/spanien/barcelona/forum/14581.aspx/spanien/barcelona/forum/14581.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona .Sami.
2011-01-13 00:13
Någon här inne som vet vart finalen spelas?
Barcelona Barcadinho.
2011-01-13 00:12
Det går inte att blunda för det slarviga spelet idag. Väldigt mycket slarv av samtliga, ja tom Xavi (som annars delade en mängd smör pass).
Det finns en gräns till hur mycket man ska riskera bara för att få behålla bollen genom laget. Det är klart att jag inte vill se blinda rensningar, men ibland är det nödvändigt. Jag gillar inte riktigt de här trianglarna i vårt straffområde av våra spelare.
Men nog nu med klagomål - vi är i stort sett klara till semin,vi fick se många och trevliga mål och massa med chanser. Dessutom mycket folk och bra stämning.
Jag är nöjd från kvällen och ska sova gott.
Barcelona Albiin
2011-01-13 00:12
Det är lite roligt att se hur vissa klagar när vi ändå VINNER med 5-0. Dani Alves kanske inte är 100% i sina avslut men va fan, killen löper som en tok, har lärt sig dribbla och skapar ett rent helvete för alla vänsterbackar i hela världen. Som högerback tycker jag att bristande avslutskompetens är överkomligt :)
Barcelona Smogen
2011-01-13 00:11
Bra att spela bästa laget idag, men i returmötet hoppas jag det vilas en hel del spelare.

Affelay-Bojan-Jeffren

Keita-Masch-Thiago

Abidal-Milito-Pique-Adriano

Sådär, bara för Pep att surfa in på svenskafans och kolla, så vet han hur han ska ställa laget nästa vecka. Vill han ha avbytarna också får han fan skicka mig en privat fråga...
Barcelona Barca-nist
Kan nån ringa Mourinho om att Messi gjorde 3 mål så som han bry sig om andras priser.
Barcelona Gonzalez_Barca
FC Barcelona en Mi Corazón

Fan ta Real Espanyol som vi bara gjorde 5-1 på :(
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2011-01-13 00:10
FC Barcelona 5 - 0 Real Madrid
FC Barcelona 5 - 0 Real Sociedad
FC Barcelona 5- 0 Real Betis

kusligt
Barcelona el diablo
jag undrar vem som egentligen är störst messi eller ronaldinho? så länge messi inte gör något stort i landslaget kommer han aldrig komma förbi ronaldinho.. det räcker inte att bara göra sanslöstmed mål i världens bästa liga och champions league, han måste också vinna något med landslaget också.. kolla med Alfredo Di Stefano som var kanon i klubblaget men vann inget med landslaget... Messi MÅSTE vinna något med Argentina annars kommer han bli som Di stefano. För att räknas som en av de största måste han vinna vm guld eller någon medalj-
The Special Five
Det är en smaksak, men okej för att vara helt ärlig så kanske Messi "nästan" är där då. Hade Fenomeno varit skadefri hela karriären skulle han nog varit överlägset genom tidernas bästa spelare

Den största tabben vi någonsin har gjort är att sälja R9, inga pengar i världen kunde ersätta honom. Tänk er om vi kunde haft Rivaldo,Ronaldo och F**o samtidigt på plan
Barcelona Pep the King
2011-01-13 00:09
Publiken gillade Afellay.
adil,
2011-01-13 00:08
Alves är så kladdig med bollen ibland. Ingen vidare förstatouch heller, får alltid bollen för långt ifrån sig.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-13 00:07
synd att Alves inte gör såna här mål i Barca..
Barcelona Pep the King
2011-01-13 00:07
Vilken match! 5-0.
Barcelona .Sami.
2011-01-13 00:06
Jag njuuuuter:)
Barcelona Blaugrana91
2011-01-13 00:06
Ja, Barca bjöd ju trots allt på en show tillslult! :D Hur många 5-0 vinster har vi haft hittils under säsongen egentligen? :D

Och ja Messi vad ska man säga om denna spelare, ett ord räcker väl FANTASTISK!!!
Sen måste man ju även hylla Iniesta, vilken pass i samband med 5-0 målet!!
Tycker hela laget spelade fantastiskt under 2a halvlek! Hoppas dem fortsätter så här, för då kan inget stoppa oss från att vinna trippeln i år!

Ser att någon gnällde på Afellay, tror inte man ska döma hans prestationer då han bara får spela typ 20 minuter. Tycker han gjorde en helt godkänd insats!
Tänk han gör sin andra match i världens bästa lag, klart man är lite nervös! ;)

Highfive på er alla! :D
Barcelona Rambla~
2011-01-13 00:05
Pep har tagit lärdom av sitt misstag förra säsongen när vi åkte ut mot Sevilla. I kväll vilade han inte stjärnorna.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-13 00:05
Afellay borde då spela hela returmötet nästa vecka med tanke på att han knappt spelat en hel halvlek hittils. Visst vi betalade bara 3m euro för honom men ändå..
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-13 00:04
Nästan Gattuso klass på Alves inlägg och skott, vad har hänt med människan? Underbar högerback, men det finns en anledning till att Maicon är världens bästa högerback. Den mannen kan pricka in bollar och skjuta.

Samma sak med Villa, hur många chanser behöver människan?
Barcelona ElDuroDeFCB
2011-01-13 00:02
Nej Messi är inte där ännu, När Ronaldo hade bollen i straffområde så visste man att han skulle göra mål, kolla in Messi idag han behövde 3st läge för att sätta första målet, sen hade han 3 läge till att göra 4, 5 å 6. Ronaldo är ett fenomen av olika anledningar, bla. för sina förmåga att hitta mål. Typisk Ronaldo mål såg ut ungefär som Messis 3dje, där bollen på ett eller annat sätt går in. Messi behöver nog 2år till i den nivå för att bli lika ice cold som fenomeno är/var.
Barcelona Rambla~
2011-01-13 00:01
Skitmatch av Alves och Piqué idag. Nog för att de jobbade och slet precis som de andra men deras beslutagande i vissa situationer är ju bara pinsamma. Vad tror Piqué, att han ska dribbla av tre gubbar ute på kanten nära straffområdet? Vad fan tänker han med?

Alves sen, varför kan du inte lära dig och släppa bollen i rätt tid istället för att nästan alltid ta en extra touch?

Annars var det en underhållande match. Det vore väl fan om vi inte var vidare nu. Fast osvuret är nog bäst?
Barcelona Unicef
Jag kan inte vara glad över att vi slår ett segunda lag med 5-0 o släpper till 5-6 riktigt farliga lägen bakåt,
Messi räddar oss från en plattmatch idag...
Afellay fick ja blev de 13min? Jeffren 5?
Tycker det är fel av folk som dömmer Afellay när han kommer in med 10 kvar...

Barcelona Alvés
Xavis passningar denna match var helt fantastiska, hade flera som kunde ha resulterat i mål, matchens lirare efter Lionel Messi.
Barcelona El_Duderino
Dani Alves efter matchen:

"Row with Pique? Those things happen in the heat of a game, we've already made up."

"I think Messi has closed some debates today. The others are also good, but he's simply on another level."
Barcelona el diablo
2011-01-13 00:00
kul att messi vann priset som den bäste i världen Ballon D`or men tycker att de borde ha behållt den gamla Fifa World Player of the Year som var mycket bättre än att slå ihop dessa två priser...

Trofén är ju helt fruktansvärt ful jämfört med den gamla Fifa World Player of the Year. Hur jävla korkade är egentligen FIFA??? Först vm i qatar(!) och sen slopar de Fifa World Player of the Year priset för den här skräpet? Ta tillbaka FIFA World Player of the Year och lämna Ballon D`or skräpet
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-01-12 23:59
ElDuroDeFCB

2 år? Messi är där nu.
adil,
2011-01-12 23:58
The Special Five

Och Daniel Alves är nog den sämsta avslutaren världen skådat. Han suger rent utsagt på att skjuta. Frisparkarna och inläggen är inget att hurra över heller, om man jämför med Sevilla tiden. :/
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-12 23:58
Nu känns det bättre ;) Leo Messi.. vilken spelare!
Vill även gratulera killen som är hack-kyckling för många här inne - Keita. Idag gjorde maliern en stark insats som kröntes med ett mål.
Måste säga att det kändes oerhört härligt att se ett sådant mål för Barca. Dvs att en barcaspelare är starkast i luftrummet på en höjdboll och nickar in den framför både målvakt och back.. det hör inte till vanlligheterna, men med Keite på planen finns den dimensionen :)
Barcelona ElDuroDeFCB
2011-01-12 23:57
The Special Five

Hahaha nu överdrev du en aning. Ingen kommer i närheten av Fenomeno, Messi kommer är där om säg så där 2 år....
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2011-01-12 23:55
Lite synd att Villa inte fick näta idag, han var jävligt nära x antal gånger

Rätta mig om jag har fel men är det inte första gången Bojan blir lämnad utanför truppen under guardiolas ledning?
The Special Five
2011-01-12 23:54
Messi är nog den bästa avslutare världen har skådat sedan Fenomeno, skulle vilja säga att dom nog är i samma klass när det gäller avslut. Helt sjukt vilken kyla och precision killen har
Annons: