/spanien/barcelona/forum/137.aspx/spanien/barcelona/forum/137.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soko
2018-09-28 15:17
Lenglet är tillbaka i truppen. Han fick väl direkt mot Girona och missade bara en match. Förbundet lyssnade på överklagan?! Umtiti är borta pga skada och då blir det tyvärr Piqué som tydligen får starta imorgon igen och även mot Totenham. ps. Stackars Malcom, istället att spela Roma derby imorgon så får han inte ens plats på bänken och petas av Munir ..
Barcelona Alvés - Por Que?
2018-09-28 14:37
Valverde återgår väl snart till 4-4-2 som förra säsongen eftersom det läcker in masa mål bakåt..

Förbered er på tråkig fotboll där hela offensiven går igenom Messi.. Valverde är en bra tränare, men tyvärr inte någon tränare för Barcelona.

Jag förstår att folk vill ha titlar och CL, men när Barcelona börjar spela som Chelsea och dom spelar som oss så är det något fel inom fotbollen.. Sarri spelar totalfotboll och vi har börjat spela som Mourinho med den spanska versionen av honom.

Tack och hej Valverde för mig, fel tränare för Barcelona.
Barcelona Alvés - Por Que?
2018-09-28 14:29
Valverdes förmåga att utveckla unga talanger/spelare är bedrövlig, Dembele, Semedo, Malcom kommer knappast utvecklas under honom.. Dessa spelare är fortfarande unga.

Förstår mig inte på hur Malcom lämnas utanför truppen när han fick spela 10minuter och kom in i ett dåligt läge medans Munir som spelade 60+ gjorde inte ett dugg på planen.

Känns som vi ska förbereda oss på att Malcom inte får spela någonting denna säsong eftersom Valverde inte vela ha honom från början. Var nog klubben som värvade honom bara för att kapa affären från Roma känns det som.

Malcom is a player that Valverde did not ask for. He is a bet of the club but NOT of the coach. It may be one of the reasons for his low amount of minutes. [@gerardromero]
Barcelona Cúles
2018-09-28 14:14
Brinner av på Valverde snart. Munir i truppen, men inte Malcom?

Ta hit Wenger eller Janne Andersson, vad som helst är bättre.
Barcelona Infinit8Don
2018-09-28 13:31
Man märker på valverdes uttalanden att han är oerhört orolig och känner pressen rejält. Vilket han också borde. Bara en tidsfråga innan truppen går emot honom (om dem inte redan har gjort det).
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona S.Eto'o
2018-09-28 13:26
Valverde: "It is very rare that we conceded two goals in a minute, so I meant when I said that it was an accident. It is clear that we need to improve." Bra inställning. Att släppa in 3 mål mot Roma och tappa en 4-1 ledning var också accident, spelet såg fantastik ut det var bara otur......
Barcelona S.Eto'o
2018-09-28 13:23
Valverdes presskonferenser är en lektion på ”hur man ljuger bäst”. Han säger allt vi fansen vill höra men gör det motsatta gång på gång. Nu har nästan alla Barcelona relaterade twitter konton gått emot honom. Talkfcb: I geniunely believe that Valverde simply doesn't have the personality to coach a huge club with big players and a lot of expectation. His man-management is absolutely awful. Jag har tappat all tålamod med honom, ut med pajasen
Barcelona Passa_Bollen
2018-09-28 13:09
Med Wenger och denna ledning samtidigt hade det blivit kortslutning!
Barcelona Infinit8Don
2018-09-28 13:08
Sen förstår jag inte att folk säger att Wenger inte skulle ta titlar hos oss. Hos oss har han ett helt annat material än i arsenal. Andra spelare, andra faciliteter, annan ekonomi osv. Jag tror verkligen på succe. Både spelmässigt och resultatmässigt. Dessutom hade han gett våra talanger chansen.
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-09-28 13:07
Malcom är inte med i truppen imorgon, in kommer rafinha. Nyttigt för dom att växla plats på läktaren. Underbar coach vi har..... #sparkaskiten
Barcelona Passa_Bollen
2018-09-28 13:05
Ska man satsa på Wenger så göra man det efter Messis era, om det nu inte finns bättre alternativ då vilket i principen kommer vara omöjligt när tex Xavi kommer in i bilden.
2018-09-28 13:03
Att skribenter vill ha in Wenger så betyder det inte att dom vill ha en trippel varje säsong eller ens någon titel. Tar Wenger alla dagar i veckan, för då åtminstone kan man äntligen njuta av la masia. Hellre en ”förlorare” som tar risker och utvecklar än en feg och medioker tränare som enbart ställer upp det ”tryggaste” han har.
Barcelona Xavi #6
2018-09-28 12:46
Reports coming in that Umtiti might be injured for months due to a heavy injury in his knee. [as]
Barcelona Davids3
2018-09-28 12:25
Angående loggan, är det bara jag som tycker den är snyggare än den äldre?

Av principiella skäl tycker jag dock inte om bytet, det är liksom inte nödvändigt, den var inte direkt ful.

Kan syftet vara att man vill öka tröjförsäljningen? Man vill ju ha den nya loggan på sin tröja.
Barcelona Meneysuarez91011
2018-09-28 12:20
Wenger? Har ni tappat det helt?! Har fan hellre kvar nuvarande dumstrut...
Barcelona Infinit8Don
2018-09-28 12:18
Precis som skribenten nedan skriver. Wenger är vår räddning. Låt det ske. #WengerIn
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2018-09-28 12:14
På riktigt mitt tips till alla talanger tagga medans ni kan. Gör inte sampers misstag. Stackars sampers hans tabbe va att vara lojal. Och kolla vad han fick tillbaka. Barca räddning heter tyvärr Wenger.
Barcelona S.Eto'o
2018-09-28 11:47
Miranda not training with the first team today is surprising. Valverde said he counted on him in these three games (Girona, Leganés and Athletic Bilbao). It’s unlikely he will be called for tomorrow’s game. [@albert_roge] Spanska u19 laget kallade upp Miranda för några träningssesioner (hans första i u19 laget) fast klubben och Valverde sa att han behövdes i A laget kommande veckan. Vad händer då? Han blir inte uttagen till truppen medans Vermaelen får spela vänsterback. Ibland undrar jag hur bra Barcelona är på att övertyga våra talanger att stanna. Visst är jag glad att de stannar men helt ärligt ingen B lagspelare har fått etablera sig i Barcelona sens 2011 (Roberto?). Mitt tips till Miranda och Alena skulle vara att sticka såsom de andra har gjort innan det blir försent och ni havererar i klubbar såsom Alaves osv.
Barcelona Arthur Melon
2018-09-28 11:43
Mittfältare som passar Barcelonas gamla spelstil kategori omöjliga att köpa: Isco, Pjanic, Thiago, Veratti, De Bruyne. Spelare med potential: Arthur, De Jong, Paqueta, Fornals, Weigl. Egna akademin: Pablo ’Gavi’ Paez, Xavi Simons, Adrià Capdevila, Jandro Orellana, Lucas De Vega.
Barcelona Barcelona10Messi
2018-09-28 11:36
@Damon2022:

Pajas. Bara lämna. Ingen tar dig seriöst. Om inte vi på forumet gör, va fan tror du Messi, Suarez, Pique gör.. Du har ingenting att göra i Barcelona.
Barcelona Damon2022
2018-09-28 11:24
blir de 2.0 mourinho situation, eller kommer laget vakna till nu: Även såg schemat de inget vi inte ska kunna klara av. Totteham borta sen 4 dagar efter Valencia borta sen 2 veckor efter sevilla hemma, 4 dagar senare inter hemma, 4 dagar senare real hemma, Tycker schemat är okej. Hellre möter man sevilla 2 veckor efter och speciellt hemma plan nu när dem är i form, Valenca verkar ha dippat formen bättre möta dem borta.
Barcelona Damon2022
2018-09-28 11:22
Before the start of the training today, Valverde gave his players a direct and Harsh speech.
He blamed the players for too much relaxation and lack of attitude against Leganés. He is confident that the team will overcome the current situation.
"Kaptenen"
2018-09-28 11:05
Kröjjffar'n Ja, jag måste erkänna att jag gillade din höjdhoppar liknelse. Mitt i prick eller vi kanske ska använda termen "Bull's eye" så vi blir lika "globala" som Mr president Barto himself om vi nu ska kunna sälja vår slogan internationellt.. Men visst är det så att RIKTIGA talanger såsom Miranda, Puig och Alena måste få chansen att snöra på sig sina Copa mundials och fibbla runt med halvtaskiga väggpass med lirare som Messi eller i värsta fall Rakitic...Och, då menar jag inte i en miljö som innebär att man endast går runt i en orange-overall och plockar upp roadkills och skjuter med lösplugg under nån uppvisningsturnering eller under nån form av halvtaskig "spela-med-fallskärm" träningsmatch. Nää, ut på slagfältet med talangerna. Dom ska få chansen att känna krutröken bränna i näsborrarna med sina skarpladdade Benny-Guldfot dojor på fötterna. Ja, och förhoppningsvis så "leder" dom dubbel-knutna skorna juniserna i rätt riktning. Själv så lever jag efter Robert Duvalls visdomens ord från Apocalypse now! Ja, ni vet: :I love the smell of a La Masia kid in the morning". Tyvärr så replikerar ju både Mr President och Mister himself med ett annat klassiskt film citat "Frankly my dear, I don't give a damn" Yepp, taget direkt från Gone with the wind....Ja, presic som vår moral och vårt motto och betydelsen av "Mes Que Un Club" ...... Ja, Keyser Söze is in the house....aka Verbal Kint i form av Barto runt styrelsebordet...... Edit: Vi torskade alltså mot jumbon Leganes med ett par Barca-B rejects på plan samtidigt(?) nån gång under matchen? Ja, Gumbau och Tarin.. Jo, tyvärr så blåser det medvind för odören i konspirationens tecken när vi endast lyckats skrapa ihop ett stackars F i fotbolls-matte-betyg då vi tyvärr under miserabla prestationer endast kunnat summera ihop en sketen poäng mot två lag som vi borde kunnat subrtaherat bort och dividerat iväg helt utan att behöva ta fram miniräknaren. Så, nog är "Something is rotten in Denmark" klyschan befogad? För det stinker ju all over...
Barcelona Den vise mannen
2018-09-28 10:52
För att nå det sista steget från att vara lovande till ta en ordinarie tröja är ju väldigt mkt upp till tränaren. Man måste ge han förtroende, ge han regelbunden speltid & föra en dialog. De bitarna är ju grundläggande. När man väl ge spelaren speltid så måste han ju oxå få rätt förutsättningar i en ”trygg miljö”. Det går ju inte sätta in spelaren i tex ett helt nykomponerat mittfält där de övriga spelarna också är ”nya”. Det är ju bara att ta vilken arbetsplats som helst. Om det är massa praos eller nyanställda så lirar det företaget inte så bra ihop, iallafall rent initialt. Om man ser på vår försäsong där Rafinha såg riktigt bra och stark ut. Var vår kanske bästa spelare under den delen. Sen börjar tävlingsmatcherna, vips bort från start 11:an för att sedan senare hamna på läktaren. Det är ju ren psykisk misshandel av Valverde. Det är jättesvårt att bygga upp ett förtroende men det är jättelätt att förstöra ett.
2018-09-28 09:33
Kröjjfarn Mo money mo money, samt cementera sin egna namn klubbens i historia. Blir ju inte förvånad ifall det dyker upp en barto staty i Kim jong uns anda utanför nou camp/Qatar stadium/mcdonals arena eller vad fan den kommer heta.
Barcelona Erik Satie
2018-09-28 09:26
@Rivaldo=Gud:

Rakitic, Dembele och Pogba är alla bra spelare. Zlatan är också en bra spelare, eller var. Problemet är att de inte passar in i Barcelonas spelstil som kräver en viss typ av spelare, och tränare för den delen. Gomes och Vidal är också spelare som inte passar in, som dessutom är dåliga på köpet.
Barcelona Kröjjffar´n
2018-09-28 09:11
@Rivaldo=Gud:
Puig kommer alltså att få en plats i truppen så småningon? D v s OM han fortsätter utvecklas? Men hur utvecklas en spelare om han inte får ta nästa steg och tillåts misslyckas emellanåt?. Ta vilken höjdhoppartalang i världen som helst och låt honom hoppa på en och samma höjd som han visat sig klara och jag kan lova att han inte kommer utvecklas. Nej höj ribban och tilllåt honon riva tills dess han klarar höjden och tar sig över den psykiska spärren som hindrar hans fortsatta utveckling..
Barcelona Kröjjffar´n
2018-09-28 08:41
@ || #5 sergiobusquets:
En krona på verket och allt är klappat klart för en karbonkopia av allas vår rival Real Madrids kännemärke, sett till vad det står för. "För FCB i tiden". Vinster betyder allt. Mammon är inte fy skam.Vi har kommit att bli mer än en klubb. Ett multinationellt bolag. Och den som inte förstår vikten av att hänga med i utvecklingen, kan väl hålla sig till olyckskorparna som är kloka nog att fortsatta kraxa när det visar sig vara fara på färde.
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-09-27 23:31
@MessiyoyO 10:

Real Madrid har redan kört ett sånt projekt. Zidane y Pavones. Med ett högst blandat resultat.

Det blev inte lyckat just pga Det faktum att dom. Då inte hade spelare i dom egna leden som va tillräckligt bra nog att ta det sista steget att bli världsspelare. Vi borde kolla på varför La masia har stagnerat på senare år snarare än att trycka in medelmåttor i truppen. För vi ger spelare chansen. Det är. Bara det att tränarna inte sett någon talang i dom efter att ha examinerat dom noga. Piug är den första slangen på väldigt länge som ser ut att ha riktig potential.. Och du kan bara vänta Och han lär ta plats i truppen nästa säsong om. Han fortsätter utvecklas.

Jag är helt för. Idén att investera i världsstjärnor blandat med spelare från egna leden. Och jag är också för att vi behåller truppselare från egna leden framför. Inköpta. Som Rafinha framför Gomes ochMunir före Alcaser etc. Men Det måste finnas någon realism bakom Det hela. Vi ska behålla år plats på världstoppen och för att göra det kommer vi investera där det behövs.

Det dom behövs är att det tas en ordentlig titt på la masia och varför vi inte får fram samma. Kvalitet på spelarna därifrån som vi fick förut.
Barcelona MessiyoyO 10
2018-09-27 23:10
Rivaldo=Gud Läs mitt inlägg igen. Skrev La Masia kombinerat med stjärnor. Tror fan att vi hade kunnat ha spelare som Alena, Rafinha, Miranda och senare även Riqui som en viktig del i vårt A-lag. Det produceras spelare på löpande band men hur fan ska dem kunna få visa upp sig när dem hamnar i ingenmansland, alltså mellan A-lag och B-lag för att sedan försvinna till någon mindre klubb som inte ens vill betala en skit summa. Alla lag köper, fine. Dock har vi hamnat långt ifrån det som vi kallade för vårt DNA för ett antal år sedan.
Annons: