/spanien/barcelona/forum/13789.aspx/spanien/barcelona/forum/13789.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hunting Bears
2011-04-03 22:02
AndreD - Anims Abidal!

Varför skulle landskamperna räknas in?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-03 22:00
Hyder - Anims Abidal

Tamudo, haha..

Jag är lite besviken att jag inte spelade in när han blev inbytt i typ 70 minuten eller nåt senast på C.N.
Visselorkanerna var obeskrivliga, det absolut sjukaste jag hört NÅGONSIN och då har jag ändå varit på Camp Nou när Cristiano Ronaldo och Mourinho varit där ;) ..

F.ö 0-1 till Juventus..
Barcelona Barca4eva
2011-04-03 22:00
Där gör Krasic mål =p
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-03 21:57
Hyder

Fyfan vilken underbar sits Barca har satt sig själva i :) Dock är det det skönt att Pep inte tar ut något i förskott. Det ser löjligt bra ut, men det är 24p till att spela om.. men varje trepoängare vi plockar nu tar oss närmare ligatiteln med stormsteg...

Man trodde ju det skulle dröja hur länge som helst tills nästa gång man fick uppleva samma överlägsenhet i ligan om under trippelåret. men faktum är att vi är mer överlägsna i år - 2009 hade vi 4p tillgodo inför el Clasico. Nu tyder allt för att vi kommer ha det dubbla, om nu inte Almeria skräller (vore själva fan isåfall). Dock hade vi 12 poängs försprång som mest det året och ingen vet vad poängen är vid denna säsongs slut.. men i nuläget är ledningen större :)
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-03 21:52
Barcadinho.

Det står ju överallt att Messi bara har 3 gula. Om man räknar med landskamper har han fått sammanlagt 4.
Barcelona Hyder - Anims Abidal
2011-04-03 21:50
Vinner vi El Clasico finns det en väldigt stor chans att Espanyol är dem som får göra El Pasillo för oss på Camp Nou. Det vore ju pricken över i:et. Synd att inte Raul Tamudo spelar kvar där men vem vet, kanske är det Real Sociedad (matchen innan Barcelonaderbyt) som får göra El Pasillo.

Chansen att ligan är avgjord innan Depor hemma är rätt stor. Real behöver förmodligen inte bara ta in poäng för att ligga lika med oss. Dem måste gå förbi. 5-0 har vi ju på dem, kan inte se att dem slår det. I princip har vi 9p att gå på för att bli besegrade. Plockar Real 8p och vi 0 leder vi fortfarande. Hur nu det skulle hända.
2011-04-03 21:47
Andreas

På tal om det, vinner vi tre matcher på raken nu är ligatiteln i hamn :)
2011-04-03 21:42
Hoppas vi får se Iniestas barn för första gången mot Deportivo (efter) matchen när ligan firas =D
Barcelona LaSagradaFamília
2011-04-03 21:41
Fontás har spelat defensiv mittfältare för B-laget i år, men jag tror inte att han är lika bra där (har inte sett så många matcher, men han är inte jätteteknisk)
Barcelona Hetfield
2011-04-03 21:33
Trippeln

Vackra ord. Varför gillar du De Rossi (av ren nyfikenhet)?
Barcelona Trippeln
2011-04-03 21:32
Fan vad jag älskar De Rossi, han är så briljant!
Barcelona Barca4eva
2011-04-03 21:31
Oj fyfan, vilka räddningar Storari har gjort!

1.70-ligan - Anims Abidal!

Och ja, Mascherano har överträffat mina förväntningar.
2011-04-03 21:29
Fontas har spelat defensiv mittfältare förut har jag hört, men för hur länge sedan? Snackar vi år?

Det skulle hur som helst kunna vara ett alternativ mot Almeria. Eller så kör helt enkelt Mascherano i den matchen, åker han på en skada så får han lira Copa del Rey finalen. För Puyol lär förhoppningsvis kunna spela tills dess, så då behövs inte Busi och Mascherano samtidigt på planen längre (även om jag börjar gilla det mer och mer)

För övrigt. Är ändå inte Mascherano "the signing of the year"?
Tror han har överträffat allas förväntningar här inne. Även mina, och då var jag ändå en av de som trodde på honom redan från första början... men han har verkligen vuxit än mer i mina ögon! Killen behärskar ju allt. Nu är han kort och gott:
Bra i närkampspelet, snabb, brytningssäker, bra tekning och med krossbollar av världsklass. Lägg där till en vinnarskalle utöver det vanliga som redan har räddad många viktiga poäng åt oss både i ligan och inte minst i CL!
...Dessutom gick det beundransvärt fort att anpassa sig till Barca spelstil och man får verkligen ut max av alla hans bra egenskaper. Grande el Jefecito!
Barcelona Barca4eva
2011-04-03 21:28
Barcadinho.

Jaså? Jag som fick hopp när du skrev att han hade 3 igår =p
Då är det väl 4 som många tidigare hade sagt. De flesta kommer förmodligen vilas mot Almeria hur som helst.
Barcelona Barcadinho.
2011-04-03 21:27
Messi har tydligen 4 gula kort och inte 3 som jag trodde igår.
De flesta sidor visar tre gula, men MD skrev igår en artikeln om att bl a Messi har fyra stycken (jag hann inte läsa artikeln igår).

Som vanligt är det så att det saknas en bra källa ang kort.
Tom LFP egen sida visar ibland fel siffror.
Messi kommer med all säkerhet sitta på bänken mot Almeria.

Men först är det Shakhtar som kommer på besök...
Barcelona Barca4eva
2011-04-03 21:23
ardan

Varför ska du inte lita på Rojadirecta -.-.

Bäst att Roma - Juve matchen inte blir ett sömnmedel, så sömnig som jag redan är kan jag slå vad om att jag gör sängen sällskap.
Fan vad de arabiska kommentatorerna pippar ens huvud.
Barcelona Barca4eva
2011-04-03 21:20
nvm
Barcelona ardan
2011-04-03 21:13
var kan man ladda ner gårdagens match? jag litar inte på rojadirecta.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-04-03 21:13
Hyder - Anims Abidal

Man kan ju spela Fontás som defensiv mittfältare (även om han inte har så bra bollkontroll), eller så låter man Keita/JDS spela där. Till clasicot kan ju dessutom Puyol (förhoppningsvis) vara tillbaks, och då gör det inte så mycket om Mascherano inte kan spela.
Barcelona Hyder - Anims Abidal
2011-04-03 21:06
En riktigt skön vinst igår. Innan säsongen var det många som pratade om hur tunn trupp vi hade och att vi inte skulle klara av skador och avstängningar under våren. Men precis som Pep menade på så blev det B-laget man förlitade sig på. Igår bevisade Pep för alla att det räcker med en mindre a-trupp och användning av b-lagets spelare vid behov. Att vinna på El Madrigal är otroligt svårt.

Thiago visade framfötterna. Redan efter 30 minuter skrev någon om hur Thiago inte kunde styra matchtempot och att ett köp av Cesc var ett måste. Herregud säger jag. Killen gör sin första startmatch på bortaplan mot Villareal med ett decermerat anfall likväl mittfält. Ändå briljerade han, gjorde sig hyfsat spelbar, säker i passningsspelet och bjöd på ett par sedvanliga konstnummer. Pep var ju i alla fall mer än nöjd med ungtuppens insats. Nu är inte Thiago en ersättare till Xavi men å andra sidan finns det ingen sådan, inte ens Cesc kan vara det. Samma sak gäller Puyol och Messí, spelare som aldrig kommer kunna erättas rakt av. Ingenting säger dock att Thiago inte kan utveckla sin egenskaper så pass långt att han kan styra ett matchtempo. Deco gjorde det, Xavi gör det nu och Thiago kan komma att göra det. Cesc är bara onödig, bortkastade pengar, hämmande för utvecklingen av Thiago och andra mittfältare.

Vore rätt kul om Fontás får lite speltid mot Almería (igen) nästa helg. Det enda som oroar mig inför El Clasico är El Jefecitos medverkan. Han har 4 gula kort och Busi är avstängd nästa ligamatch. Hur löser man detta? Annars var argentinaren en riktigt jävla jätte igår. Hans egensakper när det kommer till att tackla är på samma nivå som Puyis. Valdés var dock matchens klara lirare framför El Jefe.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-03 20:55
Någon som vet något nytt om Pedros Skada?
Canaletes
2011-04-03 20:43
Kolla på Informe Robinson med Piqué om ni har tråkigt

Roligaste är att se Cesc när han kollar på alla videos dem visar, man ser suget på hans öga att börja vinna titlar eller spela för Barca
Barcelonistas
2011-04-03 20:33
el maestro

Ja sant, men det gäller att vi hittar storformen i rätt läge. Just nu så är vi inte riktigt i våran toppform, jag tycker vi missar way för många chanser, dom 5 senaste matcherna har vi haft svårt att göra mål, bara 1 måls marginal.

Sist vi gjorde fler en 1 mål i en match var mot Arsenal i Cl 3-1.
2011-04-03 20:24
Hasseklasse

Jag klickade på länken, fick du pengar nu? *Varsågod*

Barcelonito / Lucho Enrique 21

Hahahaha, se där.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-03 20:23
Andreas - V.V [Barney S]

Förresten, dagens domare mellan Lazio och Napoli, Luca Banti, är född i Livorno. Haha, helt underbart.

Sorry för OT dude...
Hasseklasse
2011-04-03 20:21
Nu kör vi!
2011-04-03 20:21
el Maestro!

Om 3 dagar får man besked om man fått biljetter via Uefa :D

Börjar fan sina i kassan så kommer bli knapert detta =P
Kanske får ställa in sista ligamötet mot Deportivo som jag planerat besöka då jag ska till London 30 April - 3 Maj och kolla ARS - Man U och sen vidare till New York 3 Maj till 8 Maj gör att det kommer svida hårt =(
Barcelona el Maestro!
2011-04-03 20:19
Barcelonistas:
Champions League vinner man med rätt taktik och med en del flyt på vägen.
Du kan spela hur bra som helst men om du inte spelar taktiskt ibland och inte har lite flyt med dig på vägen så vinner du aldrig Champions League.
Jag hoppas på att Barca vinner sin fjärde titel i år men det blir svårt. Det vore drömmen.
Blir det final i London i år då ska jag göra allt för att vara på plats!
Barcelonistas
2011-04-03 20:16
Andreas

Ligan och!? :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-03 20:13
B-Guden

Det handlar inte om det. Han kan lika gärna skada sig även om han har vilat matchen innan. Det handlar om att en storspelare som Xavi själv vill delta i fler matcher och påverka. Det är också en av anledningarna till att han ibland spelat med småskador.

För varje match som spelas riskerar spelarna skada. Vi ska inte tvinga Xavi till att åldras i sitt spel. Sålänge han orkar hålla den här nivån så ska han spela på mittfältet. Självklart ska han vilas emellanåt men inte alltför ofta.

Man kan jämföra det med Scholes i United som är 36 år och spelar varannan eller endast en match i veckan. Men då är det verkligen kroppen som sätter stopp för det. Xavi är långtifrån den nivån.
Annons: