/spanien/barcelona/forum/13638.aspx/spanien/barcelona/forum/13638.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-04-17 18:54
Haha pisslaget Arsenal får straff i 96:e minuten.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-17 18:48
Sweet Angel Di Maria - Real Madrids Future

"Det finns nästan inget lag som spelar sitt spel mot Barca man anpassar sig till varje motståndare man kör inte samma taktik match in out match ut. Ni snackar om att vi hade lite bollinnehav på hemmaplan men vilka lag har stort bollinnehav mot Barca?"

Nog finns det lag som vågar spela sitt spel när dem möter Barca och inte spela som något bottenlag, för att nämna några, t.ex. Valencia som också brukar ha ganska högt bollinnehav mot Barca, Villarreal, Athtletic Bilbao och Arsenal (I första matchen). Dessa lag har alla spelat med sitt egna spel och dem har alla skakat Barca.

Real däremot spelar som ett bottenlag och lyckas inte ens vinna då...

Barcelona Trippeln
2011-04-17 18:41

Alltså menar du att Real Madrid skämde ut sig och inte vågade spela fotboll och att ni är totalt underlägsna oss?

Har jag förstått dig rätt?
Real Madrid Sweet Angel Di Maria - Real Madrids Future
2011-04-17 18:35
s.eto

Det ni verkar bittra över är att Real inte gjorde det lätt för Barca det handlar inte bara om att spelet ska se bra ut, vad vinner vi på att spela som vi gjorde på Camp Nou vi blev totalt utspelade och skapade ingenting trots att vi spelade med hög backlinje och en dålig hög press. De gånger vi försökt med denna taktik har resultatet blivit mycket dåligt(6-2, 5-0). Varför ska vi fortsätta med en taktik som inte funkar ? Istället för att satsa på en taktik som funkar bättre ?

Ni borde diskutera ert spel och istället för att kritisera Reals spel och snacka om vår filosofi osv. Det finns nästan inget lag som spelar sitt spel mot Barca man anpassar sig till varje motståndare man kör inte samma taktik match in out match ut. Ni snackar om att vi hade lite bollinnehav på hemmaplan men vilka lag har stort bollinnehav mot Barca?

Anyways im out ciao.
Barcelona Pep.G
2011-04-17 18:32
AndreD - Anims Abidal!

Länk ?
Barcelona B-Guden
2011-04-17 18:31
Blaugrana91

Nej, men tack vare han förlorar vi vårt bollinnehav och jag tror inte det kan va slumpen att matcherna tappas när han kommer in
Barcelona Lion0
2011-04-17 18:26
Barcelona tappade tempot med flit igår, det var en taktik av Guardiola, det lovar jag er, tänk lite själva. Den här matchen är inte av så stor betydelse och en oavgjort är inte värsta misslyckandet speciellt när man förde matchen. Om 3 dagar så är det cupfinal mot just real, då kommer real spelarna in med lite luft från förra matchen, av barca såg av matchen igår att real är igentligen inte ett problem om man kör 100% i 90 minuter. Jag är inte orolig alls, jag skrattar åt fansen på bernabeu som firade igår efter slutsignalen och alla andra real fans som är lika glada som dem, för dom har inte vunnit nånting och dom är fortfarande 8 p bakom främsta rivalerna och dom blev utägda på sin egen hemmaplan. Jag är inte orolig det minsta :)
Barcelona Blaugrana91
2011-04-17 18:22
B-Guden

Nu var det ju knappast Keitas fel att Real fick en billig straff. ;)
Barcelona B-Guden
2011-04-17 18:18
hur många matcher har keita byts in och vi förlorat/tappat poäng?
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-17 18:01
Sergio Ramos (Madrid): "Both with 11 as with 10, Barcelona dominated us."
s.eto
2011-04-17 17:39

Men grejen är ju den att ni inte vann matchen , utan ni spelade ultradefensivt på egen hemmaplan och det såg ut som n gick för ett kryss.
2011-04-17 17:11
Heywood Jablome - Xavi

Det är skillnad på att behöva försvara en ledning med 10 man än att behöva kvittera med 10 man, Matchen var jämn det var inte så att Barca dominerade matchen och skapade chans eller chans de dominerade bollinnehavet men skapade inte så överdrivet många målchanser. Sen gillar jag hur du väljer att ignorera mitt huvud argument som verkar vara mer intressant här inne än hur ert eget lag spela.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-17 17:04
Sweet Angel Di Maria.

Det är väl skillnaden mellan oss och er. Vi spelade 30 minuter med 10 man mot er på Camp Nou när Busquets fick rött kort. Vi hade mer boll och fler chanser trots 10 man.

Gör som ni vill. Ni dominerade inte matchen och var inte nära på att vinna matchen.
2011-04-17 17:00
Jag fattar inte hur ni tänker när ni säger att Real borde spela sitt spel istället för att försöka vinna matchen på ett annat sätt(defensivt). När vi försökte spela vårt spel såg vi ju hur det gick det blev 5-0, igår blev det 1-1 trots att vi spelat nästan en hel halvlek med 1 man mindre och kommit tillbaks från underläge och vi är konstiga som är nöjda med resultatet? Hade ni legat under på Camp Nou med en man mindre så hade ni blivit nöjda om ni fick in ett mål i slut skedet av matchen det kan jag garantera er.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-17 16:59
De Goda/

Mourinho vaknar inte på fel sida av sängen, sängen vaknar på fel sida av Mourinho.
Barcelona De Goda "Erat hat gör oss starkare"
2011-04-17 16:56
Vilka skämt alltså. De knäcker Chuck Norris tusen gånger om. Mina grannar tror nog att jag e helt skadad som bara garvar.
Barcelona malique
2011-04-17 16:50
såg ni hur glad marcelo blev när domaren dömde straff hahaha, så patetiskt, ett lag som kallas stort lag blir jäääääääääääääääääääätte glada på hemmaplan med en kryss hahaha, inte ens getafe hade blivit så glada med 1-1 mot oss på hemmaplan
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-17 16:32
Capello fick sparken efter att hans lag spelade den sortens fotboll som Mourinhos lag spelade igår. Då vann han ändå ligan. Mourinho riskerar att bli titellös med den här tråkiga fotbollen. Och madridistas hyllar dom.... Haha, det känns som att de ger mig kvitto på att Barca är så mycket bättre än Madrid. Det är underbart.
Barcelona Barca4eva
2011-04-17 16:31
B-Guden

Cupen spelas nu på Onsdag, alltså den 20:e.

CL-semin den 27:e och returen 3:e Maj.
Barcelona B-Guden
2011-04-17 16:28
Vilken datum spelas kommande matcher ? Cup och cl matcherna ?
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-17 16:16
Vi klarar av att spela mot ett defensivt Real Madrid. Det visades.

Ingen panik, bollen flyttas och vi väntar på vårat läge. Jag tror att publiken innerst inne blev förbannade på sina hjältar. Hur kul kan det vara att se Barcelona föra spelet på Bernabeu?
Barcelona >The Reporter<
2011-04-17 16:03
Riiio!!

I länktipset kan du se det han gjorde på Marcelo om du spolar fram lite
Barcelona >The Reporter<
2011-04-17 16:02
Bara jag som tycker att Afellay var duktig igår när han kom in?
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-04-17 15:58
Jag tror inte att Puyol är allvarlig skada. Vet inte om det var nån som såg i slutet på matchen då han joggade in på plan.

Mourinho tänkte så här...om vi inte kan göra mål på Barca då ska Barca inte heller göra mål på oss. Tråkigt för deras fans att han ställer upp med 6-7 deffensiva spelare. Jag är inte alls orolig inför cup finalen. Barca kommer att ta Madrid på onsdag..
2011-04-17 15:48
Angående psyket Pepe så lär han knappast få spela pivote i kommande 2 matcher. Nästa match är Albiol avstängd och i CL är Carvalho avstängd. Tvivlar på att Mourinho ställer upp med Arbeloa - Ramos - Carvalho - Marcelo i cupfinalen och Arbeloa - Ramos - Albiol - Marcelo i CL.

Om de nu gör det så tackar nog Barca och tar emot gåvan.
Barcelona el Maestro!
2011-04-17 15:48
Varför gnälla om att man är en spelare kortare på grund av en utvisning. Kort är del av spelet.
Barca spelade mot Madrid med 10 spelare under drygt 30 minuter på Camp Nu i förrra säsongen. Den matchen vann Barca trots en man mindre.

Jag blir så less på Mourinho. Han ska alltid klaga om saker. I förra matchen skulle Cristiano få ett straff enligt Mourinho som skulle ha ändrat matchbilden. Han passar verkligen in i Real Madrid som handsken.
Barcelona JohnGalt
2011-04-17 15:44
Det är intressant att oddset på Barca i cupfinalen droppade en tiondel efter matchen i går, vilket innebär att spelbolagen/spelproffsen anser att Barcas vinstchans har ökat. Tvärtemot vad 'alla' andra verkar tycka efter gårdagens match.
2011-04-17 15:43
Kan fortfarande inte fatta att madridistas är så glada över deras spel igår. Det är ju absurt att de är så nöjda över sina 3 chanser och ett lag där anfallaren agerade pivote, och det på hemmaplan. Det ska bli roligt när Madrid har gått titellösa den här säsongen med Mourinho som tränare, defensivt antifotbollspel och inga ursäkter.

Barcelona Riiio!!
2011-04-17 15:37
finns en sak jag vill se nu... Afellays tunnel på Marcelo.

Fan va skönt om någon kan länka en video på det =)
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-17 15:34
Abbe/el Maestro

Tack för infon! Härligt att ha kaptenen tillbaka.
Annons: