/spanien/barcelona/forum/13994.aspx/spanien/barcelona/forum/13994.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2011-03-12 22:43
Hombre

Lyckosamma? föra säsongen blev vi bortdömda av 2 höga domare. 04/05 åkte vi ut mot chelsea pågrund av en domarmiss på stamford bridge som kostade oss kvartsfinalen.

Lägg ner verksamheten.
Barcelona Capilito
2011-03-12 22:42
Fan att valenica ska va så dåliga, hade tippat på dom ju..
Atlético addeh
2011-03-12 22:40
MetallicA

Även om jag har ohyggligt svårt för Mourinho måste jag medge att han var värd priset årets tränare. Del Bosque gjorde väl knappast något grovjobb med La Selección, med lite oflyt kunde han lika gärna blivit failstämplad. Jag anser att om Del Bosque spelat med ytterligare en kreativ mittfältare istället för Xabi Alonso, då hade Spanien gått igenom VM-slutspelet på ett resultatmässigt bättre sätt. Men det är bara vad jag tror. Årets tränare vad han hur som helst inte.
Barcelona Blaugrana91
2011-03-12 22:37
Higuain, Remontada El Pipita - "Hombre"

Ja men själva laget upplever jag som sämre (spelmässigt) än förgående säsonger, och det måste väl ha med Mourinho att göra...?

Real Madrid MetallicA - Mourinho > Guardiola
2011-03-12 22:34
Higuain//

Håller med. Till skillnad från en klubb så bedöms en tränare efter resultaten under karriären. Just nu går det väl inte lika bra för Mourinho, men tänk efter lite. En ny klubb med helt nya spelare har han att ta hand om. Guardiola må ha vunnit trippeln första säsongen men han hade iallafall en spelidé som han fortsatte att bygga på.
2011-03-12 22:30
Blaugrana91

En tränare bedöms väl efter resultat?

Mourinhos lag är fortfarande med i alla 3 titlar, man har tagit flest segrar av alla lag ute i europa alla turneringar inräknat. Hans lag är det överlägset bästa hemmalaget.

Vi får se om hans lag tar titlarna, då kan man säga att han inte har visat det.

Barcelonistas

Jag vill inte börja nu. Men alla vi vet att Barca har varit lyckosamma med domarna i CL slutspelen genom åren. Ibland talar vissa saker för sig självt vet du.
Barcelona barcafan86
2011-03-12 22:25
Man kan inte jämföra Pep och Mourinho sådär rakt av dom e så olika i sitt sett och Pep är ändå in en unik situation. ingen vet hur han skulle funka i ett annat lag än barca. Men fan hur mycket måsta han vinna för att ni pep-hatare ska vara nöjda, sett till den här säsongens prestationer anser jag att Pep vart bäst. Mourinho vet det också annars hade han inte skyllt ifrån sig som har gjort i media på spelscheman, domare och klubbledning
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-12 22:24
MetallicA

Ingen sa att Mourinho inte förtjänade priset, om man har vunnit trippeln så förtjänar man priset. Om man ska räkna idag så är Mourinho långt ifrån världens bästa tränare.

Vi hånade däremot Mourinho för hans arrogans.

Barcelonistas

Snälla rara du, sluta med att bråka med maränger hela tiden, har du inget bättre för dig? Läs en bok, jogga, spela tv-spel, kolla på en film osv.
Barcelonistas
2011-03-12 22:21
Hombre kolla länk.
Barcelona barcafan86
2011-03-12 22:19
Att Ronaldo inte va me va väl inte så konstigt, två vm vinnare och Messi för guds skull, ronaldo vann inget förra året. Sen tycker iaf jag att Mourinho förtjänade bästa tränare.
Barcelona Blaugrana91
MetallicA - Mourinho > Guardiola

Självklart är det rätt att Messi, Xavi och Inesta utsågs till världens tre bästa spelare, kollar man dessutom på hur dessa spelat denna säsong så blir valet bara ännu mer rätt!

Gällande Mourinho så var han kanske "världens bästa tränare" förra året, men denna säsong har han ABSOLUT INTE visat upp det...
Hetfield//

När jag tittade igenom detta forumet efter prisutdelningen så verkade det finnas många som inte tyckte det.
2011-03-12 22:18
Barcelonistas

Hur enögd får man vara?

Alves ska ha straff samtidigt som Toures hands inte är hands?

Alves filmade helt klart, den lilla(nästan obefintliga) kontakten ska inte få en fullvuxen man att ramla.

Vad vill du bevisa med dina argument, Guardiola bättre tränare än Mourinho? Inte ens dina forumkamrater håller med dig där.
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-12 22:17
MetallicA

Vem har sagt att Mourinho inte förtjänade priset?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-12 22:16

Ja du det var 600 personer som rösta fram dom tre till världens tre bästa, så ja det var rätt.. Sen var Mourinho framröstad av FIFA.

Enligt mig var del Bosque årets tränare 2010 men men.
2011-03-12 22:14
Jag måste bara fråga er en sak, speciellt Barcelonistas. Ni anser väl att FIFA har helt rätt när de utser Messi, Xavi och Iniesta (ordning?) till bästa fotbollsspelare? Varenda gång jag säger att Ronaldo borde vara där får jag svaret: "Nejdå, de tre har fått priset som världens bästa spelare och därför är de det". Men när Mourinho blir världens bästa tränare, då är det helt fel. Fattar ni hur dumt det låter?
Barcelonistas
2011-03-12 22:09
Gonzalez

Militos offside, sneijders som fäller alves backifrån(där det borde varit straff), Bojans bortdömda mål...

Sen den 18th långa bussresan till milano, tack vare en jävla vulkan. " Samt när Bojans mål blev avblåst då bollen kom ofrivilligt på Tourés hand? "

Den tog klockrent på magen, och domaren står 1-2 meter från situationen...
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-12 22:09
Smajic

Du menar när Inter förlorade 1-0 respektive 2-0?

Samt när Bojans mål blev avblåst då bollen kom ofrivilligt på Tourés hand?
Barcelona DM1982
2011-03-12 22:07
Kravaller vid Charlerio-Standard Liege matchen.

Känns jäkligt skönt att man slipper sådant tjaffs vid de spanska matcherna.

Zaragoza leder över Valencia, lite otippat.
Barcelonistas
2011-03-12 22:06
Smajic

Mou har Benquerenca/Bleekere att tacka, samt en viss vulkan
Annars hade vi kört över Inter.
Barcelona barcafan86
2011-03-12 22:06
hur är en 1-0 förlust större än en 5-0 seger, i ena matchen klarade sig Mourinho vidare på håret i den andra blev hans lag krossat
Real Madrid Smajic - La Bota Mágica
2011-03-12 22:04
Barcelonistas /

Var snäll och dra inte upp diskussionen Mou vs Pep. Debaclet på San Siro är och förblir ett svart kapitel i Peps annars så felfria bok som ni vill få det till, no? Pep vann duellen på Camp Nou senast, dock var Mous prestation på Camp Nou med Inter säsongen tidigare än mer imponerande. Drop it.
2011-03-12 22:02
addeh

Tvärtom tror jag faktiskt, jag har haft detta nicket ett tag nu ;)

Fast nicken är ju ändå läskigt liknande, eftersom sångaren i Metallica heter James Hetfield...
Atlético addeh
2011-03-12 22:01

Jag antar att du inte alls hämtat inspiration till ditt nick ifrån Hetfield- Abidal > Chuck Norris? :P
David Villa #7
2011-03-12 21:57
Madrid vann mot Herculés 2-0. Båda målen av Benzema.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-12 21:53
Eric Saade..

Resultatet att inte ha 18 års åldergräns på att rösta.

Top 5 från slutet igen, sanna mina ord.
AndreD
2011-03-12 21:53
Hur mycket vann köpelaget med?
2011-03-12 21:48
Barcelonistas//

Hur många gånger har du egentligen nämnt att mitt nick är failat?

BTW Om du får huvudvärk av att höra Real Madrid kanske du borde sluta snacka så mycket om dem?
Barcelonistas
2011-03-12 21:47
MetallicA

Fail på ditt nick. Mou blev våldtagen av Guardiola på Camp nou.

5-0
2011-03-12 21:42
Hetfield//

Så jävla sant!
Annons: