ikväll.
Barcelona NoGo™
2010-12-21 23:57
Nu är det alltså julledigt för alla spelarna tills den 29 December då alla spelare förväntas vara tillbaka. Alla utom Leo som får lite extra ledigt till den 1 eller 2 Januari.

Han kommer därmed inte att medverka i matchen mot Levante och även Pique missar matchen pga 5 gula kort.

Alves efter matchen : "Let's hope we find an renewal agreement. That's what I want, I would like to retire here. But this doesn't affect my game."

Hoppas att det löser sig snart!

Till sist så har Nolito tydligen kommit överens med Benfica om ett 4 års kontrakt och han kommer att tjäna 900.000 Euro/år, han kommer att gå gratis efter säsongen.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-12-21 23:57
Barcadinho.

Tyvärr måste jag hålla med, Xavis sämsta match sedan EM 2008. Fanns flera gånger då Alves tog en fin löpning, som Xavi normalt sett skulle passat perfekt till, men idag så höll han in bollen för länge och istället blev det misskomunikation mellan de två.. Aja bara hoppas på en normal Xavi till nästa match.

Välbehövlig vila nu för våra hjältar. Hoppas 2011 blir lika lyckosamt som 2010 (bortsett från Inter matchen). Tar ett litet break härifrån då det tyvärr kommer hållas låg nivå pga lov, inga matcher osv.. God jul och gott nytt år i förtid :)

Frodo

Andy Grey var det som sa det, mest känd för att vara kommentator på FIFA, samma minut jag hörde det bytte jag från engelska kommentatorer till spanska kommentatorer..
Barcelona Frodo
2010-12-21 23:56
Läste nyss att någon före detta sopa från PL ifrågasatte huruvida Barca skulle klara sig mot Stoke. Haha! Stoke?? Är Stoke numera måttstock för hur bra man är som lag? Killen borde låsas in på mentalsjukhus för sitt eget bästa.

Att det kryllar av folk med den mentaliteten i England är den största orsaken till att det engelska landslaget aldrig gör framsteg och blir utspelade av nationer som Algeriet.

Låt oss sälja Messi, Xavi, Iniesta och grabbarna och hämta in världsklasslirare från Stoke framöver. Det skulle göra oss oslagbara.
Barcelona Ladinho
2010-12-21 23:06
addeh

Ja, det stämmer. När vi förlorade mot Hercules så var både Keita och Mascherano från start som idag.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-21 22:57
Hehe - på tal om sämst på planen.
Vi hade lite (otrevliga) diskussioner om det hemma men vi kom fram till att - läs och häpna.
Xavi.

Ingen djupledspassning var korrekt, tappade bollen vissa gånger i känsliga lägen, signalerade lite irritation mot sig själv, men det påverkade säkert andra, för mycket smek med bollen.

Vi säger godnatt grabbar. natten ska kännas god, även när Barca inte vinner.

Bilbao behöver fortfarande vinna för att gå vidare. Oavgjort räcker inte för dem
Atlético addeh
2010-12-21 22:56
Hetfield

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, man måste känna trygghet för att kunna prestera. Det är inte alltid så lätt att bara kliva in i startelvan och prestera på toppen av sin förmåga. Mot Osasuna fick Bojan fyra minuter, mot Sociedad en halvtimme, mot Espanyol tre minuter. Lägg till att han dessutom fick en hjärnskakning mot Rubin Kazan i sista CL-matchen. Du kanske ser mönstret, Bojan får inte så mycket speltid och då är det svårt att prestera.

När han får trygghet, som i våras, kom han igång som aldrig förr och presterade bra match efter match. Jag tog bara Athletic-matchen som ett exempel.

Jag ber för övrigt om ursäkt angående det jag skrev, läste lite för fort och trodde att du, som många andra utsåg Bojan till matchens syndabock. My bad!
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-21 22:55
Som någon skrev tidigare så har alla lag en dålig dag. Det stösrsta problemet anserjag var det som ibland händer när lag parklerar bussen, vi blir för stillastående och rullar runt för mycket. När de tillfällerna kommer behöver vi ha mer rörelse och framförallt ta mer löpningar på djupet.

Spelarnas inställning var det också fel på. Den här matchen hade inget att göra med att vi ställde upp med en b-elva, det är bara för att ha något att skylla på man säger så.

Men jag är inte orolig inför fortsättningen av den här säsongen. Även världens bästa lag kan ha dåliga dagar, och jag anser det här varjust en sådan. En dålig dag på jobbet.
Barcelona haeger
2010-12-21 22:54
Jag tycker inte att man ska förvänta sig att Bojan ska storspela och lyfta hela laget i en match när han innan dess fått spela max 15min några matcher då och då.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-21 22:54
elegantzidane,

Det är enda sättet att hota barca, förutsatt att de har en dålig dag. Som sagt, jag tror inte det hade spelat någon roll hur bra Bilbao hade spelat om Barca bara varit taggade. Men det är lite synd att världen upptäcker att Barca inte är oslagbara precis innan uppehållet. Samtidigt kan det kanske vara bra för Barca också att få komma ner på jorden och hålla hög fokus på vårens matcher under jul.. :)

De dåliga inlägget beror också på just oskärpan. Även om både Alves och Adriano kan få sådana felträffar i varje match sker det oftast mycket mer sällan :P
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-21 22:49
addeh

Jag vet inte riktigt vem du syftar på, men om du läser det jag skrev tidigare så skrev jag såhär:
"Jag är inte ute efter att göra Bojan till matchens syndabock då de flesta var dåliga".

Bojan är inte matchens syndabock på något sätt, det som oroar mig är att han är så värdelös och useless när han väl får chansen. Det är nästan som att se en väldigt intelligent och begåvad person slänga bort sina talanger på knark, eller något i den stilen, det är väldigt frustrerande.

Sen måste jag klargöra en sak för sista gången, jag förväntar mig inte att Bojan ska dominera i en match, men faktum kvarstår att han presterar väldigt lite utifrån hans potential, det är allt jag säger.
Real Madrid elegantzidane
2010-12-21 22:48
1.70-ligan.

Jag instämmer. Sen så förvånar det mig lite hur dåliga inlägg ytterbackarna kom med, riktigt långa för det mesta och man hade dessutom ganska lång tid på sig. Är det här egentligen enda sättet man kan hota Barca? Att spela som Bilbao gjorde.
Barcelona Barcadinho.
2010-12-21 22:48
Tråkigt att komma ner på jorden sista matchen innan uppehållet. Vi såg återigen att laget kan ha svårt att lösa upp ett försvarsmur. Vi kan inte klaga på startelvan, eftersom det var rätt bra lag från start. Båda Xavi och Iniesta var från början.
Men många spelare var dåliga eller usla idag, bland dem Xavi och Iniesta och mycket hänger på dem i det offensiva delen. Bojan märktes inte. Usla inlägg från alla håll. Den enda som var riktigt bra idag var Abidal, tycker jag.

Vi ser återigen hur laget tappar självförtroendet, när första målet dröjer länge.
Synd att Alves var på ett artistiskt humör försa 20 min. Han lyckades komma förbi riktigt bra två-tre gånger, men han valde att ta en extra dribbling, istället för att släppa bollen.
De här tre situationerna kunde vara riktigt bra målchanser om han skulle vara mer effektiv. Han ville "leka" lite mot motståndarna typ.
Sån attityd kommer säkert efter det att man känner sig överlägsen match efter match. Men båda Alves och de övriga har fått en läxa idag.
Koncentration från första början, utan "skoj och lek", annars får man betala för det.

Synd återigen att gå mot uppehållet med en sådan osäker känsla. Vi var i en dröm i flera veckor. Tom hemma blev vi sura på varandra pga matchen. Men så är det.
Barcelona Visca_Barca
2010-12-21 22:47
Nu vill jag skriva ett par ord .
Det jag inte fattar är detta , varför satsar pep oseriös på cupen i början o sen i andra halvlek vill han att spelarna ska göra mål när det är 30 minuter kvar?

Varför inte spela med de bästa när man ändå är ledig efter matchen ?
Vad var meningen med att ha messi villa o andra på bänken ?.
Ibland fattar jag inte hur pep tänker
Atlético addeh
2010-12-21 22:47
Frodo

Co-sign. Varken Mascherano eller Keite var särskilt dåliga, men kreativiteten på mittfältet försämras avsevärt när de båda spelar samtidigt. För övrigt stämmer det att de spelade tillsammans mot Hércules, bra jämförelse.
adil,
2010-12-21 22:46
Frodo

Ja, att starta med både Keita och Mascherano är fan värre än att Del Bosque gång på gång startar med både Alonso och Busquets.
Real Madrid hala madriiid
2010-12-21 22:45
nä skämt åsido jag förstår inte varför ni köpte mascherano, han platsade inte ens i west ham
Atlético addeh
2010-12-21 22:44
Hetfield

Jag vill inte på något vis få Bojan att framstå som att han håller samma klass som Ronaldo, men att han är så dålig som många påstår är för mig ett tydligt bevis på att ni vill ha någon att skylla allt på. Bojan skapade inte mycket idag, och nej, han gjorde ingen bra match. Men att säga att han var sämst på planen när spelare lägre ner i banan inte ens sätter en passning börjar man undra hur ni egentligen resonerar.

Vi kan inte förvänta oss att Bojan ska gå in och sätta två strutar varje match han får chansen med tanke på hans ynka speltid. Xavi & Alves däremot, kan man begära bra mycket mer ifrån. Det var det jag reagerade på, att ni utser Bojan till syndabock då det fanns flera andra som man förväntar sig mer utav som var rent av värdelösa.
adil,
2010-12-21 22:43
Jag vill tro att boven i dramat kring Bojans utveckling är att han inte får regelbunden speltid. Han är bara 20 år och har aldrig varit en startspelare i Barcas A-lag. Som alla vet är Barcas spelsystem inte det enklaste att göra snabb succe i. Bojan är en canterano men det behöver inte automatiskt betyda att han kan bytas in och spela med ögonbindel utan att missa en passning. Låt honom anpassa sig och utvecklas i lugn och ro. När han väl byts in får han alltid spela på kanten, vilket heller inte är hans naturliga position. Fick han spela som centerforward skulle saker och ting gå lättare eftersom han har näsa för mål, men Barcas spelsystem tillåter inte honom att göra det. Alla måste anpassa sig efter laget. 9 av 10 lag vi möter ställer sen upp med spelarbussen, flygplanet och hela jävla artielleriet framför mål. Det kommer ta många år innan lilla Bojan blir den vi suktar efter. Vi behöver inte ens kommentera Bojans insatser egentligen så länge han bara är inhoppare.
Barcelona Frodo
2010-12-21 22:40
Jag skulle inte påstå att inställningen var det största problemet. Vi pressade stenhårt i första halvlek men det var massvis med tekniska fel från spelarnas sida. Dessutom vill jag aldrig se Mascherano och Keita på plan samtidigt på hemmaplan. Aldrig. Jag tror att de startade tillsammans mot Hercules också. Bolltempot och kreativiteten lyser med sin frånvaro när båda spelar i en match där vi ska överlista ett försvar med spelarbussar.
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2010-12-21 22:39
Vad är det för varningsklockor som signalerar?

Efter flera matchers urladdning så var det dags att spelarna underpresterade. Det är väl ingen kris eller?

Vi har blivit lite bortskämda.
Barcelona Rambla~
2010-12-21 22:35
Nej att bortförklara det med att man ställde upp med ett B-lag håller inte. Det var alla spelare ur truppen. Däremot kunde Pep ha ställt upp med en starkare elva helt kart men jag tycker ändå att han formerade mittfältet helt fel. Dessutom så gillar jag inte att han tvingas flytta fram Iniesta ett steg bara för att Keite ska få plats i startelvan. Iniesta faller ändå ner till sin vanliga position under stora delar av matchen vilket resulterar i att det bara blir rörigt i mitten.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-12-21 22:34
elegantzidane,

Det förnekar jag inte att vi hade. Men vi startade med många på bänken och det blir inte riktigt samma sak att slänga in spelare så. Ibland fungerar det, ibland inte. Idag gjorde det inte det. Och det ska Bilbao ha stort cred för som försvarade sig som om det vore liv och död.

Men jag är ganska säker på att Barca hade vunnit tämligen enkelt med en ordinarie startelva och 100% fokus. Som addeh var inne på skulle vi kunna vinna med ett B-betonad lag också, bara man har rätt inställning.
Barcelona Frodo
2010-12-21 22:33
Rambla~

Jag tror att det nästan räcker med ett mål för oss för att gå vidare. Vi har typ släppt in 1 mål på de 9 senaste matcherna. Blir tufft hursomhelst med tanke på att de kommer att ha Llorente tillbaka.
Andreas-
2010-12-21 22:33
addeh:

Bojan kan inte göra ett skit själv, han är alltid bara "nära". Cupen ska vinnas i år, om du frågar mig. Av den anledning gör vi bäst i att hålla Bojan så långt ifrån spel som möjligt, för som sagt, han gör nästan ingenting själv..

Jag brukar försvara Bojan, det börjar bli omöjligt nu..
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-21 22:32
När spelar Barça B sin nästa match?
Barcelona haeger
2010-12-21 22:31
Äh sluta med B-lag bortförklaringarna, visst vi hade inte Messi och Villa från start men de hoppade in tidigt i andra halvlek.
Och att nämna Valdes och Puyol, vad skulle de bidra med i offensiven?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-21 22:31
addeh

Kom igen nu, nu får du Bojan att framstå som Ronaldo (den riktiga). Jämfört med Zlatan så hade nog Messis mamma varit en förbättring.

Jag tror på Bojan, men att skydda honom idag då han var genomusel är lite konstigt. Om han inte kan tillvara på hans chanser i CdR, hur ska han ta över Villa i CL och ligan? Han var inte ens bra mot Ceuta då han till och med brände en straff.
Barcelona Rambla~
2010-12-21 22:30
blancosforlife!

Du höjer verklien nivån på forumet med dina oneliners. Varför var du inte här inne och "diskuterade" när Madrid fick på pälsen på Camp Nou? Kryp nu tillbaka under den sten du kröp fram från.
Annons: