/spanien/barcelona/forum/13401.aspx/spanien/barcelona/forum/13401.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-05 15:57

Ang. Sahin till Real Madrid så hoppas jag det inte stämmer. Det är en spelare jag gillar och gärna hade sett här någon dag. Han hade passat in utmärkt. Jag vet, vi har inte plats med ytterligare en spelare av den sorten eller på den positionen, men jag vill åtminstone inte han hamnar i Real.

Dock tror jag inte att det kommer innebära ett större hot för oss om han drog till Bernabeu. Sahin är väl ungefär som Özil och kommer inte spetsa deras lag, utan bara bredda det ytterligare. Och ska han in i startelvan måste en lika bra spelare bort.. känns som en ganska konstig värvning från deras sida. Om de nu inte vill spela med två kreativa mittfältare, vilket jag tvivlar starkt på :P
Han och Özil skulle kunna bli ett radarpar av yttersta världsklass på sikt. De är det inte än, men det skulle kunna bli det. Fast återigen, i Madrid? Özil får ju mest spela i anfallet så att man inte riskerar finlir på mitten.

Det enda laget av oss båda som skulle kunna ha lite nytta över honom är ändå vi - om vi köper honom istället för Cesc.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-05 15:49
Länktips!

Tyckte denna låten från crackovia var riktigt skön när jag senast såg den, före alla el clasicon. Nu efterråt, men facit i hand är den ännu skönare :)

Barcelona Rambla~
2011-05-05 15:14
Barcadinho

Pedro Leon är uppväxt culé. Precis som Morientes en gång var.
Lost Art Of Murder
2011-05-05 15:14
Nej hata kommer jag nog inte göra. Men blir lite tråkigt om han går dit. ytterst få spelare i den klubben jag någonsin gillat. Raul, Morientes, Hierro och Gago är mina favoriter typ.
Barcelona Barcadinho.
2011-05-05 15:11
Lost Art Of Murder -

Konastigt hur en omtyckt spelare kan hamna på "hatlistan" på en kort tid.
Problemet ligger väl inte på själva spelare i fråga.
Det är färgen på tröjan som är problemet...P

Jag hoppas att Pedro Leon hamnar någon annan stans. Jag gillade honom.
----

Real kan kanske annonsera i tidningen något i stil med.

”Vi söker en investerare med goda fotbollskunskaper som kan tänka sig att satsa på en brasiliansk diamant. Priset kan diskuteras.”

Båda Zlatan och Kaka kostade skjortan och de slängs efteråt som en trasa.
Nästa trasa blir Torres?
När ska folk lära sig av det?

Andreas-
2011-05-05 15:10
Är det någon som vet vart det går att finna biljett till CL-finalen? Kommer självklart försöka få tag i biljett via klubben, men om det skiter sig så måste ju ha en backup-plan.

Någon som vet en säker sida, med biljetter till CL-finalen?
Barcelona Rambla~
2011-05-05 14:56
Tur att det går att editera inlägg också. :P

"att han iklär", ska det så klart vara i förra inlägget
Barcelona Rambla~ - Messi es el "puto amo"
2011-05-05 14:52
Lost Art

Nja, det var mer en lite småelak gliring. De brukar ju skeppa iväg spelare dit, för att sen kanske ta tillbaka igen. Kaka lär ju knappast tycka att Getafe är värdiga att iklär sig deras tröja.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-05 14:46
Rambla~ - Messi es el "puto amo"

Getafe... Jag skulle bli överlycklig ifall de åkte ner till segunda. Det är ett lag som lever på Madrids B-spelare och har för mig att över 80% av deras spelare i första och andra laget är fostrade i Madrid.

Vi vinner CL efter att ha slagit ut Madrid, Espanyol missar Eurpaspel och vi avgör ligan mot Espanyol på hemmaplan, Getafe åker ner till segundan.

Det hade varit ett perfekt år. :)

Förresten, minns du vad Gattusso hade skrivit på en banderoll som han hade på bussen när han firade CL sist och Inter vunnit ligan? Kör upp ligan i....

Copa del Rey?.... Hahaha....
Lost Art Of Murder
2011-05-05 14:46
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Mest min personliga syn på Sahin. Är ett Dortmund fan och gillar honom skarpt. Han har varit en tung pjäs i guldlaget i år och se honom kasta bort sin karriär i Real Madrid vore en pina

Rambla

Varför skulle Kaka hamna i Getafe? O_O Något jag missat?
2011-05-05 14:45
Sahin lär hamna i Inter en säsong senare. ;)
2011-05-05 14:40
Jag skulle inte oroa mig ifall Sahin går till Real. Hur bra kan han bli? Özil är en mycket bättre spelare än Sahin och fortfarande ser han ut som en hare mitt i autobahn när han möter Barca. Han har spelat 5 clasicos mot Barca och är nog sämst på plan i minst 4 av dom.

Sahin kan inte göra Madrid till ett bättre lag än Barcelona. Då är det skitsamma om de köper honom.
2011-05-05 14:37
Undra om Kaka hamnar i Getafe nästa säsong? :P Ja, om de nu klarar sig kvar.
Lost Art Of Murder
2011-05-05 14:32
21 frågor om min inställning till Messi och sponsoravtal?

Palla... Ta din reklam elsewhere.
Barcelona hampgunnar
2011-05-05 14:29
Hej,

Eftersom ni läser och skriver här antar jag att Barca är ert favoritlag. Isf skulle vi uppskatta om ni vill ta er tid att svara på några frågor om Barca, Messi och deras sponsorer. Förhoppningsvis kommer ni finna det intressant att dela med av era åsikter. Svaren kommer användas till en uppsats om fotbollssponsring. Sprid gärna till era vänner som också har Barca som favoritlag. Det tar bara 3 minuter att genomföra.

Tack för hjälpen!

/Hampus

https://spreadsheets1.google.com/spreadsheet/viewform?hl=en_GB&hl=en_GB&formkey=dHhkcXU5b09UTl9OcDluMjRLX1NMeWc6MA#gid=0
2011-05-05 14:27
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Alla lag har väl bara runt 5-6 röda kort på 2-3 säsonger i snitt? Den där statistiken är helt värdelös, Barca är ett lag och jämförs med ca. 40 andra lag tillsammans? Haha, bland det dummaste jag hört.

Sen är Barca kanske världens minst fysiska lag och har 70% bollinnehav varje match, inte konstigt att man får mindre röda då.
Barcelona Barcaholic
2011-05-05 14:04
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Den ljuger då jag kan komma på 2 st redan nu. Abidal mot Chelsea och Busquets mot Real Madrid.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-05-05 13:57
Hahaha. Det finns en video ute på nätet som påstår: Under de tre senaste åren har Barcelona fått ett rött kort mot sig och motståndarna har fått 36 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!) mot sig när de har mött Barcelona.

36 röda kort? :)
Barcelona deluX
2011-05-05 13:38
Nice med barca i final !
Lost Art Of Murder
2011-05-05 13:22
Suck, vad fan ska jag tycka om Sahin om han drar till Real då? En riktig favorit för min del men nu är väl det över.
Rolle_D
2011-05-05 13:21
Domaren Graham Poll förklarar hur lag försöker få fördelar i matcherna, både på och utanför planen. Säger rätt mycket om att det händer överallt, oavsett om man heter Man U, Barca, Juve eller Real Madrid.
Lost Art Of Murder
2011-05-05 13:20
Thiago, Fontas och Afellay bör matchas hårt i ligan nu.
Barcelona Figeta
2011-05-05 13:04
Äntligen tillbaks efter att jag inte har haft tillgång till Internet på 3 dagar.

Nästan hela A-truppen är friska och nu kan vi rotera friskt i ligan ända tills finalen mot United spelas. Nu mot Espanyol tycker jag att bästa lag ska spela och så får man hoppas att Real tappar poäng så man kan vinna ligan på hemmaplan.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-05 12:57
Pep Guardiola är den absolut viktigaste i detta lagbygge enligt mig. Messi, Xavi och Iniesta är världens bästa fotbollsspelare men utan Pepe hade vi definitivt inte nått så här långt. Den här generationens Barcelona är för mig, och jag hoppas för många andra också, beviste på att det inte bara krävs ett bra spelarmaterial, man behöver en laganda och en riktigt bra tränare också. Real Madrid hjälper ju till lite med där teorin också...
Barcelona Barcadinho.
2011-05-05 12:55
H.Alavi - Magico!

"En förlust i ligan kan man alltid komma tillbaka ifrån".

Det stämmer väl inte alltid. Vissa liga matcher är helt avgörande.
Då tar jag hellre en CdR-final förlust än ligan.
Barcelona Myrran
2011-05-05 12:38
Hittade en rolig anekdot på twitter, vet inte om det är 100% säkert men är det sant är det väldigt imponerande.

Even if Pep Guardiola lost the next 20 Liga matches, he'd still have the best stats of any Barça coach.

In 130 Liga matches, Frank Rijkaard earned 273 points and Cruyff, 269. Pep has 274 already... in only 110 matches.

Tw: BarcaTheOffside -> 2010MisterChip
AndreD - Anims Abidal!
2011-05-05 12:31
test

Gött!!!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-05 12:27
Myrran

Okej. 6 månader låter lite hårt trycker jag men det var trots allt Mundo Deportivo som skrev det så man får ta det med en nypa salt.

För övrigt så har Club Brugge gått ut och förnekat att man ska ha ett kontrakt klart med Victor Vazquez.
Barcelona Myrran
2011-05-05 12:15
Tydligen så ska Ronald Koeman Jr vara och provspela för Barcas ungdomslag.

Dutch goalkeeper Ronald Koeman Jr, son of the former Barcelona player, is testing with Barcelona's Juvenil B team this week. [sport]

elbraco

Konspirationsteorierna mellan Barca-UEFA-FIFA-Unicef antar jag att dem syftar på.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-05 12:13
UEFA could suspend Real Madrid coach Mourinho for 6 months for his post-match statements after last week's CL game #fcblive [md]

Vad sa Mourinho efter matchen?

Blaugrana91

Synd att den är fejk, den är sjukt snygg. Den randiga som det spekuleras om är verkligen disgusting.
Annons: