/spanien/barcelona/forum/13979.aspx/spanien/barcelona/forum/13979.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-03-13 20:15
Harmonin här är hög ser jag...

Barcelona line-up (official): Valdes - Alves, Pique, Abidal, Adriano - Xavi, Busqets, Iniesta - Pedro, Messi, Villa

Barcelona bench: Pinto, Milito, Maxwell, Mascherano, Keita, Afellay, Bojan

Jeffren upp på läktaren då han blir den 19:e mannen i truppen.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-03-13 20:12
För det första, Zlatan är inte en zigenare. För det andra, varför använda det som en förolämpning även om han nu är det? Det är riktigt lågt, och att du försvarar det Barcaholic är ännu lägre.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-03-13 20:12
Haha, lugna ner er. En klubbzigenare är vad jag syftade på. Sen får ni dra era egna slutsatser hur ni vill :)
Barcelona Hyder
2011-03-13 20:11
Andreas - V.V [Barney S]

Melodifestivalen och nån gammal klasskompis. Du är taggad på match ikväll hoppas jag? :)

Skönt att Adriano startar, måste vara skönt att få lite kontinuitet för honom själv. Annars bästa möjliga elva.
Barcelona Barcaholic
2011-03-13 20:10
Trippeln & Barcelonistas

Han kallade Zlatan för zigenare vadå då? Det är väl inget nytt att han är det. Hur fan kan man vara rasist för det?
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2011-03-13 20:10
Ta de lugnt vafan!

Fan är det med er egentligen? Han översatte bara vad någon tidning sa.

Barcelonistas
2011-03-13 20:09
Barcelonito

ey mannen vem kallar du ziga?
Barcelona Trippeln
2011-03-13 20:06
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Käften din rasist!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-13 19:50
En gammal klasskamrat i kaosets Japan.. ^^
Atlético addeh
2011-03-13 19:50
Frodo

Jag kan köpa att man lånar ut exempelvis Jonathan dos Santos, men inte Bartra och Muniesa. Den sistnämnda får ju, om Fontás flyttas upp till A-laget, nästa säsong en ypperlig chans att ta en ordinarie plats i mittförsvaret bredvid Bartra. Dessutom tror jag chansen för båda ynglingarna är stora att få spela ett par matcher i A-laget nästa säsong.

Om vi räknar med Thiago och Fontás tycker jag Montoya, Bartra, Muniesa, Romeu & Sergi Roberto samtliga har potential att om några år slå ta en plats i A-truppen. Det finns ingen anledning att låna ut någon av dessa.
2011-03-13 19:45
Zigenaren, ingen jävlas med Peps Barca.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-03-13 19:44
Svenska tack?
2011-03-13 19:40
¡ Zlatan "el Gitano", Que nadie se meta con el Barça de Guardiola!
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-13 19:30
Klubben Sevilla har idag hyllat de Barçaspelarna som blev världsmästare förra året genom att tilldela de plakat. Eftersom Puyol inte vara närvarande fick Zubi ta emot den i kaptenens namn. Sevilla har även tidigare utfört en liknande hyllning till de spanska VM-mästarna i Valencia och Atheltic Bilbao när dessa lag har besökt Sánchez Pizjuán. Även Keite, Dani Alves och Adriano hyllades med sina egna plakat för sina år i Sevilla.
Barcelona Figeta
2011-03-13 19:29
Många här vill ha Coentrao. Jag har inte koll på hur bra han egentligen är för jag har bara sätt ett antal få matcher men är han verkligen värd 200-250 miljoner när vi kan satsa på Adriano som vet hur spelet i La liga fungerar och som även skulle acceptera bänken.

Mitt svar är, satsa på Adriano. Man kan då anpassa till vilket motstånd vi möter. Spelar vi CL mot ett United så väljer man ju Abidal före så vi inte kör alltför offensivt.

Sen vet jag inte om vi ska satsa på Fontas nästa säsong eller värva in en ny mittback. Min drömvärvning i försvaret är T.Silva som jag tycker varit en av dem bästa mittbackarna denna säsongen.
elbraco
2011-03-13 19:29
Är F.Soriano i Osasuna släkt med B-lagets Soriano?
Barcelona Frodo
2011-03-13 19:16
Jag undrar vad planen är för några av b-lagets ungdomar. Barca B ligger på fjärde plats i Segundan trots att laget haft många skador. Utöver det har man bara sporadiskt fått använda sig av lagets bästa spelare Thiago. Det känns som att vissa av spelarna skulle må bättre av att bli utlånade till klubbar i högsta divisionen än att spela ytterligare en säsong i Segundan. Nu kan ju inte hur många spelare som helst bli utlånade men vissa med rå potential som exempelvis Muniesa och Bartra kanske skulle må bra av tuffare motstånd.
2011-03-13 19:05
PedroRodriguez

Precis, det var dom där bilderna jag hade i bakhuvudet när jag tyckte mig minnas Shakira som Madridsta.
Atlético addeh
2011-03-13 19:01
el Flaco

Håller med helt och hållet. Fontás har verkligen stått för fenomenala prestationer den här säsongen och de tre tillfällen han har fått chansen i A-laget har han gjort prickfria insatser. Som jag ser det är 21-åringen redan nu bättre än Milito och då han dessutom är vänsterfotad vore det inte mer än logiskt att Fontás ersätter honom rakt av. När Abidal finns att tillgå som mittback blir inte pressen på Fontás så stor heller.
PedroRodriguez
2011-03-13 19:00
Och här poserar Shakira med flera av Galacticos spelarna för ett antal år sedan.

Aj aj aj:P
Barcelona L.A.M Nr 10 - Remuntada, Abirey
2011-03-13 18:58
Lol, Busquets som striker.
2011-03-13 18:56
addeh/

Fontás och Co är även det en anledning till att vi INTE borde värva någon mittback denna sommaren. Ser absolut ingen logik i det. Det kryllar av lovande mittbackar i Luchos lag. Jag bara skakar på huvudet när jag läser rykten om att vi ska vara ute efter unga mittbackar från franska ligan.

Atlético addeh
2011-03-13 18:56
Viktig seger för Málaga i botten. Även om man kan tycka att shejker och dylikt förstör fotbollen till viss del hoppas jag Málaga reder upp denna tragiska situation de har försatt sig i och fixar nytt kontrakt.

Såg precis att fotbollssöndag på Canal+ utgått. Väldigt tråkigt då jag sett fram emot studiosnack med Fjällström & Co.
2011-03-13 18:54
OT men lyssna!

http://www.youtube.com/watch?v=o7rPKT36mK4
Orignal!
http://www.youtube.com/watch?v=5aoVL3EzXis
Eric Saade, hahahahahahaha

en total ripoff på introt, refrängen är f.ö taget från Lili & Sussies Oh mama..

Snacka om att melofestivalen nådde ett nytt lågvattenmärke :D
Barcelona el Maestro!
2011-03-13 18:52
el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"//

Jag har haft äran att få se Muniesa spela ”live” ett par gångar nere i Barcelona. Han är en av de största talangerna i ungdomslagen. Jag tror att Pep och klubben är mycket medvetna om att han tillhör de få spelare som man absolut inte vill släppa. Sergio Roberto är en annan.
Klubben är mån om de unga spelare som man ser potential i till skillnaden från flertalet andra unga spelare som man förr eller senare släpper iväg.
Barcelona Hetfield- Abidal > Chuck Norris
2011-03-13 18:52
el Flaco

Jo, men nu pratar vi om ytterbackar. Hade Puyol blivit den han är om han var tvungen att förbli en ytterback i resten av karriären? Makes you wonder huh?
Jag tror även att Busquets började som anfallare när han kom upp, men de flyttade ner honom till en pivoté tack vare hans hjärna och passningsspel.
Hade Busquets varit den han är om han hade varit striker? Hell no.

Muniesa kan ju ta steget från ytterback till mittback, men jag ser inte att han kommer att bli Barcelonas framtida vänsterback.
AndreD
2011-03-13 18:50
Hetfield/

Om någon hade sagt till mig att Puyol skulle bli en startman och spela över 500 matcher för Barcelona efter att hans debut hade jag inte trott på det. Tycker inte han såg ut som en blivande startspelare då heller. Saker och ting kan förändras med tiden. ;)
AndreD
Shakira har poserat med både Espanyol och Madrid-tröja. Och just nu jobbar hon för Barca som ambassadör eller något. Hon håller på alla tre helt enkelt ;)
Barcelona L.A.M Nr 10 - Remuntada, Abirey
2011-03-13 18:49
el Flaco

Ser precis som du inte heller något behov av en ny vänsterback nästa säsong. För det första har man Abidal, en av truppens formstarkaste spelare efter nyår. För det andra har man som du säger två helt okej spelare som back-ups.

Jag är kluven till hur man ska göra nästa säsong med Abidal. Å ena sidan kan man fortsätta satsa på honom som vänsterback, eller så kan man låta honom rotera med P & P som mittback.

Fördelar med mittbacksalternativet är att vi får en stark mittbackstrio där vi kan rotera hur mycket vi vill. Enligt mig är också fransmannen bättre på den positionen. Nackdelar är ju att vi inte får en så stark vänsterkant, även om jag tycker Adriano har varit riktigt bra de två senaste matcherna ser jag varken honom eller Maxwell som långsiktiga startelvekillar i framtiden och vi måste då troligen köpa en ny och skcika iväg Maxwell.

Fördelar med vänsterbacksalternativet är att vi får en grym vänsterback i världsklass. Vi får heller inte huvudvärk när vi ska välja mellan honom Piqué och Puyol som vi hade fått om vi hade satsat på honom som mittback. Nackdelar är att vi får för många vänsterbackar och kanske ändå måste skicka iväg Maxwell. Det blir också lite tunt på mittbacksfronten, vilket också kan ses som en fördel då spelare som Fontás och Bartra kan få sina chanser.

Vad tycker ni?
Annons: