/spanien/barcelona/forum/1312.aspx/spanien/barcelona/forum/1312.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Pistolero #9
2016-11-06 15:47
[QUOTE=Smogen]ja, håller nog med. och jag tror det helt klart finns en chans att han kan vända det. MEN, detta är enligt mig ändå den längsta formsvackan vi varit i sedan Tata var tränare.I det räknar jag inte bara resultat, utan räknar mycket hur spelet och spelarna sett ut på plan. Det som räddade Lucho var ju att säsongen tog slut, en eller två omgångar till och vi hade nog tappat ligan förra våren. Jag förväntade mig en klar uppryckning nu, men har bara sett korta stunder av riktigt bra spel från laget. [/QUOTE] Jag är helt enig med dig. Ta bort Messi från Barça i slutet på förra säsongen o Zidane hade vunnit ligan med Real Madrid. Han var vårt anfallspel! Så illa var det o vi spelar bara sämre o sämre.
Postat via SvenskaFans-appen
2016-11-06 15:43
Kollar på Liverpools match o Coutinho står verkligen ut. Hans bollkänsla o finess... Madre mia!
Barcelona Smogen
2016-11-06 15:34
@El Pistolero #9:

ja, håller nog med. och jag tror det helt klart finns en chans att han kan vända det. MEN, detta är enligt mig ändå den längsta formsvackan vi varit i sedan Tata var tränare.I det räknar jag inte bara resultat, utan räknar mycket hur spelet och spelarna sett ut på plan. Det som räddade Lucho var ju att säsongen tog slut, en eller två omgångar till och vi hade nog tappat ligan förra våren. Jag förväntade mig en klar uppryckning nu, men har bara sett korta stunder av riktigt bra spel från laget.
Barcelona Barca Barca
2016-11-06 15:30
El Pistolero Fyfan va skönt, slippa Coutinho. Känner mig så trygg med Arda o Andre Gomes.
2016-11-06 15:28
Barcelona coach Luis Enrique has rejected the idea to sign Liverpool midfielder Philippe Coutinho (24) in the January transfer window. [MD] The agent of Philippe Coutinho (24), Joorabchian, has been pushing Barcelona to make a serious bid for the Liverpool midfielder. [MD]
2016-11-06 15:26
[QUOTE=Smogen]Säg att vi torskar ikväll, samt gör en förlust i clasico. Ett inte helt omöjligt scenario. Tror ni han börjar hänga löst då? Eller sitter han bombsäkert fast till allra minst slutet av säsongen? och jag pratar inte om att en tränare ska sparkas efter en dålig match på bortaplan mot Man C. Det här handlar om en usel form som från och till varat sen ungefär mars förra året. Tror ni Roberto och ledningen är säkra på att Lucho kan vända på det här, eller tror ni dom snart börjar kolla alternativ? [/QUOTE] Barça har ju mycket mer tålamod med sina tränare än vad exempelvis Real Madrid o Inter har. Bara kolla på hur Rijkaard fick tid på att vända det trots att hand inledning var dålig. Nu är det också en tränare som har gudstatus efter en trippel, en dubbel samt en stor status som tidigare spelare. Mycket ska till för att ledningen ska sparka Lucho. Det måste gå RIKTIGT jävla illa för att det ska hända.
Barcelona Smogen
2016-11-06 15:24
@neymar JR:

Näe, jag kan knappt minns när en tränare i Barcelona fick lämna mitt under säsongen. Däremot så närmar vi oss Real i det mesta nu för tiden, så varför inte med detta också.
Barcelona neymar JR
2016-11-06 15:16
Att lucho sparkas mitt under säsongen kan ni glömma, det är Barcelona och inte real här. Men efter säsongen kommer han nog inte vara kvar av frivilja.
2016-11-06 15:14
Förlorar vi idag så ligger vi hela fem poäng bakom ZIDANES Real Madrid i ligan... Oacceptabelt med vår trupp!
Barcelona Smogen
2016-11-06 15:12
Säg att vi torskar ikväll, samt gör en förlust i clasico. Ett inte helt omöjligt scenario. Tror ni han börjar hänga löst då? Eller sitter han bombsäkert fast till allra minst slutet av säsongen?

och jag pratar inte om att en tränare ska sparkas efter en dålig match på bortaplan mot Man C. Det här handlar om en usel form som från och till varat sen ungefär mars förra året. Tror ni Roberto och ledningen är säkra på att Lucho kan vända på det här, eller tror ni dom snart börjar kolla alternativ?
Barcelona BARCA-més que un club
2016-11-06 14:58
Tror lucho har gått på fetta tabletter nuförtiden vinner vi inte ikväll kan Real nog rycka i ligan och kanske också vinna den till slut .
2016-11-06 14:37
Luis Enrique: "We’re so good that we don’t only know to win but we also know how to lose. I’m in a state of Nirvana." [Squawka]
Barcelona Gabriel
2016-11-06 13:48
@Blaugrana91:

Okej, jag ville bara veta lite hur du tänker. Tack för ditt svar.
Barcelona Blaugrana91
2016-11-06 13:31
[QUOTE=Gabriel]Blaugrana91 Vill minnas att du ansåg att det nya sponsoravtal skulle ligga på minst 80-85M€ när du först började skriva om det. Du har sänkt dina krav med 20M€? Eller minns jag helt fel kanske? [/QUOTE] Jo det stämmer, men det är ingen som kommer betala så mycket för att sponsra tröjan helt enkelt. Dessutom var det innan vi hade tecknat avtalet med Nike, får vi in maximalt €155M från Nike är €60M-€70M från tröjsponsorn ändå bra.
Barcelona Smogen
2016-11-06 13:00
[QUOTE=Den vise mannen]Jag vill bara tack Er andra här inne. Älskar att läsa när ni skriver om era händelser/upplevelser ur er liv som Cule. Detta fick mig att tänka på en händelse ur mitt liv. Barca möte Real i en sen kvällsmatch. Detta var när Djävulen själv (Mou) tränade laget från Helvetet (mitt hat mot Real peakade verkligen under hans era). Min fru (näst intill helt ointresserad av fotboll) hade gått och lagt sig (skönt, vill helst se Barca matcher helt själv) för att sova. Efter andra gången jag väckt henne av att jag springer runt i TV-rummet och skriker i ren eufori ringer hon ner på min mobil och undrar vad f-n jag håller på med. Hon ger mig med förenklat språk en minst sagt klar tillrätta visning (du väcker mig, tänk på att barnen sover, bla bla bla, där i mellan blandat med en massa svordomar mm). Efter matchens slut (vinst givetvis) och mitt i allt när man försöker få sig lite sömn efter lite av euforin har lagt sig. Då slår det mig. Fan, min fru har nog trots allt rätt. Väcka henne (ett flertal gånger) och barn som sover= Idiotiskt. Att tänka, det är lätt värt det= Egoistiskt Hon har under alla årens lopp X-antal gånger kallat mig allt från: idiot, egoist, störd bara för att JAG MÅSTE se en Barca-match. Allt från bjudningar, kalas, arbete mm får som oftast stå åt sidan. Sensmoral Jag må nog vara allt vad som fru ha kallat mig ovan ibland. För att förenklat definiera vad och men jag är så är jag nog bara en liten simpel Cule. [/QUOTE] Hahaha.... Jag har faktiskt vid extrema tillfällen börjat använda mig av fullmatchesandshows, det hjälper familjefriden en del. Även om man får gå i radioskugga ett tag.
Barcelona Gabriel
2016-11-06 12:51
Blaugrana91 Vill minnas att du ansåg att det nya sponsoravtal skulle ligga på minst 80-85M€ när du först började skriva om det. Du har sänkt dina krav med 20M€? Eller minns jag helt fel kanske?
Barcelona shalit
2016-11-06 12:48
Barcelona shalit
2016-11-06 12:48
Bale on fire! Ronaldo raka motsatsen..
Barcelona neymar JR
2016-11-06 12:18
Domaren köper inte Madrids filmningar alls, verkar blir en rättvis match det här.
Barcelona Den vise mannen
2016-11-06 08:59
Jag vill bara tack Er andra här inne. Älskar att läsa när ni skriver om era händelser/upplevelser ur er liv som Cule. Detta fick mig att tänka på en händelse ur mitt liv. Barca möte Real i en sen kvällsmatch. Detta var när Djävulen själv (Mou) tränade laget från Helvetet (mitt hat mot Real peakade verkligen under hans era). Min fru (näst intill helt ointresserad av fotboll) hade gått och lagt sig (skönt, vill helst se Barca matcher helt själv) för att sova. Efter andra gången jag väckt henne av att jag springer runt i TV-rummet och skriker i ren eufori ringer hon ner på min mobil och undrar vad f-n jag håller på med. Hon ger mig med förenklat språk en minst sagt klar tillrätta visning (du väcker mig, tänk på att barnen sover, bla bla bla, där i mellan blandat med en massa svordomar mm). Efter matchens slut (vinst givetvis) och mitt i allt när man försöker få sig lite sömn efter lite av euforin har lagt sig. Då slår det mig. Fan, min fru har nog trots allt rätt. Väcka henne (ett flertal gånger) och barn som sover= Idiotiskt. Att tänka, det är lätt värt det= Egoistiskt Hon har under alla årens lopp X-antal gånger kallat mig allt från: idiot, egoist, störd bara för att JAG MÅSTE se en Barca-match. Allt från bjudningar, kalas, arbete mm får som oftast stå åt sidan. Sensmoral Jag må nog vara allt vad som fru ha kallat mig ovan ibland. För att förenklat definiera vad och men jag är så är jag nog bara en liten simpel Cule.
Barcelona shalit
2016-11-06 02:21
Barcelona shalit
2016-11-06 02:20
Paco har spelat 321 minuter för Barca. Det motsvarar bara 3.57 x 90 min och ni dömer ut honom redan... Herregud.
Barcelona Dûssel
2016-11-06 01:22
@Vlom:

Hur kan paco vara en flopp för dig om du knappt sett honom spela...?
Barcelona Davids3
2016-11-06 01:12
Det var ju rena straff-festen idag i la liga. 3 av 4 matcher avgjordes helt och hållet av straffar o.O
Barcelona Reymar
2016-11-06 00:07
@Junta Dimision:

Inte nog med att han bitit tre(!) spelare så har han även varit i en del kontroversiella händelser. Vad sägs om rasist skandalen mot Evra? Eller när han pekade långfingret till publiken? Båda dessa händelser ledde till långa straff och listan kan göras ännu längre.

Visst gjorde Aurier narr av Blanc och Ibra men det är inget gentemot Suarez flertalet händelser. På tal om sociala medier så var även vår egna Pique aktiv på Periscope och gjorde narr av Vidal och Mathieu. Men vad vet jag du kanske gillar att bli biten...
Barcelona Rambla~
2016-11-05 22:40
Kollar Napoli-Lazio nu. Serben Dusan Basta är hur stabil som helst defensivt. Hysaj i Napoli som var så bra i EM har inte haft någon vidare inledning av säsongen enligt många.
Barcelona Rambla~
2016-11-05 22:37
Tycker annars Cancelos landsman Cedric gjorde ett bra EM i somras. Kan ju visserligen varit en tillfällighet, har inte någon koll på hur han är i klubblaget. Spelar i Southampton. Kanske borde man satsa långsiktigt och plocka upp från Barca B?
2016-11-05 22:17
Cancelo är en mycket mer teknisk version av Aleix Vidal. Han är grym offensivt men defensivt lämnas en del att önska tyvärr. Vill helst inte ha honom. Väldigt synd att Florenzi åkte på en långtidskada, för det hade kunnat vara något.
Barcelona Blaugrana91
2016-11-05 22:14
MD skriver att klubben är mycket nära att säkra ett nytt sponsorkontrakt som kommer sträcka sig fram till 2021. Det råder stor sekretess gällande detta, men MD med sina kontakter har alltså fått info om detta. Det kan röra sig om en förlängning med Qatar Airways, kan också vara Amazon som går in som sponsor men kan även vara ett annat företag. Kontraktet kommer i vilket fall som helst innebära att klubben får den inkomst man anser sig "förtjäna" dvs mellan €60M-€70M. Man kommer kalla till ett möte med medlemmarna där det nya kontraktet ska godkännas av medlemmarna. MD menar att det kan ske redan nästa vecka eftersom det är landslagsuppehåll. Återstår att se om det stämmer, om det gör det ska ledningen ha beröm vad gäller dem nya sponsorkontrakten. €155M från Nike och nu €60M-€70M från tröjsponsorn.
Barcelona Rambla~
2016-11-05 22:06
Gillar inte ryktena om Cancelo. Ännu en spelare ur Mendes stall. Är han ens en riktig högerback? Snarare en ny Vidal känner jag. Var det inte Lucho som prompt ville ha Vidal? Om det stämmer, borde han inte ha lite bättre koll på sina transfermål? När det gäller Paco, där måste vi ha stort tålamod. Vi kan inte begära att han ska komma in och vara en succé omgående. Speciellt inte när han knappt får spela. Nej, snarare så får vi hoppas på att han blir nyttig till våren då det lär finnas en del trötta ben. Vi får se vad Paco är gjord av, om han kan bita ihop och vara beredd när han behövs trots så lite speltid nu under hösten. Hans mentalitet kommer att sättas på prov de kommande månaderna. Har han what it takes?
Annons: