/spanien/barcelona/forum/14471.aspx/spanien/barcelona/forum/14471.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-24 23:24
Hetfield, el Flaco

Tack!

Kul att ni läste och att ni gillade det. Snacka om att "ett skönt avbrott i vardagen" har fått en innerbörd för mig... sitter och ser fram emot morgondagen, trots att det bara är en röten tisdag i skolan :P
Barcelona el Flaco
2011-01-24 23:21
1.70-ligan./

Tack så mycket för din berättelse om resan. Kul att läsa.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-01-24 23:21
Frodo

När man har varit med i Bingolott och Let's Dance så får man aldrig kalla sig för "underground".

Jag menar..come on..gör den mannen något utan att ta betalt? Jag är säker på att han tar ett par kronor varje gång hans flickvän/fru ska gå till toan.

---------

Förövrigt så kan Andy Gray äta mina smutsiga kalsonger, det är så onödigt och vidrigt att säga sånt, typisk neandertalare .
Barcelonistas
2011-01-24 23:20
"Kung Bore(ll)"

haha du gjorde min dag

"kristian vet vad han talar om"

hehe dagens inlägg.
Barcelona Frodo
2011-01-24 23:19
Hetfield

Ok, tack.

Jag tycker att Pavlidis är duktig både som programledare och medlem i panelen. Jag har läst en hel del av hans inlägg på Chelseas forum genom åren och han är väldigt kunnig. Debatterar alltid olika frågor med sakliga argument och försöker vara så objektiv som möjligt.

Kommer ihåg att han alltid brukade tacka för matchen här på les rambles efter alla våra duster genom åren i CL oavsett om Chelsea vunnit eller förlorat. Han och Fjäll har klass och neutraliserar på något sätt den inkompetens man måste stå ut med när såna som Borell eller Birro deltar i programmet.

På tal om Birro så är han ju den värsta sortens hycklare. Jag vet att ordet hycklare används för ofta här på SF men Birro personifierar ju allt vad det står för. Han har i åratal gnällt om kapitalismen men är numera en ultrakapitalist med kostym på.
Barcelona el Flaco
2011-01-24 23:18
C Ronaldo #7/

"[...] därför kan man inte säga att Barca är väldens bästa klubb genom tiderna."

Intressant att du tog upp det. Det har ju varit mycket snack om att dagens Barcelona är GOAT laget, men personligen anser jag att epiteten "bäst genom tiderna" är något ouppnåeligt inom fotbollen. För det första är det nog ingen, eller ytterst få, som har fått bevittna samtliga storlag och deras framgångsperioder.

Därför tycker jag man endast bör använda termen "bästa laget man har sett". Nu är jag förvisso relativt ung, men detta Pep Team är nog det bästa laget jag har fått bevittna och när man även ser att äldre fotbollstyckare nere i Spanien säger samma sak, bl.a. en madridsta som Alfredo Relaño, redaktören för AS och som låg bakom det ökända Villarato-uttrycket, så tyder väl det på att Pep Team förtjänar att nämnas i samma mening som Di Stéfanos Real Madrid, Cruyffs Ajax, Liverpool under 70-80 talet och Sacchis Milan.
Barcelonistas
2011-01-24 23:17
C Ronaldo 7

Självklart är vi inte Världens bästa lag genomtiderna, inget som sakt det heller. Utan jag anser att vi varit nummer ( allså bästa laget i världen 1 enda sedan guardiola tog över barca. Även om vi inte vann cl föra säsongen så vet en människa med lite vett i skallen att om barca hade spelat åtminstonde upp till 70% av sin fotboll så hade vi spelat cl final.

Men som jag sa förut så bryr jag mig inte om vad andra tycker. jag gillar den fotboll som spelas i spanien.
Spanien Kung Bore(ll)
2011-01-24 23:16
Kristian vet vad han talar om, där har vi en man med både integritet och kunnande.
Spanien Överläkare Helmer,
2011-01-24 23:13
Håller med om allt som sagts om Birro här inne. Hur den mannen kunnat tillskansa sig så enormt mycket mediautrymme är ett mysterium. Finns det något tv-program han inte medverkat i, eller någon tidning han inte bloggat i? Det är uppenbart att han totalt identifierar sig med italiensk fotboll - om något lag utanför Italien får osedvanligt mycket uppmärksamhet (som exempelvis Barcelona) känner sig Marcus bortglömd och övergiven. Responsen blir naturligtvis att kasta skit, det brukar vara så när man är avundsjuk.

F ö: Min länk har ingenting med fotbollsexperten Birro att göra, men är ändå allt för rolig för att inte länka. Den säger en hel del om Birro som person.
2011-01-24 23:12
1.70

Äntligen en som kan berätta om hur resan har varit utan att skryta.

Väldigt intressant att läsa!
Barcelona 1.70-ligan.
2011-01-24 23:11
Då var man tillbaka efter några underbara dagar nere i Barcelona!

Det var tredje gången för mig där nere, men det var inte en mindre upplevelse för det. Kunde knappast få det bättre - en stabil seger, soligt väder, och allt annat kring resan klaffade perfekt. Men det bryr väl säker inte ni er om, därför tänker jag bara dra upp det som var relaterad kring Barca på resan.

För det var inte BARA matchen som gick i barcas tecken under lördagen, utan det inträffade många små "slumpar" som gjorde hela dagen än mer minnesvärld.
Vi gick till Camp Nou redan 4 timmar före avspark för att hämta ut biljetterna. Därefter gick vi förbli La Masia (som för övrigt uttalas "La Masiiia" fick jag lära mig). Tänkte se efter som det gick att kolla lite nogrannare på stället som pumpat ut världstjärna efter världstjärna de senaste åren, men givetvis var det vakter som hindrade en från att komma så nära som man kanske hade velat.. däremot fick vi gå in och kolla runt huset osv.

* Det var nu den första slumpen inträffade: Sergi Roberto kliver ut bara några meter framför mig och farsan. Förvånad som jag var, sa jag inte ens "hola", vilket jag säkerligen hade gjort annars, haha... jag vet, det är inte världens grej, men när man inte hade räknat med det så var det rätt häftigt. Roberto är även lite av en favorit i B-laget, vilket gjorde det extra skoj. Det som slog mig främst var kanske att han var större än jag hade väntat mig. Nu är jag inte någon jätte själv direkt (1.70 lite drygt) och lika gammal som Roberto. Men han var både betydligt bredare och längre än mig, kändes det som. Där ser man!

* Efter vårt lilla besök på La Masia skulle visste vi egentligen inte vad vi skulle göra. Det var ca 3 timmar kvar till avspark. Tanken var att dra iväg och leta efter något stället att käka... men så när vi går förbi Camp Nou:s norra (tror jag) ände så ser vi ett det har bildas en liten folksamling. Vi går dit för att se vad som händer och ser att alla verkar vänta på något. Så vi bestämde oss för att göra likadant och då uppstod nästa slump.
För snart kommer ingen mindre än Hristo Stoickov glidandes förbi... några minuter senare hade även Messi, Valdes och Pep åkt förbi i sina respektive lyxbilar. En kul notering var att Valdes kom först av dem tre och var således före sin tränare till samlingen :P

* Efter detta gick vi vidare och kom förbi Mini Estadi, där vi stötte på nästa slump: Barca B hade match. Det hade jag ingen aning om.. och än mindre visste jag att man kunde titta in utanför arenan och se större delar av planen. Så där stod vi en stund och fick se Fontas, Bartra och de andra lira.

Dessa tre saker hände alltså timmarna före matchen vi skulle se. Inga stora händelser egentligen, men när man hade väntat sig att bara fördriva tiden utan något meningsfullt att göra, var det väldigt välkommet. Det gjorde min dag ännnu mer lyckad.
Men kvällens höjdpunkt, Barca-Racing, gick inte heller att klaga på. 1-0 efter bara en dryg minut var ju inte fel. Trodde dock det skulle rinna iväg ännu mer då, men 3-0 är helt okej det med :) Och det är inte varje gång man får se Valdes göra en klassräddning på Camp Nou! Inte för att han inte är en fantastisk målvakt, utan för att det är sällsynt att Barca får några riktigt vassa anfall emot sig...sen hade vi hade kanonplatser, nära alla spelarna. Vi lyckades "byta upp oss" då vi hittade några lediga stolar på en annan sektion...man kom t.o.m närmare spelarna än vad jag brukar göra på Borås Arena i vanliga fall.

Är som sagt otroligt nöjd med min resa! Och resten av dagarna var lika bra dom , även om det var mer fokus på att turista då ;) Kan för er som ännu inte varit nere i Barcelona, varmt rekommendera en resa dit. Vår resa var ett rent fynd! 1700kr gav vi per person för hela paketet (flyg, 3-stjärnigt hotell, matchbiljetter). Värt varenda krona. Kan inte tänka mig något bättre för dom pengarna :)
Barcelonistas
2011-01-24 23:11
Bengan

Jag anser att det är lite antifotboll att spela på just det sättet. Det är som om Barcelona skulle hålla i bollen och rulla den i backlinjen i 90 min efter pedros 0-1 på sansiro utan att anfalla. Barca rulla den i backlinjen.

Men som du säger har folk olika smaker av vilken typ av fotboll man gillar.
Real Madrid C Ronaldo #7
2011-01-24 23:09
Barcelonistas

Men jag förstår inte hur man kan kritisera något lag för den typen av fotboll man spelar, om det går bra alltså. Det viktigaste är att man vinner matcher och titlar och det gjorde Barca med sin kortpasspelsfotboll för 2 år sedan och det gjorde Inter med sin väldigt defensiva kontringsfotbollförra året.

Barcas fotboll är fin ibland med snabbt kortpassningsspel och fina kombinationer men ibland långsam och långtråkig att kolla på.
Inters fotboll med Murinho var väl aldrig undehållande men ibland spelade de fantastisk fotboll också (mot Barca på San Siro t ex).

För mig spelar det egentligen ingen roll vilken fotboll man spelar bara man vinner titlar.
Dock så måste jag säga att jag inte skulle acceptera ''Inter'' fotboll i Real. Real Madrid är en för stor klubb som har sin tradition att spela fin offensiv fotboll men det är väl egentligen den ända klubben som är ''för fin'' för att spela defensiv inriktad fotboll.

Sen det här med världens bästa lag snacket.
Just nu är Barca helt klart världens bästa lag men egentligen avgörs det under vårsäsongen i CL och förra säsongen klarade inte Barca att vinna så därför kan man inte säga att Barca är väldens bästa klubb genom tiderna. Vi får vänta till i sommar med att kröna Barca med den ''titeln''.
Barcelonistas
2011-01-24 23:04
Barca4eva

Knubbisen har tappat förståndet enda sedan zlatan lämnade barca.
Real Madrid Bengan
2011-01-24 23:04
Barcelonistas, nu ska jag inte säga jag är överdrivet förtjust i defensivt spel men det är ju fortfarande del av spelet och kan ha sin charm. Men just matchen Barcelona - Inter på Camp Nou var ju en väldigt intressant match. Tycker Inter spelade otroligt imponerande försvarsspel och jag tror inte jag sett något lag på hela förra säsongen som gjort det på ett liknande sätt, dom kontrollerade spelet utan att ha bollen.

Dock måste det ju sägas att det är lättare att njuta av defensivt spel när inte ens eget lag spelar. Är väldigt frustrerande att inte göra mål när motståndarlaget har ett organiserat försvarsspel.
2011-01-24 23:03
På tal om Birro, det är fan den mest tragiska personen jag har träffat på i hela mitt liv. Han kritiserar folk och lag till höger och vänster men så fort någon kritiserar honom så faller han tillbaks mot "Jag har varit en alkoholist, tyck synd om mig" sagan igen.

Who cares...
Barcelona el Flaco
2011-01-24 23:01
Bengan: "Birro [...] känns som han i ren sak-kunnighet brister och använder sin poetiska sida för att täcka för det."

Co-sign. Tänkte precis skriva samma sak. När han börjar köra igång med sin poesi kan man vara ganska säker på att han inte har en aning om vad han vill komma med.

Barcelona Barca4eva
2011-01-24 23:01
Hetfield

Förstår dock inte vad som har hänt med Hussfeldt liksom...han var ju helt okej med laget och berömde det. Nu börjar förvandlas till en ny Birro/Bögrell, är det så med alla "italienare"?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-01-24 23:00
Den här veckan kan alla se Eurotalk. Legenden Niva är med i den och tjockisen borell är borta. Så mycket som Niva kan , kan inte ens Birro och borell tillsammans. Det är inget jag förneckar eller säger det bara för jag tycker att Niva är Sveriges bästa expert, det är bara kolla böckerna som Niva har skrivit så förstår ni.
2011-01-24 23:00
Frodo

Stämmer, det är Pavlidis. Han skriver ju "Frederic PS", vilket är hans namn.
Barcelonistas
2011-01-24 22:57
ja självklart är så att alla har olika smak av fotboll, vilken typ du gillar osv.

Men hur i hela friden man kan tycka att den fotboll som tex inter presterade mot oss på camp nou i semin är rolig förstår jag mig inte på alls. Men de är ju trots allt bögrell vi pratar om...

hans argument till varför Barcelona inte är världens bästa lag , så tar han upp ständigt cl semin mot inter. ( man undrar om han ens kollade på matchen då han verkar ha missat bojans bortdömda mål och militos offside)
Barcelona el Flaco
addeh/

Förresten, nu när du ändå är här vill jag ge min åsikt kring det du skrev tidigare idag om vem som bör ersätta Jeffren om han nu lämnar under sommaren. Eftersom Jeffren knappt får någon speltid eller ens blir uttagen till matcherna skulle jag vilja se att man ger chansen till någon från la cantera och flytta upp honom lite då och då och få pröva att träna med A-laget. Tycker det vore onödigt att värva in någon för att sitta på läktaren som Jeffren har gjort under stora delar av säsongen. Hellre att man ger en egen produkt chansen.
Ni måste veta en sak om Borrell och det är att han är en konservativ herre. Han gillar inte klacksparkar och finspel, det är därför han är allergisk mot Wenger (han hejar förövrigt på Arsenal). Det är samma man som hyllar Moggi och sänker Wenger då båda herrarna är varandras motsatser till vilka spelare de föredrar.

En sak till, italienarna kastar väldigt avundsjuka blickar på Spanien, det kan ingen Calcio älskare förneka. Jag kan inte komma på en enda Calcio älskare som är för Barcelona, vi har bespottare som Birro och Hussfeldt redan som exempel.

Delarocha

Wilbacher (kul att ingen nämner hans förnamn) menar nog långsiktiga projekt, båda lagen har värvat friskt och har en hel del intressanta spelare (mest Fiorentina). Fiorentina har ju galet många talanger i laget som håller på att växa.
Barcelona Frodo
Jag förstår inte varför vissa stör sig på "mer än en klubb" mottot. Det finns ju flera klubbar i världen som är det på grund av sin historia. Exempelvis ser/såg ju Celtic-supportrarna sin klubb på samma sätt på grund av sin historia. Det handlade inte bara om fotboll för de i början. Det har ingenting att göra med att man är förmer som klubb än andra utan syftar bara tillbaka på något historiskt viktigt för Barcelona. Att det låter catchy är inget man kan göra något åt då mottot existerat ganska länge.

Vad gäller Borell tycker jag inte att han är särskilt kunnig heller. Han verkar ha rätt bra koll på italiensk fotboll rent faktamässigt men hans hat förblindar hans omdöme i många fall. Hans resonemang lyder i många som "så tycker jag och så är det med den saken" utan att riktigt kunna förklara vad som ligger bakom resonemanget. Niva å andra sidan låter sällan gillande eller ogillande för ett lag eller spelare stå i vägen för hans analyser och därför blir de både djupare och klarare att förstå.

Har Pavlidis (programledare på ET idag) nicket Socrates på Chelseas forum? Någon som vet det?
Barcelona Blaugrana91
2011-01-24 22:53
Tycker inte vi ska lägga så mycket energi att bry oss om dessa idioter som hatar Barca (Läs Birro och Borell) precis som flera nämnt så är allt grundat i avundsjuka...
Real Madrid Bengan
Birro är ju mer bara en bra TV-personlighet och han har ju uppenbarligen passion för fotbollen. Men känns som han i ren sak-kunnighet brister och använder sin poetiska sida för att täcka för det.
Barcelona el Flaco
Bengan/

Jag har inte kollat på dagens EuroTalk så jag kan inte uttala mig om vad som sades där, men som sagt, vill man kritisera FC Barcelona kan man naturligtvis hitta flera vettiga anledningar att göra det. Däremot när man väljer att kritisera klubben för att vilja spela offensiv fotboll, som Borrell har gjort flera gånger, finns det inget annat att göra än att slänga ner hans åsikter rakt ner i soptunnan där de hör hemma.

addeh/

Med tanke på att han alltid dickridar Zlatan och Raiola kan också det bero på att hans ogillande mot oss har växt. Det är ju ingen hemlighet att merparten av den svenska mediekårens känslor blev sårade när Pep beslöt sig för att han inte ville ha kvar Ibracagada.
Real Madrid C Ronaldo #7
2011-01-24 22:51
el Flaco

Jag håller med dig. Det är okej att han ogillar och kritiserar ett lag(Barca). Men han överdriver och som du säger så tjatar han om samma saker hela tiden. Jag tycker ju såklart att det är roligt att höra men jag har nästan börjat tröttna på skitsnacket, även om jag tycker samma sak så ska man inte snacka på det sättet i ett stort program som ändå Euro Talk är.

Men varför gillar ni inte Birro ? Jag tycker att han är väldigt rolig och IBLAND har bra saker att komma med.
Barcelona Barcadinho.
2011-01-24 22:50
Min comhem box har pajat ikväll och det var synd. Jag ville jätte gärna se Hercules, eftersom vi möter dem nästa liga match och jag har en oro känsla för matchen.
Men jag ser att Bilbao kör över dem ikväll, så kanske kan jag vara en aning lugnare.
Atlético addeh
2011-01-24 22:46
Jag tror Borells hat mot Barcelona (ja det är rent hat) är baserat på en stor mängd avundsjuka, ingenting annat. Jag har respekt för snubben, han är väldigt kunnig inom vissa områden men Barcelona ska han inte uttala sig om, särskilt inte på det sättet han gör det. Vem vet, kanske är det lite extra pengar i fickan för att smutskasta den katalanska huvudstadsklubben vecka ut och vecka in i ett talkshow-program?
Annons: