/spanien/barcelona/forum/13605.aspx/spanien/barcelona/forum/13605.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-04-15 23:57
Fantastiska nyheter!
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-04-15 23:52
Hahah sorry lads! Det är för mycket EXTAS, Puyol är tillbaka mina herrar! När vi behöver honom som mest!
Atlético addeh
2011-04-15 23:51
Blaugrana són els colors!

Vågat att bara lira med nio spelare. :P

Antar att du missade Xavi & Iniesta och om Puyol nu är så frisk att han kan starta känns det helt klart som det blir den elvan.
Barcelona Alvés
2011-04-15 23:49
Blaugrana són els colors!

Läckert, tror du glömde våra viktigaste spelare i Xavi och Iniesta
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-04-15 23:46
Imorgon vill jag se den här elvan:

Valdes
Alves Pique Puyol Adriano
Busquets
Xavi Iniesta
Pedro Messi Villa.

Varför jag vill att Puyol startar är: 1. Han har inte spelat på över 2 månader han är hungrig som ett djur! 2. Man ser hur mkt han vill spela match in match ut när han sitter på läktaren. 3. Han skulle nog göra bättre jobb än Milito om han va 50% också. 4. För er som säger att han är matchotränad, det köper jag inte när det kommer till Puyol, hans rutin, hans hjärta och hans "hat" emot Real kommer visa vägen för honom.

Resten av elvan finns det inte någon vidare förklaring, att det är El Clasico borde räcka även om vi leder ligan med 8 poäng.

Vamos Puyi!
Atlético addeh
2011-04-15 23:08
Kommer hem och upptäcker, helt oväntat, att el grande capitán Puyol finns med i truppen mot Madrid. Helt fantastiskt.

Kan mycket väl vara så som många nedanför varit inne på att läkarstaben mörkat hans skada och att han under en period tränat fullt för att också kunna spela imorgon. Vi får helt enkelt vänta och se, han bör åtminstone kunna spela Copa del Rey-finalen.
Barcelona B-Guden
2011-04-15 22:27
Hela matchen ? Utan att ladda ner ?
Barcelona B-Guden
2011-04-15 22:27
dubbel
s.eto
2011-04-15 22:25
B-Guden

Registrera dig på fbtz.com så hittar du den där
Barcelona B-Guden
2011-04-15 22:20
nån som vet vart man kan se hela 5-0 segern utan att ladda ner den ?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-15 21:58
Vill se det här i år igen..
Barcelona Blaugrana91
2011-04-15 21:27
Skönt att höra att Puyol är med i truppen!! :)
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2011-04-15 21:26
Kan någon rekommendera en bar i Göteborg som sänder matchen imorgon? Kom med flera alternativ!

TACK PÅ FÖRHAND - VISCA BARCA!
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-15 21:24
Diar Iniesta Shekha/

I länktipset kan du se listan över Madrids preliminära lista och där finns Sergio Ramos med.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-15 21:20
Är det någon som vet om Ramos är uttagen i Madris trupp?
2011-04-15 21:18
Fin gest av Abidal, Bojan och Macscherano som har bett om att få åka med laget till Madrid för att vara vid sidan om sina lagkamrater. Tyder på att det finns en väldigt bra harmoni i omklädningsrummet. Kul för Jonathan dos Santos som finns med i den preliminära listan, även om han till slut lär få följa mötet från läktaren.
Ibi på hal is!
2011-04-15 21:14
Fasen vad jag har saknat honom , pep borde ge han lite speltid 10-20 så han känner av lite.

Denna elva vill jag se imorgon
Valdes - Alves , Pique , Busi , Adriano-Xavi , Keita , Iniesta - Pedro , Messi , Villa.

Hellre keita än Milito.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-15 21:11
Ibi på hal is!

No kidding!!!! ......
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-04-15 21:10
Att ställa upp med bästa laget imorgon ser jag som en självklarhet. Kryssar vi eller vinner imorgon så är ligan helt avgjord men skulle Real Madrid vinna är försprånget endast fem poäng och då är det game on igen. Känns så totalt onödigt att ge fördelar till Madrid och bjuda in dom igen i kampen om ligan genom att mönstra en B-betonad startelva.

I en perfekt värld ställer Pep upp med bästa laget imorgon, vinner och avgör ligan. Man vinner sedan även på Mestalla och säkrar en dubbel. Ligamatchen därefter dvs Osasuna hemma kan man vila spelare eftersom ligan redan är avgjord. och på så sätt kunna mönstra en stark och utvilad elva mot Real Madrid i första semifinalen i Champions League.
Ibi på hal is!
2011-04-15 21:10
GRABBAR CHECKA LÄNKTIPS!!
2011-04-15 21:09
Barcadinho

Möjligt att han kan spela en timma eller något. Men han kommer inte vara i sitt bästa slag. Kanske är han tillräckligt bra för att spela istället för Milito
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-15 21:06
el Maestro

Jag tror inte heller det är sant. Jag skrev OM.
Barcelona el Maestro!
2011-04-15 21:03
AndreD:
Det måste vara ett påhitt. Media, du vet.
Använd sund förnuftet lite. Cristiano skulle aldrig agera så lågt att han kallar en kollega till en dvärg. Jag är 100 procent säkert på att en professionell fotbollspelare inte sänker sig så lågt att han öppet, i alla fall, ska använda det ordet.
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-15 20:59
Sant, men nu har han gått för långt (om det han säger nu stämmer). Bra filmer för övrigt ;)
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-15 20:56
Sa ju att Puyol skulle bli "frisk" till Madrid ; )

Inte ofta magkänslan felar, hehe
Barcelona Barcadinho.
2011-04-15 20:54
1.70 ligan -

Jag tycker att det mest beror på om han är hel frisk eller inte. Han måste ju börja spela nångång om han kan. varför inte imorgon. Han behöver förstås inte spela 90 min. Det tror jag inte heller att han gör. Men han orkar kanske med 60-70.

Och under tiden kan han väl hinna nicka in ett mål...P
2011-04-15 20:53
AndreD/

Never hate your enemies, it affects your judgment.
2011-04-15 20:53
el Flaco

Även om Puyol är matchotränad imorgon är jag lite, lite sugen på att han ska spela. I CdR-finalen däremot, vill jag inte han ska göra det. Då har vi Mascherano tillbaka. Tvivlar starkt på att Puyol är ett bättre alternativ än honom redan nu
2011-04-15 20:50
Jag tänker främst inte på att Puyol ska spela imorgon eller ej, eller om han är fit for fight till cupfinalen. Jag är mest glad att han verkar ha fått el alta medica och kan åtminstone bli uttagen. Skönt att kaptenens skadehelvete är över och att han nu kan inrikta sig på att hitta matchtempot i lagom tid till slutspurten.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-15 20:50
Jag är säker på att de har testat honom tillräckligt mycket. Jag tror nog tränarstaben har mörkat med hans skada. Lite likt Wenger gjorde med van Persie.

Vem vet vad som händer bakom stängda dörrar. Puyol kanske har fått träna intensivt och varit skadefri ett tag. Men men. Vi får vänta och se i morgon.

Är Puyol inte fit så kommer han inte att delta. Kommer ni ihåg när Rijkaard frågade Xavi om han kunde spela i Champions League-finalen 2006? Xavi sade då att han inte kunde medverka. Han vill inte vara orsaken till en förlust. Precis som Puyol aldrig någonsin hade äventyrat Barcelona chanser i någon match.
Annons: