/spanien/barcelona/forum/14272.aspx/spanien/barcelona/forum/14272.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-18 14:40
Éluc

Hur allvarlig är David Villas skada? Puyol är i alla fall snart tillbaka och kommer med all sannorlikhet att delta i mötet med Arsenal på Camp Nou.

Sedan tror jag inte Milito kommer få starta, även om både kaptenen och Piqué är borta, den sistnämnda är ju avstängd. Man kommer antagligen att köra på Busquets-Abidal, vilket jag tror kan bli en bra kombination. Det enda man oroar sig över då är vänsterbacken respektive pivotepositionen. Masken har gjort det bra hittils, men i en sådan här stor match skulle vi behöva Sergios höga tempo på mitten. Och Maxwell har visat att han inte håller i stora matcher.

Men troligen blir Puyol spelklar och då får vi nog se Abidal och kaptenen som mittlås, och det ska allt gå bra.

Edit: Såg nu att Villa inte är så allvarligt skadad. Tur det, för utan honom hade det inte varit roligt.
Barcelona Heywood Jablome - Sal del banquillo
2011-02-18 14:36
Villa är inte skadad. Han har en svullen fotled.

Han kommer att kunna träna som vanligt på lördag med laget. Bara en säkerhetsåtgärd.
Barcelona Messidinho_10
2011-02-18 14:29
Ja det sant "El Soap", ser man på du kan läsa ;)
Barcelona El Soap
2011-02-18 14:19
Messidinho_10:

Är väl snarare den som lämnar in en bild på de två som får 8 miljoner?
Barcelona Messidinho_10
2011-02-18 14:14
Pique en jagad man numera, sägs att han får 8miljoner om han kysser Shakira :O
Barcelona Éluc
2011-02-18 14:14
Villa är nu skadad efter en stukad fotled. Med honom och Puyol borta inför returmötet lär detta bli tufft för oss. Speciellt eftersom Pep förmodligen då kör in Milito som mittback...God be with us...
elbraco
2011-02-18 13:29
Är den hemliga listan avslöjad?? Pep måste vara förkrossad...
:(
Barcelona Barca4eva
2011-02-18 13:25
Messidinho_10

Otroligt att du är allvarlig också.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-02-18 12:55
Thiago Alcantara - Futuro Número #4

Maxwell är bra som backup. Men eftersom Abidal är förstareserv som mittback och Puyol har varit skadad mycket på senaste tiden så har brassen fått spela läskigt många matcher från start. Han håller som sagt som en reserv, men han ska inte spela i matcher som den senaste mot Arsenal.

Lösningen kan som du säger vara att ta upp Fontás, frågan är då om han klarar av att agera tredje mittback?
Jag tycker inte man ska köpa någon mer, bättre att spara pengar på andra viktigare platser i framtiden.
Thiago Alcantara - Futuro Número #4
2011-02-18 12:32
Maxwell är en helt okej backup tycker jag. Förstår inte varför ni klagar på honom. Det vi behöver är en mittback som kan ersätta Milito så vi inte behöver spela med Abidal som mittback som betyder att Maxwell får sitta mer på bänken för att starta med Maxwell håller verkligen inte.

Min lösning är antingen ge Fontas en ärlig chans och låta han agera som 3:e mittback eller värva in någon ny. Skulle inte säga nej till Vertonghen som är en hård typ med riktigt bra fötter. Ganska lik Vermaelen i sin spelstil tycker jag.
Barcelona Denyo
2011-02-18 12:31
Hetfield

Att Sjögren ens behöver spä ut något som redan är klart alla vet redan att han kommer gå till Barca. Det var ju ingen nyhet direkt.

Vad tror resultatet blir i returen på camp nou?
Barcelona Messidinho_10
2011-02-18 12:31
Meddelandet
Barcelona Essienesque
2011-02-18 12:30
Messidinho_10

Ja, skakar i mina kängor över tanken att Barca värvar Bale, Fabregas, Neymar och Lukaku till sommaren. Känns lika troligt som om Puyol skulle komma tillbaka från sin skada som en skinnskalle med en tatuering av Real Madrid logon i ansiktet.
Barcelona Messidinho_10
2011-02-18 12:30
Hahaha kolla in detta skämtet mot ManCity årets alltså =)
Barcelona Denyo
2011-02-18 12:26
Messidinho

Patrik Sjögren är en väldigt dålig journalist som vinklar artiklar till det sämre även om det är hans jobb att få folk att läsa så finns det dem som gör det med trovärdig het som skriver en bra artikel oavsett om det är sant eller inte.
Det är nästan så man tror att han sitter med google translate och översätter allt från den spanska tidningarna rakt av med reservation för stavfel.
Allt han skriver ska tas med en nypa salt vare sig det är positiva eller negativa artiklar.
Barcelona Messidinho_10
2011-02-18 12:25
Essienesque

Vadå är du rädd eller?? Klart som fan att det finns en lista på spelare som kan vara aktuella till sommaren, det trodde jag du viste gybben.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-02-18 12:24
Seriöst, Patrik Sjögren måste vara den mest patetiska varelsen. Hans jobb går ut på att ta de mest grundlösa och dumma sakerna från olika tidningar, översätta i google translate sen klistra in och publicera. Skäms inte Aftonbladet?

Senaste ryktet: Cescs plan avslöjad –
av koreanske frisören
”Han kommer gå till Barça
Barcelona Essienesque
2011-02-18 12:15
Messidinho_10 - Ja, hörde att Marca snott Rosells önskelista från jultomten. Suck...
Barcelona Messidinho_10
2011-02-18 12:04
Har ni sett Rosells hemliga lista ojojoj vilka spelare vi kommer få in till sommaren. Fabregas Bale Neymar osv..
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-02-18 11:39
På tal om själva matchen mot Arsenal, jag fick intrycket att Guardiolas spelfilsofi nästan överdrevs i vissa moment. Det kändes som man kommit överens om absolut inte tappa bollen eftersom Arsenal är väldigt giftiga på kontringar med spelare som t.ex. Walcott. Den rädsla för bolltapp tyckte jag emellanåt överdrevs vilket gjorde att frima Iniesta-Xaviinte tog vissa chanser till instick mellan Arsenals backar eller när Dani Alves eller Pedro hade chansen slå inägg längst marken från kanten när Barça några gånger hade en fyra-fem spelare i straffområdet. Istället började man om igen och rulla boll. Visserligen inte ovanligt för Barça men i onsdags tyckte jag det överdrevs. Kanske tänkte man (för?) mycket på att man hade ytterligare en match på sig?

Någon som har haft likande tankar?
2011-02-18 11:28
Hetfield- Megan Fox is a dude//

Visst är det så, blir dock bara irriterad när det sitter folk som kastar skit utan någon kunskap eller logik.
2011-02-18 11:23
El Kaiser

Låt mig få ta ett exempel föratt illustrera detta: Om du har en diskussion med X, om du vinner diskussionen och om X blir arg, om han då attackerar dig som person istället föratt komma med motargument, vem är förloraren?

Det är samma sak med oss, folk kan inte klaga på Barcelona som lag, därför måste de gräva upp enstaka tillfällen där vi har fått fördelar. Folk glömmer bort att domaren som dömde Barcelona-Inter var Mourinhos vän, men det är kanske inte så relevant då Barcelona förlorade..
2011-02-18 11:14
Hetfield- Megan Fox is a dude//

Jo du har en poäng men det jag syftar på är inte utgången av den enstaka matchen utan mer synsättet i stort. När Barcelona får ett tveksamt domslut mot sig säger många människor att det är rätt eftersom vad som hände mot Chelsea för två år sedan. Det är detta som stör mig!

Jag skrev ju även att jag inte ville att Arsenal skulle få det så för jag tycker logiken är fel så att jag inte vet vart jag ska börja.

Matchen mot gunners tycker jag att vi förlorar pga en kombination av feghet, tekniska misstag men mest av allt för att Arsenal stundtals gjorde det riktigt bra med en briljant 19(!)-årig Wishere som ledare.
2011-02-18 11:05
Gabriel

Det hänger väl egentligen mellan Coentrao och Taiwo, det beror på vad klubben prioriterar i en vänsterback. Coentrao är snabbare, smidigare, elegantare och har mer spring i benen. Taiwo å andra sidan är rena monstret, han är runt 1.83 m, har en rejäl vänsterbössa, urstark i luftrummet och rätt så bra defensivt.

Det är otroligt svårt att avgöra vem man vill ha då Taiwo kan fås gratis och Coentrao lär kosta minst 20-25 miljoner.

El Kaiser

Äh, det är inte ens värt att prata om sånt. Vi får skylla oss själva att det blev som det blev, visserligen så var domaren dålig men å andra sidan om Messi hade gjort mål eller passat vid rätt läge så hade vi vunnit matchen.
Barcelona Denyo
2011-02-18 11:05
tikitaka-GOOL

vann dock bra pengar men hade endå svårt och vara glad för vinsten av pengarna. men precis som du säger tippar aldrig på dem.

andra målet låg i luften och hade ändrat matchbilden asevärt jag menar om du leder med 2-0 då är det värt att slänga in keita och grovjobba lite men 1-0 på bortaplan kom igen tror jag aldrig sett en match med detta lag när dem verkar vilja bevaka en ledning.

Publiken på Emirates var fantastiska! det var dem som lyfte laget och såg till att 2an kom.

självklart vill alla slå oss men som jag sa någon måste lida för detta också. a om det är någon match man inte ska missa så är det den jag ser rubrikerna framför mig redan nu SLAKTEN PÅ CAMP NOU barca visar vilka som är männen och att pojkarna fortfarande är pojkar. Jag menar kom igen nu alla vet om vi spelar på topp det blir slakt och med tanke på vilket bränsle att vi ligger under kan det bara sluta på ett sätt :)
2011-02-18 10:59
Jag måste säga att vissa kommentarer (bla på Aftonbladet men även på SF) om det är rätt att Barça får domslut i mot sig nu för att dom hade tur med domsluten i Chelsea-matchen för två år sedan är skrämmande. Med den logiken skall alltså ett dåligt/felaktigt domslut helst av allt följas av så många som möjligt andra felaktiga beslut för att jämna ut det hela? Underbar logik!

Nu hade alltså Arsenal tur med domsluten i onsdags så alltså ska domarna nu döma i mot dom dom kommande två åren enligt denna nyfunna logiken. Otroligt fjantigt synsätt!

Kompensationsdomslut i all ära men det primära måste väl vara att döma så korrekt som möjligt?
Özil
2011-02-18 10:21
Tack Abbe!

Ska se Barca-Zaragoza den 5-6 mars. Ja den staden lär vara riktigt fin!
Gogogo
2011-02-18 09:34
Jag hoppas bara alla spelare får vara friska till returen. Kommer bli en grym match. Förra året var nästan lite w-o från Arsenal med så många nyckelspelare borta och andra som spelade halvskadade. 2-2 i London var ju ett mirakel och väldigt mycket tur. Ingen kan påstå att Arsenal hade tur i veckan. I år är Arsenal äldre, starkare och ännu mer styrkta av att ha slagit Barcelona, vilket är ett av hjärnspökena för klubben de senaste åren (Arsenal har haft problem med storlag även i PL). Som nån skrev längre ner, man vill ofta börja borta i CL men för Arsenals del var det en fördel att börja hemma och veta att man kan slå Barca. Man har inte hittat "nyckeln" som detroniserar hela Barca utan bara lyckats kämpa ner Barca. Med typ 85000-90000 Barcafans på läktaren blir det kul att se hur lagen reagerar.

För fotbollsälskare kommer 8 mars vara årets höjdpunkt. För Arsenal- och Barcelonafans rekommenderar jag lugnande, kanske rent av sömnmedel för att bespara hjärtat alla påfrestningar. För som spelet var, jag kan inte släppa det... Messi är nära att göra mål och fem sekunder senare har Walcott varit nära i en kontring osv. Vackert! Men inte bra för hälsan om du håller på nåt av lagen :)
Barcelona Abbe.
2011-02-18 08:25
Gabriel

Har inte heller sett så mycket, men han har en rejäl bössa och lirar till vardags för Marseille. Han är nigerian och har ett kontrakt som löper ut i sommar. Det är ungefär det jag vet.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-02-18 06:27
Ska flyga till Barcelona om några timmar och har inte kunnat sova nåt under natten. Känns underbart o se Barca-Bilbao live på söndag.
Annons: