/spanien/barcelona/forum/145.aspx/spanien/barcelona/forum/145.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Luffarn
2017-08-22 19:54
@Thierry Henry:

När Suarez, och för den delen Mascherano, gick till Barcelona var ni ett lag som utmanade om CL-titeln. Självklart ville de byta Liverpool till Barcelona på den tiden.
Nu är ni ett lag i förfall som förlitar sig på två 30-åringar medan Liverpool är ett lag på uppgång. Nej, i skrivande stund är inte Liverpool lika bra som Barcelona, men er storhetstid är över.
Jag tvivlar på att Coutinho kommer att vara lika sugen att byta från Liverpool till Barcelona om ett år. Och jag tvivlar definitivt på att han skulle slöa bort en säsong, i synnerhet ett VM-år, pga av att han inte tillåts lämna.
Ber om ursäkt på förhand om detta är ett provokativt inlägg, men enligt min mening är det bara några neutrala 'hårda sanningar' att Barca håller på att förfalla medan Liverpool är på uppgång.
Barcelona Talangfabriken
2017-08-22 19:49
Messi är inte skyldig klubben något, tvärtom. Det han har gjort för klubben och fansen saknar motstycke. Klubben är skyldig att visa honom enorm respekt, gör man inte det får man skylla sig själv.

Mitt senaste inlägg syftade dock inte på Messis beslut om sin framtid, utan det faktum att ledningen ännu inte säkrat upp honom. Det är ju det som är det anmärkningsvärda. Jag tillhör dock inte den skara som säger att han bör lämna för City, jag hoppas och tror att han vill vara kvar och hjälpa Barca i den förestående generationsväxlingen.
Barcelona Besviken på Barca
2017-08-22 19:45
Thierry Henry:

Jag står för det till 100 %. Jag klandrar inte Messi om han lämnar gratis ( då utgår jag ifrån att han inte går till Real Madrid, (i så fall är han en judas svar ja), mitt utgångstips är ändå att han stannar kvar . Känner han bara att vi är på rätt väg igen så stannar han.

Om det nu går så illa att han traskar iväg gratis om ett år kommer jag lägga 100 % skuld på ledningen som har misshandlat klubben å det grövsta. Jag vet att Messi älskar Barcelona men tro mig - hade jag varit i Messis kläder hade jag tänkt igenom mer än en gång innan jag skriver på ett nytt kontrakt med den här ledningen.

Vad jag skulle önska däremot är han vågade ta bladet från munnen och tala klarspråk om läget i Futbol Club Barcelona och för ovanlighetens skull vara obekväm för maktens folk i klubben.
Barcelona el Flaco
2017-08-22 19:41
Fansen buade ut Bartomeu och krävde hans avgång när han satte sig på hedersläktaren och när han lämnade arenan. Kanske inte de massiva protesterna som jag hade velat se, men alltid något.
Barcelona Treyh
2017-08-22 19:39
@Thierry Henry:

Det är fucking Messi vi pratar om. Han har all rätt i världen till det och ingen av oss kan säga någonting. Den grabben har har gett mig 10 år av glädje, han är inte skyldig oss nått längre.
Barcelona Sean
2017-08-22 19:37
@Soko:

Som jag förstår det har han inte fått de 21 miljonerna utbetalda den här sommaren. Dom är tillbaka hos oss efter att ha hållts av en mellanhand. Pengarna vi stämmer honom på är från en utbetalning förra sommaren.
Barcelona Sean
2017-08-22 19:35
@Thierry Henry:

Du tycker att Liverpool berövar Coutinho hans pojkdröm när de inte släpper honom till ett pris du eller vår ledning tycker är rättvist. Trots att han skrev på ett femårskontrakt förra säsongen utan utköpsklausul. Om Barca var hans pojkdröm borde han kanske ha tänkt på det för cirka 6 månader sedan. Det var ju inte som att det inte ryktades om oss redan då. Samtidigt är Messi en svikare om han inte skriver på nytt kontrakt. I mina ögon är Coutinho, om någon, en svikare.

Vi lever i en värld som regleras av kontrakt. Om spelare eller klubbar respekterar kontrakten kan man inte se det som ett svek. Vi har haft en massa år på oss att förnya Messis kontrakt och visa honom at vi är en klubb som matchar hans ambitioner. Det har ledningen misslyckats med, kapitalt.
Barcelona Soko
2017-08-22 19:31
@Los Andres:
Vad jag förstår så här Neymar ändå fått sina 21 miljoner i bonus eftersom han väntade på 1 augusti innan han stack till PSG. Det har snackats om att Barca kommer att vägra betala ut bonus men har alltså gjort det ?! Därför stämmer de Neymar och kräver att han betalar 8.5 miljoner tillbaka plus 10% som Barca ska ha rätt till från marketing rättigheter. Alltså om detta stämmer är det helt sjukt. Varför i så fall inte dra av de pengarna direkt och låta Neymar dra Barca inför domstol och inte tvärtom.
Barcelona ElCapitá
2017-08-22 19:30
1899 - Puyol

Messi skrev "Volvió" = Han kom tillbaka.
Barcelona S.Eto'o
2017-08-22 19:28
Måste medge att seri känns intressant men jag kan inte hitta en enda video där man får se hans korta passningspel utan alla visar bara hans långbollar (vilket iofs är grymma). Om ca en timme blir det första gången jag får se honom spela och kan då göra ett bättre omdöme.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Thierry Henry
2017-08-22 19:27
@Sean:
Om messi hade valt att lämna gratis. Läs igen "gratis". Så hade jag ansett det som ett svek. Då han är i en position där han kan skriva på ett nytt kontrakt och ändå komma överens med köpande klubb att betala ut honom från barca. Vilken klubb som helst hade gått med på att betala 1.5 miljarder för honom. Sen är jag en av få här inne om inte den enda so. försvarat Neymars övergång. Så vart någonstanns är jag motsägelsefull? Att vänta ut sitt kontrakt som en råtta är en sak. Att som Coutinho vilja lämna när man vet att klubben får en bra betalning i gengäld är en annan. ps: Förövrigt är det inte jag som stämt Neymar utan vår imbecilla ledning som forrsätter skämma ut sig själva och våran klubb. Jag håller med dig om att vår ledning är att klandra för att det går fel i varje affär vi lägger oss i. Men just i detta fallet så är även Liverpool delskyldiga och det kommer inte sluta bra för någon part att dom behåller honom tror jag.
Barcelona Sean
2017-08-22 19:22
@Thierry Henry:

Jag fattar inte riktigt hur du resonerar. Du tycker att spelare som vi vill värva har rätt att komma hit men spelare som vill lämna oss är svikare. Det verkar lite motsägelsefullt.

Vi kan nte vara arga på klubbar för att dom försöker behålla eller få bra betalt för sina spelare. Vi gör givetvis på samma sätt själva. Det var ju ytterst motvilligt vi släppte Neymar och nu ryktas vi dessutom stämma honom. Vi ska inte vara hycklare.

De enda som gör fel i detta katastrofala transferfönster är amatörerna i vår ledning som spelar med helt öppna kort. Hade Dortmund eller Liverpool agerat annorlunda hade det varit tjänstefel och dom har också sina fans att svara inför. Jag måste säga att deras ledningar gör ett bra mycket bättre jobb än vad vår gör.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-08-22 19:16
Kolla på Messis Insta Hahahahha. Messi skriver " kom tillbaka Pique" hahahaha. Undrar vad Pique kommer att kommentera...
Barcelona Thierry Henry
2017-08-22 19:02
@Luffarn:
Jaja. Ni lär få ångra ert beslut när en omotiverad Coutinho springer runt och lallar en säsong med barca i huvet. När ni förneka Suarez arsenal va det annorlunda. Då kunde ni övertyga honom om att om han bara spelar bra någon säsong till så skulle han få lämna för sin egentliga drömklubb barca i framtiden. Han hade en morot att spela för. Vad ska ni säga till Coutinho? Ni berövar honom hans pojkdröm. Det sista steget i karriären för att kriga om 4deplatser hos er? Nej min vän. Denna gången har ni gjort bort er. Det här är bara slöseri på Coutinhos barcas och eran tid. Samtliga kommer bli förlorare på ert beslut
Barcelona Xavi #6
2017-08-22 19:01
Om Messi är såpass missnöjd med ledningen att han överväger att lämna så bör någon berätta till honom att han kan få bort ledningen med ett par ord. Han har allt i sina egna händer och bör göra allt för att få bort ledningen. Jag köper hellt enkelt inte snacket om att Messi bör gå till City för att han förtjänar ett bättre lag, ursäkta mig men i vilken värld är City bättre än Barca?

Förresten vad säger det om Messi att han lämnar Barca när det går dåligt får klubben? Om Messi nu väljer att lämna Barca utan kamp mot ledningen och lämnar genom bakdörren gratis samtidigt som det går dåligt för Barca.. Då är han en förrädare, snäppet under Figo.
Barcelona Thierry Henry
2017-08-22 18:56
@Besviken på Barca:
Du skulle alltså inte Klandra honom om han lämnar gratis?Alltså Va? Folk här inne går bannanas för att Neymar Stack för 222miljoner. Men messi ska få lämna oss gratis med folks godtycke? Om han inte är nöjd nästa säsong så hoppas jag ändå att han älskar klubben rillräkligt att han signar ett nytt kontrakt med en något mindre utköpsklausul. Så vi iaf får 150 miljoner för honom eller liknande. Skulle jähan lämna gratis så ser iaf jag det som ett oerhört svek. Vi fans har inte gjort honom något. och skulle han lämna gratis hade denna klubben inte återhämtat sig på jag vet inte hur länge. Nej jag både tror och hoppas att han älskar barca mer än så!
Barcelona ElRaval
2017-08-22 18:37
@ || Cillessen #1:

Fast enligt vissa här inne så kan ju vem som helst prestera i franska ligan.
2017-08-22 18:10
Fortsättning föregående inlägg. Så har vi Messis situation. Jag tror verkligen inte han lämnar oss i år. Vad som händer nästa sommar beror helt på vad som händer i klubben. Jag tror inte Messi kritar på det nya kontraktet om inte Bartomeu presenterar minst en riktig världsstjärna innan transferfönstret stänger. Om så inte sker blir det ingen underteckning så länge oduglingarna som nu styr klubben behåller makten. Vid ett maktskifte är jag 99 % säker på att han skriver på. Alltså om Bartomeu fortfarande är president (gud förbjuder) om ett år och Messi inte känner att skutan är på rätt väg igen blir det ingen underskrift och Messi lämnar klubben som free agent. Jag kommer INTE att klandra honom så länge han inte blir maräng (extremt osannolikt) eller PSG spelare. 2000-talets bäste fotbollsspelare ska spela om inte världens bästa så i alla fall ett av världens allra lag och Blaugrana är inte ens i närheten av att tillhöra den kategorin augusti 2017. F.ö. avundas jag inte Ernesto Valverdes position som tränare, få Barcatränare har haft sämre förutsättningar att lyckas än han.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-22 18:10
[QUOTE=El_Jefe]Så Neymar säger sin mening om hur värdelös Barto är, och dagen efter stämmer Barca honom för kontraktsbrott? Lite som när Benedito började snacka om misstroendeförklaring, och Barca dagen efter började snacka om de där 10 000 han var skyldig och krävde dem tillbaka. Men den här ledningen jobbar ju inte för egna intressen.... [/QUOTE] Enligt MD skickades stämningsansökan in den 11/8, Neymars uttalande kom alltså efter.
Barcelona Cule4life
2017-08-22 18:07
Funderar om man ska bänka Suarez om man värvar in den tänkta trion om inte han skärper sig. Vi vet ju vad han kan men han Suarez behöver verkligen skärpa sig.

Man skulle kunna spela
Seri Busquets X
Dembele Messi Coutinho

X kan Rakitic Roberto Iniesta spela på. Man kmr ha väldigt många alternativ ifall super trion värvas in. Två av dom hade räckt till och med.
Barcelona El_Jefe
2017-08-22 18:04
Så Neymar säger sin mening om hur värdelös Barto är, och dagen efter stämmer Barca honom för kontraktsbrott? Lite som när Benedito började snacka om misstroendeförklaring, och Barca dagen efter började snacka om de där 10 000 han var skyldig och krävde dem tillbaka. Men den här ledningen jobbar ju inte för egna intressen....
Barcelona Luffarn
2017-08-22 17:57
@II Barça II:
Så en klubb som vägrar sälja sina bästa spelare är ambitionslös? Liverpool är i precis samma sits med van Dijk och Keita. Om det är slaveri ställer jag upp som slav på direkten. / Mvh Liverpool-supporter
2017-08-22 17:50
Jag har tidigare varit medlem i Barcelonaredaktionen men har de senaste 5-6 åren trappat ner mitt engagemang för laget. Jag tittar fortfarande på alla matcher på TV men har inte tid med att följa så noga vad som händer vid sidan om längre. Har inte skrivit här inne på flera år men nu måste jag bara skriva av mig inför andra Barcafans. Vårt kära Barca befinner sig i ett miserabelt tillstånd, laget befinner sig i en starkt nedåtgående spiral med en fullständigt oduglig ledning. Jag menar att det är ännu värre än under Gaspart eran. Helt enkelt därför att Bartomeus & CO desperata försök att värva Coutinho och Dembele börjar ge Barca dåligt anseende hos andra, vi börjar betraktas som en riktig skitklubb. Egentligen har klubben varit vanskött länge nu, det började redan när Rosell efterträdde Laporta och Bartomeu har i egenskap av president eller vicepresident varit med hela vägen. Vanskötseln kunde länge ändå döljas tack vare att vi hade MSN, Xavi och Iniesta. Men nu håller det inte längre. Xavi är borta, Iniesta på nedåtgående och vår president verkar tycka att det är viktigare att stämma Neymar än att hitta ersättare. Ridå! Förväntningarna på den här säsongen? Jag är nöjd om vi får en topp 3 plats i ligan.
Barcelona Blaugrana91
2017-08-22 17:46
Trovärdiga Catalunya Radio rapporterar att Barca just nu prioriterar att få in samtliga av Coutinho, Dembele och Seri. Man vill som minst allafall få in två av dem. Med andra ord så dementerar Catradio alltså dem engelska uppgifterna som menade att vi gett upp Coutinho.
Barcelona Talangfabriken
2017-08-22 17:15
Det här med Messis kontrakt tycker jag känns en smula olustigt. Om det nu stämmer att han inte skrivit på. Ledningen tar ju en enorm risk. Om Messi är missnöjd med ledningen och truppens kvalité och inte skriver på, då går han gratis nästa sommar. Vilket ger honom ett enormt förhandlingsutrymme med en ny klubb. Och intresserade klubbar med mycket pengar lär det finnas gott om. Nu är det ju helt och hållet upp till Messis goda vilja. Han kan gå gratis nästa sommar om han vill. Världens genom tiderna bäste spelare alla kategorier. Låt oss verkligen hoppas att det inte händer. Hemska tanke....
Barcelona Davids3
2017-08-22 17:15
Håller med dig Sean.
Om fotboll blir så pass känslosam att man tvingas dra efterblivna jämförelser, då kanske man borde hålla sig till golf eller schack.
Barcelona Los Andres
2017-08-22 17:14
Istället för att påskynda processen med att värva spelare så gör vår ledning något helt annat som kommer dra ut på tiden. Man väljer alltså att stämma Neymar NU för kontraktsbrott. Värva spelare först, stäm Neymar i efterhand...
Barcelona LeChiffre
2017-08-22 17:13
Barça stämmer alltså Neymar... Varför behandlar alltid ledning spelare som har lämnat illa? Vill barto få lite extra cash i fickan?
Barcelona Sean
2017-08-22 17:00
@II Barça II:

Det är en väldigt smaklös jämförelse som du borde ta bort. Att jämföra extremt välbetalda fotbollsspelare som frivilligt har skrivit på ett tidsbegränsat kontrakt med slavar som rövats från sina hem och levt hela sina liv i fångenskap utan lön är helt enkelt inte okej. Skärp dig.
Barcelona II Barça II
2017-08-22 16:53
Att hålla spelare mot sin vilja trots monsterbud är inget annat än vidrigt. Det är fullkomligt orealistiskt att Dortmund kräver 150 miljoner euro för en spelare som vill lämna och leva sin dröm, framför allt när det är en spelare som kostade dem 17 miljoner euro förra säsongen. Liverpool och Dortmund beter sig som slavägare! En fri människa har rätt att byta arbetsplats, punkt! Deras beteende är inte rimlig. Hade det varit det omvända roller och de inte hade varit i behov av spelarna så hade de slängts iväg som skräp. Det är dags att införa utköpsklausuler i samtliga ligor, reglerade av Fifa / UEFA samt införa lönetak samt övergångstak. Jag hoppas att talangfulla spelare tänker sig för innan de kritar på för dessa oseriösa, ambitionlösa klubbar.
Annons: