/spanien/barcelona/forum/13386.aspx/spanien/barcelona/forum/13386.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Lost Art Of Murder
2011-05-05 22:03
Vidic är väl minst lika snabb som Piqué. Piqué har prickat formen nu, men Vidic har varit jämnare hela året. Jag hade inte vågat påstå att jag tycker Piqué den här säsongen är bättre än Vidic oavsett hur jag älskar Piqué.
Barcelona emilll
2011-05-05 22:02
Pique är bättre offensivt än Vidic, bättre passningsspel & teknik. Vidic möjligen lite starkare defensivt. Rätt jämnt mellan dessa. Tror på Barca i finalen, men United är definitivt inte chanslösa om Sir Alex får till taktiken. LIten fördel United att spela på Wembley också.

Först ska vi dock säkra ligatiteln. Har en fin vecka här nere i Barcelona, kollade el classico på plats, derby i helgen och Deportiva hemma nästa helg, Kan inte bli bättre, jävla fint vara medlem i vår fina klubb.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-05 22:02
Ja, enligt mig är Piqué den överlägset bästa backen i världen när han är som bäst. Han har haft en formsvacka några matcher förutom matchen på CN senast, men han besitter allt en mittback ska ha. Styrkan, huvudspelet, snabbheten, passningsspelet och tekniken och dessutom är han grymt inskolad i Barcaspelet så han vet exakt hur vi spelar med mittbackar som har bollen etc.

Vidic är ett monster och kan ta bollen och tackla ner den tyngsta anfallare, men han har knappst bollbehandlinegn Piqué har. Han sparkar väl undan bollen så fort han får chansen, dessutom är han inte så snabb heller.
PedroRodriguez
2011-05-05 22:01
Villarreal - Porto, 1 - 1 i halvtid efter mål av Cani och Hulk. Ubåtarna håller inte riktigt mot detta urstarka portugisiska lag.
Barcelona Barca o Mort!
2011-05-05 21:59
Tycker Abidal får för lite cred. Han överglänste ju Messi i vissar matcher den här säsongen :D Har lätt varit hans bästa säsong och han har nog varit bästa backen i Barca iår.
Lost Art Of Murder
2011-05-05 21:54
Förstår inte hur folk kan gå igång på att folk tycker Vidic är bättre än Piqué. Tittar ni inte på PL ska ni nog inte uttala er. Vidic är bättre än Piqué. Åtminstone sett till den här säsongen.
Barcelona Trippeln
2011-05-05 21:52
DivineNerd

Vidic bättre än Pique & Abidal
Carrick bättre än Busuqets
Anders Svensson bättre än Maradono

... Just leave it right there
Barcelona Frodo
2011-05-05 21:51
L.A.M Nr 10

Man får väldigt lite cred att spela som mittback i Barcelona. Man spelar i en hög backlinje som måste vara beredda på löpdueller 1 vs 1 på grund av kontringar som uppstår. Samtidigt måste man vara duktig med fötterna då hela systemet bygger på att man spelar sig ända bakifrån.

De flesta lag i Europa spelar med en låg försvarslinje med två defensiva mittfältare framför sig och där mittbackarna hyllas bara de kan rensa undan bollar.
Lost Art Of Murder
2011-05-05 21:50
Hans spelstil är kraftigt inspirerad av den katalanska skolan om du menar att han har teknik. Om du menar att han är lång, så ja det är nog tack vare Ferdinand...
DivineNerd
2011-05-05 21:46
L.A.M Nr 10

Med tanke på ditt senaste uttalande så måste du erkänna att du inte såg united under den tiden? Vidic praktiskt taget BAR hela united, han var helt överlägsen, detta trots att han spelade med mediokra backar som Evans och Brown.

Vidic är världens bästa mittback, ser man över denna säsongen kan absolut ingen jämföra sig. När han spelar med Ferdinand denna säsongen han United släppt in 0.57 mål. Och btw, inte konstigt att Pique är bra, han är skolade av dom bästa. Det är lätt att se att hans spelstil är kraftigt inspirerad av Ferdinand.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-05 21:41
Abidal denna säsong har varti bäst var han än spelat. Lovar att han skulle vinna skytteligan som anfallare med den form han hade. A förut att Piqué och Vidic är de bästa mittbackarna i världen vilket stämmer just nu, men från januari till början av april så var Abidal bäst både som mittback och vänsterback, och det överlägset.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-05 21:36
DivineNerd

Nu var det ju ett beröm till United att jag sa att inte deras trupp höll så hög klass. Kanske var en liten överdrift men man får väl erkänna att Uniteds spelatrupp inte hållit lika hög klass som t.ex Chelsea för några år sedan och City nu? Sen vet jag att spelare som Scholes och Giggs håller bra klass fortfarande, när jag ser United så dominerar den förstnämnde med sitt passninsspel och slår i stort sett aldrig en passning fel.

Räcker det för att ses som bättre än Barcelonas mittfältare? Nej, absolut inte.
Lost Art Of Murder
2011-05-05 21:36
Frodo

Att culés (jag bland annat) påstod att Evra är bättre just nu har att göra med Abidals form eller brist på form. Om en månad kanske det är en annan femma.
Barcelona Frodo
2011-05-05 21:34
Varför kommer alltid anglofiler hit inför CL-matcher och trollar? Förut var det några gooners som sa att Arshavin var bättre än Iniesta. Nu kommer ett troll (vi vet att det är samma person som byter nick hela tiden) som toppar idiotin med att påstå att medelmåttan Carrick är bättre än Busquets. Inte ens på Redcafe som är ManU största internationella forum så tycker man att Carrick ens är i närheten av Busquets och då är det ändå ett väldigt färgat forum.

Varför jämför man ens spelare för spelare? Det är så jävla korkat då topplag med den logiken aldrig skulle förlora mot sämre lag.

Det fattas väl bara att någon jackass ska påstå att Rooney är bättre än Messi. Det var ju inte alltför längesen brittisk media bedrev kampanjen att Rooney var bäst i världen trots att han var långtifrån Messis nivå. Anglofilerna i Sverige var då inte sena med att haka på idiotin för alla engelska fotbollsspelare är ju så jäva "fookin´ hard" och självklart bäst i världen på sin position.

Att Evra alltid fått stå bakom Abidal i landslaget trots olika förbundkaptener är något som undgår fanboysen.
Lost Art Of Murder
2011-05-05 21:29
Pirlo har väl inte ens varit topp 10 i världen på typ 5 år. Herregud.
DivineNerd
2011-05-05 21:21
L.A.M Nr 10

Avslutar mina troll inlägg med ett svar på ditt ytterst ignoranta uttalande. Att säga att Uniteds trupp generellt inte har hållit hög klass de senaste åren, trots att dom har vunnit PL. Världens högst rankade liga 3 gånger på de senaste 4 åren är inget annat än ett skämt. Det är sorgligt att personer inte har förstått, trots att de dominerat världsfotbollen i ett antal år att spelare som: Carrick, Fletcher, Scholes, Giggs håller Allra högsta världsklass. De 4 ovanstående är så sorgligt underskattade, det är roligt att folk rankar Gerrard och Lampard bland de bästa IMF i världen när Scholes står där med sina PL, FA CUP, Carling cup och champions league titlar när Gerrard och Lampard är så gott som tomhänta (förhållandevis) Personer kommer inte inse att framförallt Giggs och Scholes är 2 av fotbollshistoriens största spelare efter de slutat spelat. I mina ögon är scholes världens bästa IMF genom alla tider (när han var som bäst)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-05 21:18
Det handlar inte om vilka individer som är bättre än någon annan. Det handlar om att en spelare passar bättre i ett specifikt lags system. Onödig diskussion om vem som hade platsat var.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-05 21:15
DivineNerd

Att du säger att Pirlo, Sneijder och Scholes är några av de bästa passningsspelarna i världen och skippar Iniesta helt visar ju hur mycket du kollar på Barcelona. Xavi och Iniesta är de bästa playmakers i världen med marginal. Antar att du såg Iniestas passning till Pedro i El Clasico? Det är väl typ vardagsmat för honom kan man säga.

Jag vet inte om jag ska argumentera med dig när du säger att Carrick är bättre än Busquets. Jag har en kompis som är megasuppoter till Man U och följer dem noga och spelaren han inte gillar i United är Carrick. Han klagar på i princip allting han gör och tycker inte att han platsar i ett lag som United. Jag vet inte, det kan väl bara vara en smaksak men jag har aldir fått uppfattningen att Carrick är en särskilt duktig spelare.
Lost Art Of Murder
2011-05-05 21:14
Nani är iofs minst lika bra som Pedro i mina ögon. Men
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-05 21:06
>The Reporter<

Inget mer än att Barcelonas spelare åt middag på en restaurang utanför Barcelona som heter La Masia. Så enkelt var det. :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-05 21:06
Seriöst, jag kan inte tro mina ögon. Kommer in och läser att några eller ett eller vad det nu var Unitedfan tycker att Carrick är hästlängder bättre än Busquets och att de flesta i Uniteds startelva hade gått in i Barcelonas. Lol. Antar att det inte är många som kollar på Barcelona, engelsk benbrytar fotboll är väl antagligen mer underhållande för alla anglofiler.

Barcelona är bättre än United på de allra flesta positionerna. På vissa är det lika, t.ex mellan Vidic och Piqué och Van der Sar och Valdés. De två mittbackarna är i alla fall enligt mig de två bästa i världen. På ytterplatserna är Pedro långt före Valnecia, Nani, Park eller vem som nu spelar där. På mittfältet går det inte att jämföra XavIniesta med Scholes och Fletcher. Messi är bättre än Rooney, mellan Chicharito och Villla är det ganska jämnt, Villas högsta nivå är bättre men mexikanaren har bättre form.

Det som oroar mig för United är inte deras alla spelare utan deras lag. Hur de år efter år lyckas ha ett av Europas bästa lag utan att inte alltid ha några av europas bästa spelare är för mig beundransvärt. Lagmoralen är fantastisk, de är experter på att vända matcher och kan hålla en ledning, de ger aldrig upp och spelar som ett lag där alla känner varandra. Mycket av det här beror givetvis på Ferguson, den manne är helt otrolig. En av de bästa tränarna genom tiderna, helt klart.

Jag tror på att finalen blir jämn men jag tror trots allt vi har en liten fördel.
Barcelona NoGo™
2011-05-05 21:04
>The Reporter<

De var o åt på en restaurang som hette La Masia igår med laget om jag inte misstolkar det helt. Pep var dock och spanande in Man U men tror alla andra var där.
DivineNerd
2011-05-05 21:03
Sir Skyfield

Du gjorde bort dig totalt genom att kalla säga att busi är bättre än carrick och sen kalla honom för diva. Divan är Busi = Vidrigaste filmaren i världen. Ronaldo, Nani osv lägger sig ner medans Busi försöker ge folk kort genom att ta sig i ansiktet där han inte blivit träffad. Han oerhört osportslig. Och du kallar hårt jobbande Carrick för Diva? Personligen håller jag Carrick som en mycket bättre spelare än Busi, tycker inte det går att jämföra då Carrick är bättre på precis allt. Framförallt är han en av världens bästa passningsspelare, (bortsett från Xavi, Scholes, Pirlo och Sneijder) som är i en egen klass.
Barcelona >The Reporter<
2011-05-05 20:58
Hej alla Culés ! Vad är det som Pedro och Villa gjort idag? De e med på första sidan på SPORT och Pedro ahr lagt ut en bild med honom och Villa,

Någon som vet vad det är?
Barcelona samot
2011-05-05 20:34
Respekt för Benzema att han gör som han gör, inte alla som skulle göra så i en sån situation.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-05 20:28
Afellay_20

Fyfan vilket jävla äckel Mourinho är, tvingar sina spelare att snacka skit om domarna. Modigt av Benzema att stå upp och säga vad han själv tycker och pissar på Mouure
Sir Skyfield
2011-05-05 20:22
teh fuck? Hörde jag rätt?

Carrick är hästlängder sämre än Busquets. Carrick är en överskattad diva.

Wilshere som är 19 år, har petat Carrick från engelska landslaget....
juventus
2011-05-05 20:13
Aso snälla, Vidic är inte bättre än Pique.. Pique är absolut världens bästa mittback!
Barcelona Afellay_20
2011-05-05 20:13
hahhahha tummen up karim banzema
barca löver
2011-05-05 20:00
Är detta sant ?
Annons: