/spanien/barcelona/forum/14099.aspx/spanien/barcelona/forum/14099.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-06 14:10
Heywood Jablome - REMUNTADA 8 MARS

Kör lastbil och har en snäll chef som låter mig åka iväg på fotbollsresor :)

Tror det eller ej men man tjänar rätt hyfsat på att köra lastbil med allt traktamente osv, sen har jag ett stort fotbollsintresse överlag och lägger 60% av lönen på resor, 30% på elektronik och 10% på övrigt såsom krog, käk osv..
Det fina i att bo hemma är att man får pengar över :)
Barcelona Abbe.
2011-03-06 14:09
Jag börjar bli alltmer övertygad om att den där Gunners-grabben är på låtsas.

"Vi har ju haft spelare som Vieira, Yaya toure och Campell i klubben."

När var Yaya hos er? :-).

Tycker även det är komiskt att han verkar leva efter; "en gång bra försvarsspel, alltid bra försvarsspel."
Barcelona Heywood Jablome - REMUNTADA 8 MARS
2011-03-06 14:08
Jag har svårt att se matchbilden bli precis som Inter.

Arsenal är inte lika starka defensivt och vi har majoriteten av våra offensiva spelare friska. Det enda som kan stoppa oss på tisdag är högmod.

Andreas. Vad jobbar du med? Fan, du verkar gå på spektakulära matcher vecka in och vecka ut. :-) Hoppas du har trevligt!
2011-03-06 14:08
Vi har ju haft spelare som Vieira, Yaya toure och Campell i klubben. Och dem har varit i toppen bland defensiva spelare.

Yaya Toure i Arsenal????, snälla gå bara härifrån. Du skämmer ju ut dig totalt.
2011-03-06 14:06
Higuain, The Special Player! - "Hombre"

Hallå, han tror att det är Jorge 17, Kylian 18 och Gonzalez 20 som sitter och målar 95.000 a4 papper röda, blåa osv..

Fan, lär ju ta bra med tid alltså! Och för att inte tala om kostnaden för färg och papper, starkt av fansen att ta den kostnaden ur egen ficka!
Spanien GoGunnersGo
2011-03-06 14:05
Andreas - V.V [Barney S]

Nej kanske inte Kalle 17 år men olika lags ultras. Har nämligen sett på några dokumentärer om hur olika ultras fixar med tifon innan matcherna.
Jag säger inte att Barcas tifon är fula men när man vet att något proffs har fixat dem och att det är massa turister som har blivit tillsagda att hålla upp dem.

Sen sa jag att vi var favoriter för att vi vann mot er i första mötet. Vi behöver altså inte för mål utan det räcker med 0-0. Och det är inte någon omöjlighet eftersom vi har ett av världens bästa försvarsspel. Vi har ju haft spelare som Vieira, Yaya toure och Campell i klubben. Och dem har varit i toppen bland defensiva spelare.
Barcelona Alvés
2011-03-06 14:04
Tror inte matchbilden kommer se ut som mot inter förra året, inter spelade defensivt och satsade inte ens på kontringar. Arsenal kommer spela sitt spel och deras defensiv är inte lika bra som Inter hade förra året. Vi får hoppas på att vi gör ett tidigt mål och det blir som en ketchupeffekt för vi har haft 1-0 1-0 de senaste matcherna kanske blir en 1+ nu.
2011-03-06 14:03
GoGunnersGo

Till och med BlackArmy anlitar proffs när dem vill anorda ett tifo!
2011-03-06 14:00
Får kika på vad oddsen står i på 1-1, 1-2, 2-2, 0-2 och 3-2.

Kanske säkrar upp lite ;)
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2011-03-06 13:59
addeh - Remuntada!

Jo det vet jag. Men är orolig för att matchbilden ska se ut som mot Inter förra året. Det är de jag syftar på.

Men som sagt vi får hoppas på att Barca gör en jättematch och förhoppningsvis avancerar!

:)
Barcelona tarrak
2011-03-06 13:51
Andreas

Förvisso, men är han skrivkunnig är han förhoppningsvis läskunnig.

Bet365 har Barcelona som 70/30-favorit på att gå vidare till kvarten.
2011-03-06 13:50
tarrak //

Han är 15 år, bara barnet.

Edit: Gick precis in och kollade oddsen på Barcelona - 1.23 gånger pengarna..

Det är typ oddsen Barcelona har när dom möter 17-20 placerade lag på hemmaplan.
Barcelona tarrak
2011-03-06 13:49
"Inga tifon är mäktiga eller coola när det är klubben och inte fansen som anordnar dem." Ville bara tala om för er om ni inte visste det innan."

Om du nu inte ville provocera så måste du vara genuint korkad eller helt sakna social kompetens. Vilket är det? Att upphöja sina högst subjektiva åsikter till allmän lag kommer man möjligtvis under om man är envåldshärskare i Nordkorea. Du framstår bara som en simpel provokatör.

Angående matchen så undrar jag vem som utnämnt Arsenal till favoriter? 2-1 i första innebär ett 50/50-läge och alla spelbolag har Barca som stora favoriter.
Hunting Bears
2011-03-06 13:46
GoGunnersGo

Första året du tittar på CL eller?

I typ 8/10 fall brukar det laget som har en 2-1 ledning från hemmaplan åka ur efter andra mötet. 2-1 ledning hemma är inget strålande resultat.

2011-03-06 13:42
Hahaha, är ni favoriter?

Säg mig då VARFÖR "här i högerspalten" ..

Barcelona står i 3.0 att vinna hela Champions League.
Arsenal står i 14.0 gånger pengarna, favoriter? I dont think so no..

Edit: Född -95, I rest my case och avslutar denna diskussion innan den ens börjat.
2011-03-06 13:41
GoGunnersGo

Värst vad du vet mycket om våran klubb, faktiskt mer än mig.

Ja, det var säkert Kalle 17 år som kom på idén med 38.000 flaggor när Arsenal mötte United.
Alla har "proffs" som anordnar med tifon j****a pajas.
Spanien GoGunnersGo
2011-03-06 13:40
addeh - Remuntada! / Andreas - V.V [Barney S]

Inga tifon är mäktiga eller coola när det är klubben och inte fansen som anordnar dem. Jag tycker det är själlöst när det inte är fansen som står för tifot. För ni ska ju veta att ni anlitar proffs som designar tifot och inte de riktiga fansen. Jag tycker ni ska titta lite på Arsenal och Italienska klubbar hur dem fixar med tifona. Det kallar jag passion.

Ni får inte missförstå mig. Jag vill inte komma hit och provocera och bråka. Ville bara tala om för er om ni inte visste det innan. Jag har absolut inte något emot Barcelona som klubb. Tycker ni försöker spela en fotboll som Arsenal står för och det är positivt. Det är alltid kul med lag som försöker spela.

Vad tror ni om matchen på tisdag? Även om vi är favoriter att gå vidare pga av första resultatet så blir det nog en jämn match. Ska vi säga 3-2 till oss?
2011-03-06 13:38
addeh - Remuntada!

Jag önskar som du säger att långsidan som möter spelarna (dvs lateral) består av ett mosaik tifo.
På kortsidorna (Gol Nord & Sud) kunde man haft flaggor och sedan Tribuna (VIP läktaren och där spelarna står vända när CL hymn osv spelas där skulle man ha ett tifo med texten "Remuntada" ...

Fan, det hade varit något att skåda .)

Edit: Tifoansvarig för Barcelona skulle jag vilja vara, var faktiskt klackledare ett tag för det lokala laget i stan ;)
Stor merit, jag vet. hahaha
Atlético addeh - Remuntada!
2011-03-06 13:35
Andreas - V.V [Barney S]

Det går aldrig beskriva stämningen på Camp Nou via klipp, men jag förstår att det var helt unikt.

Det vore kul om det prövades att ha små flaggor på Camp Nou, men på långsidan som spelarna ser när de äntrar planen hoppas jag ändå på ett mosaik-tifo, det är svårslaget.
2011-03-06 13:31
addeh - Remuntada!

Se länktips, Arsenal tifo med 38.000 flaggor, jävligt ballt!
45000 röda flaggor och 45 000 blåa, det vore nåt på CN de :)
2011-03-06 13:28
addeh - Remuntada!

I länktips, håret på armarna reste sig som bara fasiken.
Rös i hela kroppen.

Svårt och få känslan genom tv rutan och genom ett youtube klipp men ändå.
PedroRodriguez
2011-03-06 13:26
Bendtner är fantastiskt dålig. En mer slö spelare får man leta efter, jag vet inte hur han lyckades få in en boll på CN förra säsongen. En sengångare stoppar Bendtner utan problem.

Hur överskattar man Bendtner?
AndreD
Vad har det med saken att göra om Bendtner gjorde mål? Han är ändå jävligt överskattad.
"Granero Y Higuain" - Dani Parejo

Piqué är avstängd och Puyol fortfarande osäker till spel. I övrigt är laget intakt.
2011-03-06 13:22
Andreas - V.V [Barney S]

Ja okej, lär bli en laddad dag. :-)

Jag har aldrig upplevt ett tifo live men det mot Madrid i höstas var mäktigt som få. Personligen gillar jag de mosaik-liknande tifon som vi oftast får se på Camp Nou, men att exempelvis kortsidorna skulle sitta med små flaggor eller dylikt vore kanske häftigt.

Ett tifo med texten 'Remuntada' vore grymt.
2011-03-06 13:22
Abbe.

Nej, inga biljetter ännu men jag ska sitta bakom klacken. Kosta vad det kosta vill :)
Släpps ju imorgon 10.00, får jag inga då blir det att betala dyrt men kärleken till Barca har inga gränser i pengar, hehe.
2011-03-06 13:20
På tal om Bendtner, gjorde han inte mål på Camp Nou förra säsongen?
Barcelona Abbe.
2011-03-06 13:18
Andreas - V.V [Barney S]

Så du har fått tag i biljetter nu? Eller blir det att fiska utanför Camp Nou på matchdagen? :-).
Real Madrid "Granero Y Higuain" - Dani Parejo
2011-03-06 13:17
Heywood Jablome - REMUNTADA 8 MARS

Wilshere har också dragit å sig en fotskada, han är också osäker. Vilka spelare missa returen för er, Puyol?
--
Hetfield- Megan Fox is a dude
Hmm, han gjorde väl även Arsenasl 0-1 mål. Men håller annars med om att han är en riktigt usel spelare.
2011-03-06 13:15
addeh - Remuntada!

Drar från Arlanda 8 mars 06.05.

Tifot mot Madrid var bland det coolaste jag upplevt "live" ..
Svårslaget men det lär väl bli något i samma klass..

Personligen skulle jag vilja att dom testade något annat är "keramik" ;)

95 000 små flaggor skulle vara ballt!
Annons: