/spanien/barcelona/forum/13551.aspx/spanien/barcelona/forum/13551.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Iniesta Lujan#8
2011-04-24 23:14
When has this team ever let us down in the face of adversity? We played a Champions League final with a 37 year old at left-back, Puyol as a right-back, and a defensive midfielder/monster at CB. We rolled into the Santiago Bernabeww having a once 12 point lead cut down to a mere 2. We were playing with 10 men against Chelsea at Stamford Bridge needing a goal at the 93rd minute

Vi alla ska vara stolta över Barcelona, dom har aldrig svikit oss, VISCA BARCA!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-24 23:14
Smajic - La Bota Mágica

Crackoviá

Sök på youtube så vet du varför ;)
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2011-04-24 23:10
Vill bara dela med mig av ett utmärkt blogginlägg som många bör ta del av.

EDIT;
Visca Barca-Messi#10

Läste ditt inlägg precis, och kan inget annat än att(ursäkta)facepalma. Att köpa spelare är okej inom fotboll, oavsett om man är en liten klubb eller stor.

Och vadå skylla sig själv att man hejar på en liten klubb? Du vet väl att Barca var sämre än Villarreal(just nu) i början av 2000-talet? Titlar kommer med tiden, fotboll handlar inte bara om titlar, utan att njuta av det man gör.
Tro det eller ej, men motgång testar lojalitet.

Barcelona Visca Barca-Messi#10
2011-04-24 23:10
virré

Nej, men gubben, när man är världens största och mäktigaste klubb så har man rätten att köpa andras spelare. Villareal är inget jämfört med Barca, och det vet Rossi om. Om han vill hit och vi vill ha honom så kommer han komma.
Vill inte låta arrogant, men du får skylla dej själv att du började heja på en sån liten klubb som Villareal.

Om du börjar heja på Barca så kommer du uppleva det vackra spelet och massa titlar. Så är livet för oss Cules. Låter det inte frestande?
Barcelona Hyder
2011-04-24 23:08
Vi behöver inte spela med en trebacklinje i mitt tycke om nu Puyi ändå är med. Kaptenen och Piqué bildar ett mittbackspar medan Alves tar högerbacksplatsen och El Jefecito vänsterbacksplatsen. Helt plötligt är argentinaren lite i samma skor som Abdial var; alltså den som agerar lite som städgumma bakom mittförsvaret. På pappret blir det en fyrbackslinje men Alves kommer alltid att gå upp mot offensivt straffområde. I stort sett är denna konstalation likadan i praktiken som den trebackslinje många vill se.

Förresten så måste man fortsätta hylla denne El Jefecito. Vilka jävla glidtacklingar och brytningar han bjöd på igår. Han är utan tvekan en av säsongens absoluta överraskningar. Vem trodde innan denna säsong att han skulle anpassa sig så bra och spela så otroligt säkert med fötterna. Samma sak gäller Abidal som mittback och Adriano som vänsterback. Otroligt kul i alla fall. Det allra komiska med vänsterbacksplatsen är att det var den positionen vi hade bäst täckning för i uppstarten av denna säsong medan vi nu inte har en enda renodlad vänsterfotat ytterback att tillgå.

Keita kommer med största sannolikhet inte att spela där. Han vill det inte själv och jag tror inte att Pep vill testa en sådan relativt ny sak (han har ju faktiskt fått spela där någon halvlek mot Getafe om jag minns rätt) i en sådan viktig match.
Barcelona Capilito
2011-04-24 23:07
//virré
Tyvärr kan nog ingen på detta forum bestämma det
Barcelona Barcadinho.
2011-04-24 23:06
Abbe.

Håller med dig. Dax för förbundet att straffa med böter.
Domaren behöver ha med det i sin rapport.
Villarreal virré
2011-04-24 22:57
ni får INTE köpa rossi! köp någon annan eller satsa på bojan!
Real Madrid RM fanatico
2011-04-24 22:54
Om nu Maxwell och Puyol blir borta mot oss på onsdag. Hur stor är chansen är då att Keita spelar som VB?

Har en kusin som är riktig Barca fan. Han tror inte Keita startar på den positionen men jag personligen tror han hade gjort det bra. Killen är hyfsat snabb, har en grym kondition och är vänsterfotad vilket bör ses som en viktig fördel för ert spel.

Personligen tror jag att han hade gett er en bra balans mellan vissa offensiva löpningar och defensiva kvaliteter.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-24 22:48
Fan vad dåligt. Inte första gången Sevillas bollkallar uppträder värdelöst och slänger in flera bollar på planen. Barça drabbades av det också. Riktigt fult.
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-04-24 22:40
Smajic - La Bota Màgica:

Det är typ ett internt skämt. Det finns ett populärt katalanskt TV-program, Crackovia som driver med Barça och spansk fotboll. I programmet har Puyols karaktär svårt att uttala vissa namn så han kallar Keita för Keite. Inte så kul för utomstående kanske men namnet har fastnat hos vissa av oss också.
2011-04-24 22:33
Visst är de, även om det är för tidigt än, men jag undrar om Leo kan hålla uppe samma nivå nästa säsong också. Det är aldrig lätt att ha kvar motivationen eller orken. Till råga på allt får han förmodligen en mindre ''semester'' än sina konkurrenter, han kommer nog att vara sliten allt.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-24 22:29
Vilket MÅL av Rossi!!

3-2 till Sevilla nu
Barcelona Messidinho_10
2011-04-24 22:28
Vilka otroliga siffror det är så sjukt, så att man inte fattar vad Messi har gjort!!
2011-04-24 22:24
I och med det sena målet av Leo igår kväll så förlöper han det tidigare hållna rekordet av Real Madrid legendaren, Puskas. Det förgångna rekordet stod på 49 mål. Leo står nu på 50 mål i och med gårdagens mål, han behöver alltså 3 mål till för att ha kunnat åstadkomma den enorma prestationen; att ha låtit målvakterna hämta bollen från målet 100 gånger, och allt detta på två säsonger. Om inget otäckt händer spelar förmodligen Leo 7 matcher till.

Jag håller tummarna att han lyckas näta ett par gånger till, det får gärna vara målen som tar oss vidare mot Madrid.

AndreD - Anims Abidal!
2011-04-24 22:19
3-1....så går det om man vilar spelare.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-24 22:14
Villarreal reducerar genom Marchena. 2-1 nu.
Real Madrid Smajic - La Bota Mágica
2011-04-24 22:09
Visst har Moratti pengar, men det finns inte på kartan att han pungar ut med 400-500 miljoner för en spelare, till och med Moratti har gränser vad gäller inköp av spelare, believe it or not...trots Quaresma-debaclet.

En sak jag la märke till, hur kommer det sig att ni skriver Keite och inte Keita?
2011-04-24 22:02
Blaugrana91

Pep med 3 backs linje? När hände det senast?
Dock gillar jag den också, anfall är bästa försvar ju!
Barcelona Blaugrana91
2011-04-24 21:57
1.70-ligan - Anims Abidal!

Gillar den elvan, hoppas Pep ställer upp så.
Spelar vi bara som vi gjorde under andra halvlek i cupfinalen då Real var totalt utspelade tror jag att vi vinner eller får minst ett kryss allafall, vilket får ses som ett bra resultat.
s.eto
2011-04-24 21:48
Spelar inte Puyol så blir det nog en svettig match. Iofs så saknar väl Real Khedira och Carvalho (om jag inte minns fel) vilket lär försvaga deras defensiv.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-24 21:17
el Flaco

Om inte Puyol kommer tillbaka, är det inte mest troligt att Mascherano lirar VB, Busqets mittback och Keita som pivote?
Barcelona Blaugrana91
2011-04-24 21:14
För den som har tråkigt så kolla Sevilla-Villarreal. :)

Sevilla leder just nu.

Och där gjorde Sevilla 2-0.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-24 21:13
Skulle bli mycket förvånad om Keite lirar som vänsterback mot Madrid på onsdag. Maliern tackade ju nej till att spela på den positionen inför Championsfinalen 2009 då Pep frågade Keite ifall han kunde tänka sig spela där, vilket ledde till att Sylvinho fick chansen istället. Jag tror och hoppas att Puyi hinner tillbaks i tid, alternativt att Maxwells rehab de närmaste dagarna går bra. En sak är dock säkert, el Jefecito behövs i mitten bredvid Piqué.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-24 21:11
s.eto

Såhär hoppas jag Pep ställer upp mot Madrid:

----------Valdes-----------
-Puyol-Pique-Mascherno-
---------Busquets----------
Alves--Xavi-Iniesta-Pedro
--------------Messi----------
---------Villa-----------------

Detta är en riktigt stark elva som gör att man vågar hoppas på Wembley. Men om Puyol inte kan spela, då vettefan alltså. Då ser det oerhört tungt ut..
2011-04-24 21:08
Keita?

Vågar man kolla El Clasico på onsdag då?
Barcelona Barcadinho.
2011-04-24 21:05
s.eto -

Det är ett jätte bekymmer hur vi ställer med i backlinjen.
Båda Milito och Maxwell verkar vara borta efter sista matchen.
Adriano och Abidal sen tidigare.
Och Puyi tränar, men med ett eget program.

Det kan sluta så att båda Masken och Busqi reagerar backar och Keita startar mellan Iniesa och Xavi.

Synd att Pep inte matchade Fontas bättre, men men.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-04-24 21:01
s.eto

Mascherano spelade VB i slutet av matchen igår så det lutar nog att han spelar där på onsdag.
Mascheranos brytningsäkerhet lär behövas mot Cristianos dribblingsförsök.
Barcelona Visca_Barca
2011-04-24 20:59
Hey grabbar

något nytt om vår Kapten ? missar han onsdags matchen mot fegisarna eller ?
Barcelona Barcadinho.
2011-04-24 20:56
Blaugrana91 -

Jag drog bara två gamla rykten om honom från real o inter som ett exempel.
Det finns säkert många klubbar som kan tänka sig att värva honom.

Ingen vet vilket projekt Moratti planerar till sommaren. Han kommer inte sitta med händerna i kors och låta Milan regera i Italien. Han är ambitiös och rik. Han kan säkert locka till sig Cesc med ett fint erbjudande och löften, om Barca ligger lågt.
Annons: