/spanien/barcelona/forum/14030.aspx/spanien/barcelona/forum/14030.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2011-03-09 13:01
På tal om ingenting, är det bara jag som är orolig för Pedros form? Han gjorde inte en dålig match igår, men han blir stundtals väldigt anonym och passiv de senaste matcherna. Hans kända grinta och glädje verkar ha dämpats, kan det vara av trötthet?

Det vore kanske bäst att starta med Afellay och vila Pedro, han ser rätt så sliten ut. Hans spelstil är väldigt krävande då han springer hela tiden.
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-03-09 13:01
Cujo

Såg du förra matchen? Då blev Messis mål bortdömd..grät Pep?
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-03-09 12:59
Vill hylla Abidal igår.. han var KUNG där bak. Det är utan tvekan hans bästa säsong så här långt..
Real Madrid cujo
2011-03-09 12:57
hade samma sak hänt en Barcaspelare då hade det blivit upplopp...
inte ens i allsvenskan får man det andra gula kortet för en sån petites

Ryo Miyaichi
2011-03-09 12:56
Hunting Bears / elbraco

Är väl antagligen så i alla klubbar runt om, men det har blivit mycket fokus på just Barca nu det senaste eftersom vi mötts 4 gånger på 1 år, kanske därav man uppmärksammat det på ett annat sätt..

Whats up med Shaktar då? Visste ju vad dom kunde(Vi kom ju efter dom i gruppen) Men dom verkar vara riktigt farliga ju... Skrällen att dom kan ta sig långt kanske?
Barcelona El Soap
2011-03-09 12:52
Hetfield

Håller med, dessutom när han lämnade så lämnade han ut många intervjuer om "Filosofen" som var mycket nedlåtande. Dock valde inte Pep att ge några kommentarer, vilket ledde till att alla bara hörde Zlatans sida av historien. Det har också gett Pep och Barca mycket skit.

Riktigt skönt för övrigt med seger igår, man får dock hoppas vi slipper Shatkhar Donetskt i åttondelen, 31 månader utan förlust hemma. Skulle inte kännas bra om vi fick de.
2011-03-09 12:51
Rivaldo

Jag rekommenderar att du tittar på länken som NoGo skickade, där ser du att Mascherano träffar bollen.

Inget snack om den saken.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-09 12:51
NoGo™ /

MD tillägnade även idag en artikel åt Mascherano, "Ha nacido un héroe" - en hjälte föds, efter hans episka brytning igår. El Jefecito kan inte hyllas tillräckligt mycket.
Barcelona NoGo™
2011-03-09 12:48
Mascheranos brytning!

Se länk!
elbraco
2011-03-09 12:44
Heywood Jablome

Synd bara att han spelar i ett lag som Utsikten BK i div. 2. Hade han lirat med något topplag i Sverige (läs: AIK) hade det nog blivit ett jäkla liv :P
Barcelona NoGo™
2011-03-09 12:42
Kommer att vara evigt tacksam för Mascheranos uppoffring vid danskens friläge. Vilken krigare alltså o så sjukt viktigt så det finns inte. Tack för den!
Barcelona .Sami.
NoGo™
Jo jag håller med att det är sorligt att läsa vad Arsenal spelarna skriver på sina twitter eller dagböcker vad dom nu än har. Dom är dåliga förlorade. Barca var det bättre laget. Det är bara att njuta av segern och vi är i kvartsfinal. Oj oj oj:)
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
På tal om ingenting.

Anton Hysén. (Glenn Hyséns son) har erkänt att han är homosexuell. Jäklar vad intressant det här kommer att bli. Hoppas fler följer hans exempel!

elbraco
2011-03-09 12:39
co-sign på Hunting Bears.
Jag säger sällan heller rakt ut att jag är Barcafan då jag vet vilken stämpel man får.

Ryo Miyachi
Sen får idioterna mycket space då det bara är dom som svarar på provocerande Arsenalfans. Att det skulle vara 90% är det knappast, men det är majoriteten som syns och hörs när det vankas stormöten...däremot syns och hörs de väldigt lite när det diskuteras saker som t.ex. ungdomslag och fotbollsförbund här :P antar att det inte räcker med att säga "vi är bäst, knulla din mamma" då!
2011-03-09 12:36
Köpet av Zlatan var nog bland det sämsta som har hänt forumet (ja, värre än Rijkaards sista år då vi hamnade 3:a).

Forumet blev invaderat av Zlatanister som sket i klubben och ville hylla Zlatan, sen när Zlatan blev bänkad så var det dagliga diskussioner om "Pep är en idiot, Zlatan är bäst."
Tack och lov att han försvann..pjuu.
Hunting Bears
2011-03-09 12:35
RvP är ju förövrigt expert på att avsluta och sedan skylla på att han inte hörde signalen. Vet inte hur ofta jag sett honom göra så, sen om han gjorde så i det här läget vill jag inte säga något om. Men han måste ju vara den spelaren i världen med sämst hörsel om han aldrig hör signalen.
Barcelona Pep the King
2011-03-09 12:33
Vilken brytning Alves gjorde på Nasri. I LOVE it!!
Athletic fllorentee
2011-03-09 12:33
Rambla
Det är i ett läge där RvP är helt fri, utan några spelare framför sig.. I andra situationer där domaren blåser så kan han se barcaspelare och arsenalspelare stanna upp och då fattar man att domaren har blåst. I detta läge är det helt annorlunda, han är helt ensam och har inga spelare i sikt, dessutom står han väldigt långt ifrån domaren vilket gör det ännu mer troligt att han inte hört visselpipan.
Barcelona NoGo™
2011-03-09 12:31
.Sami.

Nej det stämmer, trodde inte det skulle bli så mycket liv när han byttes ut faktiskt. Men det buades på rätt bra.

Tycker det är sorgligt att läsa några arsenals spelare kommentarer på twitter o dyl, rannsaka er själva istället för att lägga skulden på domaren!

0 skott på mål nuff said!
Hunting Bears
2011-03-09 12:29
Ryo Miyaichi

Idioter är idioter och det spelar ingen roll vilken klubb dom håller på. Att det råkar vara Barcelona i det här fallet är rätt olyckligt och jag tvivlar på att vi har fler idiotiska supportrar än andra. Det är sant att vi har många medgångssupportrar som hoppat på tåget de sista åren men dom märker man rätt tidigt hur mycket koll dom har och vad egentligen bryr sig.

Jag har hållt på Barca sen tidigt 2000-tal, pratar dock ganska sällan om Barcelona i generella ordalag med andra, har inte så mycket att säga då jag inser att fotboll är subjektivtet och det går inte direkt att nå någon kompromiss i åsikter gällande detta.

Nåväl, bra match igår men domaren var ju ett kapitel i sig.

Dock tycker jag det är rätt illa att alla ska skylla på honom. 19-0 i skott säger en del om matchen.
Barcelona Essienesque
2011-03-09 12:29
Rambla~

Ödsla inte tid på tanken, det är självklart att Persie hörde signalen. Tror knappast han skulle avlossa ett så lamt skott annars.
Barcelona .Sami.
2011-03-09 12:26
Har jag fel eller rätt? När Fabregas skulle bytas ut så hörde jag publiken på Camp Nou vissla och bua ut han. Eller hörde jag fel?
Ryo Miyaichi
2011-03-09 12:24
"Jag som är inom barca sekten tycker det är konstigt hur i helvete man inte kan älska denna klubb..fosterskador kanske ligger bakom att folk hejar på lag som Madrid och Chelsea. "

Kanske för att 90% av alla som håller på barca(Som jag träffat, både på forum & i verkligheten) är riktigt dryga, osympatiska & så långt ifrån ödmjuka man kan komma. Går inte diskutera en grej med dom innan dom vräker ur sig "Men vi är världens bästa" "Ni suger" "din morsa" osv vet inte allt jag hört.....

Därav kommer väl hatet till Barcelona, som spelar riktigt bra fotboll, men som utanför fotbollsplanen inte har alla hästar i stallet.

Thats my opinion - ta inte alltför illa upp :P
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-09 12:16
Sergi Roberto var tvungen att bytas ut mot Tenerife i senaste matchen efter att ha slagit upp en ny muskelskada i sitt vänstra ben. Det som gör saken ännu värre är att det är på samma ställe som höll honom borta ut spel i ca en månad.

Det är tänkt att han ska genomgå en läkarundersökning idag för att ta reda på exakt hur pass allvarligt det rör sig om, men hur som helst lär ynglingen missa det katalanska derbyt mot Gimnàstic på lördag.
Spanien Marc Overmars#11
2011-03-09 12:15
Varför diskuteras det fortfarande domarinsatsen, jag förstår att folk kommer in hit och tar upp ämnet men ni faller i fällan genom att ge bränsle til diskussionen.
Barcelona Rambla~
2011-03-09 12:09
En sak som inte har nämnts. Alla andra signaler från domaren tycks spelarna ha hört under hela matchen men just i den situationen där van Persie blev utvisad (jag tycker fortfarande att den är felaktig och överdrivet petig av domaren) så påstår han sig inte ha hört den. En tillfällighet? :P
Barcelona VizzlA^^
2011-03-09 12:07
98% säker på att barca hade vunnit cl förra året om det inte vore för domarna i dubbelmötet mot inter.
Men men..klart alla utomstående hatar barca bara för att vi är bäst och vackrast när det gäller alla aspekter.
Jag som är inom barca sekten tycker det är konstigt hur i helvete man inte kan älska denna klubb..fosterskador kanske ligger bakom att folk hejar på lag som Madrid och Chelsea.
Barcelona Vamos Blaugrana
elbraco//
Det är de jag menar
elbraco//
Det är de jag menar
2011-03-09 12:06
Tidningar som folk lägger alltid extra mycket fouks på domaren när det går åt vårt håll, såg inte en endaste person skriva något om de straffarna vi skulle ha haft, både denna och förra matchen.
Kapningen på messi var solklar, rvp skulle inte ha fått rött så jag förstår inte vf folk inte ser att det jämnar ut sig ?
Annons: