/spanien/barcelona/forum/13420.aspx/spanien/barcelona/forum/13420.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2011-04-28 14:11
Jaha, pajasen - antifotboll Mourinho fortsätter klaga på vår klubb.
Gör mig en tjänst och försvinn så fort du kan från spansk mark.
Ta helst ett sabbatsår för att ventilera dina fotbollskunskaper istället. Du behöver uppdatera dem.

Och kom ihåg vad som sägs i länken din pajas. Du fick inte en anställning av Laporta, va, tack och lov.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-28 14:08
asfaf

Du är ingen Barcelona fan, inte fan har du skrivit här förut förrens nu.

Du måste verkligen vara iq befriad om du tror att du kan lura någon med ditt nick, du kan väl åtminstone ändra dina svenskafans uppgifter om du ska gå hela vägen med din maskerad. Pinsam var ordet, du har inte ens alla fakta du är bara en av de svaga Mou har lyckats manipulera.

Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-28 14:07
De resterande ligamatcherna ska det vilas spelare. Hoppas många b-lgasspelare får chansen, det kan väl inte vara mer än fem matcher kvar vi måste tappa poäng tre gånger för att Real ska gå om. Lägg till att marängerna ,nog har gett upp denna säsong och har fokus på nästa istället, i alla fall efter nästa vecka när de troligen åker ur.

För oss är det fullt fokus på CL, även om det blir riktght svårt för Real att vända på detta underläge så ska man spela med bästa laget och gå för vinst, vill inte se att spelarna inte är motiverade vilket kommer göra att det blir onödigt spännande. Är vi inte på tårna kommer Real nog göra 1 mål fort och då är det bara ett mål till de behöver göra, så det gäller att vi är redo för ännu en tuff match.
asfaf
2011-04-28 14:04
Asså att man kan sitta och klaga på Mourinho när vi har spelare som filmar hela tiden tycker jag bara är pinsamt, vi har haft fruktansvärt med flyt av just domarna, mot Chelsea och mot Arsenal men även mot Inter när Motta blir felaktigt utvisad.

Fattar inte var de barca jag älskade har tagit vägen, va de så här mycket filmningar när ronaldinho och grabbarna lekte fotboll? Har svårt att tro de, våra spleare borde ägna sig åt att spela fotboll det är dom bäst i världen på men jag blir nästan äcklad när jag set alla springa framt ill domaren efter nästan varje avblåsning, Dani Alves får ut Pepe för han filmar som aldrig förr, visst satsnigen av pepe är ful men inte värd ett rött kort.

Är de ingen mer än jag som håller på Barca som tycker att de har gått för långt? Kan inte våra spelare uppträda som dom vill framstå som, dom vill framstå som perfekta människor men i ärlighetens namn är de nästan bara messi som är perfekt för han gnäller inte lika mycket på domaren som resten av laget.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=G2oRXFRl6QE

Kolla på den länken så ser ni hur Alves flimar så han knappt kan tro de själv, blir äcklad av att se de, det är för han löverriver så som Real spelaren blir utvisad
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-28 14:01
Cobain

Han har skadat tån och Pep funderar på att vila honom i ligan mot Sociedad för att vila honom inför nästa semifinals match mot Real.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-28 14:01
Cobain

googles översättningsvektyg säger:
arcelonas argentinske anfallaren skadades i gårdagens match mot Real Madrid och ska vila i nästa ligamatch kommer att möta Barca till Real Sociedad på lördag Anoeta.
Messi drabbades av en liten muskel tår så verkar det som kanske kan spela mot Real Madrid i semifinalen i Champions League nästa tisdag Pep Guardiola om han anser det lämpligt.

Verkar inte vara någon fara. Han lär väl vilas mot Sociedad men det är väl lika bra det.
2011-04-28 14:00
cobain

Såg han skadad igår?
Han fick lite stryk och kommer säkert vilas, en säkerhets åtgärd med andra ord.

Affe spelar nästa liga match i hans frånvaro
=)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-28 14:00
addeh

Hoppas han lämnar. Dels för att allt hans snack snart inte kommer bita på någon längre och bara gör honom löjlig. Men sedan måste man också erkänna att Real faktiskt under de här tre matcherna spelat jämnt mot Barca ganska ofta. Det var i två halvlekar Barca fick igång spelet, men i alla fall de två första matcherna gör Madridklubben prickfria försvarssinsatser.

Snacket han gör tror jag nog tom har börjat göra så att domarna dömer emot honom. Det ska ju så klart inte hända och det kanske inte gör så stor skillnad. Men tänk er, ska man bjuda på godis till någon som mobbat dig hela livet eller till någon som aldrig varit dum eller gjort någonting. Kannog kanske påverka domarna lite ibland, så jag hoppas bara Mourinho fortsätter som han gör.
Barcelona Cobain
2011-04-28 13:58
Messi skadad? Kan någon översätta?
2011-04-28 13:58
Ryo Miyaichi

Jo det gjorde laget, kanske tagna av stundens allvar. Men Madrid hade inte mycket rätt de heller. Stackars Ronaldo var ju den enda som ville framåt, så tråkfotbollen kan inte klandras på oss enbart, deras "anfallare" var ju så långt nere att de hörde Caillas prata.

=)

Tror du Wenger är kvar efter denna säsong?
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-28 13:57
addeh

Som businessman hade jag nog behållit Mourinho. Han tar Madrid längre än de kommit på flera år, och även om de inte går hela vägen känns det inte som någon annan kan göra något bättre än vad Mou har gjort första året.

Som fotbollsälskare och följare av La Liga hoppas jag självklart att han går vilse på något berg i nordöstra Ryssland men ska man försöka vara objektiv så har han ändå gjort ett bra jobb. Kan inte tänka någon som skulle kunna göra det bättre.. men även Mou har sina brister.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-28 13:55
Jag tror inte Mourinho blir kvar i Real Madrid. Det skulle vara intressant att göra en stor internationell undersökning för att få reda på vad fansen tycker om personen i fråga. Jag har en känsla av att dem Madrid-fansen som varit med ett tag inte är så förtjusta i portugisen. Jag menar, det är inte värdigt Real Madrid som den anrika förening dem faktiskt är att ha en tränare som Mourinho. Dem förtjänar bättre.
addeh

De skrev på ett saftigt kontrakt, och med hans sätt att coacha ett lag visste de att han skulle prioritera defensiven före offensiven på ett ospanskt sätt. Allt beror nog på hur fria tyglar han har i laget, sen så är inte denna säsong slut än de kan vinna fler titlar. Men skulle han inte vinna något mer än den spanska cupen tror jag ändå de är nöjd med hans prestation som tränare, 1 titel första säsongen är inte fy skäms, eller kanske med tanke på hur mycket man spenderat men enligt mig har han gjort de bättre som lag även om jag inte håller med om speliden or lack there of
Ryo Miyaichi
Hetfield /

Japp, något står inte rätt till i vårat omklädningsrum, men jag är inte där så jag kan inte sätta fingret på det - Men nu är vi i ett Barca forum så då kanske vi ska hålla oss till Barcelona eller?

"
Slog inte Barcelona bort ovanligt många passningar igår också, tror aldrig jag har sett dem slarva så mycket och inte få igång sitt riktigt spel(Berodde det på att Iniesta var borta?) Visst det var mycket passningar och sånt, men det där lilla extra fattades."

Skrev jag tidigare, fick inget direkt svar av någon som kollar på Barca mer än vad jag gör!

Ingen provokation från min sida, Barca-United är väl drömfinalen, undra om Messi kan göra ett nickmål iår igen he-he..

Cheers
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-28 13:54
Måste bara skriva att andra halvlek igår är Barcelona när de är som bäst. Snabbt, lekande passningsspel över hela plan. Ner till backlinjen, upp till anfallet, ut på kanten, en klack. Helt underbart att skåda. Första halvlek var som sagt lite tråkig när man spelar runt för mycket i backlinjen men i andra reste vi oss verkligen och spelade ut Madrid, alla spelare gör en jättematch.

Synd att det här riktiga tiki-taka oftast kommer när vi tarledningen i en match. När spelarna får som mest självförtroende och när det andra laget måste anfalla men samtidigt känner att de inte klarar av det och att Barca är för bra.
Atlético addeh
2011-04-28 13:52
Tror ni Mourinho får kicken eller avgår efter säsongen? Vi ska inte jubla ut riktigt än, det är trots allt en halvlek kvar innan vi är i Champions League-final, men det måste till ett mirakel för att Madrid ska vända på det här.

Inte tror jag att ledningen är särskilt nöjda med ett fruktansvärt tråkigt spel, förnedring av den största konkurrenten, och varken liga eller CL-titel.

Men det klart, drar han eller får sparken måste ju Madrid börja om från ruta ett igen. Inte mig emot dock.
2011-04-28 13:51
Att vara det mest hatade laget för tillfället är jobbigt och det måste nog alla hålla med mig om. Tiden går och det är alltid nya lag som blir mest hatade. Vem vet hur det var när Real vann 5 cl i rad och vilket lag som var mest hatade då? en sak som aldrig däremot går bort är historia och så länge vi vinner är jag nöjd.

Som sagt, det är ensamt och vara uppe på toppen!
Barcelona Hetfield
2011-04-28 13:47
Jag måste bara tillägga, Mourinho må vara ett svin när det gäller hans yrke men när han väl stänger dörren och är hemma så är han säkert en väldigt charmig och trevlig person.

Nej, jag gillar inte Mourinho som tränare men han är säkert en trevlig person. Titta på länktipset.

Ryo

Jag har inte sagt att du inte får skriva här, jag läser sällan det du skriver så kör på. Det är rätt så transparent att allt du gör här inne är att provocera med rätt så genomskinliga inlägg som är allt som oftast negativt inställa gentemot Barcelona.

Men kör på. Jag tycker att det är lustigt att du lägger fokus på oss när ni går ännu ett år utan titlar, det är kanske bäst att prata om det?
2011-04-28 13:45
Andreas - V.V [Barney S]

Omöjligt att tyda det på det lilla man såg igår, men skumt att Keita blir så upprörd efter Arbeloa och han samtalar och har en liten putt konversation.

Barcelona Frodo
2011-04-28 13:44
"So much for Press Conference competitions and "getting in the head" of the other guy

How long are people gonna keep falling for the same old tired act over and over again from the spesheel one?? Pre game antics.....riling up the other manager (and failing misearably against mentally superior managers like Pep, Rafa).... trying to get into the minds of the refs with ridiculous outrageous conspiracy theories....creating such an antagonistic atmosphere around the game that those of us who love watching football are the colossal losers.....setting up his teams to murder the beautiful game.....sending out his players to dive and cheat (this is the man who who's charges including the most legendary diving cheats the game has ever seen - Drogba and Ronaldo)....sending out his team to kick the lumps out of the other team if his players are inferior, then moaning and whining when the refs call them out on it.....the predictable post game antics (probably won't show up today for the presser would be my guess ).....

This same tv show starring Jose has been going on so long it might as well be synicated. He's like a magician who does all these side act distractions so that everyone is talking about everything besides his puss poor tactics and complete and utter lack of creativity. El Classicos have now become El Stincos - this when both teams have combined maybe some of the best footballers the world has ever seen on a pitch at the same time. Come the big games, we can be sure to look forward to more utter tripe masquerading as football from now on.

Pep on the other hand - a class act! People talk about how he responded yesterday to Jose. If that had been Kenny, he would have stood up for himself exactly the same way Pep did. Kenny wouldn't allow anyone to walk all over him and Pep didn't either. Then Pep allowed his players to do the talking where it matters.....while pundits and Mourinho slurpers were busy tabulating the coaches scores (Jose 1 - Pep 0 supposedly)....Pep's men effect the scores where it really, matters....on the scoreboard.

Barca 2 - Real Madrid - 0. Can you do that math, Jose? Or do you need to ask your buddy Albert Einstein for more words of wisdom?"

Taget från ett internationellt Liverpoolforum. Det finns tänkande människor. Bara få existerar i Sverige tyvärr. Vi lever i ett land där Zlatan ses som världens bästa spelare och Pep är en elak skurk som skickade iväg honom. Hatet är inget vi kan undkomma.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-28 13:43
Tur att Svenskafans bara är en spottloska i Atlanten =)

Det är bara för att Sverige är efterblivet, i Europa är hatet inte ens i närheten så här stort, det finns folk som hatar Barcelona, helt klart men så astronomiska höjder som det nåt i Sverige? hehe, nej..
Ryo Miyaichi
2011-04-28 13:43
Hetfield

Hetfield vad var ditt problem då? Jag får väl skriva av mig här lika mycket som nån annan, även fast jag är arsenalsupporter? Jag är inte frustrerad...... Däremot så skrev jag ett längre inlägg, fick inget svar alls om iniesta och felpassningar, utan bara på domsluten, så det är nog inte bara jag/vi som kommer in som ser det..
Atlético addeh
2011-04-28 13:42
Frodo

Räven kan lura en person en, kanske två gånger, men till slut förstår personen att något inte står rätt till. I detta fallet motsvarar personen domaren, och räven Pepe. Hans brutala spel och tjuvnyp bar inte hela vägen fram.
Barcelona Hetfield
2011-04-28 13:41
Läs Real Madrids matchrapport av Max Hansen. Äntligen en objektiv maräng som har mage att erkänna att Barcelona var det bättre laget, med eller utan fler spelare igår.

Kudos till Max.
Barcelona Capilito
2011-04-28 13:40
Äckel marcelo som stämplade pedro med flit, skulle sett hans min efteråt...
Atlético addeh
2011-04-28 13:39
Guardiola: "We played a very good game, team was very agressive, we won a lot of duels, Keita helped us a lot."

Glömde hylla Keita här inne igår. Jisses vilken bra match han gjorde. Vann boll, spelade sig kyligt ur alla situationer och slog inte bort några enkla passningar. Igår visade han sin klass, den gode maliern.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-04-28 13:37
Det var lite jobbigt att se igår men nu i efterhand kan jag trots allt se en tanke med taktiken vi hade i första halvlek, dvs spela runt och runt tills Real går upp och sätter press. Jag tror Pep hade stor respekt för Reals kontringar, han ville göra Real frustrerade så att de väljer att sätta högre press och då kan Barca börja skapa chanser. Real gick aldrig upp så högt men det var väl ändå Pep som fick matchen dit han ville.

Det här med Peps utvisning är bara löjligt. Att äcklet får spela kvar på en fotbollsplan är ju bara sjukt. Att folk ens kan säga att Dani Alves filmar är också otroligt, Pepe går in med sträckt ben och dobbarna före och träfar Dani på benet. Det verkar ju krävas att någon blir skadad på allvar för att man ska acceptera ett rött kort.

Det här med filmningar tycker jag överdrivs lite. Det är ganska lätt att falla "enkelt" om man möter 11 rabieshundar. Busquets hade väl några gånger han överdrev lite. Pedro kan jag inte förstå att man skyller på då han faktiskt blev utbytt när han blev stämplad av en "oskyldig" Marcelo. Dani Alve sbrukar kunna förstärka rätt rejält men i går gjorde han det aldrig.

Madridistas och Mourinho borde istället kolla på sitt egna lag där Di Maria kastar sig in framför Dani Alves och får frispark. Man hade ingen taktik den här matchen, bara väntade i första på att Barca skulle förlora bollen och när man fick den tjongade man iväg den. I andra blir man ju fullständigt utspelade av Barcelona. Ronaldo visar varför han har ett rykte om sig att underprestera i de stora matcherna. I cupen gör han det godkänt och ett snyggt mål, i ligan var han osynlig och gör ett straffmål, idag var han usel, precis som hans frisparkar.
Barcelona Frodo
2011-04-28 13:36
addeh

Det var bara en tidsfråga innan psykfallet Pepe skulle bli utvisad. Att hålla på som han gjorde i 4 matcher utan att bli utvisad skulle ha varit ett större mirakel. Han lekte med elden och brände sig till slut precis som Pique säger.

Andreas - V.V [Barney S]

Skrämmande egentligen hur mycket avundsjuka, hat och inkompetens man visar upp gällande fotboll i det här landet. Folk tänker ju inte ens till utan att kasta ur sig en massa dynga.
2011-04-28 13:34
Har nog aldrig upplevt ett sånt här stort hat mot någon klubb i världen. Om ni kollar runt i topplagsforum här på SF så kommer ni se att det bara skrivs om hur äckliga vi är.

Har till och med läst att folk vill samla ihop redaktörerna för olika toppklubbar och skriva en hat artikel om hur äckliga vi är.
2011-04-28 13:34
Frodo

Mou vädjan till orättvisa har inte gått obemärkt, han är en mästare på att manipulera svaga människors psyke.

"Vi är trötta på att åka på röda kort"
-Sluta spela över gränsen punkt slut!

Antar Ramos röda kort i början av säsongen inte var rött?
Di marias handboll när denne redan har gult inte är rött?
Albiols UFC stryptag så denne inte kan byta riktning, klar obstruktion innanför straffområdet var inte heller rött va?

Mourinho är tragisk, hans spelide fungerade i 2 matcher och då gråter han som en bortskämd liten unge när det inte går som han vill, som att får en Ferrari istället för en Bugatti.

Låt han ventilera, han gör bort sig med sina ursäkter och klagomål.

Annons: