/spanien/barcelona/forum/14069.aspx/spanien/barcelona/forum/14069.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona IlTriplete
2011-03-16 15:51
Trodde aldrig jag skulle säga det här men..på ett sätt hoppas jag att Madrid tar sig vidare. Visst är de våra rivaler, men unnar de en kvartsfinal-plats ikväll bara för allt spelarna/klubben sagt om Abidal.

Lycka till Madrid!
Barcelona basaric - Anims Abidal!
2011-03-16 15:50
Argetina spelar mot Venezuela ikväll. Är det någon som vet om några av våra gubbar är med i truppen?
Barcelona tikitaka
2011-03-16 15:46
Enligt vissa källor ska det vara en godartad tumör dvs ingen cancer. Men hur trovärdig den källan ska vara har jag ingen aning om. Vi lär få ett officiellt svar imorgon efter operationen. Förhoppningsvis stämmer källorna och då kommer han att bli frisk inom 2 månader.

Anims Abidal!
Hercules Onur Ultras Inter
2011-03-16 15:35
Grabbar tycker att det är jättte tråkigt med Eric Abidals sjukdom, hoppas han frisknar till snart och att han spelar som förut!

Taaaaack för SAMU SAMU ETOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!
Barcelona Barca4eva
2011-03-16 15:34
Bara en sak..det är väl inte säkert att han har fått cancer än?
Real Madrid Valdebebas
2011-03-16 15:33
Cristiano Ronaldo på twitter: "My friends Marcelo and Pepe told me today that they are also praying for Abidal"
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-16 15:31
Även Lyonredaktionen har lagt upp en text för att visa sitt stöd till Abidal.

*Länktips.
Barcelona Lionel Messi n10
2011-03-16 15:31
Vilken tragisk händelse. Blev riktigt ledsen när jag hörde vad som hade hänt Abidal han har varit outstandig på sistonde. Men hoppas allt går bra och att han återvänder till FC Barcelona så snabbt som möjligt
2011-03-16 15:28
Xavi har idag uttalat sig om situationen med Abidals tumör under presskonferensen: "Det är den svåraste perioden jag har upplevt inom omklädningsrummet, men Abidal kommer besegra det eftersom han är en av de mentalt starkaste personerna jag känner".

Xavi gick vidare och berättade hur det var när fransmannen träffade sina lagkamrater på träningsanläggningen för att meddela beskedet: "Det är svåra tider för honom och hans familj. Vi har uttryckt vårt stöd, men det har nästan varit han som har uppmuntrat oss mer än vad vi har gjort för honom. Han är ett föredöme för oss alla. Han sa till oss att så är livet, att vi ska fortsätta som vanligt och önskade att vi vinner på lördag mot Getafe. Vi ska försöka tillägna segern åt honom och hans familj".

Xavi uttryckte även sin uppgivenhet åt att UEFA inte tillåter Madrid- och Lyonspelarna ha på sig tröjor för att visa sitt stöd till Abi inför kvällens drabbning, med all rätt i mitt tycke.
Barcelona IlTriplete
2011-03-16 15:21
Såna här tragiska händelser som med Abidal ger mig en helt annan insikt i fotboll, plötsligt känner jag inte så stort hat mot Madrid och Espanyol. Hälsan går före fotbollen, och under såna här omständigheter är vi alla bröder förenade under samma flagga.

Animo Abidal
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-03-16 14:46
Så vitt jag vet så är regeln att man inte får sända ut politiska budskap vilket detta inte gör. Även det är tvisted, varför ska man inte få göra det? Jaja, fotboll och politik hör inte ihop hör man allt för ofta.

Dessutom så tycker jag synd om spelarna som knappt får försvara sig själva. Gör man det eller klagar på något är UEFA/FIFA eller den inhemska fotbollsförbundet snabbt framme och straffar en.

Spelar ingen roll om det är Real Madrid eller Elfsborg som går ut med sådana tröjor, fotboll är det sista jag tänker på när en "vanlig" människa eller en fotbollsspelare drabbas av något. Tycker att det är fantastiskt att alla går ihop och stöttar Abidal!

Animo Abidal!
Barcelona B-Guden
2011-03-16 14:43
Alla här lider förhoppningsvis med Abidal och hoppas han återhämtar sig, och till och med kommer tillbaka till fotbollen så snabbt som möjligt.
Själv hoppas jag han struntar i fotbollen och blir 100% frisk sen om vi förlorar en CL final på det, det spelar ingen roll just nu.

Men som vissa här inne säger "åhh hur kan du tänka på fotbollen och det sportsliga nu när Abidali är sjuk" förstår jag inte.
Vi får hålla tummarna för Abidal, och gå vidare och se hur det går. Klart vi läre försätta tänka på det sportsliga också.

Eller ska Barca spelarna ge upp säsongen nu för Abidal är sjuk, dom har ju faktiskt en närmare relation till Abidal än vad vi har...
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-16 14:35
Det är puckat, lika puckat som när Messi visade en undertröja med "Grattis Mamma" och fick betala böter.
2011-03-16 14:20
Underbara människa!
Real Madrid MetallicA - Mourinho > Guardiola
2011-03-16 14:09
Tråkigt att komma hem och läsa sånt här, vilket lag man än hejar på. Hoppas han återhämtar sig snabbt! Krya på dig Abidal!
Barcelona Abbe.
2011-03-16 14:08
Sami

Det har med UEFA's regler att göra. Är inte så insatt men det är väl vissa budskap som man inte får sända ut, och nu vill man väl inte rucka på reglerna trots att budskapet skulle handla om en god sak.
Barcelona .Sami.
2011-03-16 13:52
Enligt As.com så skulle Real och Lyon spelarna ha en text på sig idag där det står Animo Abidal. Men Uefa kommer inte tillåta. Helt sjukt! Varför?
2011-03-16 13:48
Jag har gjort en "Anims Abidal" sida på facebook! Gå med!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. iAnims Abidal!
2011-03-16 13:37
Tror det är ett syftningsfel, många menar nog att "flytta fram" är samma sak som att flytta den tidigare. Flyttar man fram någon i en kö kommer den personen tidigare fram...
Barcelona Pep - El Míster
2011-03-16 13:31
Operation har väl knappast flyttats fram en dag? Den har ju flyttats än dag tidigare eftersom den var tänkt att äga rum på fredag.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. iAnims Abidal!
2011-03-16 13:24
David Villa ska ha fått rätt mot agenten som krävde honom på ca. 60 miljoner kronor.
Real Madrid Zidanezidane
2011-03-16 13:14
Hoppas Abidals operation går bra och att han kryar på sig snabbt och snart är tillbaka på planen.
2011-03-16 13:07
De katalanska medierna skriver att anledningen till att operationen har flyttats fram en dag har inget att göra med att Abidals tillstånd har förvärrats, utan snarare att kliniken har omstrukturerat sitt schema för operationstiderna. Därmed har man hittat en lucka och en kirurg till imorgon.
Barcelona João Pinto
2011-03-16 13:05
Fruktansvärt tråkigt det här med Abidal! Han har under säsongens gång blivit lite av en favorit, med solida insatser på kanten såväl som i mitten. Kändes som att han var på sin topp nu.

Kämpa på Abidal, snart är du tillbaka, bättre än någonsin!
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-03-16 13:03
Higuain, Remontada El Pipita - "Hombre"

Jag tror bara att det är för att skynda på saker och ting, varför ska man vänta när man har tumör liksom?
Higuain, Remontada El Pipita - "Hombre"
2011-03-16 13:01
Lite mer orolig är man väl nu när oprationen har flyttats från fredag till torsdag. Kan vara värre än befarat?

Kämpa Abidal!
Barcelona Qanii
2011-03-16 12:52
Heywood Jablome - Xavi

Villa bättre passnings spelare än lejonet? Smartare löpningar? Smartare anfallare? Vet inte vilken värld du lever i men det stämmer inte i mina ögon. Skillnaden på dessa spelare är marginell då bägge är väldigt väldigt bra! Men tycker Samuel har utvecklats och blivit mer teknisk och bättre passnings spelare. Villa är mer klinisk i sina avslut men det har lejonet också förbättrat. Men som sagt det är två spelar som är rätt så lika på plan. Och det sån/ såna spelare som barcelona behöver. Öppnar upp för messi och co med löpningar och det bidrar till att spelare som iniesta och xavi prick skjuter dom med passningar

Lider med abidal hoppas det ordnar sig för honom! Det blir jobbigt nu när vi har massa spelare små skadade (och xavi avstängd till nästa match tror jag). Hoppas kaptenen kommer tillbaks snart annars blir det sergi som får gå ner och ta abis blats

Hoppas Lisandro spelar ikväll han var ju borta förra matchen mot real. Vet ej om han är med i denna match men de en spelare som är grymt bra
Barcelona C.A.K (Lyon)
2011-03-16 12:52
Andreas - V.V [Barney S] //

Nej, självklart har jag inte missat tragedin i Japan. Jag menar värsta dagen på länge, på det personliga planet. Nate Dogg är en av mina all time favorites och Abidal har varit min favoritback sedan Lyon-tiden.
Qendil-Karim Benzema Show
2011-03-16 12:44
Må Abidal återhämta sig! Miste själv en nära anhörig i cancer. Mina tankar är med dig, Abidal.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-16 12:20
Samuel Eto'o hade visat samma vilja som han gjorde hos Barcelona och nu gör i Inter i vilken klubb som helst. Hans professionalism går inte att förneka.

Men jag är mer än nöjd med Villa och han kan ersätta och har gjort det väldigt väl. Villa har gjort oss bättre då han är en bättre passningsspelare och en smartare anfallare med sina löpningarna.

Det går väl inte att förneka att vi är bättre nu än 2009 och 2010?
Annons: