/spanien/barcelona/forum/13343.aspx/spanien/barcelona/forum/13343.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Cigge
2011-05-10 23:03
Larsson1333

Xabi är som vi alla vet som bäst när han får lite tid på sig. Han är ju inte den kvickaste i fötterna och behöver lite utrymme för att få slå sina kross. I Liverpool har han alltid haft en viss Mascherano som tagit hand om defensiven. Khedira har gjort en väldigt bra debutsäsong för vår del, men han är inte den där ensidiga defensiva mittfältaren utan jobbar istället över stora ytor. Bara där har Xabi tagit mer ansvar. Tidigare skulle jag ha kallat Xabi för CM, men idag är han faktiskt en DM.

I matcherna mot er var jag väldigt besviken på Xabi. Jag förväntade mig att han skulle ta tag i spelet när han väl fick tag i bollen och vårda den på ett säkert sätt. Istället fick vi se slarviga och tafatta ingripanden med boll av Xabi. Jag var, tro det eller ej, mer lugn när Xabi fick inta sitt positionsspel än när han väl hade bollen. Jag tror helt enkelt att vi begärde för mycket av Xabi i mötena med er. Han var den enda på mitten med något kreativt tänk och jag tror att det blev för mycket för honom, tyvärr.

För att säga det själv har jag bra koll på ungdomarna runt om i Europa. Jag vet mycket väl vilka spelare ni har till förfogande, dock återstår det att se om de har talang nog för att slå sig in i er startelva i framtiden. Det har väl varit tänkt en längre tid att Muniesa ska vara den som tar steget upp på allvar, men håller han verkligen? Jag tycker inte att det finns några direkt lysande stjärnor, bortsett från Thiago då, som man kan tänka sig ta en plats på "riktigt" i laget.

Jag tror t.ex. att många av spelarna du nämnde, kommer spela i La Liga framöver, men jag är tveksam om det blir för Barcelona.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
AndreD

Nja, så säkert är det ju inte. Hade vi haft kniven på strupen och varit tvugna att ta poäng imorgon skulle det varit en annan sak. Men självklart är det mycket troligt att vi tar med oss en pinne och avgör ligan. Fast om spelarna går in med den inställningen du har lär det bli problem :P
Barcelona Rambla~
Real Sociedad - Zaragoza i morgon. Snacka om nervig match med tanke på tabelläget. :P
Barcelona Rambla~
2011-05-10 23:01
Lost Art

Han menar nog alla de fans City har/hade pre-oljeshejkerna. Alla de som stannat kvar i vått och torrt alla dessa år då de faktiskt har fått lide en hel del genom åren.
Barcelona H.Alavi - Magico!
Crouch skickade Tottenham till CL ifjol när han nickade(?) in 1-0 till Spurs mot City. Idag skickade han City till CL genom att göra mål i fel målbur mot City.

Haha Crouch!
AndreD - Abidal > Chuck Norris
1.70-ligan

Oroa dig inte. Det är Levante vi möter, inte världens bästa lag precis. Dessutom kommer Pep antagligen mönstra en stark elva imorgon. Det är nästan svårare att inte ta poäng.
2011-05-10 23:00
Rambla

Det vore drömscenariot. Depor är ett lag jag gärna ser bli kvar i La Liga. Men Levante kommer nog slita som djur imorgon. De kan ju säkra kontraktet vid seger... hade nästan räknat med att de redan skulle vara klara för spel nästa år inför vår match, efter den form de visade upp för ett tag sen :P
Lost Art Of Murder
2011-05-10 22:59
Barcadinho
Är det hardcore att hålla på CIty? Laget som ägs av Saudiska kungafamiljen och kan köpa vilka spelare de vill?

Detsamma kan väl sägas om Barcelona vs Espanyol. Valde du Barcelona för titlarna och glimret?...
Barcelona Rambla~
2011-05-10 22:55
Jag kan tänka mig att Depor gärna ser vi vinner ligan i morgon. De har knappast något emot att göra en pasillo på Camp Nou till helgen mot ett förmodligen avslaget Barca. Depor behöver alla poäng de kan få för att klara kontraket. De tog en livsviktig seger i kväll mot Athletic.
Barcelona Barcadinho.
2011-05-10 22:55
Jag vet att jag kommer att få folk emot mig, men jag gratulerar City för en cl kvalplats. Det jag tänker på är att det är bra för klubb världsfotboll att ha flera klubbar med ekonomiska muskler. Lite nya ansikten och nya färger.

Sen ger jag all respekt för fansen av City som kommer från Manchester. De kunde gå bara typ 2 km mot OT för att få massa med titlar och glimmer. Men de har valt att ta den svåra och tuffa vägen för att få uppleva glädje från fotboll.
Hardcore många av dem helt klart.

En bra engelsk match.
2011-05-10 22:51
Det ser inte ut som att vi blir mästare i kavaj. Nu får vi bannemej se till att ta poäng imorgon! Levante borta är absolut ingen lätt uppgift, särskilt inte när de har ett kontraktr att säkra. Och jag vill stänga ligan nu :P
Barcelona Alvés
2011-05-10 22:40
Vinner vi CL, kan man nästan se att han vinner sin tredje Ballon d'Or
Iniesta Lujan#8
Men snälla domare visa ut den där flodhästen nu..
Barcelona emilio___
Hahaha roliga kommentarer om ronaldo. Självklart gör han mål för de spelar tennid fotboll med de andra lagen. Medans barca pressar upp varje lag in i deras mål. Messis mål borde vara värt 2 gånger mer än hans. Han gör mål på mer öppna ytor. Ja gillar balzaretti i palermo. Vilken jävla back asså!! Sjukaste vinnar mentaliteten och självförtroendet.
Lost Art Of Murder
2011-05-10 22:37
Jag ger gärna Ronaldo den så att Madridpressen kan få tro att dom vunnit något av värde den här säsongen. CDR är i ärlighetens namn endast intressant att vinna vid en trippelsäsong och skytteligan är rolig ja men vem fan bryr sig om ens lag inte tar ligan eller CL?
Barcelona ElTriplete
2011-05-10 22:34
Såg att Ronaldo gjorde mål och då dök bara tanken upp i mittt huvud:
"Undrar vad MARCA skrivit på sin hemsida."

Skriver in www.marca.com och vad ser jag? "Cristiano es más pichichi."
Lite patetiskt faktiskt.. Men låt de jubla åt sin pichichi, vi jublar åt faktumet att Messi vunnit Ballon d'Or 2 år i rad, ligan 3 år i rad och leder assistligan samtidigt som han är högt uppe i skytteligan. Grymt. :)
Barcelona Frodo
2011-05-10 22:33
Varför får inte Lass gult för? Han gnager hälsenor och fäller folk hela tiden. Nästan varje match drar han på sig 5-6 fouls men ändå åker han aldrig ut.
Barcelona Hetfield
2011-05-10 22:31
Haha, nu kommer Marca och As(s) sitta och onanera till att C.Ronaldo leder skytteligan.

Deras enda vinst :P
Barcelona Frodo
2011-05-10 22:30
Espanyol, Atletico och Getafe garanterar Real 18 poäng varje säsong. Ok, jag kanske överdriver om Getafe som vunnit nån match här och där men överlag behöver ju Real knappt ta i mot dessa lag. Jag hoppas att Getafe åker ur så kan Real skicka sina talanger till Segundan istället.
Iniesta Lujan#8
2011-05-10 22:26
Xavier

Jag hade nog tagit med klacken. För vid en eventuell vinst så blir det en härlig stämning bland klacken :)
Lost Art Of Murder
2011-05-10 22:23
Nej, nu gjorde Real mål. Ronaldo. Därmed är vi inte klara ligasegrare.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-10 22:22
Snygg pass av Özil.
Barcelona Froyd
2011-05-10 22:21
Jävla Ronaldo.
J.Janerique
Pastore kanske skulle vara nåt för Barca?
Fast det är klart, Fabregas går före, eller?
Barcelona VizzlA^^ "Gracies Equip"
canal + stream
Barcelona Hetfield
2011-05-10 22:20
Pastore is the s*it, I'm telling you.
Barcelona H.C Xavier
2011-05-10 22:20
Tack så mycket för gratulationerna. Om jag har förstått det hela rätt så har jag möjlighet att välja sektion. Vad hade ni valt? Att stå med klacken bakom mål eller grym överblick på plan på långsidan?
Barcelona Rambla~
2011-05-10 22:18
Palermo spelar ut Milan, 2-0 nu. Pastore har varit magisk i 2:a halvlek. Lurar upp milanspelare på läktarna. Vilken spelförståelse när han lurar bort Silva och sätter upp Ilicic i ett friläge när den andra anfallaren sprang (Hernandez) offside. Van Bommel åker ut när han drar ner Ilicic och straff. Magisk spelsekvens i den omställningen.
Atlético addeh
2011-05-10 22:17
2-0 till Palermo och van Bommel utvisad. Ser mörkt ut för ligamästarna, glädjande nog. :-)
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-10 22:16
Jävulskt tråkig match mellan Real och Getafe. Och detta ska föreställa ett derby...
Annons: