/spanien/barcelona/forum/13447.aspx/spanien/barcelona/forum/13447.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-29 23:50
Ryo Miyaichi

Hehe, blir att direkt efter ankomst dra till hotellet, kasta av väskor och annat skit.
Bege sig mot Watford och försöka fixa biljetter till denna galet utsålda match.

Måste ju se QPR säkra PL platsen =)
Synd att jag kommer få sitta bland massa äckliga Watfordfans bara..

Aja, kanske dags att "börja" packa :S

Jag hade dock blåst av hela denna resa om jag fick byta den mot El Clasico på tisdag, jag kommer be taxichaffisen i NY att köra som en jävla dåre för att jag ska hinna till hotellet och dra upp en stream, haha
Ryo Miyaichi
2011-04-29 23:47
Andreas - V.V [Barney S]

Fan vilken helg! Grymt! Vill resa runt till så många olika arenor som möjligt jag med.... Så jävla grymt bara, allt jag har att säga!

Hoppas resan blir bra!
Barcelona Éluc - Anims Abidal!
2011-04-29 23:38
LAM Nr 10

Satt och tänkte på det igår jag med och kom fram till följande; Med Pepe avstängd och Khedira skadad kommer Mou inte ställa upp med en trivote, vilket genast blir en offensivare uppställning, om än fortfarande något defensiv uppställning av Mou. Antingen väljer han att köra med både Alonso och Lass och sedan spela med Kaka/Özil, Ronaldo, Di Maria samt Higuaín/Benzema. Alternativ två är att endast köra med Alonso som ensam pivote och då med Ronaldo, Di Maria, Kaka/Özil och både Higuaín och Benzema.

Kör Mou med alternativ två vilket förmodligen skulle gynna Real mest med tanke på deras utgångsläge, kommer Barca att kunna ta sig igenom deras försvar betydligt lättare än innan, speciellt utan Pepe och Ramos i försvaret. Väljer han att gå mer på det säkra och köra med alternativ ett, dvs med både Alonso och Lass kommer det fortfarande att vara lättare för oss att bryta igenom deras försvar än det var innan Pepes utvisning på Bernabeu, men inte lika mycket som alternativ två av naturliga skäl.

I mitt tycke gynnas båda lagen av att Mou ställer upp med alternativ 2 och går så offensivt det bara går, då Real kan få in ett tidigt mål och sedan jaga ett andra för att sedan kunna sätta in Lass och sjunka ner en del på egen planhalva och helt enkelt satsa på kontringar. Dessutom har han möjligheten att slänga in Adebayor och mata långbollar som kan förvaltas av Ronaldo m.fl.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-29 23:11
Andreas

Och jag ser fram emot ett liv likt ditt i höst - jobb och bo hemma FTW!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-29 23:10
1.70-ligan

Ja, inget förvånar mig mig när det gäller Mourinho längre. Bli inte det om man ställer upp méd endast tio man på Camp Nou med motiveringen "någon kommer ju ändå åka ut ändå". Sedan när man förlorar så skyller han på att man åter får spela med tio man mot Barcelona, när ska han få spela med fullt manskap?
2011-04-29 23:04
Ser fram emot morgondagen och söndag.

Watford - QPR 15.00
Chelsea - Spurs 17.30
&
Arsenal - United 14.05 Söndag.

på plats, ska vi se om Engelsk fotboll är nåt att hänga i granen =P

Ser mest fram emot Watford - QPR =)
Kommer ev missa några minuter i början av Chelsea matchen men äsch, vem bryr sig om Chelsea, go Spurs!

2011-04-29 23:01
LAM nr 10

Jag tror inte det. Jag tror han kommer starta tok-offensivt i hopp om att få in ett par bollar, för att sedan sätta in defensiva spelare och säkra bakåt. Gör han inte det utan spelar som i de tidigare matcherna är det bara att tacka och ta emot :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-29 22:58
1.70-ligan

För att gå vidare måste ju Real gå framåt. Om jag får spekulera i hur Mourinho tänker så tror jag han tror att det inte är kört, men är en för svår uppgift. Därför skulle det inte förvåna mig om han fortsatte med samma taktik som tidigare matcher eftersom han absolut inte vill skämma ut sig och förlora med flera mål.

Om Real kör defensivt kan vi ju bara passa runt som vi gjorde i första halvlek i förrgår, spelar det offensivt kommer ju de få chanser att göra mål på men vi kommer också få mer ytor, det kommer i alla fall bli en klart roligare match!
2011-04-29 22:40
LAM nr 10

Själv hoppas jag inte att Mourinho går in för offensivt mot Barca. Gör han inte det är vi redan vidare. De har gjort 2 mål mot oss över 300minuter hittills med den taktiken. Jag tror han kommer satsa offensivt. Det är hans enda chans och Real har faktiskt spelare som kan vända på steken för dem. Samtidigt kan det lika gärna leda till några mål i baken. Det är en chansning, men Mourinho måste våga göra den.

2011-04-29 22:35
Kolla på Pepes ansiktsuttryck.

" I am gonna kill you bastard, aaaaaaaaah!!!!!!!! "

Nuff said.
2011-04-29 22:34
Klockren video! Alla Barcahatare och de som försvarar Mourinho bör ta sig en titt
Barcelona Blaugrana91
2011-04-29 22:23
Aftonbladet har skrivit en artikel gällande att någon manipulerat videon, som sagt ganska självklart att det är Real själva...Usch.
Iniesta Lujan#8
2011-04-29 22:21
Messis andra mål är ju fan helt sjukt!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-29 22:19
Hur tror ni Real kommer till Camp Nou nästa match? Eftersom de ligger under med 2-0 skulle det logiska vara att spela offensivt och gå för segern. Är dock inte helt säker på att Mourinho tänker i de banorna. Han vet nog själv att han har en ganska omöjlig uppgift framför sig, då kan han kanske gå in med "alle man bakom boll" taktiken igen. Tror nog att 5-0 förlusten tog rätt hårt på honom och han vill nog för allt i världen inte bli utklassad igen.

Jag hoppas Real går in med en offensiv fotboll så att Barcelona kan köra över dem med tiki-taka. Vinner vi med några bollar och rullar ut dem kommer förhoppningsvis denna semifinal att minnas som matcherna där Barca dominerade över Real istället för "domarskandalen".

Vad tror ni?
Barcelona FCB Més que un club
2011-04-29 22:03
Hej alla glada culés!

Jag tänkte tanka ner matchen mot Madrid och har inte lyckats hitta någon bra länk med hd kvalité. Finns det någon här inne som kan dela med sig någon länk? Vore evig tacksam! Rambla, du brukar väl tanka ner?

Tack!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-04-29 21:45
Mycket kloka ord av Ramon Calderon, jag håller fullständig med honom, starkt..
Iniesta Lujan#8
2011-04-29 21:44
Det kan va så att vi har fel trots allt, detta är från fransk tv och det är ingen kontakt!? lol jag fattar inget just nu..
Barcelona Jonken
2011-04-29 21:13
Frodo

Ja det är ju riktigt sjukt hur en så stor tidningen förvränger sanningen. Får hoppas att det tas någon åtgärd åt detta men det är nog väldigt svårt och få en fällande dom då de säkert garderar eller kommer med någon konstigt bortförklaring. Som när det kom fram att de redigerat bort en spelare i en offside-situation i en match som Barca lirade denna säsong. Då påstod de att spelaren råkade försvinna i redigeringen *POFF* borta! MAGI haha!! :D Sen är det riktigt sorgligt hur andra medier sprider dyngan vidare som bland annat i Sverige (aftonbladet) som visade fejkbilderna.
Barcelona Trippeln
2011-04-29 21:13
Kan någon skicka en länk där jag kan ladda ner matchen tack.. o jaa jag har sökt :)
Barcelona Frodo
2011-04-29 20:55
Jonken

Förjävligt att ingen går hårt mot Madridmedia. Någon borde ta det till rätten när de håller på och mixtrar med bilder och framställer det som "bevis". Det sorgliga är att så många går på det. Miljontals läser Marca och AS och alla går knappast närmare in på om en situation var offside eller ej. Man tänker ju "att så stod det ju i tidningen".
Barcelona Frodo
2011-04-29 20:51
el Maestro!

Den offensiva kraft som Mou lämnade på bänken har nog sällan skådats i en så viktig match. Många äldre madridistas är trötta på honom och ogillar den storm han drar till klubben. Han har under hela säsongen bråkat med spelare, tränare och fans i Spanien. Sånt beteende var säkert okej Chelsea och Inter där man gick på hans martyrskap men det går inte hem lika bra i en klubb som Real Madrid. Visst finns det idioter som går på hans snack om att det är synd om Real (domare, spelschema, uppgivna matcher etc) men de flesta fattar nog att det är rökridåer.

För mig har han förstört el clasico. Vi har den senaste tiden spelat 3 matcher och alla har varit skitmatcher. När vi mötte Real förr var spelare som Raul och Zidane nyckelspelare. Numera är det MMA-fighters som Pepe, Ramos och Arbeloa.
Barcelona Jonken
2011-04-29 20:41
ärligt talat nu är det tredje gången Madrid tidningarna har manipulerat bilder och framställt "bevis" som har visat sig varit falska. Det måste väll för i helvete rendera i att dom blir stämda som fa-n snart!? Är det ens lagligt att göra så här?
Iniesta Lujan#8
2011-04-29 20:41
En spelare som verkligen måste skärpa till sig är Busquets, seriöst varje jävla gång han får en smäll måste han ta sig för ansiktet. Inte bara Busquets finns ett par andra i vårt lag som måste lägga ner den här skiten.
Barcelona samot
2011-04-29 20:34
barca löver, han kan ha sagt vad som helst, jag tycker inte översättningen var speciellt bra alls och tror inte att han sa det.
Barcelona el Maestro!
2011-04-29 20:33
Namn: Frodo:
Det är helt obegripligt för mig hur Mourinho kan låta Kaka, Benzema och Higuain ruttna på bänken i en match som betyder så mycket för klubben. Han sägs ha hävdat idag att han har noll ansvar för förlusten när vi pratar om killar som har gjort sex mål mot Valencia några dagar innan.

Många av de riktiga madiristas som jag känner till vill inte se Mourinho som tränare i nästa säsong. Han har skämt ut klubben mer än vad han har åstadkommit, säger dem. Är det värt att ge klubben Real Madrid det rykte som klubben har börjat associeras med i denna säsong? Han agerar som att han tränar Racing Santander ju. Han har ju blåst upp konflikter med flera tränare under säsongens gång. Vem kommer inte ihåg konflikten mellan honom och Sporting Gjontränaren? Sporting Gjontränaren som tillslut tog alla tre poäng i Mourinhos hemmaarena. Där bet Mourinho sig i tungan och nu gör han det igen mot Barca.
Jag skulle tro att även spelarna i Barca är extra taggade att möta Mourinho och det är därför han inte vinner. Han skapar fiende med sitt teaterspel vilket ger motståndarna mer energi och det gynnar inte den klubb han företräder. Inte i Spanien i alla fall och speciellt inte när det är frågan om den största klubben.
barca löver
2011-04-29 20:29
Är det verkligen sant att busquets sa apa till marcelo ?
Lost Art Of Murder
2011-04-29 20:28
FIFA Laws Of The Game:Sending-off offences:[...]A player is guilty of serious foul play if he uses excessive force or brutality against an opponent when challenging for the ball [...]A tackle that endangers the safety of an? opponent must be sanctioned as serious foul play.Any player who lunges at an opponent in challenging for the ball from the front, from the side or from behind using one or both legs, with excessive force and endangering the safety of an opponent is guilty of serious foul play

Här har vi iallafall regeln svart på vitt. Samtliga förstår nog engelska

End of discussion.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-04-29 20:16
Patetiskt, det är nu bevisat att Pepe rörde Alves.. Kolla länktips, det är en video från situationen. Pepe tacklar honom klart och tydligt på smalbenet.

Här är en screenshot dessutom:

http://img15.imageshack.us/img15/5372/youtubealvesss.png
Barcelona samot
2011-04-29 19:56
David Villa #7 , JA! så jävla grymt att han fick göra sin debut i Champions League mot real haha
Barcelona Barcelona10Messi
2011-04-29 19:51
Känns som att mer och mer börjar gå emot Mourinhos hyckleri nu och det med all rätt! Äckel är han och alla hans följare! Bara idioterna i Sverige som inte fattat det än!
Annons: