/spanien/barcelona/forum/13468.aspx/spanien/barcelona/forum/13468.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-28 20:26
Messidinho_10

Tror du jag är glad som fått uppleva 5-0 matchen och Arsenal matchen på plats eller? Jag grät medan jag gick och pratade med polaren efter matchen på väg mot Ramblan. 5-0 matchen är det bästa jag varit med om i hela mitt liv.
Arsenal matchen är inte långt därifrån, den var helt sjuk också och stämningen var minst lika bra om inte bättre men 5-0 mot Madrid, det händer inte.

Ah..good times..
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-28 20:25
addeh

Ja är Iniesta inte 100% redo ska man inte riskera något. Och visst kan Jeffren starta, men som sagt, man får inte chansa för mycket. Vill verkligen ha med mig tre poäng hem igen! Vi tappar tillräckligt mycket av att inte ha Messi med. Å andra sidan är inte en seg Villa särskilt mycket att hänga i granen heller.. vi får ju samtidigt som det är viktigt att vinna matchen inte riskera något inför CL-returen.
Ber till gudarna att Messi är redo tills dess!
Barcelona Rambla~
2011-04-28 20:24
Haha, fy fan den där videon och kommentatorn Alfredo Martinez gör ju att man för stunden glömmer allt jävla skitsnack och tjafs. Vilken eufori, ren och skär lycka!

Det är fan ett privilegium att leva samtidigt och få uppleva denna fotbollspelare Leo Messi. Vilken gud!
Atlético addeh
2011-04-28 20:23
För att slå en sista spik i kistan så tycker jag vi struntar fullständigt i riksidioten Mourinho och inte låter hans partiska och provocerande kommentarer ta ifrån oss den här segern och allt vad vi culés upplever just nu. Efter en seger som igår skall vi njuta, inte ödsla tid på en gråhårig gammal portugis som försöker, och lyckas, ro åt sig all uppmärksamhet och ta ifrån Barcelona allt vad dem presterat och istället lägga fram massa löjliga konspirationsteorier om att vi alltid får fördelar med oss.

Mourinho är och kommer alltid vara ett ärkesvin.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-28 20:21
Det som stör mig är hur man kan få en vårdslös tackling som kan skada till att vara helt vanlig och en skandal att det blev rött kort, killen som blev tacklad filmade. Om man nu påstår detta är man ett fan av våld, då borde man börja kolla på UFC eller något. Jag vågar säga att som att påstå det är som att säga att det var en filmning av Eduardo eller Ramsey när de blev borta i ett halvår. Undrar hur domaren kunde ge dem rött kort? Pepes satsning var våldsam, han kommer in med en sådan fart i tacklingen, dessutom fullföljer han satsningen även om han ser att han inte kan ta bollen. Det där ska bara vara rött kort, erkänner man inte det är man bara patetisk.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-28 20:18
Andreas

Hahaha njuuuuut bara. Om jag hade kunnat så hade jag skickat den här länken till Mou email nu!!
Atlético addeh
2011-04-28 20:15
1.70

Tror som Lost Art Of Murder att Iniesta med största sannolikhet inte kommer starta på Anoeta och istället se till att vara helt frisk till returen mot Madrid. Diggar elvan annars, om inte Maxwell hinner få el alta médica hoppas jag Muniesa får chansen annars finns Fontás tillgänglig att spela på den positionen och även Puyol & Mascherano.

Hade inte haft något emot om Jeffren fick starta på Villas bekostnad heller. Den sistnämnde har spelat väldigt mycket på sistone och kan behöva få vila lite.
2011-04-28 20:13
Messidinho_10

Sluta länka sånt där, får mig att drömma mig tillbaka! =(
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-28 20:13
Jag är bara glad att allt detta händer. Fattar dem inte att detta motiverar våra spelare mer? För min del kan dem fortsätta hur länge dem vill.

Nästa match mot Real vill jag inte bara vinna, jag vill förnedra dem och samma med United i en eventuell final. Jag respekterade dem innan men allt som hänt idag har verkligen ändrat min syn på den klubben.
s.eto
2011-04-28 20:12
Bra text
2011-04-28 20:11
Lost Art Of Murder

Jag vet inte, men om han är det tycker jag det är bättre han spelar och Xavi vilas.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-28 20:04
Fyfan kolla den här videon, BÄSTA på youtube!!
Lost Art Of Murder
1.70-ligan - Anims Abidal!

Nog troligare att Xavi spelar framför Iniesta väl? Eller är Iniesta spelklar?
Barcelona Rambla~
Oavsett vad som har hänt, vart vindarna blåser osv, så är jag lite orolig för returmatchen. Barca får fan inte tro att det är klart nu. Ett mål i baken och det lär bli nervöst. Madrid har ju inget att förlora, de måste gå framåt. Barca får verkligen inte vara för avvaktande och tro att det löser sig av sig självt. Dessutom är jag också lite orolig över hur Mourinho kommer att hantera den här matchen. Vad tänker han? Försöker han tillfoga Barca så mycket skada som möjligt när slaget ändå är förlorat? Ingenting förvånar mig längre när det gäller den mannen.
2011-04-28 20:03
Hur ska vi ställa upp nu utan Messi i helgen?

Hade hoppats att Villa kunde fått lite vila då han har spelat mycket på sistone och inte orkar lika mycket som vår lille argentinare. Nu måste alltså både han och pedro spela, för jag tror inte Pep vågar spela Jeffren från start i en såpass svårt bortmatch..

Det kommer bli en balansgång helt klart. Vi vill hålla så många spelare som möjligt fräscha, men samtidigt behöver vi vinna så att vi kan koppla bort ligan snart. Hur mycket vågar Pep spara sitt lag?

-------------Valdes-------------
Montoya-Pique-Fontas-Maxwell
------------Mascherano-----------
--------Thiago------Iniesta---------
------Afellay---Villa---Pedro-------

Hoppas på en elva som ser ut ungefär i den här stilen. Om Iniesta inte är redo får Keita ta över. Är inte Maxwell redo har vi bekymmer. Är det säkert att Messi inte ens åker med?
Lost Art Of Murder
2011-04-28 19:59
Tycker dock det känns som att kritiken mot Mourinho och Real Madrid har ökat ju längre den här dagen har gått. Ju mer efterspel dom kommer med nu desto mer verkar vindarna vända. Hoppas bara Barcelona skiter i allt detta och låter Real fortsätta med sitt mediaspel.
Barcelona Rambla~
2011-04-28 19:58
Frodo

Arbeloa har sålt sin själ åt djävulen. Det är konstaterat.
Barcelona Rambla~
2011-04-28 19:57
Blaugrana91

Haha, det tar fan priset. Det var nog bla det värsta jag läst.
Barcelona Frodo
2011-04-28 19:55
Lost Art Of Murder

Co-sign. När Arbeloa, Pepe, Ramos var ute efter hälsenor och benpipor var det ingen som klagade på hur Real vann. Allt som räknas är ju resultat och det är Mourinhos stil enligt hans fanboys. När då Barcaspelare sätter lite press på domaren och påpekar realspelarnas fula spel så är det Barcelona som förstört fotbollen.

Arbeloa hade spelat oerhört grisigt i två matcher och ständigt använt sig av obstruktion utanför spelet. Att Pedro till slut får nog och då lägger sig lätt är inget man ska klaga över. Nu förstår man bättre varför Mou gillar en medioker spelare som Arbeloa så mycket. Han är villig att göra allt vilket vi sett de senaste matcherna där han försökt skada spelare. Svinet Marcelo skadade ju förövrigt Pedro igår så det är inte så konstigt att man omringar domaren.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-28 19:52
Real som klubb har därmed sjunkit lika lågt som deras äckliga tränare...

Kolla artikeln så får ni se...

Jag har nog aldrig sett sämre förlorare...

Jälva äckelklubb...
s.eto
2011-04-28 19:52
Såg matchen på norsk tv och tom dom norska kommentatorerna ( som är neutrala ) tyckte att Real skämde ut sig igår genom att spela så defensivt som dom gjorde på hemmaplan. Så jag tror världen har märkt vilken feg och grisfotboll real spelar, det är bara deras fans i sverige som verkar nöjda med spelet , ingen annan.
Lost Art Of Murder
2011-04-28 19:50
Dock intressant att läsa att Galicien är i krig med Mourinho efter det horribla kortet mellan Depor och Porto 2004

I England får Mourinho en jävla massa skit för taktiken.

I Sverige nämns inte ens Reals spelmässiga kollaps.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-28 19:47
Att ett lags överlägsenhet kan få så många att börja hata är helt sjukt.

Och Mourinho startade allt det här och fick även sig själv utvisad för att slippa få den kritik som han förtjänar. Pinsamt och oerhört fegt. Han som alltid ska "stå upp" för sitt lag och spelare... Nu beter han sig som en rädd liten råtta som inte vill bli historisk förlorare i Spanien.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-28 19:44
Underbara nyheter!!

Om jag förstod artikeln rätt så kommer Barcelona att anmäla Mourinho till UEFA för det han sa om Pep och Barca!

Bra agerat Barcelona! :)
Barcelona Rambla~
2011-04-28 19:44
"På ett sätt tror jag att Mourinho gillade gårdagens utvisning. För då slapp han tala om hur Real Madrid uppträdde på sin egen hemmaplan. Hur man inte ville ha bollen, hur man med Real Madrids mått mätt inte ville spela fotboll utan var skrämda till livet av Barcelonas spelskicklighet och därför inte vågade attackera.

Utvisningen flyttade fokus.
Och Mourinho kunde spela martyr."

Oj så bra skrivet, så klarsynt. Rydström, du är kung och tack vare dig så finns det trots allt hopp för svenskar.
2011-04-28 19:43
Blaugrana91

Jo, men han åker inte ens med i truppen. Man undrar ju hur det verkligen står till.. men han såg väl inte skadad ut i slutet av matchen, eller?
Lost Art Of Murder
2011-04-28 19:42
Om Reals taktik kan vara att spela fult och försöka få oss ur balans genom att spela över gränsen och sparka ner oss kan väl vi filma och på så sätt slå ut Real Madrids taktik och använda den till våran fördel? Vem påstår att bara Mourinhos lag kan spela rävspel?

Tycker Barcelona efter vad som skedde igår agerade rätt, när man möter ett lag som är mer intresserade att skada dig än att spela fotboll så är det bästa att bara spela ditt egna spel och när tillfälle ges, överdriv situationen, då har du vänt Real Madrids egna taktik till din egen fördel genom att påvisa för domarn att en foul skett.

Jag är emot filmningar totalt egentligen men när Real Madrid endast är intresserade av att skada tänker inte jag begära av Barcelona att spela rättvisans ädla riddare och försöka vara änglar. Det har jag aldrig sett oss som, däremot kommer Barcelona varken som klubb eller individer gå ut i media i efterhand och diskreditera en eventuell vinst för motståndarlaget.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-28 19:42
1.70-ligan - Anims Abidal!

Det är nog ingen fara med Messi, Barca har ju inte skrivit något på hemsidan, dessutom vore det väl ganska bra om han fick vila lite i matchen mot Sociedad? :)
2011-04-28 19:41
Det här länktipset är så klockrent =)

2011-04-28 19:40
Hallå, någon som vet hur det är med Messi? Enligt den å så trovärdiga källan GOAL är han skadad.. citerar det jag skrev för en stund sedan:

"Enligt EMD ska Messi inte spela mot Sociedad, men han är INTE skadad. Förstår inte hur det går ihop? Pep har ju varit tydlig med hur viktigt det är att vinna varje match i ligan tills den är säkrat och Messi är kanske den minst slitna forwarden vi har efter Afellay.. hoppas verkligen inte man mörkar nån skada på Leo. "
Annons: