/spanien/barcelona/forum/13870.aspx/spanien/barcelona/forum/13870.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-03-24 21:18
barca!!231

Som jag har förstått det var Miño, Montoya & Thiago uttagna men valde att stanna hemma för att förbereda sig inför ligamatchen mot Alcorcón.
Hombre - Higuain Mejórate Pronto!!
2011-03-24 21:17
Batra och Thiago spelar..
Barcelona barca!!231
2011-03-24 21:13
addeh

är det inga andra barca spelare som är uttagna? Thiago, Fontas, Bojan, Montoya?
Atlético addeh
2011-03-24 21:04
barca!!231

Marc Bartra och Carlos Planas är uttagna och kommer med största sannolikhet medverka.
Barcelona Mrfaariis
2011-03-24 20:50
Abidal is baack !!!
Andreas-
2011-03-24 20:42
Barcarules:

290 euro styck? Haha det kommer inte ens vara fullsatt så ska man ändå dit kan man köpa lugnt o fint när man är i stan eller på Barcas hemsida, man får säkert samma typ av biljett för cirka 140 euro...
Barcelona Blaugrana91
2011-03-24 20:39
Gällande denna Javi Espinosa så verkar han verkligen vara en grymt lovande talang, jag hoppas verkligen Barca får behålla honom, för Wenger lär väl få upp ögonen för honom...
Barcelona Hyder - Anims Abidal
2011-03-24 20:38
Jag instämmer med alla som är emot en värvning av Fábregas. Argumentet "Xavi börjar bli gammal" håller inte för mig. Xavi kommer att vara startspelare nästa säsong och förmodligen 2 till. Ska vi köpa en spelare för 40-50 miljoner för att sätta honom på bänken när vi redan har Thiago och en hel jävla drös med talangfulla spelare under honom. Thiago, Keita (1 säsong till) och Afellay finns redan där för att avlsta Iniesta och Xavi. Man köper inte en spelare för så mycket pengar för att låta honom avlasta två spelare under 3 år.

Ska Cesc komma ska han göra det om 3 år inte tidigare. Då har vi fått se vad Thiago, Sergi Roberto och möjligtvis JDS går för. Sedan har vi Rafinha, Espinoz och Samper. Samtiliga mittfältare. Jag säger absolut inte att någon av dem är bättre men ett par av dessa spelare bör få chansen att visa vad dem går för först.

Jag stänger inga dörrar för ett framtida köp av Cesc men just nu och ett par år framöver när Xavi fortfarande kommer att vara en startspelare (tror man något annat vill man få hit Cesc LITE för mycket) är han inte en spelare som vi behöver. Avlasta kan våra ungtuppar göra inte en hemvändande spelare för en halv miljard.

Satsa på positioner där vi behöver bredd istället. En till anfallare och en vänsterback möjligtvis.
Barcelona Barcarules
2011-03-24 20:34
Två biljetter till kvartsfinalen i Champions League säljes (FC Barcalona - Shakhtar Donetsk). Långsida första ring, 290 euro styck. Intresserade kontakta på mail, andersbcn@spray.se!
Barcelona barca!!231
2011-03-24 20:31
Snart spelar Spaniens u-21 lag mot Frankrike, någon som vet vem av barca spelarna som kommer starta?
Andreas-
2011-03-24 20:27
Det är fruktansvärt jämnt mellan dem båda. Ronaldinho fick CL-titeln, den fick inte Rivaldo. På planen är det så jämnt, så jämnt. En stor skillnad är att Rivaldo stundtals var ensam.

Jag menar, vi vann inte CL 05/06 enbart för att Dinho spelade i laget. Vi vann CL för att vi fick ihop försvarsspelet. Självklart hjälpte Dinho till med sin magi men om vi säger så här, det Barcelona som vann CL 05/06 utan Dinho o med en Rivaldo ist (i den form hade hade i sin Barca-karriär), så hade vi fortfarande vunnit CL :)

Edit:

http://www.youtube.com/watch?v=TLxHflJR0hs&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=9peJfLEKPXg&feature=related

Kolla bara på t ex laguppställning vi har mot Milan kontra den vi hade mot Milan när vi vi mötte dem i CL-semin på San Siro 05/06 med Dinho laget. Löjligt stor skillnad..
Barcelona Ladinho
2011-03-24 20:12
Andreas-

Jag följde Barca på den tiden. Några dagar sen hade jag en diskussion med mina polare. Några påstod att Rivaldo gjorde mer för Barca och är större legend i klubben än vad Ronaldinho är. Jävligt svårt att avgöra för på Rivaldos tid sög försvaret som du skrev nedan medan under R10s tid var själva laget mycket bättre. Han hade bl.a. Eto´o och Deco bredvid sig.

Vad tycker du/ni andra själv(a) om det? alltså vem av de två gjorde mer för Barca och vem av de två är större för Barca?
Barcelona Ladinho
2011-03-24 20:04
-
Andreas-
2011-03-24 20:00
Ronaldinho var en fantastisk spelare men jag håller Messi som vassare, alla dar i veckan.

Edit: När vi ändå är inne på fantastiska spelare i Barcelona senaste åren. Rivaldo måste nämnas. Jag vet inte hur många av er som följde Barcelona när Rivaldo spelade i klubben, men han var liksom Dinho helt magisk. Vem minns inte matchen på Santiago som slutar 2-2 men borde slutat 3-2 till Barca (Rivaldo gjorde båda men fick sitt hatrick felaktigt bortdömt för offside)?

Matchen mot Valencia är också helt sanslös. Synd att vi inte fick vinna CL med Rivaldo, men försvarsspelet var under all kritik då..
Barcelona barca!!231
2011-03-24 19:53
Javi Espinoza har redan debuterat den här säsongen med Barca b, där han också lyckades göra mål.
Andreas-
2011-03-24 19:50
Javi Espinoza kommer bli något extra :)

Edit: Håller med dig Ladinho, nej tack till Cecc. Herregud, den typen av fotollsspelare som Cesc är finns det överflöd av i La Masia, som dessutom inte kostar några 400-500 miljoner..
Barcelona Ladinho
2011-03-24 19:49
Jag såg Espinosas klipp och idag pratade ni om att vi ska värva Cesc för 500mil.kr. Vi har Thiago, Sergi Roberto, Rafa, den här Espinosa och många andra som kan bli hur bra som helst... En av de kan säkert bli bättre än Cesc. Det måste ni hålla med om. Xavi, Iniesta och Messi är bra exempel på det. Så jag säger nej tack till Cesc trotts att han är en världsspelare.

Vi ska sända rätt signaler till La Masia killar!
Barcelona Barcamannen
2011-03-24 19:39
18 eller 19 år, spelar i Juvenil A
Framtida världsstjärna!
PedroRodriguez
2011-03-24 19:38
Créma Catalana

Han är 92:a. Duktig mittfältare som för två veckor sedan tillsammans med Sergi Gomez från Juvenil A kallades till Spaniens U-20 och tränade.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-03-24 19:32
Fyfan hur gammal är han? Verkar vara riktigt grym
Barcelona Barcamannen
2011-03-24 18:58
Javi Espinoza WOW
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-03-24 18:35
Ronaldinho är väl rätt så givet, han stod för allt som är vackert med fotboll. Det pirrade till i magen så fort han fick bollen, jag tänkte hela tiden "men passa Ronaldinho då!" :P
Ah, good times.

Agree..

Jag har aldrig sett en så bra fotbollsspelare som Ronaldinho!
Messi i all ära men Ronaldinho på sin topp kommer ingen i närheten av, magisk var han!
Atlético addeh
2011-03-24 18:19
Diar Iniesta Shekha

Om Abidal först kunde komma igång och träna om fyra veckor finns det nog ingen chans att han blir spelklar tills dess. Han måste ju återfå sin fysiska form först.
Barcelona Decinho
2011-03-24 18:04
el Flaco,

Har ingen video på presskonferensen, det enda jag kan referera till är den här artikeln...

"I Bojans fall så handlar det om ett lån. Två av kandidaterna har erhållit ett samarbete med Barcelona. Dias Ferreira har tillsammans med Frank Rijkaard sett till att Barcelona gått med på att hjälpa Sporting och Rijkaard genom att låna ut spelare som man inte kommer satsa på nästa säsong, samt sådana som man vill att dom får speltid.

Även Pedro Baltazar har kommit överens om ett annat samarbetesavtal med Barcelona, som även går ut på att byta ideér runt ungdomsverksamheten."
PedroRodriguez
2011-03-24 17:01
Genidrag. Endast Ronaldinho som klarar detta. Ytterskruven mot Chelsea tar ju priset. Helt stillastående, slår han bollen som svävar i evigheter innan den landar in i bortre hörnet. Genius!

Tro fan att man saknar Ronnie.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-24 16:56
Hetfield

Tack för länken!
Barcelona Salcini
2011-03-24 16:51
Hetfield:

Rijkaard gjorde visserligen mycket och skall ha sin plats i historien han också. Men det var inte direkt så att han hade samma gamla spelare som Radomir Antic fick avsluta med säsongen med. På två år drog man in ett helt nytt lag där flera nya spelare tillkom i startelvan. Sen kan man visst klaga på honom när det gäller festandet. Det var hans filosofi att låta spelarna ha större frihet och inte styra dom för mycket("Frihet under ansvar"). Tyvärr tappade han kontrollen över det och spelarna tog för mycket frihet och för lite ansvar.

Frisparken du nämner är från hans näst sista år, det ser man på tröjorna:)
Barcelona älskabarcelona
2011-03-24 16:46
Abidal ligger nu hemma och vilar . Och som jaförstår så kommer han att kunna tränna igen efter 4 veckors tid vila .
Barcelona Hetfield
2011-03-24 16:44
1.70-ligan

Där har du det. Jag saknar också Eto'o, det var aldrig en favorit men jag respekterade honom som spelare och person.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-24 16:41
Hetfield

Jo det är klart, känslomässiga aspekter tas alltid med! Gillade både Etoo och Ronnie skarpt, så det är inte bara pga deras prestationer jag valde dem :) Får nästan tårar när jag ser den filmen när Etoo själv sitter och ser lite höjdpunkter från hans tid i Barca... hittar den inte nu, men om någon annan har den som favorit så länka gärna
Annons: