/spanien/barcelona/forum/14734.aspx/spanien/barcelona/forum/14734.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
The Special Five
2010-12-22 14:15
Frodo

Dessutom så är vi överskattade för att vi tappat poäng mot Köpenhamn,Hercules och Mallorca(men att vi slagit varenda storlag som vi har stött på nämns självklart inte). Tydligen så väntar sig folk att vi ska ta full pott under hela säsongen utan en enda oavgjord match eller förlust. Ett tecken på att vi är de överlägset bästa laget som funnits på länge
Barcelona UT Clásico
2010-12-22 14:15
är det imorgon som affelay kommer till barcelona
The Special Five
2010-12-22 14:13
Visste ni att vi har hela sex stycken guldbollsvinnare sedan 1993? Till skillnad från lillebror Real som inte har en enda guldbollvinnare sedan 50-talet då Franco snodde Di Stefano åt de. Som Laporta sa, vi skapar guldbollenvinnare, lillebror/syster Real köper dom. Märkvärdigt att ingen har kunnat prestera bra nog att vinna en guldboll hos de vita, haha glömde dessutom att vem som än vinner den kommande guldbollen blir den 7e Barcaspelaren som vinner. Helt otroligt om man tänker på de, ingen klubb har haft i närheten av så många guldbollsvinnare som oss i modern tid
Barcelona Frodo
2010-12-22 14:08
Stor komik på ett annat forum. Tydligen är Marcelo, Higuain och Ramos egna produkter för marängerna. Men inte Iniesta för oss. Dessutom lirar vi tydligen som ett P12 lag. Underhållning i dess renaste form!:P
Canaletes
2010-12-22 13:44
Lite offtopic
men Spaniens största lotteri som spelas en gång varje år slutade på 79.250
(5-0, fattar ni?) hehe och 70% av vinsterna hamnade i Catalunya (411 av 585 milj €)

Det var många som beställde att nummer raden skulle sluta på 50.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2010-12-22 13:41
Vad tycker ni om honom?

*länktips
Barcelona Klint
2010-12-22 13:19
petersays

Det kommer i dagarna.
Barcelona Cataloniaboy
2010-12-22 13:18
L.A.M Nr 10/
Även en viss svensk vid namn Zlatan Ibrahimovic är utlånad... Pep kanske vill ha tillbaka honom ;)
Barcelona Barca4eva
2010-12-22 13:06
0-0 är inte det värsta som kunde hända, "bara" ett mål räcker nästa möte.

Dock besviken över de horribla inläggen från Adriano och Alves igår...
Barcelona westinho
2010-12-22 13:02
Härlig tränare Joaquín Caparrós =)
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-22 13:02
Det känns som samtliga utlånade spelare är helt bortglömdaoch att ingen av de har någon som helst framtid i Barca. Keirrison är väl tillbaka i Brasilien och känn som en spelare som var bra någon säsong, för att sedan gå över till att bli en vanlig spelare. Caceres och Henrique verkar ju som helt okej mittbackar båda två, dock så anser jag att det inte riktigt finns rum för någon av de. Vi har ju bland annat Fontás och Bartra på uppgång där.

Enligt mig bör man sälja alla utlånade spelare i sommar, för att på så sätt få råd med lite värvningar. Det skulle vara det bästa för alla parter. För just för tillfäller ser det inte ut som om någon av de har någon framtid i Barcelona.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-22 12:57
L.A.M

Nja, Sergi Roberto känns lite som Deco, fast inte lika bra teknik. Jag är tveksam om han är redo för steget, dessutom så undrar jag om han har grinta för att ta över det. Dessutom så är han bara 18 år och alldeles för tunn enligt mig.

Jag vill ha ett riktigt svin på mittfältet, en sån där jävel som alla lagen hatar att möta.
Barcelona petersays
2010-12-22 12:45
Ingen i redaktionen som har koll och tid för att göra en liten sammanställning av våra utlånade spelare så här i "halvtid"?

Skulle vara riktigt intressant att få reda på hur det gått för t.ex. Keirrison, Henrique och Caceres. Har bara sett lite av Caceres (som jag tycker verkar ha mognat massor och inte skulle ha något emot att se i laget igen) och inget av de övriga.
Barcelona Cataloniaboy
2010-12-22 12:44
haeger/
Har man besvarat massor av frågor ska man väl kunna få ställa en fråga själv? Och ja, haeger. Jag VET att man kan gå in på officiella hemsidan eller wikipedia/google. Du var inte den första som kom på det ;)
Barcelona petersays
2010-12-22 12:42
"Kisen har potens för en seriös liga och inte harva runt i Portugal. "

Potens = Mannens förmåga att få erektion och genomföra samlag
The Special Five
2010-12-22 12:41
test
Barcelona .Sami.
2010-12-22 12:30
Afellay kommer komma imorgon till Barcelona för att skriva på kontraktet.
Barcelona haeger
2010-12-22 12:21
Cataloniaboy

"När var det returen skulle spelas?" Den 5 Januari.

Du vet väl att man kan googla eller gå in på Barcelonas officiella hemsida? Det är inte speciellt svårt och går mycket snabbare än att vänta på svar här.

Ingen attack på dig nu men jag förstår inte riktigt folk som frågar om datum och dyl när det är så enkelt att gå in på Barcelonas hemsida och kolla upp det, men folk kanske inte känner till den eller så är de bara lata. :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-22 12:20
Cataloniaboy

Det känns ju inte som en helt omöjlig uppgift att gå vidare från åttondelen i cupen. Faktum är att det endast behövs oavgjort så länge vi gör mål, lite samma utgångsläge som vi hade inför matchen på Stamford Bridge. Och med tanke på att vi tidigare i höstas vann på San Mames med 3-1 så bör vi gå vidare om vi spelar med bästa laget. Och reruren har jag för mig spelas första veckan i januari, det var någon som nämnde det här på forumet igår.

Och tack för att du besvarade min fråga innan jag ens ställde den. Ändrade nämligen mitt inlägg 55 sekunder innan du postade ditt:)
Barcelona Cataloniaboy
2010-12-22 12:15
Tråkigt att vi inte lyckades få hål på Bilbao. Hade behövds inför returen på San Mames. Baskerna är ju som känt väldigt starka på sin hemmaborg... När var det returen skulle spelas?
Tråkigt att Nolito lämnar Barca. Men man förstår ju honom trots allt. Vem vill harva runt i B-laget, när man har kvalitéerna som krävs för att spela i La Liga? Ingen.
Madrid-Levante ikväll på TV4 Sport 22.00. Madrid brukar ju inte ha det så lätt i cupen... Förhoppningsvis inte kväll heller ;) Tror faktiskt att Valencias stolthet kan skrälla ikväll ;)
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-22 12:13
99Vontassen99

Ok, ta det lugnt nu. Nolito år inte värsta supertalangen som skulle ta plats i en bra La Liga-klubb eller Premier League-klubb. Han är en 24-åring som varit bra i den spanska andradivisionen, som nog är lite sämre än den portugisiska ligan. Enligt mig är det just nu en perfekt klubb att gå till. Om han splar bra där kommer han sedan kunna att gå vidare. Jag tror han stannar på en nivå där han kanske kan ta en startplats i ett mittenlag i Spanien.

Förresten, spelas Reals match ikväll eller är det i morgon?
AndreD
2010-12-22 12:02
Victor Valdés - Mer än en målvakt
Barcelona 99Vontassen99
2010-12-22 11:21
Det är minst sagt korkat att se det positivt enligt mig att Nolito går till den totalt urusla på dekisklubben Benfica. Synd killen inte har bättre vett och gå till en klubb eller liga där han har möjlighet utvecklas en bit till. Kisen har potens för en seriös liga och inte harva runt i Portugal.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-22 10:58
Hetfield- Megan Fox is a dude//

Ska man sälja Keita bör man inte ta in en annan spelare utifrån. Thiago är på väg upp och om Keite skulle lämna så kan man istället ge Thiago mycket mer speltid.
Sedan har vi en kille i La Masia som heter Sergi Roberto. Av vad jag har sätt så är han en ganska lik spelartyp som Keita. Tvåvägsspelare som är bra på att tacklas men även, naturligtvis, ett bra passninsspel.

Med det sagt så vill jag att han stannar. Han tillför mycket till vårt spel som andra "finlirare" saknar. Hans djupledslöpningar och huvudspel är i världsklass.
Jag hoppas han stannar åtminstonde en säsong till efter denna. Sen när Barca B-spelarna är redo kan han lämna, då har han nog blivit lite gammal också.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-22 10:33
Klint

Keita är tyvärr dead weight, det är dags att sälja honom till en mindre klubb där han kan få regelbunden speltid, han förtjänar att få avsluta karriären på ett bra sätt.

Jag skulle föredra att sälja Keita och ta in en riktig krigare på mittfältet, en Van Bommel typ, dvs. ett svin som aldrig ger upp och kan gå på djupled. Dessutom vore det bra om den spelare är hyfsat ung, dvs. rätt så hungrig och precis på den gränsen där han ska blomma ut, ungefär som Yaya Toure var för oss.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-22 10:25
L.A.M Nr 10

Jag såg när deras tränare skojade med Dani Alves. Den han log mot var ingen mindre än Guardiola. :-)
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-22 10:07
När jag såg rubruken "Nolito till Benfica" så fick jag bara en glad känsla. Det är den absolut bästa lösningen för alla känns det som, och speciellt för Nolito själv.
För oss så är det inte nödvändigt att behålla honom, då vi redan har fullt på anfallsplatserna. I alla fall jag tror fortfarande på Jeffren och Bojan, de två killarna ska stanna länge i Barça. Lägg till att i precis köpt Afellay, som förmodligen kommer att kräva speltid.
Jag önskar honom lycka till och hoppas det går bättre för honom än vad det gick för Keirrison i Benfica.

Förresten, var det någon som såg när Athletic Bilbaos tränare skojade med Dani Alves mitt i matchen och sedan log mot någon. Jag skrattade jättemycket hemma i soffan.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-12-22 09:56

Att Nolito försvinner var helt väntat ända sedan transfern av Afellay blev känd. Dessutom, i Juvenil A så finns de bägge ytteranfallarna Armand Ella och supertalangen Gerard Deulofeu som kanske redan till sommaren kommer att ta steget upp till Barcelona B. Detta gör att där finns ingen plats i A-laget för Nolito och i B-laget ockuperar han bara plats för de unga spelarna.
CarlesPuyolSaforcada
2010-12-22 09:52
SvenskaFans.com Barcelona är en Facebook-sida där det kommer att publiceras nyheter härifrån dit.

(Sidan är inte gjord för egen vinning, den är gjord för att hylla arbetet som de här på redaktionen gör.)
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-12-22 09:42
Har nu läst matchrapporten här i från Svenskafans, och kan bara instämma med det näst sista stycket om att spelarna skjuter för lite.
Det är många i laget som är bra på det, igår spelade ju bland annat Keita på mittfältet.
En av de bästa lösningar när det andra laget parkerar bussen, som Athletic gjorde riktigt bra igår, är att ta skott så mycket som möjligt. Det är ibland riktigt irriterande att se på när vi bara passar runt, runt och runt utan att någonting händer. Då kan vi SKJUTA.
Annons: