/spanien/barcelona/forum/14622.aspx/spanien/barcelona/forum/14622.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Joan Gamper 1899
2011-01-14 16:28
Özil är den mest överskattade spelaren efter Kaka förstås. Fattar inget varför alla hyllar honom upp till skyarna när han endast var bra i VM. Tror att Nuri Sahin i Dortmund är snäppet bättre.
The Special Five
2011-01-14 16:16
Har Xavi endast gjort 6 assist i år? Har jag svårt att tro på
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-14 16:11
Özil och Afellay ligger betydligt närmare varandra kvalitétsmässigt än vad Özil och Iniesta gör..

Det är Iniesta/Afellay som är Barcas svar på Özil... Thiago kan man inte riktigt jämföra, då han dels är helt ny på det stora scenen och dessutom inte riktigt är samma spelartyp. Men om ett par år är han säkert en lika stor spelare.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-01-14 16:05
Det är ju uppenbart att Thiago är ganska långt ifrån Özils nivå just nu. Det är möjligt att han kan nå den nivån, eller kanske högre, men det kan man bara sia om. Precis som Özil kanske kan nå Iniestas nivå.. kanske.
Barcelonistas
2011-01-14 16:01
PedroRodriquez

ahaha sant, men jag kommer inte ändra min uppfattning om att osil är överskattad. Och han gör ett hyfsad bra vm och han gjorde bra matcher mot england och argentina. ( vi ska dock inte glömma att england var sjukt dåliga i vm gjorde inte 1 enda bra match. Och argentina hade dom haft med cambiasso och zanetti så hade dom käkat osil till frukost.

adriana lima mamamia..
Barcelona J.Gamper
2011-01-14 15:57
PedroRodriquez

klockren jämförelse haha.
Barcelona Messidinho_10
2011-01-14 15:50
Hahaha PedroRodriguez du gjorde min dag!
PedroRodriguez
2011-01-14 15:46
Barcelonistas

Att jämföra Xavi och Iniesta med Özil är som att jämföra Adriana Lima och Megan Fox med Susan Boyle.

Men att Özil inte presterar i de allra största matcherna tror jag inte är helt sant. i VM tycker jag han var riktigt grym, han stod för de flesta målen och spelade allmänt bra i gruppspelet. Sedan så fullständigt lekte han med England och Argentina i åttondelsfinalen resp kvartsfinalen och gjorde flest assist i VM. Definitivt ett av Tysklands bästa spelare i det mästerskapet. I El Classico dock var han odiskutabelt sämst på plan.
AndreD
2011-01-14 15:45
marzo blabla 1902

Snacka om epic fail "statistik". Kom du på den själv eller?
Barcelona FC BARCELONA <3
2011-01-14 15:43
Till alla maränger som påstår att real är det bästa laget hit & dit. Ni är inte ens med bland top 10 i världen, så sluta snacka massa bullshit om att ni är bättre än vad ni egentligen är.

1. FC Internazionale Milano Italien / 4300
2. FC Bayern München Tyskland / 4268
3. FC Barcelona Spanien / 4266
4. Club Atlético de Madrid Spanien / 4244
5. Club Estudiantes de La Plata Argentina / 4235
6. Liverpool FC England / 4232
7. SC Internacional Porto Alegre Brasilien / 4231
8. Chelsea FC London England / 4222,0
Manchester United FC England / 4222,0
10. FC do Porto Portugal / 3219
Barcelonistas
2011-01-14 15:32
Jag förstår inte riktigt syftet med ditt inlägg, statistik? mannen allt handlar inte om statistik. Spelet ute på plan är xavi och iniesta bäst i världen på.

Snälla jämför aldrig xaviniesta 2 legender men en liten fiss som osil.

helt ärligt osil har inte gjort ett skit i fotbollen, han är grovt överskattad. han presterar bara i small games inte i dom största matcherna i världen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-01-14 15:30
6 de marzo de 1902

Hur kan du jämföra en överskattad spelare som Özil som precis har tagit sig till toppen genom ett bra VM, med den andra respektive tredje bästa spelaren i världen? Özil är naturligtvis yngre men han kommer aldrig ens komma i närheten av Xavi eller Iniesta.

Angående surgubben Wenger så är skillnaden mellan Messi och Fabregas att den sistnämnda verkligen vill till Barcelona, medan världens bästa spelare flera gånger har sagt att han vill stanna i Barcelona så länge som möjligt.
Barcelona The FC Barcelona
2011-01-14 15:30
Någon som kan hjälpa mig. Jag vill åka till Barcelona för att kolla på barca mot arsenal. Och undrar vilket är det billigaste sättet att åka ner och kolla på matchen.
Ska jag köpa paketpris eller ska jag köpa biljet-flyg-hotel.
Undrar också vilka hemsidor som är säkrast och BILLIGAST.
Har dem släppt biljeter.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-14 15:26
6 de marzo de 1902
Att du kan nämna världens näst bästa spelare och världens tredjebästa spelare får oss att spy.
Vem har ens jämfört Özil med Thiago? Isf ta det med den personen..
Real Madrid 6 de marzo de 1902
2011-01-14 15:19
Interessant statistik.

Säger inte att özil är bättre men att ni kan jämföra honom med Thiago får mig att visa er detta.

Iniesta: 5 mål 4 assist
Xavi: 3 mål 6 assist
Mesut Øzil : 9 mål 12
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-14 15:15
Någon som vet något nytt om Peps och Alves kontrakt? Det verkar som Rosell har somnat..
Barcelona Rambla~
2011-01-14 15:06
Haha, det finns en viss skillnad där. När har Messi uttryckt sin vilja att han vill till Arsenal? Grin-Wenger är sur för att hans bud inte får något uppmärsamhet.
Barcelona Messidinho_10
2011-01-14 14:32
Hahaha grabbar läs detta!!!
Barcelona .Sami.
2011-01-14 14:12
Hyder
Co-signar ditt inlägg.
Barcelona Frodo
2011-01-14 14:09
Hyder

Co-signar ditt inlägg. PL marknadsför sin produkt stenhårt och att konstant få höra "best league in the world" kommer så småningom att präntas in i folks huvuden som en sanning. Att engelsk media har en stark genombrottskraft på grund av det engelska språket hjälper även det i deras marknadsföring. Värt att nämna är att de största spelarna inte lockas dit. Spelare som Maradona, Zidane, Ronaldo, Ronaldinho lockades inte dit och en sån som Christiano såg ManU som en språngbräda till Real.
Barcelona Hyder
2011-01-14 13:55
De små spanska lagen som kan spela teknisk fotboll gör det inte bara för att. Jag tycker att det är helt fel att säga att det inte leder till någonting. Sevilla och Villareal är två lag som genomgått processen från att vara mindre, tekniskt exellenta lag till att vara större och mer fruktade. Espanoyl nådde finalen i UEFA-cupen med sitt tekniska spel. Atletico Madrid vann densamma. Nu är inte Madrid-laget ett litet lag, men man kan ju agera riktmärke åt andra lag i La liga. Det går att vinna genom att spela tekniskt. Man måste inte lägga all tyngd på taktik.

De spanska lagen må ha fått stryk på senare år i CL. Mycket på grund av Real Madrid. Men det är orättvist att endast titta på de senaste 2-3 åren. Villareal, Sevilla och Valencia är 3 lag som tillsammans med Barcelona presterat i CL om vi tittar på det senaste 10-talet. Villareal var ju endast centimetrar från att bli våra finalmotståndare 2006. Sevilla vann sin CL grupp och lämnade Arsenal som 2:a för något år sedan. Valencia har iår bevisat att man kan hålla jämna steg med en av PL:s giganter i United.

Det är lite överdrivet hur PL hyllas till skyarna hela tiden. Förra året hade man 0 lag bland semifinalisterna. Om Spanien hade haft 0 semifinalister hade man aldrig fått höra slutet. Nu måste man nästan ta upp det själv för att någon ska kunna tala om saken. PL-lagen har dock varit starka, det ska man inte ta ifrån dem. Speciellt som man tittar på de senare åren (förra året borträknat). Italien har av tradition även dem alltid starka lag med. Nu anser jag att man inte har ett enda riktigt topplag. Inter kan bli det igen. Milan är alldeles för ojämna, sega, dåliga defensivt och för gammal för att man ska kunna vinna CL. Tottenham har en god chans mot dem. Roma behöver man inte ens kommentera. Det är inte konstigt att Seria A nästintill tappade sin 4:e CL plats innan Inter vann förra årets upplaga.

Folk pratar ju hela tiden om Chelsea, United, Arsenal och Liverpool. Hur bra dessa lag är och hur slagkraftiga dem är ute i Europa. Chelsea och Arsenal har förvisso spelat en final var men dem har aldrig vunnit någon titel. Precis som Valencia som dock har spelat 2 finaler. Liverpool är så under isen att man inte ens är med i år. Ett topplag är dem framförallt inte. Vinn en ligatitel, då kan vi prata topplag. Dem har annars vunnit lika många CL-titlar som Porto de senaste 17 åren. Hyllningsregnet som träffar PL är alldeles för överdriven.

Jag säger nu inte att de spanksa lagen är superbra och mest fruktade av dem alla. Jag säger bara att PL-lagen inte är så pass bra som många vill tro. De spanska mittenlagen spelar på en mycket högre nivå än PLs dito. Förlorarnas Cup, aka EL, har väll bevisat det ganska väl de senaste åren.
Barcelona Barcakadabra
2011-01-14 13:55
Räknade ihop lite statistik på ronaldos och messis klubblags karriärer!
All info är hämtat på espn.com

Ronaldo:
300 matcher + inhoppare 51 matcher
179 mål
66 assist
1570 skott (717 på mål)

Messi:
187 matcher + inhoppare 68 matcher
157 mål
58 assist
670 skott (315 på mål)

Barcelona Android
2011-01-14 13:49
Frodo summerade det perfekt. +1. Att ett lag som Milan leder Serie A säger väl standarden på ligan? Tror knappast Milan hade varit topp 4 i la liga eller Premier league för den delen.
Barcelona .Sami.
2011-01-14 13:41
1. La Liga
2. Pl
3. Seria A
4. Bundesliga
Barcelona Frodo
2011-01-14 13:40
Hetfield

Jag tror att du missförstod vad jag menade alternativt att jag formulerade mig konstigt. Jag struntar också fullständigt i alla andra lag och jag är ingen "liga-groupie" vilket är populärt bland fans nuförtiden. Men det finns bra lag i ligan så som Villarreal och Valencia. Vill man gå på PL-bubblan som så småningom kommer att spräckas så får man väl göra det. Dessutom satsar inte alls alla lag på titeln. Det finns som sagt olika strider i ligan och detta är på grund av olika förutsättningar. Sen PL-startade har endast 4 lag vunnit titeln. Men man kan ju inbilla sig att alla är med och krigar om titeln precis som Liverpoolsupportrarna har gjort i 20 år. För övrigt är det ingen myt om att fotbollen är hjärndöd i England. Inramningen och TV-produktionen håller världsklass men det är fortfarande samma skit förutom det som produceras av topplagen som kryllar av tekniska utländska spelare.

Serie A ska vi inte ens gå in på. Att Milan med en massa rejects som Ibra, Robinho, Cassano samt en massa mätta stjärnor ligger etta säger det mesta.
Barcelona Android
2011-01-14 13:31
Serie A är långt ifrån att vara bättre än la liga. Var inte Serie A rankat 4a förra säsongen men blev 3a igen för att Inter vann CL.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-14 12:15
L.A.M

I slutändan så är det väl en smaksak om vad man föredrar. Vad spelar det för roll att smålagen i La liga kan spela teknisk fotboll när det inte resulterar i något bra?
Det är ungefär som att ha världens bästa röst, men om man inte utnyttjar det, vad är det bra för?

Det är inte så konstigt att de spanska lagen (förutom Barcelona) får storstryk i CL år efter år, det är för att de saknar taktisk kunskap och organisation.
Ta Liverpool som exempel när de vann CL, deras lag var inte särskilt bra, det var deras mittfält som var bra. Skillnaden mellan Liverpool och de spanska topplagen är att de vet hur man spelar taktiskt (syftar på Benitez åren).

Frodo

No offense, men jag skiter fullständigt i de andra lagen i ligan, jag bryr mig bara om Barcelona. Alla lagen vill vinna ligan, det är ignorant att påstå att bottenlagen "bara" vill kämpa om att vara kvar, vad är då syftet med att ha en ligavinnare om alla är nöjda med status quo?
Om ingen siktade på att vinna, varför inte ha en liga med topp 6 lagen i La liga istället, för att det är "tydligen" bara de som har ambitioner att vinna ligan.

Till och med ett lag som Levante satsar ju givetvis på att vinna ligan, om de kunde det så skulle de givetvis vinna ligan. Den här myten med att spanska lagen är "intressantare" bara för att de spelar teknisk fotboll är bara löjligt, vad är poäng med sådan fotboll om det inte ger något?
Samma sak med PL, den här fördomen med att spelarna i PL är troll som sparkar ner allt och alla är också överdrivet.
Barcelona Bernie
2011-01-14 12:02
Okej, jag vill kontrollera att mitt biljettinköp till en match på Camp Nou gick bra till, eftersom jag inte fick en bekräftelse, så vill jag ringa. Hur gör jag?

Har prövat deras nummer på officiella hemsidan, hur fan jobbar den engelska personalen där egentligen? Det verkar vara omöjligt att få tag på de. Any ideas?
Barcelona Frodo
2011-01-14 11:44
Oftast är man väldigt ignorant som supporter till storklubbar likt Barcelona, Real Madrid, ManU med flera. En liga handlar om mer än bara om den som vinner. För oss och Real är det bara titeln som räknas men för andra lag handlar det kanske om CL-platser, Europaspel eller bara ren överlevnad för att hålla sig kvar i högsta divisionen. Titelstriden i Spanien kan tyckas vara väldigt tråkig med de två stora lagens dominans men det är respektlöst mot de andra lagen att påstå att ligan är dålig bara för att vi dominerar.

Fler titelutmanare innebär inte per automatik att ligan är bättre. Titta på ManU trupp där det finns massor med mediokra spelare men ändå leder de ligan överlägset. Tittar man på vår och Reals trupp så förstår man att gapet är så stort. Våra två lag har de högsta lönekostnaderna i världen och det är tydligt att det finns mer kvalitet här jämfört med andra ligors topplag. Vi köpte PLs bästa defensiva mittfältare och han får knappt spela. Real vet inte hur de ska göra med Kaka vilket är ett lyxproblem som inget annat lag i världen har.

Detta är ingen "min liga är bättre än din" argument utan jag försöker bara säga att lagen i ligan inte är dåliga som vissa vill få det till. Lag som Valencia och Villarreal kan spela bra fotboll vilket de visat ett flertal gånger mot ManU. Men visst finns det patetiska lag som Patetico som aldrig gör nånting rätt. Det är alltid fisk eller fågel som gäller för de.
Real Madrid Blamblam
2011-01-14 11:26
Serie A rankas sämre än Bundesliga och kommer nästa år endast ställa upp med 3 lag i CL. Bundesliga tar över den fjärde.
Annons: