/spanien/barcelona/forum/14653.aspx/spanien/barcelona/forum/14653.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2011-01-06 13:36
Heywood Jablome/

Abi har även berättat i flera intervjuer att hans tuffa image är bara ett sätt för att skrämma motståndarna, att han egentligen är en glad kille. Det ser man inte minst på träningarna, eller som den gången han jävlades med Puyol på bänken. En skön snubbe helt enkelt.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-06 13:36
Hehe, det är tydligen inte bara vi som drabbas av dryga Arsenalsupportrar, detta är taget från Man C matchrapport:

"För övrigt struntar jag i vilken nationalitet spelarna har men jag är så trött på svenska Arsenal-fans som dyker in på vårt forum och likställer oss med den store satan och sig själva som godheten personifierad. "

De är verkligen som pesten :P
elbraco
2011-01-06 13:34
Henry var också en expert på att rulla in bollarna precis där Villa siktade igår.

På tal om snabba spelare, jag tror att Jeffren är den som är snabbast utan boll. Det finns en video på Youtube där han visar detta men jag hittar den inte nu.

REY ABIDAL!
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2011-01-06 13:32
På träningen i morse tog Piqué en bild på Abidal när han har på sig en kungakrona och tidningen Sport i handen. Där de kallar honom för Rey (Kung)
2011-01-06 13:30
Det var ett dåligt avslut helt enkelt, finns inget att prata om saken. Jag kommer ihåg att Ronaldo var en mästare på 1 mot 1 situationer, han brukade alltid finta åt vänster, sen så rullade han in bollen när målvakten lutade sig åt höger.

1.70-ligan

Jag tror inte att Pastore kommer att komma till oss med tanke på hans prislapp, sen lär Fabregas vara prio. nr.1 för oss, bara det kommer att kosta en hel del.

Sen så har vi Thiago ;)
Barcelona Heywood Jablome - Barça si, Rosell no
2011-01-06 13:29
el Flaco.

Det segertalet var episkt. Han är så jordnära och cool. Håller micen som en rappare också. Har läst att han tycker om att spendera sina fredag kvällar hemma med familjen och hans favoritmat är allt som innehåller fisk. En bad boy? Nja, inte riktigt. :)
PedroRodriguez
2011-01-06 13:28
el Maestro!

Jo det är just de det gör, Vilken hyfsad målvakt som helst skulle kunna ta en sånt otroligt lätt skott. Missar man i sådana solklara lägen så kallar jag det slarv. Villa brukar alltid hångla in de där men nu skjuter han ett svagt skott. Nu bryr jag mig inte så mycket om missen men det där är typiskt Villa läge.
Barcelona el Maestro!
2011-01-06 13:24
PedroRodriguez
Det där kallar jag inte för slarv. Det var ett väldig bra målvaktsarbete. Bollen hade kunnat gå förbi honom men han tog bollen. Credit för hans del.
Vad spelar det för roll förresten? Barca är vidare.
Barcelona el Flaco
2011-01-06 13:21
Om vi nu ska utse den spelaren som är bäst när det gäller segertal så har nog Abidal gått förbi Piqué.

"Jag vill bara säga en sak till min fru; kom ner och ta med dig jackor för att flickorna fryser. Tack så mycket".
PedroRodriguez
2011-01-06 13:19
1.70-ligan.

Ajjemän, det stämmer kollade jag upp nu också.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-06 13:18
PedroRodriguez

Taget från officiella hemsidan:

"This was only the third goal Abidal has ever scored as a pro. The first two were at Olympique Lyon, and curiously he has yet to score in a league fixture. He scored a cup goal against Lille, and also got one in the League Cup semi finals on January 17, 2007 against Le Mans"
PedroRodriguez
2011-01-06 13:17
el Maestro!

Uselt avslut av Villa där, han skjuter rakt på målvakten. Varför inte istället skjuta den på kanten som alla anfallare gör vid såna lägen? I Valencia var han expert på att pricka in de där.
Barcelona el Maestro!
2011-01-06 13:15
"...Villa slarvade en hel del, bl.a. ett friläge där Pedro slår en fenomenal pass..."

Villa slarvade inte. Han gjorde sitt bästa men det var målvakten som presterade väldig bra. Han ska ha all credit, målvakten.
Barcelona NoGo™
2011-01-06 13:15
Vilken kung Abidal är! Underbart att det var hans som fick sätta dit målet också. Han får stanna hur länge han vill i Barça tröjan.

Om jag inte inte minns fel så har han väl sagt att han lägger skorna på hyllan efter sin sejour i den blå råda tröjan? Som sagt han får stanna hur länge han vill.
PedroRodriguez
2011-01-06 13:14
1.70-ligan.

Har verkligen Abidal gjort ett ligamål i Lyon? Har för mig att han bara nätat ett i cupen.
Barcelona Hyder
2011-01-06 13:12
De två snabbaste spelarna utan boll i truppen måste vara Abidal och Pedro. Pedro har en bättre accelation men på en 100 meters sträcka vill jag tro att Abidal vinner. Eric har en löpstil som liknar många profesionella 100 meters-löpare. Rak överkrop och kraftfulla steg med explosivitet på långa sträckor. Pep sa själv för någon dag sedan att Abidal var snabbast av försvararna och även en av de snabbaste i truppen. Vi kan därför avskriva Adriano som någon trodde vara snabbare än fransmannen. Alves må vara snabb men det går inte att jämföra med de två redan nämnda.

Med boll är Messí snabbast. Han har även tillsammans med Iniesta de smartaste och mest tajmade accelationer. Pedro finns väll med där också. Den som har bäst split vision är väll Xavi men Iniesta och Messí skulle räknas som bäst i vilket annat lag som helst. Störst lungor har självklart Alves. Bästa huvudspelaren är antingen Keita eller Piqué. Villa måste vara en av dem mest rörliga i laget, springer på allt och jobbar hem i takt med Pedro. Xavi och Iniesta är tillsammans även bäst på att vrida sig 360 grader ur svåra situationer.

Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-06 13:11
Hetfield,

Jag tror absolut inte Pastore kommer till Barca i vinter, men det kanske inte bara är rykten att Barca vill ha honom, trots allt. Om detta stämmer vill säga.

L.A.M

Abidal har gjort 2 mål under sin karriär i Lyon före. Ett i cupspel och ett i liga spel.. detta blev alltså hans tredje mål som proffs och hans första i Barca :)
Han la även en straff för Frankrike mot Italien ii VM 2006.
Barcelona el Maestro!
2011-01-06 13:11
Real Madrid möter svårare motstånd från och med kvarten vilket gör att de kan öka ut. Svårare motstånd kan leda till skador, avstägningar och det tar kraft. Inte säker på att Real Madrid går hela vägen men det är inte omöjligt.
PedroRodriguez
2011-01-06 13:09
L.A.M Nr 10

Abidal har gjort ett i Lyon också, även det i cupen.

Angående matchen igår, Villa slarvade en hel del, bl.a. ett friläge där Pedro slår en fenomenal pass. Känns som att han blivit okylig i Barca, I Valencia satte han frilägen 10 gånger av 10. Messi nådde inte upp till sin normala standard och han tappade också en del bollar, dock så gjorde han ändå assist. Abidal var grym igår, blev sjukt glad över att just Abidal fick näta. Piqué skötte sig väl, sjukt snyggt hur han skaka bort Llorente vid Barcas planhalva. Spelarna är inte helt 100 och ett kryss är helt klart godkänt.

Utan boll är Pedro snabbast enligt mig, och med boll är det odiskutabelt Messi.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-06 13:07
Förresten ska det bli en riktigt rolig match ikväll, derbyt mellan lagen på V. Även om Villarreal ligger före i serien så känns lagen helt klart jämna, och det kommer troligen att bli just jämnt i matchen också. Men jag har en känsla av att Valencia tar det.

Lol åt att Barca och Real "lottades" på varsin sida om trädet, men det är i och för sig bara kul, då vi kan mötas i finalen. Dock tror inte jag det är så stor chans att båda lagen klarar sig dit, då det kommer mycket viktiga matcher i ligan och CL, och jag tror både Madrid och Barcelona anser de vara viktigare.
Barcelona el Maestro!
2011-01-06 13:04
Det var verkligen en av de trevligaste matcherna jag har sett på ett tag, sedan derbyn och El Clasico, bortsett från incidenten.
För mig hade denna match samma kaliber som de två nämnda matcherna. Det var hög intensitet, kämpaglöd och det hade kunnat gå åt bägge hållet, sett utifrån hur spelet såg ut. Att en cupmatch ska vara så högintensiv är otroligt. Å andra sidan var det ju mest mästarna som möttes så matchen var visst så klassisk det kunde vara(cuptitlar).

Älskar Bilbao. Det är alltid fest på arenan när de möter Barca. Det finns rivalitet mellan klubbarna med det finns också en sorts kärlek mellan fansen. Detta märks även på Camp Nou då man kan se att fansen har ömsesidig respekt för varandra. Ni som har sett matcher på Camp Nou när Barca spelar mot Athletic har säkert märkt det.

Jag ser redan framemot kvarten. Det spelas väl om en vecka, tror jag?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-06 12:59
Var det inte Abidals första mål i hela hans karriär igår? Har för mig att det har sagts att han aldrig gjort mål tidigare, varken i någon klubb eller landslag.

Xavi nu rekordhållare. Och angående el Flacos fråga hur länge det håller sig tror jag personligen det blir väldigt svårt att slå, då han endast är 30 och spelar säkert 3-4 år till, plus att han nästan spelar mest av alla i hela truppen varje säsong. Antagligen blir det väl minst 100 matcher till innan han lägger av.

Jag såg inte matchen men spelet verkar verkligen inte ha klickat än. Jag och många andra har redan varnat för att det spelmässigt inte kommer bli kul i januari, och då är det viktigt att ändå ta poäng. Så länge vi tar poäng(3) så väntar jag gärna med att formen kommer igång tills mars, då El Clasico börjar närma sig och det är kvartsfinal i CL.

Angående vem som är snabbst så är i alla fall David Villa det på Fifa11...
Men jag lägger nog min röst Pedro, och då menar jag alltså utan boll.
2011-01-06 12:50
1.70-ligan

Pastore har redan tackat nej till bud från oss under sommaren, så det är knappast troligt att han kommer under vintern heller. Han har även sagt att han föredrar Barcelona före Real Madrid, så vi får hålla tummarna att han håller sig ifrån Real Madrid, men man vet aldrig.

Den snabbaste spelaren på distans skulle nog vara Alves, det är vad jag tror. Jag tror att Messi har får dålig kondition för att hålla en jämn fart på 100 meter, medan Alves kan hålla en jämn fart. Men när det gäller acceleration så ligger nog Messi som nr.1.
Barcelona el Flaco
2011-01-06 12:34
Abidal: "Vänsterback, mittback och nu målskytt...nästa steg bli väl att spela som anfallare".

Lol!
Barcelona Abbe.
2011-01-06 12:22
Skön bild på Abidal!
Barcelona .Sami.
2011-01-06 12:19
Getafe Vs Betis har börjat för 20 minuter sen. Ska bli kul att se vilka Barca får möta. Vilka hoppas ni på?
Barcelona C.A.K
2011-01-06 11:37
Jeffrens acceleration är ju utomjordisk!
Barcelona el Flaco
2011-01-06 11:21
Fan va stort att just Abidal fick avgöra på San Mamés. Pep Guardiola sade under presskonferensen att hela laget gjorde el pasillo till fransmannen i omklädningsrummet efter matchen och att man försökte till och med hissa upp honom, men det gick inte eftersom taket var för lågt. Stort ögonblick för Abi igår och det var även fint att se lagkamraternas genuina glädje över att han fick göra målet.

Stor kväll även för Xavi. Visserligen gjorde han inte sin bästa match i karriären, men han var inblandat i målet genom att hitta fram till Messi, som i sin tur assisterade Abidal, och han gjorde dessutom sin 550:e match för Barça och är därmed ensam rekordinnehavare. Fin gest av publiken på Katedralen när han byttes ut till stående ovationer. Tarzán Migueli fick behålla sitt rekord på 549 spelade matcher i nästan 21 år. Undra hur länge Xavi kommer få behålla sitt.

Efter säsongens hittills utan tvekan mest fysisk krävande möte, finns det en risk för poängtapp i Galicien denna helgen? Deportivo har å ena sidan endast förlorat en match på Riazor hittills under 10/11, men också bara vunnit tre möten på hemmaplan. Oberäknelig motståndare, svårt att veta var man har de. Hur som helst brukar vi gå igenom en tuff period precis efter juluppehållet och spelet har förstårligt inte riktigt kommit igång mot varken Levante eller Athletic.

Jag kanske må låta lite "negatiffa" nu, men det kan finnas en stor risk att vi tappar poäng på bortaplan för första gången denna säsongen på lördag, efter den brutalt fysiska ansträningen igår. Svårt att ladda om på nytt efter en sådan urladdning.
Barcelona Fille s
2011-01-06 06:53
Han var ju snabb i starterna men inte riktigt lika snabb som pedro ne de tror jag nog inte, därimot hade Eto'o en bättre kondis eftersom han pressade motståndaren med sitt ettriga löpande matchen lång
Barcelona B-Guden
2011-01-06 03:45
Fille s Redan glömt vår älskade Eto :( ? Han var ju som ett lejon när han sprang.
Annons: