/spanien/barcelona/forum/1420.aspx/spanien/barcelona/forum/1420.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElRaval
2016-10-01 17:03
@El Pistolero #9:

Kontringsfotboll? Måste kolla in mig på Granada, för rent spontant borde Paco Jemez vara en bra tränare för Samper.
Barcelona Ribohn Fan
2016-10-01 16:46
Koeman92 Jag trodde Xavi hade slutat. Vi har ju våran Mega storstjärna, som alldrig gör en dålig match och alltid bäst på plan. Snabb som en cobra. Smidig som en katt. Boll teknik och bolltrygg värre än Xavi. Passningsfot värre än Xavi. Så varför sakna Xavi och vilja ha Veratti, när vi har Rakitic
Vlom
2016-10-01 16:40
@El Pistolero #9:
Resten av hans uttalande... “It’s an issue of motivation. Every now and then a player has to seek out new adventures. “That doesn’t mean we are thinking of a change of scenery right now, because Verratti hopes to continue here as long as possible, but one day we will have to face up to this possibility.”
Barcelona koeman92
2016-10-01 16:23
@El Pistolero #9:

Xavi: "I like watching him play. I like his vision of the game, his passing game. He almost never loses the ball.

"He's a player of exceptional ability. He would adapt perfectly if he was playing at Barcelona."

Verratti hade ju passat så bra hos oss. Gudomlig världsmittfältare som kan påverka spelet och resultatet på egen hand. Finns i min mening ingen bättre tänkbar spelare att axla Xavis roll.
Barcelona El Pistolero #9
2016-10-01 16:18
Marco Verratti's agent Donato Di Campli: "It is unlikely he’ll play his entire career at PSG...a player has to seek out new adventures." Iniestas ersättare i framtiden?
Postat via SvenskaFans-appen
Vlom
2016-10-01 15:26
@El Pistolero #9:

Samtidigt så måste man faktiskt berömma Borussia Mönchengladbach och deras offensiv. De spelade jävligt bra, vi vann enbart p.g.a. deras ork tog slut efter 60 minuter. Men fram tills dess, gjorde dem livet otroligt jobbigt för oss.
Barcelona S.Eto'o
2016-10-01 15:26
Vlom Här har du artikeln, glömde nämna källan tidigare.
2016-10-01 15:04
[QUOTE=ElRaval]Samper utbytt i 55e minuten. Någon som vet varför? Vart han så dålig? [/QUOTE] Vad jag läst, ja. Ny tränare som spelar med två CDMs och kontringsfotboll, det passar inte Samper. Samper skulle varit en A-lagsspelare för längesen som fått massvis med chanser likt Busquets fick. Känslan säger mig att vi har förstört honom, hoppas verkligen jag har fel.
Vlom
2016-10-01 15:02
Tydligen så har Luka Modric åkt på en knäskada och förväntas vara borta i 4 veckor. Naturligtvis väldigt tråkigt för kroaten, men samtidigt gynnar det oss enormt.
Vlom
2016-10-01 14:56
@S.Eto'o:

Såvitt jag vet, har Mathieu personligen inte gått ut och bekräftat att han lägger landslagskarriären på hyllen.
Barcelona ElRaval
2016-10-01 14:49
Samper utbytt i 55e minuten. Någon som vet varför? Vart han så dålig?
Barcelona Bosketts
2016-10-01 14:08
S.Eto'o

Det finns väl inte så mycket att lägga ner egentligen?

Hunnit med fem landskamper på 32 år, liksom.
Barcelona S.Eto'o
2016-10-01 13:26
Mathieu har lagt ner landslagskarriären. Med andra ord, satsar han på att konkurrera ut både pique samt Umtitti från startelvan samt bli en större Barca legend än Capitano Puyol.... Haha nää men skämt åsido tycker jag det är en bra beslut, desto fler träningsdagar för våra spelare tillsammans desto bättre blir vi bara. Plus att det minskar skaderisken för fransosen.
Barcelona Iniesta70
2016-09-30 16:49
Angående det L.A.M nr10 är inne på vid Neymars vändningar i spel uppbyggnaden kan ju också smitta av sig till resten av laget.
När bollen är spelad till Neymar så har ju säker fler spelare fått order om att ta löpningar,tex Roberto kanske drar iväg och Alba kanske smiter förbi.
Om man då tappat den ett par gånger blir man nog automatisk lite försiktigare innan man drar iväg,vilket leder till ett mer stillastående spel.
Helt plötsligt väntar man på att vad bollföraren gör istället för att ge han alternativ genom rörelse
Barcelona Iniesta70
2016-09-30 16:37
Håller med Deulofeu angående Paco.
Det kan inte ha varit kul att vandra av plan senast i hans skor,ge han speltid snabbt i rätt läge i en match ,ett enkelt mål ,några lyckade moment .
Tyckte ju annars Paco såg lite rappare och aggressivare ut när han klev in mot Gijon.
Han har ju haft lite oflyt i de avgörande lägena,offside mål,ribbträff,där har ju han annars varit påpasslig,lite Altobeli lite Insaghi över honom.
Kan ju vara skönt med nån som gör lite enklare mål,står rätt och bara har klubban i isen och rakar in dom.
Vi kan ju behöva en striker med självförtroende när det drar ihop sig och inte nån med gamnacke som man bara kommer att sucka och stöna över när han äntar arenan sista tjugo vid underläge mot Atletico i en Champions kvart....

Sen tycker jag nog Arda förtjänar en chans från start....det trodde jag inte riktigt själv att jag skulle skriva efter förra säsongen......ibland har man fel..inte ofta men ibland..:)
Barcelona Culés
2016-09-30 16:10
Mest ska jag skriva inlägget för att prisa att nivån har höjts, stämmer in i kören, väldigt roligt! Men tänkte även passa på att dela lite snabbt mina tankar ang. Neymar. Kommer ej ihåg vem som skrev det men jag håller med, det är kanon det han är kapabel till att göra och det han gör, det är otroligt viktigt att ha den typen av spelare i laget. Speciellt nu när Messi är skadad och vi inte har honom, för när vi har Messi har vi två såna spelare. Men det är också väldigt viktigt att han kan "bryta" sitt EGNA mönster, vilket skulle vara att spela enkelt. För som det såg ut mot tyskarna försökte han göra något spektakulärt varenda gång han fick bollen och det blir i slutändan också väldigt lättläst. Återigen, väldigt kul med den höjda nivån, låt oss hålla den uppe!
Barcelona MessiLionel
2016-09-30 16:03
Carrasco vore underbart. Snälla låt det hända.
Barcelona neymar JR
2016-09-30 15:44
Rafinha Arda ska få spela mittfältare eller till vänster.
2016-09-30 15:20
Vem vill ni se på högerkanten mot Celta - Arda eller Rafinha och varför?
2016-09-30 14:55
Gumbau, Paik, Abeledo och Borja Lopez tränar med A-laget idag.
Barcelona Deulofeu
2016-09-30 13:26
Bosketts

Jag kommer inte skriva en artikel i veckan om ungdomarna a la cameroonians gjorde vart han nu tagit vägen : (

Men jag skriver gärna något ibland när det börjar snurra lite i mitt huvud he he.

Man är ju rätt glad att det börjar gå lite bättre både i b-laget och juvenil A!

Barcelona Deulofeu
2016-09-30 13:24
ElRaval Halilovic är en helt unik spelare och jag hoppas verkligen han får plats i Barcelona i framtiden. Han är nog den spelare som liknar Messi mest, framförallt när det gäller driv samt dribblingar.Dock är han inte alls bra på att avsluta loj och lite lat därav den uteblivna speltiden. Vet inte om jag riktigt gillar hans klubbval, han har rätt mycket konkurrens på just de platserna han spelar i den nuvarande klubben. Sedan hade jag gärna sett honom fortsätta i la liga så han blir riktigt van vid att spela där samt bygger på sig ett fint spanskt cv. I Hamburg har ju tränaren nyligen fått sparken och det kan knappast vara dåligt för den lilla kroaten. Alen har nämligen skrapat ihop 89 minuters speltid under sammanlagt 6 matcher. Det hela började ju så lovande med att han avgjorde i sin debut med ett kort inhopp med ett drömmål.Sedan dess har man knappt sett röken av honom... Som sagt jag är svag för vänsterfötter, de kreativa spelarna, vi har ju Alena som har lite mer fysik,Munir utlånad samt Rafinha. Finns det plats för alla framtiden? En sak är säker, Halilovic är inte längst ned på min lista han är underbar när han har bollen... Skulle vara kul att se vad han skulle kunna göra hos oss med tanke på hur mycket boll vi i regel har. Måste även på att krypa till korset lite, jag har kritiserat ( och gör det delvis fortfarande) köpet av Turan men nu börjar han äntligen visa varför vi värvade honom. Vilken inledning på säsongen han gjort och senast var han direkt avgörande. Kul med spelare från "bänken" som kommer in och förändrar en matchbild samt ger en nyttig konkurrenssituation! För övrigt hoppas jag att Paco nätar snart så han åter kan visa att han är en duglig spelare. Till råga på allt blev han dessutom petad ur den spanska truppen. Heja Paco vi tror på dig!
Barcelona Bosketts
2016-09-30 12:36
L.A.M Nr 10

Klockren iakttagelse. Håller med dig till 100%. I synnerhet det där med att dribbla av tre-fyra spelare i den positionen är väldigt riskabelt, och bör som du säger bara göras ibland, för att hela tiden överraska motståndaren.

Det jag håller som mest frustrerande är dock hans förmåga att undvika avslut i rätt lägen. Där har han oerhört mycket att lära sig från spelare som Messi, Suarez och Iniesta. Jag vet inte hur många gånger han dribblat av ett helt mittfält för att sen krångla till det och bli stillastående i boxen. Han är alldeles för skicklig för att vara en dålig målskytt i det anseendet.

Gabriel

Just ja. Carvajal hade jag glömt. Hoppas att det sände ut någon slags signal till Lucho/ledningen att kanske testa på det i framtiden. Kom även på att vi typ gjort detta med Halilovic, i och med hans transfer till Hamburg. Ett utmärkt klubbval i min mening där han FÖRHOPPNINGSVIS får sig en välförtjänt dos av disciplin och blommar ut.

Deulofeu ja. Vad jag inte skulle göra för att få honom att skriva en uppdateringsartikel varannan vecka om ungdomsspelarna... Make it happen el meu amic!
Barcelona L.A.M Nr 10
2016-09-30 12:20
Bara att instämma med många andra röster, otroligt kul att forumet höjt nivån några snäpp de senaste dagarna. Har själv inte lika mycket tid att skriva inlägg längre men läser regelbundet, oftast dagligen. Tänkte faktiskt också dra upp lite kritik mot Neymar. Kan grabben lära sig att spela enkelt? Argumentet om att han ska stå för avgörande aktioner, och därmed ta fler risker i både dribblingar och passningsspel, köper jag. I sista tredjedelen. Ett praktexempel på Neymars bristande spelförståelse alternativt stora ego är när han som ytter får bollen felvänd ungefär vid mittlinjen. Att i uppbyggnadsfasen spela upp på felvänd anfallare är inte en signal gentemot nämnde att försöka lösa situationen på egen hand, att själv dra tre gubbar och öppna upp spelet. Det man i i en sådan situation ska göra är att spela tillbaka på en eller två touch och ta ny yta, för att bibehålla passningsstempot och sätta motståndarna i rörelse och förhoppningsvis ur position. Möjligtvis kan man försöka vända upp 1/5 gånger för att överraska och skapa variation. Neymar gör det istället 4/5 gånger. Det slutar antingen med bolltapp, frispark eller efter mycket om och men ett tillbakaspel till Alba, dvs det som skulle skett från första början. Detta må verka som som en liten petitess men det är en spelsekvens jag sett så många gånger förr och tycker säger väldigt mycket om Neymars brister och nackdelarna det för med sig i vårt spel. Messi och Suarez är i detta fall betydligt smartare spelare och vet precis när och var i banan man ska spela enkelt respektive attackera med alla vapen man har. Sen om det beror på bristande intelligens eller ego vet jag inte, oavsett får han skärpa sig.
Barcelona Carles Puyol Beast
2016-09-30 11:34
DM1982 Tack :) Bara vi får en frisk Messi till City matchen resten får sköta sig med tiden.
Barcelona Gabriel
2016-09-30 11:30
Bosketts Ja, vi såg ju att Real Madrid gjorde något liknande med Carvajal till Leverkusen, även om det då handlade om en försäljning med återköpsklausul likt det vi denna sommaren gjorde med Denis Suarez. Men det gick ju minst sagt bra för dem i deras fall med Carvajal, så kag håller med dig. Att låna ut spelare till tyska klubbar borde definitivt vara ett alternativ vi tittar närmare på. Sen måste jag också säga att det är otroligt roligt att skribenten "Deulofeu" hittat tillbaka till förumet, alltid lika roligt och intressant att få läsa hans uppdateringar gällande alla våra ungdomslag och våra talanger.
Barcelona DM1982
2016-09-30 11:22
[QUOTE=Carles Puyol Beast ]Någon som vet hur det blir med Messis skada? När beräknas han att vara tillbaka? Tacksam för svar. [/QUOTE] Lucho's plan for Messi is to be back for Deportivo, play a couple of minutes and be fully fit to start against Man City. [sport] Sedan är det väl knappast säkert att det blir såhär, mer en förhoppning.
Barcelona Bosketts
2016-09-30 10:57
Bundesliga är om inte annat än väldigt väldigt bra liga att fostra talanger i.

Efter Bayern (och möjligen Dortmund då) så är det relativt jämnt och det spelas fotboll på hög nivå, där dessa 20-åringar får lära sig vikten av disciplin och hård träning.

Därför skulle det vara intressant att se några av våra talanger bli utlånade till ett lag av Mönchengladbachs mått. Tänk er att låna ut exempelvis Alena nästa säsong. Tekniken, farten och speluppfattningen finns redan där. Men i en liga som Bundesliga skulle han kunna lära sig mer och markering, spelet utan boll och alla de andra "tråkiga" grejerna som tyskarna alltid varit bra på.
Barcelona Carles Puyol Beast
2016-09-30 10:19
Någon som vet hur det blir med Messis skada? När beräknas han att vara tillbaka? Tacksam för svar.
Barcelona neymar JR
2016-09-30 08:31
There was a meeting between sporting director of Barça Robert and Vidal, he told the player to fight for a place and encouraged him. [md] Man måste bara gilla sportchefen, äntligen en som verkligen kan sitt jobb. Han skötte silly season perfekt, nu börjar han jobba med spelarna som behöver hjälp.
Annons: