/spanien/barcelona/forum/13111.aspx/spanien/barcelona/forum/13111.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcamannen
2011-06-02 18:46
Detta är också ganska intressant. Aguero föredrar att stanna i spanien! Och varför skull han dra till rivalen?! Då finns det bara ett alt kvar - BARCA!
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-02 18:44
Det här var ju dock något ytterst intressant - Caminero, Atletico Madrids sportchef, befinner sig just nu på Barcas kontor.
Atlético addeh
2011-06-02 18:41
Canaletes

Även om Atlético ständigt tippas att komma högt upp i tabellen har man underpresterat år efter år så jag tror inte det spelar någon större roll om Kun försvinner. Det är inte lika lätt att göra som Cavani i Serie A, det vill säga lyfta sitt lag i stort sett helt på egen hand, till en Champions League-plats. Agüero har varit allt för Atlético den här säsongen, och stannar han lär man inte ha råd att värva många klasspelare som skulle kunna hjälpa honom nästa säsong.

I Villarreal är Rossi den store målskytten, men man glömmer lätt bort lirare som Borja Valero och Santi Cazorla som är två av ligans bästa passningsspelare. Försvinner Rossi och har lyckas få €20-30 miljoner för honom har man pengar nog att hitta en riktigt bra ersättare. Därför bör Villarreal oavsett vad som händer med Rossi, kunna vara med och konkurrera om en CL-plats även nästa säsong.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-02 18:41
Alltså, alla rykten som surrar runt just nu bör nog tas med en rejäl näve salt. Tror inte vi kommer få se något nyförvärv förrän landslagsuppehållet är över.

Framförallt alla Rossi-rykten som sprids just nu. Inte helt omöjligt att han hamnar här, även om jag personligen tror han inte gör det. Det har varit för mycket rykten. Och just nu är han iväg med sitt Italien.
Men OM han kommer är det faktiskt ingen katastrof. Vi ska åtminstone vänta och se vad prislappen blir först. Och att inte Botia ingår i dealen, för han borde faktiskt få chansen här igen...

Jag dömer inte ut Rossi på förhand. Det är en bra spelare - om än inte min favorit. Personligen tycker jag Leandro Damiao låter spännande. Jag vet inte särskilt mycket om honom , men han ska vara ha lika stor potential som hans kropp är stor. En intressant anfallare som inte skulle kosta överdrivet mycket. Öppnar upp för fler bra spelare.

Vad det gäller Aguero så kanske det finns en möjlighet nu när han tydligen ev ska ha erbjudits hit. Men eftersom han inte funnits med i klubbens tankar innan har jag svårt att se att man ändrar sig där.
Barcelona Canaletes
2011-06-02 18:31
Värvar vi Aguero eller Rossi kommer bara ligan bli ännu värre tror jag. Mellan 2-3 kommer det skilja ca 30 poäng.
Jag vill se Villareal komma lång i CL och då behöver man Rossi.

Skulle inte banga på Forlan. Han accepterar bänken och är rutinerad som fan
Atlético addeh
2011-06-02 18:28
Själv hoppas jag Rossi stannar en säsong till i Villarreal. Fast det klart, för €30 miljoner skulle klubben kunna värva två spelare som är lika bra så det vore ju nästan bättre i den aspekten.
Barcelona Hetfield
2011-06-02 18:22
Man C är så jävla odugliga, de ska köpa allt som kan sparka på en boll men de har inte ens nosat på Rossi. Köp Rossi! Jävla Mancini, han kan också prata italienska, ni kan mysa med varandra och prata italienska.
Barcelona Canaletes
2011-06-02 18:22
haha kul. Ramos trofé finns nu att skåda på museum
Han är verkligen lik Sergio Ramos från Crackovia med alla korkade uttalanden och nu det här :P

Uttalanden:
http://youtu.be/UViBKT9bi5M
http://youtu.be/R0Dkizs2tGs
Barcelona Éluc
2011-06-02 18:21
Ge mig Aguero!
Atlético addeh
2011-06-02 18:17
Om vi får Rossi medan Villarreal får Botía har ubåtarna gjort ett kap utan dess lika. Det kan inte finnas någon sanning i detta. Det går inte.
Barcelona Hetfield
2011-06-02 18:13
Barcelona to include Bojan Krkic or Alberto Botia in deal for Villarreal's Giuseppe Rossi - report

Jag spyr. I mina ögon så är Bojans tånagel mer värd än Rossi.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-02 18:09
"Although Barcelona at first didn't plan to try to sign Aguero this summer, the coaches and the club are now looking at the option. [md]"

Härliga nyheter! :)
rob!
2011-06-02 17:45
H.Alavi - Magico! //

Visst förekommer det även vid situationer då spelare filmar, men förstår inte vad det har för betydelse att dra upp detta då det inte är det relevanta i hans uttalande.
Han föredömmer endast spelare/lag som försöker påverka domaren under matcherna istället för att fokusera på fotbollen och låta domaren sköta sitt, tycker inte han sätter press på domarna med ett sådant uttalande.

FA gick ju ut i slutet av denna säsong och sa att det kommer bli betydligt hårdare tag mot spelare och ledare som inte respekterar domarna. Helt rätt och förhoppningvis slipper man se lag som försöker ta fördel i att påverka domarna genom att konstant springa fram och gnälla vid diverse situationer, även om det säkerligen blit svårt att finna en linje att hålla till en början.
Atlético addeh
2011-06-02 17:18
LAM

Ända sedan Víctor Ruiz försvann har Espanyol haft problem på försvarssidan. Amat har knappast imponerat och utan det har varit 23-årige Forlín som burit upp försvaret i stort sett på egen hand. Milito hade nog tagit en ordinarie plats i Espanyol, bara han slipper skador.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-02 17:09
rob!

Han syftar ju självklart inte bara på filmningar. Men den punkten ingår. Sätter han inte press på domarna genom att göra ett sådant uttalande?
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-02 17:02
Vilka matcher sänds på TV ikväll? :)
rob!
2011-06-02 17:01
The Reporter //

Kanske lägga lite tid och energi på att bättra på engelskan, än att sitta och klistra in artiklar och kritisera spelare för något som det inte ligger någon sanning i.

H.Alavi - Magico! //

Vad vill du komma fram till? RvP kritiserar hur man försöker sätta press på domaren, att man konstant är framme och gnäller hos domaren. Att de försöker påverka till att domaren gör en hårdare bedömning än vad han kanske gjort utan att få en massa spelare runt sig som gapar och gestikulerar. Artikeln har ingen som helst koppling till hans syn på filmingar.

Grattis i efterskott till CL-titeln förresten grabbar, sa redan vi lottningen då det stod klart att vi skulle möta er att vi kommer åka ut mot finalisterna och mycket riktigt blev det så. :)

Ska bli intressant och se vad som sker med Fabregas vara eller icke vara i Arsenal.
Ryktas en del om Inter/Milan nu dessutom, men ärligt talat tror jag chansen är större att han till slut hamnar i Barca för en betydligt mindre summa även om man skulle vilja hova in rejält med pengar om han lämnar.

Vad det gäller Thiago som en del av betalningen har jag svårt att se, Wenger har kritiserat för att inte förstärka med redan etablerade stjärnor och faktum är att pengar finns.
Att plocka in en yngling som spelar på samma(?) position som Wilshere & Ramsey tror jag inte kommer ske.
Däremot kan kanske Afellay tänkas ingå som en del av betalningen, Wenger har ju sagts visat intresse redan innan han hamnade i Barca. Återstår att se, spännande veckor framöver vartfall.

Bra video på Fabregas i länktipset om det är av intresse.
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
2011-06-02 16:58
3-0. Snyggt mål av Morata.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-02 16:57
Nina//

Håller helt med dig! Syftet med mitt inlägg var snarare att lyfta fram hur osunt jag tycker det är att en killen som är 15-16 år tjänar €300 000/år som i till exempel Arsenal.
2011-06-02 16:54
Cataloniaboy

Möjligt att han är lite sliten. Han spelade 90 minuter för tre dagar sedan. Antar att han vilades för att Montenegro på förhand var ett lag man skulle slå.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-02 16:54
Juanmi är väl bara 18 och verkar ändå vara stjärnan. Han slog ju tidigare den här säsongen målrekordet som ligans yngsta målskytt någonsin, tidigare innehavare Bojan.

Coolt också att en 17-årig Deulofeu startar i U19. Han är alltså två år yngre än de flesta vilket är rätt mycket i den åldern. Helt klart en av världens största talanger just nu.
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-02 16:52
Varför började Sergi Roberto på bänken?
2011-06-02 16:51
Där borde Juanmi nickat in sitt tredje mål för dagen. Klockrent inlägg från Muniesa, konstigt att Juanmi brände bollen helt.
Barcelona Barca o Mort!
2011-06-02 16:50
Abbe

Stämmer :)

Villa/Silva

Intressant, kommer nog bli väldigt bra den killen!

Montenegros målvakt har imponerat.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-02 16:48
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Fanns en anledning varför man köpte honom från början, skadefri är han en bra försvarare. Problemet är bara att han knappt spelat på 2 år, så att komma tillbaka till den form han en gång hade skulle ta tid. Skadar man sig hela tiden så är det i princip omöjligt. Finns ingen framtid för honom i Barcelona, men håller han sig skadefri kan han säkert bli en nyckelspelare i något lag som håller sig i mitten av ligan.

Ynglingarna är för skickliga för Serberna :P
2011-06-02 16:46
Juanmi gör även 2-0.

Sergi Roberto kommer in.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-02 16:42
Om Milito skulle få spela regelbundet är jag helt säker på att han startar i de flesta La Liga lag, förutom kanske de allra bästa. Han skulle nog passa in i ett lag som försvarar mycket då han är bra bollvinnare men ganska dålig i speluppläggen och passningsspelet, han borde åtmintonde få spela brevid en spelare som är duktig med bollen. Nu har jag inte koll på Espanyols mittbackar, men han kanske skulle kunna ta en plats där tror jag nog.
2011-06-02 16:38
Abbe

Gracias
2011-06-02 16:37
Ride_The_Big_One(6)

Stämmer.
2011-06-02 16:36
Ser ni matchen via stream?
Annons: