/spanien/barcelona/forum/13333.aspx/spanien/barcelona/forum/13333.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-05-04 15:41
Vet inte om det har tagits upp innan, men är det inte fler än jag som älskar Pedro och Villas sätt att fira mål emot Madrid? :P
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-04 15:41
Är det någon här som åker själv och vill dela hotellrum i London 27-29 Maj så hör av er via pm, eller om man kan hyra in sig hos 3 pers, då hotellrum är lika dyrt 1 som 2 så kan man ju spara en del, mer pengar på öl alltså =)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-05-04 15:34
Hetfield

Åhh du fick mig att drömma mig tillbaka till den kvällen. Ända sedan jag blev Barca fan har jag velat se Ronaldinho på camp nou (sett honom här i Sverige 3-4 ggr). Han var borta när jag var där och såg barca-zaragoza men mot Milan fick jag äntligen se honom :)
Atlético addeh
2011-05-04 15:31
Bra krönika som vanligt el Flaco. Underbart att läsa hur Sergi Gómez & Marc Muniesa firade hans inhopp hemifrån och ville bli väckta när han kom hem. Allt känns så äkta.

Kan för övrigt inte annat än att hålla med Rexach, Sergi Roberto känns som ett skolexemel för en La Masía-produkt. Ödmjuk kille, båda fötterna på jorden, ser alltid till lagets bästa, jobbar alltid stenhårt & naturligtvis en väldigt duktig fotbollsspelare på det.
Barcelona haeger
2011-05-04 15:25
Hetfield

Tittat på för mycket film? :P
Barcelona B-Guden
2011-05-04 15:21
Messidinho_10

men herregud vad fan ska kaka göra i barca ? Vi har Thiago mf, nej Barca kan inte värva kaka för han lirar i Real och det är tillräckligt sen har killen inte gjort ett piss sen i milan pga skador
Barcelona Hetfield
2011-05-04 15:16
Vem fan bryr sig om Karanka? Han är motsvarigheten till nykomlingar i ett fängelse, dvs. bitch.

Han följer säkert efter Mourinho som en hundvalp och äter Mourinhos rester. Mourinhos bitch.
Barcelona Hetfield
2011-05-04 15:14
Titta runt min 3 när Puyol säger till Ronaldinho att ta en bild med laget, och Ronnie går dit med världens leende.

Capitano!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-04 15:10
Casillas, Karanka, Alonso, Ronaldo och andra pajasspelare i Madrid glömmer nämna att Carvalho borde åka ut redan i första halvlek, innan de börjar kritisera domaren.

De engelska experterna visar bilder från första halvlek och är alla överens om att Carvalho undviker utvisning bara pga snacket innan matchen. Intressant också att de nämner att OM Barcaspelarna hade rusat fram till domarna så hade Carvalho åkt ut RÄTTVIST. Ganska intressant, eller hur?
Barcelona Hetfield
2011-05-04 15:10
Titta runt 1:53

Pep dansar till Billie Jean. Det är knappast fel på Peps entusiasm :P
Atlético addeh
2011-05-04 15:09
Heywood Jablome

Är helt inne på samma spår angående Piqué. Känns som han under den senaste månaden tagit klivet från lärjunge till mästare, så att säga. Även om han är en pajas utanför planen är han en ledare på den och helt klart en kaptenskandidat i framtiden.

Fansen & de neutrala åskådarna ville ha fotboll, igår bjöds dem på fotboll.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-04 15:09
Efter Espanyolmatchen har vi bara lätta har jag för mig. Vo säger att vi tar ett oavgjort i helgen, vinner vi då nästa helgmot Levante eller Malaga eller vad det är så är vi klara mästare. Lägg till att Real även har Sevilla på Ramón Sanchez Pizjuan denn omgång, tappar de poäng där och vi tar en vinst så är saken klar. Real Madrid kommer troligen vila några spelare då de nu anser att säongen är klar och mot ett Sevilla som krigar om europaplatserna så är det stor risk för poängtapp.

Man bör väl egentligen gå för seger mot Espanyol för att sätta press på Real, tappar marängerna poäng så är det bara att vila spelare i säsongens sista matcher innan CL-finalen.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-05-04 15:05
Cape.

Ja, han dansar till Billie Jean. Det var efter någon titel om jag inte tar fel. Tyvärr verkar den videon ha försvunnit från internet...
PedroRodriguez
2011-05-04 14:52
Pep är ett geni. El Mister är ett motivationsmonster.
Barcelona Cape
2011-05-04 14:50
Appropå dans, finns det inte en video på Guardiola när han är på disco? Har letat efter den länge haha :)
2011-05-04 14:48
Titta på Puyi och Guardiola i mitten och försök att inte hålla er för skratt. :-)
Barcelona Messidinho_10
2011-05-04 14:45
Yeaah London Baby
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-05-04 14:45
Räcker med en seger och ett kryss så har vi vunnit ligan..
Barcelona DM1982
2011-05-04 14:43
el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"

Risken är stor att vi förlorar mot Espanyol men det spelar ingen roll, vi har vunnit ligan hur som helst. Det finns inte en chans att vi förlorar mot både Levante och Malaga. Vi leder ligan med åtta poäng (nio kan vi säga) och det är fyra matcher kvar, det räcker med en seger till så är vi där (om jag nu har räknat rätt).

Nu är det bara att matcha spelarna varsamt inför finalen, det gäller att undvika skador. Espanyol brukar innebära tuffa matcher, risken är stor för skador. Jag skulle inte bli ledsen om vi vilade spelare som inte är riktigt hundra. Iniesta, Puyol, Pedro kan vilas. Messi vill ju alltid spelar och han vill vinna skytteligan så det är väl bara att låta honom spela. Skulle vara grymt kul om vi vann både skytteligan och målvaktspriset igen.

Bra match igår, ett under att en Realspelare inte blev utvisad. Skumt att marängerna inte tycker till om det, de har ju haft en åsikt om precis allt annat som domarna har gjort.

Riktigt dåliga förlorare, både laget men även fansen.

London baby!
2011-05-04 14:40
Rekommenderar den här korta videon från BarcaTV
Barcelona Messidinho_10
2011-05-04 14:39
Tror ni vi kan värva Kaka? För det sägs att Real vill inte ha honom kvar..
2011-05-04 14:35
Den här lilla finten var ju helt underbar i går. Det enda som fattas är att bollen går i mål.

Frågan är väl bara när det officiellt ska bli förbjudet att jämföra Leo Messi med Ronaldo?
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-05-04 14:32
Tack!
2011-05-04 14:31
Blaugrana són els colors.

Här har du den! :)

Varför Guardiola svarade som han gjorde var nog för att han inte ville fortsätta diskussionen om vad som hände i första matchen på Bernabeu. Han svarade så på alla frågor om den matchen: "Det tillhör det förflutna". Barcelona bör själva inleda en undersökning om vad som egentligen hände.
Barcelona Frodo
2011-05-04 14:27
Xabi Alonso fick frågan om Busquets kallat Marcelo för mono. Han svarade med "titta på bilderna". Han fick frågan igen och då sa han "fråga Marcelo". Varför säger han inte bara ja? Realspelarna har nog fått order om att köra på rasismspåret vare sig det är sant eller ej.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-05-04 14:20
Grabbar jag vet att det är långsökt, men är det någon som minns förra årets säsongsavslutning då Guardiola lovade sina spelare en final plats i Wembley?
Coach pep-
2011-05-04 14:17
Rambla

Pep fick ju frågan om rasist anklagelserna mot Busquets och svarade något i stil med:"Mina spelare är mänskligaoch kan göra mänskliga fel. Den matchen tillhör det förflutna". Känns som ett indirekt erkännande.. Varför försvarar han inte Busquets annars? Han ville inte ens prata om det.
Barcelona Hetfield
2011-05-04 14:16
Rambla

Oroa dig inte, faktum att ingen verkar ha tagit det på större allvar visar väl att det är ett patetiskt försök av Mourinho och hans bitches att försöka störa oss.

Det finns en antirasism klausul i kontrakten, om det är så att han har sagt "mono" så kommer klubben att ta hand om det, det är inget som angår någon annan.
Lost Art Of Murder
2011-05-04 14:15
Bra doping :)
2011-05-04 14:12
Piqués förvandling från att ha varit seg, ojämn och allmänt ofokuserad var nog mycket pga Shakira. När de två försökte hålla det fortsatt hemligt var det fotografer och journalister utanför hans hus och som följde varje steg de båda tog.

Piqué är en superstjärna, men när det kommer till Shakiras globala stjärnstatus är han inte i närheten. Detta gjorde att han hade svårt att ställa om mentalt. Han blev mer än en fotbollsspelare. Lite fler sponsor- och modeuppdrag bokades in i hans personliga schema.

Guardiola valde då att sätta sig och tala ut med Piqué. Hans råd var att gå ut officiellt med förhållandet och sedan han har gjort det och hon har besökt Camp Nou kan vi väl ändå erkänna att han har tillbaka till den gamla gode Piqué som vi har vant oss vid? Tänk om Zlatan hade lyssnat lika väl på Pep?

Förresten, några som aldrig får cred är väl vårat läkarteam. Piqué - aldrig skadad. Busquets - aldrig skadad. Xavi - aldrig skadad. Messi - aldrig skadad. Dani Alves - aldrig skadad. Pedro - aldrig skadad. Och ändå har dessa spelare nästan spelat non stop i tre säsonger.
Annons: