/spanien/barcelona/forum/141.aspx/spanien/barcelona/forum/141.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xavi #6
2018-10-21 00:13
@DM1982:

Jag kan förstå nonchalansen och lojheten för att han kommer oavsett prestationer sitta på bänken i dom stora matcherna. Kolla bara hur het han var i början av säsongen där han nätade i princip varje match för att sedan bli bänkad i CL mot Tottenham. Samma sak med Vidal och Malcom. Valverde misshandlar dom och det är inte bra för deras moral och form.
Barcelona Mess1
2018-10-21 00:08
Sjukt synd, där rök också Ballon Dor. Vi hade någon här inne som frågade om messi skulle spela alla 3 matcherna, Sevilla, Inter och Real och vi sa alla ja men så hände detta.
Barcelona Z_Z
2018-10-21 00:04
@DM1982:

Du missade returmötet med Inter. Så blir nog 6 matcher.
Barcelona Alvés - Por Que?
2018-10-20 23:53
Aja, intressant vecka nu med tanke på massa frågetecken i truppen.

Det är nu vi alla får svar ifall Valverde verkligen inte vill ha kvar Malcom i truppen, blir han inte uttagen nu när Messi är skadad så kommer han nog aldrig vara med i Valverdes planer.

Barcelona Puyol5
2018-10-20 23:46
Som jag trodde, benet av. Otroligt trist. Hoppas han är tillbaks inom en månad och redo för säsongens viktigaste del (om den inte blir förlorad innan)z
Barcelona FCB_Messi
2018-10-20 23:43
Jag ska till Milano och se Inter - Barca 6 november . Missar Messi den med eller ?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Infinit8Don
2018-10-20 23:37
Detta skulle ju vara veckan Messi fullkomligt dödade i 3 toppmöten..... och så hade det blivit om det inte vore för skadan.
Barcelona Damon2022
2018-10-20 23:32
Valverde: "Now that Messi is injured, players must be strong in the upcoming games."
HAHA för att rädda hans arsle JA.
Barcelona Damon2022
2018-10-20 23:27
han är tbx mot betis sen 2 veckor landslag spel så han får ytterligare 2 veckor vila innan atletico o villareal.
Barcelona DM1982
2018-10-20 23:27
The 5 games Messi will miss:- • Inter Milan • Real Madrid • Cultural Leonesa • Rayo Vallecano • Real Betis Clasico svider men annars var det faktiskt inte så blodigt. Kunde ha varit mycket värre.
Barcelona Xavi #6
2018-10-20 23:26
@Barcadinho.:

Busvisslingar och en ilsken blick av Valverde efter några bolltapp trots att han skapade flera lägen till sina lagkamrater men när Suarez tappar boll, lägger felpass eller missar flera chanser då ska det tämligen applåderas och fegisen vågar inte ens visa sin besvikelse. Äckligt!
Barcelona Kröjjffar´n
2018-10-20 23:25
Jag stannar vid två giganter, ter Stegen och Messi. Den förstnämnde har gått från att vara ett stort frågetecken till ett stort utropsdito. Och att han dessutom verkar mycket mer ödmjuk nu när han står för målvaktskonst i världsklass , än då han agerade statist men framtonade som huvudrollsinnehavare, är bara att buga sig djupt för. Messi måste för sin del ha slagit personligt rekord i fåtal löpmeter som spelare från start, sedan han debuterade för FC Barcelona. Och lika förbannat så får man den bestämda känslan, att han var den som fick mest uträttat framåt sett till 90 minuter plus tillägg; trots att han så tidigt fick utgå p g a av den där olycksaliga skadan.
Barcelona Obaaa
2018-10-20 23:20
Det är nu bekräftat att Messi missar 3-4 veckor.
Barcelona DM1982
2018-10-20 23:20
???? Messi will miss El Clasico and Inter Milan game, he will be sidelined for 3 weeks. [fcbtv] Då är det bara att köra på för laget nu. Känns även som bänken är ett måste för Dembele, han är alldeles för nonchalant.
Barcelona Azulgrana!
2018-10-20 23:12
Skönt med seger, men tydlig tecken på att livet efter Messi kommer vara jobbig. Han är verkligen allt! Förhoppningsvis tar laget sitt ansvar och spelar upp sig ett par snäpp under kommande 3 veckor. Kan vi hoppas på att Arthur har spikat sin plats i elvan? Han är just nu nyckeln på mittfältet, i princip den enda som har kylan och kan vända upp, Busquets har haft den kylan i flera år men det känns som att han börjar tappa det mer och mer, aldrig sett honom så slarvig som han har varit under den här säsongen. Och Dembele, herregud. Hur kan man som en ung spelare inte visa mer hunger än så? Hur kan man vara så nonchalant när man spelar i världens största klubb? Det sånt jag inte begriper. Har VM guldet gett honom nån slags mättnad när han knappt fick spela? Den andra dubbelräddningen från MaTs va från en boll Dembele inte va vaken på när han skulle möta, Muriels 4-2 mål kommer från bolltapp av just Dembele. Det här är några av hans bolltapp jag kommer på, fullständigt oacceptabelt! Han verkar inte vilja vara på plan, så loj i alla hans aktioner i princip, jag köper inte att han skolas in när inget tyder på att han försöker hitta sin roll i laget, jag går inte på hans konstanta skottfint när allt det andra brister i hans spel. Nu är det mer än dags att ge stackars Malcom en ärlig chans. Sist men inte minst, återigen Valverdes coachande. Du är inte rätt man för jobbet, acceptera det och säg upp dig. Den här klubben är ett par storlekar för stort för dig. Men jag skyller inte på honom utan ledningen som återigen hämtar in en marionett som dom kan styra och ställa, så systematiskt planerat utav dom. Äcklas av att dom inte kan tänka utanför boxen. Vem fan skulle tacka nej till tränarjobb i Barca liksom. Men hur Valverde behandlar Malcom kan man inte skylla på någon utan bara han, så jävla vidrigt att se en ung lovande talang misshandlas på det här sättet.. Dra bara Valverde.
Barcelona Obaaa
2018-10-20 23:06
Enligt Gerard Costafrefa som jobbar på Barca radio är risken stor att Messi är borta minst 4 veckor.
Barcelona Alvés - Por Que?
2018-10-20 23:05
Messi will be out for four weeks. [rac1]¨

Hoppas verkligen inte detta stämmer. Ifall det stämmer så är det verkligen dags för Valverde att ge Malcom en ärlig chans.. För Dembele håller tyvärr inte i nuläget.

Finns en anledning till att Deschamps i Frankrike inte spelar Dembele, pga samma orsak som Valverde.. Grabben är för nonchalant helt enkelt.
Barcelona FCB_Messi
2018-10-20 23:03
Arthur spelade nyss mot Argentina . Och vi har tuffa matcher framför oss . Bytet var helt rätt i mina ögon . Arthur har blivit en viktig kugge för dagens Barca och behöver hålla sig frisk och pigg när det vankas stormatcher .
Barcelona The Octopus of Badia
2018-10-20 22:58
Kan Valverde fatta någon gång att vi inte ska ta ut Arthur i slutskedet av en match mot ett topplag?
Barcelona Barcadinho.
2018-10-20 22:56
@Rambla~:

Eller om han är som Robinho, kommer aldrig lära sig. Vi får se. Behövs extra lektioner tror jag, privata lektioner.
Barcelona Messi-Alba-Messiiiiii
2018-10-20 22:55
En spelare som kosta över 1 miljard och sägs vara en av världens bästa talanger ska inte lära sig att ta rättbeslut.... Det här är inte någon Puig eller Alena utan det är en spelare som har för hög status i truppen sett till hans prestationer. Antigen behandlas han som den spelare han är, långt från startelvan och låg lön eller får han enkelt acceptera kritiken han får. Ni spottar på spelare som Roberto och Munir som sitter på ett relativ låg lön och inte kräver status i truppen men när det gäller Dembele ska det gullas med....
Barcelona Alltid min legend , Puyol .
2018-10-20 22:53
De senaste tre matcherna har vi alla tappat de sista 15,20 minuterna. Med tre mittfältare måste vi hela tiden vara på hugget och pressa som ett lag, sekunden det inte funkar är sekunden vi tappar matcherna.

Mycket handlar också om hur vi tar hand om bollen, direkt efter Arthurs byte förlorar vi matchbilden helt, den unge Brassen är verkligen en diamant !

Dembele blandar och ger, synd bara att vi inte använder av oss Malcom.... Vidal är dessutom i frysboxen, vilket gör att vårt lag inte alls är i närheten av så starkt som det borde vara.
Barcelona Barcadinho.
2018-10-20 22:52
Det var några bussvisslingar på bolltappen men jävla vilken blick av Valverde, det var en killers blick.
Barcelona Rambla~
2018-10-20 22:51
Dembele håller på skolas in, ska lära sig att ta rätt beslut, de rätta löpningarna, när han ska släppa bollen eller hålla i den osv. Sånt tar tid, knappast det vi primärt borde oroa oss över. Det finns andra viktiga aspekter i spelet som oroar mer kan jag tycka.
Barcelona Messi-Alba-Messiiiiii
Hur kan man påstå att Dembele inte vart dålig ikväll?? Det var en av de sämsta inhoppen jag sett på länge utav en Barcelona spelare och i synnerhet en som vill ta en startplats i laget. Förlåt men bortsett från sin snabbhet och förmåga att använda bägge fötterna ser jag inte vad han är bättre på än Malcom. Killen sägs vara en dribblingskung men tappar bollen vartannat försök. Någon som kan ta fram statistik på vem som tappa flest bollar ikväll? kan satsa min bil nyckel på att det var Dembele
Barcelona Dreamteam09
[QUOTE=Soko]Barcelona är tillbaka i serieledning.. Messi fick 8.4 betyg på sofascore på 15 minuter!!!! Piqué fortsätter och levererar i fel mål ... Vidal såg arg ut på bänken... [/QUOTE] Det var Lenglet förövrigt
Barcelona Barcadinho.
2018-10-20 22:50
Riktigt dålig fotboll från vår sida efter pausen men vi gör två mål. Konstig halvlek. Vi får tacka Ter S för det, det är ofattbart vilka räddningar. Dembele o Coutinho försvann nästan helt efter pausen, synd. Vidal är utfryst? Jag tror det, en liten markering nog från VV. Kräv inte speltid i median, det funkar inte så. Tre poäng efter en konstig match. Ingen organisation.. TS är matchens lirare.
Barcelona Soko
2018-10-20 22:50
Barcelona är tillbaka i serieledning..

Messi fick 8.4 betyg på sofascore på 15 minuter!!!!

Piqué fortsätter och levererar i fel mål ...

Vidal såg arg ut på bänken...
Barcelona DM1982
2018-10-20 22:49
Dembele var ok i första halvlek men riktigt riktigt svag i andra. Hördes även spridda burop vid bolltapp, inte bra. Han är alldeles för nonchalant, han måste kämpa bra mycket mer.
Barcelona MessiyoyO 10
2018-10-20 22:49
Davids3 Ja, någon konstigt är det. Visst, Neuer är en duktig målvakt men han är inte på samma nivå som Ter Stegen idag. Det blir svårt att bänka MATS fram över!
Annons: