/spanien/barcelona/forum/13037.aspx/spanien/barcelona/forum/13037.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-06-11 02:12
el_triple

Varenda spelare som kommer hit gör det.
Barcelona el_triple
2011-06-11 02:11
hoppas att inte neymar kmr då denna spelare är för mkt bollkär jag tycker att han borde lära sig att fotboll är ett lag spel innan han anländer i vår vackra klubb.Visca Barca.
Barcelona Figeta
2011-06-11 02:00
Raul - The living 7

A-laget hade ej match idag. Eftersom Junior laget hade DM-match så spelar man ju med bästa möjliga juniorer och därför spelade jag. Nu tog 92:orna studenten och det kan vara orsaken till 4-0 förlusten :P Men nu ska vi inte gå in djupt i detta då detta är ett barca forum och här diskuteras barca ;)

Addeh

Kul att man har folk här på forumet som bor nära en. Själv bor jag i Skara ;) ca 20 min ifrån Skövde med bil.
Barcelona Éluc
2011-06-11 00:39
Vet inte om ni läst länktips, om inte så gör det. Intressant läsning ang. eventuella värvningar, även om vi kanske diskuterat detta ett bra tag nu.
Barcelona el Flaco
2011-06-11 00:36
Mojito/

Tack för den länken. Hittade själv nu att Rico från MD skrev igår att Faus insinuerade under sin presskonferens att om styrelsen anser det är nödvändigt kommer de ha ett möte för att avgöra om man ska investera mer pengar än de 45 miljoner euro man tidigare har nämnt. Man kan bl.a. komma att ta pengar från de framtida tranfersbudget och istället använda de den här sommaren. Återstår att se hur det blir. Personligen hoppas jag att styrelsen är noga med varenda euro de spenderar på spelare.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-11 00:31
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Tack, stod även i både Sport och Marca.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-06-11 00:26
el flaco

saxat från totalbarca;

"Speaking at a press conference, Faus confirmed that the club has 45 million euros to play with over the summer, adding that the figure could grow depending on any potential transfer fees received into the club from player sales or if the club felt such extra investment would be worthwhile for a certain player"
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-11 00:20
el Flaco

Jag har ingen källa, utan reagerade bara på att Blaungrana91 skrev det.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-06-11 00:19
Jag tror faktiskt att Faus menar precis det han säger med €45 miljoner i transferbudget.
Om klubben ska nå ett vinstresultat nästa år (tydligen hamnade vi på -€21 miljoner denna säsong) funkar det inte att fortsätta spendera 70 miljoner även detta transferfönster, oavsett om vi får in €25 miljoner från tröjreklam.
Det är på kostnadssidan det ska sparas in, och bland annat ska varje sektion (fotboll, basket, handboll etc) fortsättningsvis kosta 10% mindre nästa år, och där kommer garanterat transferbudgeten att vara ern stor bidragande del när det gäller fotbollssektionen.

Det är uppenbarligen en viktig milstolpe för Rosell och Faus att göra klubben vinstdrivande, så jag tror ärligt inte att transferbudgeten kommer justeras uppåt från den nämnda siffran i år.

Så räcker dessa €45 miljoner till mer än en crack? Tveksamt - om nu inte Rosell får till riktigt bra dealar...
Barcelona el Flaco
2011-06-11 00:11
Blaugrana91 & 1.70-ligan/

Skulle någon av er kunna länka till Faus kommentar om att den finns en möjlighet att investera mer pengar på spelare än vad man hade ursprungligen planerat? Hittar inte det på klubbens officiella hemsida.

Sen håller jag med er att det är naturligtvis smart taktik, om det nu är det, att gå ut och säga hur mycket pengar man tänker lägga ut på nya spelare för att försöka undvika att bli blåsta vid förhandlingsborden. Däremot står jag fast vid att om de inte står vid sitt ord och håller sig till sin budget kommer de tappa en hel del trovärdighet. Att köra med sin diskurs ända sedan juli förra året om att dra åt livremmen, med all rätt, till att sedan nu under silly season presentera crack efter crack vore aningen motsägelsefull.
Culé - Messi
2011-06-11 00:11
F_C_B

Aha men då ljuger han för Messi. :P Han kommer gå till Madrid är 100% säker.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-11 00:10
el Flaco

Fast om han inte accepterar rollen som komplementspelare lär han ju inte gå till Real. I mina ögon är han inte given i startelvan där heller. Med det sagt tror jag också att det är där han hamnar tillslut.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-11 00:10
dubbel
Barcelona el Flaco
2011-06-11 00:04
Att diskutera Agüero känns väldigt irrelevant. Han lär med största sannolikhet gå till Real Madrid. Om detta blir klart innan eller efter Copa America är av mindre betydelse. Endast Real Madrid är i dagsläget kapabel till att köpa loss Kun. Finns ingen chans att vi ska ha råd med hans prislapp och lön. Dessutom lär han inte acceptera rollen som komplementspelare.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-11 00:03
el Flaco

Ja precis, men det var därför jag reagerade lite på uttalandet att man "inte utesluter att investera mer, om klubbens policy tillåter".. Det känns lite som en livlina för att rädda sitt eget skinn om man sedan överskrider budgeten. Men förmodligen är det noll sanning i 90% av den spanska pressens rykten och ledningen har inga planer på att köpa mer än max en crack i sommar.

Jag tror dock att en av anledningarna till att Faus öppet går ut och förklarar klubbens värvningsbudget är för att försöka dra ned priserna. Oavsett om det rör sig om en dyr eller billig värvning vill man inte betala överpris.
... en annan anledning till varför man förklarade situationen kan ha varit för att tidningarna skulle sluta spekulera i cracks. Men det gick ju sådär :P
Barcelona Blaugrana91
2011-06-11 00:03
el Flaco

Jo fast notera att Faus är smart, då han sa om klubbens policy tillåter kan vi inte utesluta att investera mer. ;)

F_C_B

Nej, tänkte inte på Sanchez utan Aguero, du sa ju att han sagt att antingen Barca eller Real, (Källa på det tack!), då frågade jag vad du tror? :P

Haha Man City, nja dem kommer nog inte få Sanchez, som sagt det står mellan Barca och Inter.
Barcelona F_C_B
2011-06-11 00:02
Cule Messi

Se länk, de har tagit det från Marca ser det ut som.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-10 23:59
1.70-ligan

Exakt! Jag tror man gick ut och sa man har €45 Miljoner till värvningar för att på så sätt "sänka priserna på spelare man är intresserade av", varför t.ex. gå ut och säga att vi har 1 miljard att handla för, då tänker ju dem mindre klubbarna att "aha den klubben kan spendera mycket, låt oss pressa dem på pengar".

Sen behöver vi nog inte vara oroliga för att Rosell ska betala överpriser på spelare, är det något Rosell är bra på så är det att förhandla ner till ett "rimmlliga" priser. :)
Culé - Messi
2011-06-10 23:58
''Aguero sa även idag " Alla vet var jag ska spela nästa år". Real Madrid eller Barcelona? Hmm .''

Va?! Aguero sa ju idag att han beslutar sin framtid efter Copa America?
I så fall, länka?
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-10 23:57
Vad är det för jäkla inflation som har nått forumet?
Aguero för 45? Neymar för 40-45? Skämtar ni eller?
Barcelona F_C_B
2011-06-10 23:52
Blaugrana91

Haha menar du om Sanchez? Jag tror mycket på att Sanchez lär hamna i Inter, och Rossi i Barcelona. Men man vet ju aldrig:)

Läste att Sanchez agent kommer att träffa Man City de närmaste 48 timmarna, men tror inte att spelaren är så sugen på att spela för City om han inte nu är ute efter bara pengar. Agenten kommer också att befinna sig i Italien nästa vecka och lär träffa Inter och säkert Juventus.
Barcelona el Flaco
2011-06-10 23:52
Decinho/

Nej, de pengarna vi får vid en försäljning av Zlatan går direkt till Inter som en del av hans tranferssumma. Det var likadant med Cáceres. Endast vid försäljningar där vi går i plus i jämförelse med vad vi fick ursprungligen betala för de kommer gå till tranfersbudgeten.

1.70-ligan & Blaugrana91/

Naturligtvis bryr sig tidningarna endast om att skapa hype och pryda sina första sidor med stora namn, men någonstans får de väl ändå tänka logiskt? Dessutom, om Rosell bryter mot det bestämda budgeten kommer han och styrelsen tappa all trovärdighet. De har redan fått utstå kritik för att de har stängt ner vissa amatörsektioner inom klubben, som t.ex. baseball. Skulle man nog helt plötsligt spendera mer pengar än vad man hela tiden har sagt skulle hela denna styrelsens image som "ekonomiräddarna" åka raka vägen ner i papperskorgen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-10 23:50
Det där med att man inte utesluter får mig att tro att man kanske gick ut och avslöjade sin ev. transferbudget för att på så vis försöka sänka priset på några spelare. Samtidigt tror jag det ligger en viss sanning i det - Rosell kommer aldrig betala sjuka överpriser. Sanningen kanske ligger någonstans mitt emellan. Vi får helt enkelt vänta och se.. och hoppas på att Rosell är grym vid förhandlingsbordet.

Decinho

Man ska tydligen ha sagt att Zlatanpengarna INTE inkluderas i sommarens budget.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-10 23:41
el Flaco

Jag håller med dig, det hela går inte ihop. :P

Tänk dock på att dem Spanska tidningarna gillar att "hitta på egna rykten", dock känns ändå både Fabregas och Sanchez affären ganska trovärdig, jag menar det är ju inte bara dem Spanska tidningarna som skriver om det.

Sen kan det även vara så att Faus ljuger om transferbudgeten...Han sa desutom typ att om klubbens policy tillåter utesluter vi inte att investera mer...
Som sagt den nya ledningen vi har verkar gilla att överdriva den ekonomiska biten ganska mycket. Visst självklart befinner sig klubben i tuff ekonomisk sits, men den är inte så "illa" som ledningen säger. Allafall vad jag tror.

F_C_B

Vad tror du då? ;)

Barcelona Decinho
2011-06-10 23:39
el Flaco

Jag vet inte, men det kan vara så att Faus exkluderar de 24 miljonerna vi får i och med försäljningen av Zlatan. Använder vi de pengarna till spelarköp så skulle helt plötsligt 2 crackvärvningar vara möjliga, tråkigt nog... Jag föredrar att vi köper en klassspelare och sedan satsar på våra ungdomar!
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-10 23:39
Hittade förövrigt den här bilden när jag kikade igenom lite bilder på Barcas ungdomar. Det är Eidur Gudjohnsens son! :) Vore skoj om han går hela vägen till A-laget.

Förresten, bor Eidur kvar i Barcelona då eller? Eller hur kan hans son annars lira i la Masia?
Barcelona F_C_B
2011-06-10 23:37
45€ miljoner ungefär.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-10 23:36
el Flaco

Håller med. Allt går inte ihop. Det snackades i och för sig om att man skulle använda sig av en delbetalning på de transfers man gör. Kan ju vara så att man bygger lite för ett par år framöver? Och att man de kommande åren gör mindre transfer utan istället gör mer uppflyttningar av egna talanger som börjar bli redo. Typ Rafinha, Deulofeu, Etock osv. Deras tid är också (relativt) snart kommen.

Om det inte är på det viset ska vi nog ta alla rykten med en nypa salt. Då blir det nog högst en crack i sommar. Personligen hoppas jag på Pastore, men Cesc känns närmast. Men det kan lika gärna bli Aguero.
A silly season it is :P Får väl lita på att Rosell gör ett bra jobb och inga dumma affärer. Men det finns vissa spelare jag verkligen vill slippa se dra på sig den vita tröjan..
,Sami
2011-06-10 23:23
Frågan är hur mycket Aguero skulle kosta.
Barcelona el Flaco
2011-06-10 23:19
Den här sommarens silly season för Barças del kan än så länge sammanfattas som ologiskt och obegripligt. För någon dag sedan gick vicepresidenten Faus ut och påpekade ännu en gång att klubben endast har 45 miljoner att handla för, plus eventuella försäljningar. Varför insisterar tidningarna i Katalonien i såna fall med att försöka sälja idén att man kommer värva in två cracks av Cesc, Rossi och Alexis Sánchez? Ekvationen går inte jämt ut. Inte ens om man lyckas sälja de spelarna Pep inte räknar med nästa säsong tror jag att man kommer kunna hålla sig till sin trafersbudget.

Silly season är och förblir det riktigt stora nackdelen med sommaren, tillsammans med pollen.
Annons: