/spanien/barcelona/forum/13563.aspx/spanien/barcelona/forum/13563.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-17 23:42
Tänkte på en sak.. det återstår ju nu 6 matcher av ligan. Vi har råd att förlora två och spela en oavgjord. Hur tror ni att det kommer gå i de resterande matcherna? Jag tror inte vi kommer ta full pott... det är svårt att hålla full fokus när avståndet är så stort och vi har viktigare matcherna i cuperna. Hur tippar ni de återstående matcherna?

Osasuna hemma
Sociedad borta
Espanyol hemma
Levante borta
Deportivo hemma
Malaga borta

Jag tror dessvärre vi kan tappa poäng redan mot Osasuna.. vi kommer ha spelat två el Clasico inom loppet av en vecka innan den matchen. Övriga matcher vi kan riskera poängtapp är väl främst Levante borta, Espanyol hemma och Malaga i sista omgången.
...Givetvis ska det mycket till för att tappa titeln men jag hoppas man håller ångan uppe i ett par matcher till. Annars kan det bli nervigt, förutsatt att Madrid vinner sina matcher. En seger (som vi borde haft) igår hade definitivt punkterat ligan. Men men :)
Real Madrid Santiago Be
2011-04-17 23:29
Hunting Bears

Khedira och Pepe, inte Alonso medan han har styrkan.

Blaugrana91

Backade hem? sedan när är det förbjudet för mittfältare att backa hem?
Madrid sköt mer skott mot mål, hade fler hörnor, sköt lika många skott på mål, hade mindre gula kort och ändå hade dom bollen 4 gånger mindre än Barcelona. Diet där resonemanget hade fungerat bättre om Barcelona hade haft fler mål chanser än Madrid, fler hörnor, fler skott, om mittbackarna hade svettats, om Casillas hade svettats.

Visa mig en match där ett bottenlag haft fler målchanser än Barcelona, eller fler skott, mindre gula kort osv.
Madrid låter bottenlagen spela runt på sin backlinje också. Igår var ett extremare fall för att Barcelonas backlinje/xavi/busqet är 100 gånger bättre på att hålla bollen än bottenlagen.
2011-04-17 23:24
addeh

Ja, han har verkligen gjort vänsterkanten till sin. Hoppas bara han håller sig hel resten av säsongen. Han har faktiskt blivit så bra att det skulle innebära en rejäl försvagning om Maxwell tvingas spela i de stora matcherna
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-17 23:23
Guardiola har sagt att Pinto kommer stå och det får vi nöja oss med. Jag ser ingen skillnad på gårdagens Real Madrid och 2-6 förlustens Real Madrid. Skillnaden igår var att vi sumpade våra chanser och gav Madrid en biljett in i matchen.

David Villa och Leo Messi, sätt era jävla chanser. Xaviniesta serverar bollarna på ett silverfat.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
På tal om Adriano så blev han utsedd till matchens lirare av SPORT. Svarade bl.a. för den kanske viktigaste aktionen under el clásico då han stod rätt och räddade Sergio Ramos nick vid mållinjen i första halvleken. Kuriöst att de tre av de mäktigaste ögonblicken under säsongen har kommit från Mascherano, brytningen vid Bendters friläge på Camp Nou, Abidal, nickundanrensningen mot Sevilla, och Adriano nu senast igår. I det här laget är alla lika värda.
Atlético addeh
1.70

Absolut, Adriano gjorde en superb insats. Han stängde igen på sin kant och räddade även upp två farliga situationer är i alla fall den ena skulle resulterat i mål då han räddade bollen på mållinjen.

Hehe, ser också på det. Väldigt trevliga tillbakablickar, speciellt avancemanget mot Athletic.
2011-04-17 23:20
för övrigt visas Barcas väg till CDR-finalen på Canal+ just nu
Atlético addeh
2011-04-17 23:20
Frodo

Jag hade naturligtvis också föredragit Valdés då han är en odiskutabelt bättre målvakt, men precis som el Flaco är inne på känns det samtidigt fel då Pinto stått alla andra Copa del Rey-matcher den här säsongen och faktiskt gjort det ganska bra. Han stod ju finalen 2009 mot Athletic också.

Vore grymt om Pinto spikade igen fullständigt och gjorde sin livs match.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-17 23:17
Santiago Be

Spelar ingen roll vilka som spealde var, ni spelade som ett bottenlag, genom att backa hem och försöka utnyttja dem få misstagen Barca gjorde...Det är äkta bottenlagstaktik...Och ni gjorde det på hemmaplan.
2011-04-17 23:17
addeh

Håller med dig, Pique gjorde en kanonmatch. Kanske den bästa matchen han har gjort i år. Även Adriano var riktigt vass. Killen går från klarhet till klarhet och känns ny riktigt trygg som vänsterback. Vilket är skönt i Abidals frånvaro..
Atlético addeh
2011-04-17 23:13
Tänkte på en sak igår. Det är möjligt att det har tagits upp här inne förut men det får så vara. Piqué spelade igår till vänster i mittförsvaret, en position han i stort sett aldrig spelat i förut då han brukar sköta uppspelen. Jag undrar om det fanns någon baktanke med det eftersom C.Ronaldo sökte sig utåt den kanten. Kan vara så att man antog att Madrid skulle anfalla mycket från på den kanten då alla trodde Milito skulle starta samtidigt som Adriano har fler kvalitéer offensivt än defensivt.

Hur som helst så tyckte jag Piqué gjorde det alldeles fenomenalt i den positionen och var en av de bättre igår.
2011-04-17 23:10
Frodo/

Att Valdés är bättre än Pinto är odiskutabelt, men jag tycker samtidigt det är logiskt att Pinto spelar från start i finalen med tanke på att han har lirat alla andra matcher hittills. Att plötsligt bänka PInto bara för att det är Real Madrid som står som finalmotståndare hade kunnat leda till att harmonin i laget hamnar ur balans. Jag tror är övertygad om att spelarna själva litar fullt ut på Pinto i sådan här viktig match.
Hunting Bears
2011-04-17 23:09
Khedira och Alonso väger upp snabbheten mot Barcelonas mittfält? Du driver va?
Real Madrid Santiago Be
2011-04-17 23:06
Barcelonistas

Vi hade inte 3 pivotes, vi hade två st.
Medan Khedira är defensiv är han tvåvägs, och Xavi Alonso agerade mittfälts general. Likt chelsea när dom spelar Lampard, Mikel och Essien.
Eller Barcelona när dom spelade Xavi, Busquets och Toure. Eller spanska landslaget med Alonso, Busquets och Xavi. Då Alonso agerar i Xavi's roll, Khedira i Alonso's och Pepe i Busquets. Inter med Sneijder, Cambiasso och Zanetti, Man U med Carrick, Scholes och Fletcher.

Sedan att Madrids mittfältare inte är lika bollskickliga som Barcelonas är en annan historia det gör dom uppför i styrka och snabbhet. Madrid har spelat med Lass, Alonso och Khedira ett par gånger, sedan har dom spelat med Granero, Lass och Alonso ett par gånger. Och ibland spelar vi endast Alonso och Khedira/Lass.

Om du slutar titta på Barcelonas lag som en mall för fotboll kanske du hade förstått något annat än Barcelonas fotbolls idé.
Barcelona Frodo
2011-04-17 23:03
Jag tycker att vi borde starta med Valdes i cupfinalen. Vi vet att Real kommer att få sina chanser och det finns ingen jag hellre vill se mellan stolparna än Valdes då de chanserna kommer.
Atlético addeh
2011-04-17 22:59
Pep.G

Ja, direkt efter att vi kvalificerade oss för final sade Pep att Pinto kommer stå i den matchen.
Barcelona Barca4eva
2011-04-17 22:56
Futzzzbol!

Tänkte direkt på det inlägget efter att Messi chippade
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-17 22:54
MetallicA

Var ser du kontakten?

Pep.G

Jepp, han har sagt att Pinto kommer starta. Måtte han inte göra bort sig...
Pep.G/

Guardiola sa under en presskonferens för flera veckor sen, i samband med när Barça tog sig till finalen, att Pinto skulle stå mellan stolparna i den matchen. Det blir Pinto och tio andra i finalen mot Madrid.
Barcelona Dani Alves=The King
Seriööst kolla in Ronaldo hur fan kan man göra så HELA tiden när man är en sådan stor spelare ???

Sen undra jag va Messi gjorde igår som va så fel ser att de är en diskussion om det..
Atlético addeh
Tackar Esoanyol & Atlético för underhållningen, fantastisk match. Domaren blåste i princip inte för nånting vilket gjorde att det ofta var längre spel utan avbrott. La Liga när den är som bäst.
Barcelona Barca4eva
MetallicA

Solklar filmning..
Hunting Bears
2011-04-17 22:52
Kontakt ska inte per automatik generera en straff.
Barcelona Pep.G
2011-04-17 22:48
addeh

Är det officiellt på något sätt att Pinto startar? Har Pep sagt det eller? Själv tycker jag att han borde få den matchen. Spelar Barca bra kan vi lika gärna spela med Dudek som målvakt och ändå vinna.
Futzzzbol!
2011-04-17 22:41
jag sa det innan matchen ''hoppas inte messi försöker chippa och missar idag oxå''
Så gjorde han det, när ska ha lära sig att målisarna läser han
Real Madrid MetallicA - Pepe > Qatar
2011-04-17 22:31
Barcelonistas och AndreD//

Straffen kan absolut diskuteras och jag förstår att ni tyckte att han filmade. Jag kan faktiskt hålla med om att han slängde sig lite, men det fanns ändå kontakt.
Barcelonistas
2011-04-17 22:25
AndreD

Det roliga är att mou tycker våran straff var billig, haha vafan är inte denna då? ett cirkus nummer av Marcelo, som förövrigt liknar en jävla clown. Snubben valde fel verksamhet!

MetallicA

Trodde de var ganska klar straff under matchen, men när man ser repriserna kan man se att Marcelo filmar grovt. Sen har han ju själv erkänt att han slängde sig...
Real Madrid MetallicA - Pepe > Qatar
2011-04-17 22:21
Ravo//

Detta hände förmodligen precis efter något som kan ha irriterat många Madridistas. Tex en förlust, rivalen vinner, rivalens spelare gör något fult. Detta är dock ingen ursäkt, jag håller med dig om att detta är sjukt patetiskt, och det händer tyvärr inte bara i Puertan. Det roliga är ju att det är väldigt svårt att hitta ett forum med högre nivå än dessa har. Överallt man tittar ser man tex förolämpningar mot spelare, smeknamn som Cristina Ronaldo och Anaboladvärgen och kanske tom rasistiska uttal. Även hyllningar till sånt man verkligen inte borde hylla. Jag vågar dock inte säga att jag aldrig har bidragit till detta någon gång.

Väldigt tråkigt...
Barcelona Ravo
2011-04-17 22:15
MetallicA - Pepe > Qatar

Enligt puertan så var det väl runt 98% av alla som skrev så här när ramos gjorde det. Fan va skönt att Ramos gjorde det, jag hade gjort samma sak, sen sa de lite saker om barca spelarna och att de förtjäna det.. alla tycker itne så men när mer än 90% av alla skrev så.. för jag gick genom det mesta för och se om någon skrev att det va dåligt gjort men hittade aldrig något sånt. Så det va inte några utan nästan alla skrev så och även när pepe gjorde det.

Jag anklagar inte dig men de är stor dubbelmoral hos de flesta Madrid fansen har, nästan halva min släkt är real fans och alla tyckte att de va bra så jag väntar barar på vad de ska säga om Messis fall.. Det är precis så det är i forumet i puertan just nu. Nästan alla som säger sånt om Messi hyllade Ramos när han gjorde något värre. Jag säger inte att Messi gjorde rätt men ville bara veta varför folk egentligen har dubbelmoral mot det laget de hatar
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-17 22:14
Barcelonistas

Solklar filmning. Till och med en död gris ser att det är filmning. Det roliga är att Marcelo erkände till Alves att han dök. Vilket jävla svin.

MetallicA

Blind, eller bara enögd?
Annons: