/spanien/barcelona/forum/14532.aspx/spanien/barcelona/forum/14532.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2011-01-15 18:08
älskabarcelona

Terry kom till Chelsea 95. Han var då 12 år? Om inte det är en egen produkt försvinner typ alla våra egna produkter.
Barcelona älskabarcelona
2011-01-15 18:07
Delarocha
Terry är inte en Chelsea produkt . Han köptes från West Ham . Samma sak gäller med Lampard .
Delarocha
2011-01-15 18:04
Frodo

Håller med, Napoli har en hyfsad bredd på mittfält och backlinje men bakom sin trio där framme är det typ ett svårt hål. Blir Cavani, Lavezzi eller Hamsik skadade har jag svårt att se att de kan täcka upp det. En långtidsskada på någon av de tre är nog mer förödande än något annat lags stjärnor.
Barcelona Frodo
2011-01-15 18:01
Jag hoppas på att Roma eller Napoli vinner Serie A. Det är långsökt men jag vill inte se något av de två sviniga Milanolagen vinna. Napoli är det mer realistiska alternativet men de har en ganska så tunn trupp.
Barcelona Yaya24
2011-01-15 18:00
Smartass läs de jag skrev. FÖRUTOM iår
Delarocha
2011-01-15 17:47
Sitter också och väntar på den matchen. Serie A har fått nytt liv av Napoli i år känner jag.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-15 17:45
Napoli mot Fiorentina 18.00 blir en jävligt bra match. Jag hoppas Cavani nätar igen ikväll.
Delarocha
2011-01-15 17:41
Chelseas första egna produkt sedan John Terry kom in på plan precis.

Deras akademi är fan ett skämt.
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-15 17:31
Frodo,

Co-signar ditt inlägg om Pedro och Busquets
Delarocha
2011-01-15 17:25
Frodo

Barcelona använder sig av en buggtaktik. Alla kan vinna med vår taktik. Dem är som FM du vet. Använd 4-3-3 Crujff Fluid.tac i vilket lag som helst och vinna över Real med 5-0.

Spelar ingen roll vilka spelare du har.
Barcelona Barcadinho.
2011-01-15 17:24
Riktigt rolig 2.a halvlek av City. Jag njuter.
Rekommenderad. Dzekos debut ser bra ut.
PedroRodriguez
2011-01-15 17:18
Yaya24

Du skrev att han knappt spelar vilket är ett falskt påstående. Han har spelat 21 av Chelseas 25 - 28 matcher i år. Förra säsongen blev det bara 21 matcher då han var extremt skadebenägen och så har det varit i två år men han har fortfarande den statusen att han räknas som en av de bästa DM i världen.
Barcelona Yaya24
2011-01-15 17:12
De ju därför jag säger att han inte spelar, man kan inte hylla en skadad spelare hur länge som helst. Nu gjorde Yaya mål också :)
PedroRodriguez
2011-01-15 17:06
Yaya24

Spelar knappt? Han har varit skadebenägen men har presterat de matcher han fått spela. Yaya bättre offensivt, Ja men absolut inte defensivt. Yaya är sjukt grym och lätt topp 5 men kollar man på högstanivån på spelarna så säger jag Essien.
Barcelona Frodo
2011-01-15 17:05
När Busquets spelar så vinner laget. Han är den spelaren som har näst flest segrar i rad i la ligas historia. Han har vunnit titlar med både klubb- och landslag. Killen är helt enkelt en vinnare med ett stenhårt psyke. Många säger att han gynnas av spelstilen som Barcelona och det spanska landslaget använder sig av. Jag säger att Barcelona och Spanien gynnas av att ha honom i startelvan.

Sen fattar jag inte att varenda egen produkt från Barcelona alltid ska nedvärderas på grund av att "de har fördel av spelstilen". Spelare gynnas av spelstilen. Pep gynnas av spelarna. Vem fan ska då få cred? Har vi bara en massa medelmåttor som gynnas av spelstilen? Det är ju spelarna som är av högsta klass som gör att spelstilen fungerar.

Det bästa med killen är att han endast är 22 år gammal. Både han och Pedro är världsklass numera. Det går inte att bortse från det längre.
Barcelona Yaya24
2011-01-15 17:02
Yaya är utan tvekan världens bästa DM. Essien? snälla killen spelar knappt längre, förutom iår då.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-01-15 16:58
"Busquets upplever jag som en bergränsad fotbollspelare."

LOL!

Jag kör en patenterad el Flaco på den. Fail.

PedroRodriguez
2011-01-15 16:57
Android

Ja, i år har han ju inte varit något att hänga i granen, det tycker jag med men var Essien urusel förra säsongen när Chelsea vann? Nej du, du kan inte ha sett Chelseas alla matcher. En komplett defensiv mittfältare som alltså gått ner sig i år men är topp 3 i världen när han är som bäst. Det blev ju bara 21 matcher sammanlagt förra säsongen så därför bedömer man honom som dålig men han presterade när han spelade.
Barcelona Android
2011-01-15 16:53
PedroRodriguez

Jag har sett väldigt många, om inte alla Chelseamatcher denna säsong och förra och kan säga att Essien har varit urusel i typ alla matcher.
PedroRodriguez
2011-01-15 16:50
Android

Tycker du seriöst Essien är överskattad? Det är väl klart som fan att han presterat ute i Europa, 08/09 i CL var han ju en av Chelseas bästa spelare, det var ju ytterst nära att han slog ut oss om inte Don Andrés frälst oss. CL 07/08 när Chelsea kom till final?...Presterade han inte?..Det året kan du inte ha sett på fotboll. I år är han inte varit lika bra som han varit föregående år men han är utan tvekan en utav de bästa defensiva mittfältarna i världen i sin högstanivå trots att han tappat mycket.
Atlético addeh
2011-01-15 16:48
The Special Club

"Att Busquets är så bra har med hans omgivning att göra då han är väldigt trygg med spelsystemet och spelidéen."

Tyvärr, jag kan inte hålla med dig. Ni maränger, och även andra supportrar, har väldigt svårt att se Busquets storhet. Han är otroligt viktig för Barcelona och vuxit ut till en nyckelspelare i Guardiolas lagbygge. Även om det ser ut som hans arbetsuppgift är väldigt enkel och "vem som helst skulle klara av den" är den svårare än så. Ett Barcelona utan Busquets är en nivå sämre. Han är bland de bättre i världen på att skapa utrymme till spelarna framför. Alonso är mer av den spelartyp som slår de avgörande passningarna, precis som Xavi och Iniesta.

Inter hade aldrig vunnit Champions League utan Cambiasso, Zanetti & Motta

Jag tycker vi sätter punkt för diskussionen där, har du något mer att tillägga får du gärna skicka PM. Överens kommer vi aldrig komma, det är fakta. Det var i alla fall kul att du är en av få som klarar av att hålla en diskussion på normal nivå.
Delarocha
2011-01-15 16:44
Higuain gör ju aldrig mål mot lag som är bra heller. Gör ju oftast mål på typ Racing hemma när Ronaldo satt dem 2 första.

Sen, vad har La Masia att göra emd Busquets teknik? Han har bättre teknik än Alonso, och bara för att han är från La Masia väger inte det mindre för det. Förstår inte logiken i det. Han har bättre teknik. End of story.
Barcelona Android
2011-01-15 16:43
Fan vad folk ska överskatta Essien. Vad har han gjort som är så speciellt? Hur kan han räknas som världens bästa DM när han inte har presterat ute i Europa? Förstår inte hypen kring Essien om jag ska vara ärlig.

Sen måste jag tillägga att Higuain inte är en världsklass anfallare än. Visst, han gör mål mot Almeria och andra bottenlag men när det kommer till storlag så försvinner han ur matcherna preecis som Benzema. Vi alla minns Lyon i åtteondelen förra säsongen.
The Special Club
2011-01-15 16:41
@addeh

Att Busqeuts går ner som tredje mittback ibland har mer med taktiskt disposition att göra än kvalitéer då Alonso aldrig fått en sådan uppgift. Passningspel kan man inte kalla dem likvärdiga då Alonso fler öppnande, vågade och framförallt svårare passningar än Busquets. Att slå sidledspassningar behärskar alla. Tekniken håller jag med om, men det har alla La Masia spelare. Alla La Masia spelare har en god första touch och en bra grund och funktionell teknik. Men det ska tilläggas att Alonso aldrig förlorar boll även fast han är pressad.

Att Busquets är så bra har med hans omgivning att göra då han är väldigt trygg med spelsystemet och spelidéen.

@Gonzalez_Barca

Ingen har påstått att Marcelo är världens bästa ytterback(kanske vänsterback du menar). Maränger hävdar bara att hans offensiv är en klass för sig och ingen ytterback rår på honom i den aspekten. Men hans defensiv är lämnar övrigt att önska ibland även fast han har förbättrat det enormt.

Pique är bättre än alla våra mittbackar no doubt, Puyol är enligt mig överskattad mittback som lever på sitt hjärta och vinnarskalle. Iniesta är en bättre fotbollspelare än Özil, men tysken är mer produktiv. Higuain har utvecklats till en klassanfallare, det är hugget och stucket vem som är bäst mellan han och Villa då dem exakt spelar på samma sätt. Men jag säger att Villa är lite bättre med tanke på hans meriter.

@elbraco

Men om man sätter Alonso som DM i Barca, skulle han göra det sämre än katalanen tror du? Jag tro basken hade höjt Barcas mittfält avsevärt. Busquets upplever jag som en bergränsad fotbollspelare.
PedroRodriguez
2011-01-15 16:40
Världens bästa DM är enligt mig odiskutabelt Michael Essien vid höstanivå, det har jag tyckt i 2 - 3 år nu. I år har han inte varit bra men det har absolut ingen i Chelsea varit. Stark som en oxe , snabb , har en enorm arbetskapacitet samt är en grym passningspelare. En riktig evighetsmaskin som kan springa hur mycket som helst. Vem minns när han totalt raderade ut Gerrard för några år sedan i CL? Otroligt svår och skaka av och mycket svår att springa förbi. En perfekt DM helt enkelt.
Delarocha
2011-01-15 16:37
Alonso är ju mer som Pirlo eller t.om mer som Guardiola var när han spelade. En spelskicklig djupt liggande försvarare som täcker ytor och tar löpningar defensivt.

Busquets är ju mer en blandning av det och en vanlig spelförstörare, sällan han som slår avgörande passningar, däremot spelar han alltid enkelt, fångar in bollen som en spindel och transporterar den till Xavi/Iniesta.

Men det kanske är svårt att se som Real supporter. Försvarsspel och sånt är ju inte så roligt.
Barcelona Koeman!!
2011-01-15 16:35
Xabi Alonso är ju bättre än Busquets, vi är bra enögda om vi säger något annat.
elbraco
2011-01-15 16:24
Själv tycker jag inte riktigt man kan göra en lista där man rankar de bästa.
Anledningen är att Essien, som var världens bästa DM har varit skadad och inte i form på ett bra tag och därmed går det inte att bestämma hur bra han skulle vara i toppform nu. Sen kan man självklart nämna några av de bästa och i så fall skulle jag säga Yaya, Essien, Marscherano och Cambiasso, ungefär som Joan Gamper 1899.
Busquets tog jag inte med för att han inte skulle klara av att spela DM i alla lag. I PL hade han blivit manglad direkt. Xabi Alonso tog jag inte med för att jag ser han som en balansspelare mer än en DM.
Skulle även vilja påstå att Busquets är den DM med mest/bäst spelförståelse, men det gör han inte till den bästa.

The Special Club

Du skriver att Xabi behärskar allt Busi gör och mer därtill, och sen kallar du oss för enögda? Är du helt borta eller...jag kan nämna flera saker Busquets har som inte Xabi har, och vice versa. Som sagt så tycker jag dom två inte ens kan jämföras på ett rättvist sätt på grund av att dom har olika roller, spelstil etc etc.
Delarocha
2011-01-15 16:22
The Special Club

Det är ju mer kring Busquets än att täcka yta men som Mojito säger. Billiga spelare är dåliga spelare. Och det är så jävla tråkigt med egna produkter. Roligare att köpa dyrt och sedan tokhylla.

För det som är dyrt är ju automatiskt bätte än billigt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-01-15 16:20
The Special Club

Det är ju precis likadant på erat forum där ni påstår att Marcelo är världens bästa ytterback, samt att Ramos är bättre än Alves, Carvalho-Pepe bättre än Puyol-Pique, Di Maria bättre än Pedro, Özil och Higuain i samma nivå som Iniesta o Villa.
Påståenden som vi här i ramblan anser vara helt otroligt dumma, men påståenden som ni anser vara korrekta. Det är så vi culés och ni maränger fungerar, att du och alla andra inte lärt er detta ännu är otroligt förvånande..
Annons: