/spanien/barcelona/forum/13036.aspx/spanien/barcelona/forum/13036.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-06-14 03:08
,Sami

"Barcelonas första värvning kommer bli Aguero. Har en stark känsla:)"

Har samma känsla själv, dessutom ökade den lite när Casillas gick ut och sa att han inte tror Real kommer värva Aguero då det hela skulle vara alltför problematiskt.

Dessutom hittade jag den här kommentaren på MD,

"uy uy uy, a little bird told me that behind all this noise of names is a club that plays in the Spanish league and not the Madrid who has very advanced an agreement with Kun and Atletico and is taking it all very quietly and walks while filtering other names"

Kan vara skitsnack, men en klubb i Spanien ska alltså vara överens med Aguero och det är inte Real. Då finns det väl bara vi kvar? ;)

Aja ska tas med en stor nypa salt.
Barcelona Criff -Llourinho
2011-06-14 01:34
Det mest skrämmande med Soriano videon är att i stort sett alla assister till Soriano kommer från Nolito.
Hur B-laget ska lyckas ersätta dessa båda kommer bli sjukt intressant att se.
Annars fattar jag inte varför Pep envisas med att vilja ha en anfallare till, jag hade hellre flyttat upp Nolito än Soriano, för om vi ska vara ärliga kommer Soriano spela på kanten i vilket fall. Tror inte han är lika het där ute.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-06-14 01:26
Allt snack om Arsenal och Fabregas, tycker inte ni också att Arsenal är någon form av dagis eller lekskola. Man hade ju jättegärna stannat där hela sitt liv, men någon gång måste man växa upp och utvecklas. Sen att Wenger fått för sig att hans projekt fungerar är en helt annan femma.

Hur gammal är Soriano förresten? Alla har lagt upp vidoes idag och han verkar ju vara Segundans kung som AndreD sa. Hade varit spännande och använda honom en säsong, hoppa in då och då.. istället för att lägga pengar på Rossi, Sanchéz etc?

Och vad tycker ni, kära Barcabröder om:

Eden Hazárd?
Spelar på kanten, bättre passningspelare än både Pedro och Sanchez, och bara 19 eller 20! Där har vi en spelare som jag älskar, men vad tror ni?
AndreD - Winning!
2011-06-14 01:09
Visca el barca <3

Bojan var ingen skyttekung i B-laget. Han spelade där en säsong och gjorde 10 mål på 22 matcher i Segunda B där de kom sist. Går inte att jämföra Soriano och Bojan sådär. Soriano är äldre, kung i Segundan och mer rutinerad än vad Bojan var på den tiden.

Afellay_20

Fantastiskt klipp. Men hur kan du gråta? :P Jag skrattar. Bollen har aldrig haft en bättre vän än Ronaldinho. Satan vilken spelare asså.

Nej fan nu fällde jag nästan en tår också. Sorgligt att se på Ronnie idag och sen kolla på det klippet.
Culé - Messi
2011-06-14 01:06
OT

"He is an important player and so we will see what happens. I spoke to Alexis and his agent and they understand I cannot give him away.'' - Pozzo

Welcome Giuseppe Rossi, I think. Hetfield fick som han typ ville. :P

Är det inte idag(tisdag) Barcelona ska ha möte med Udinese?
Barcelona Canaletes
2011-06-14 01:02
Ja, enligt mina källor från Barcelona.
ne, men skämt åsido. Stod iaf så på sport tror jag och det logiska är att han först spelar för B-laget.
Barcelona Visca el barca <3
2011-06-14 00:55
Bojan vart ju också en skytte kung i B laget men vad hände sen ......
Barcelona Visca el barca <3
2011-06-14 00:45
Canaletes : Är du säker att det är för B laget ?
Barcelona Canaletes
2011-06-14 00:29
Rybbe
B-laget ska han spela för.

Kolla länk förresten. Det var när Kiko gjorde debut mot Bilbao. Rufete, vilket hjärta! :D
,Sami
2011-06-14 00:16
Det ryktas om Rossi Neymar Sanchez Fabregas. Men jag tror inget på dom. Barcelonas första värvning kommer bli Aguero. Har en stark känsla:)
Barcelona Rybbe
2011-06-13 23:36
Någon som har koll på denna "kiko"? vem är han och är det till B-laget eller a-laget han är tänkt isåfall? hur är han som spelare?
Barcelona B-Guden
2011-06-13 23:34
Wenger tvingar inte Cesc att stanna Cesc som inte säger jag vill lämna nu.
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
2011-06-13 23:32
Hetfield

Något sent svar men jag tycker inte dina jämförelser är helt rättvisa. Gourcuff var stjärnan i Frankrikes VM-lag, och även om det inte var samma lag som när Zidane var aktiv hade de ett bra lag med flera världsspelare. I Chile med Bielsa som tränare var det ett kollektiv där Sánchez var den som stack ut mest och stod för det lilla extra. Han bar upp det chilenska laget som inte alls hade en likvärdig trupp som Frankrike rent namnmässigt.

För övrigt spelar det väl ingen roll vad spelarna i fråga vinner? Gourcuff vann ligan med Bordeaux, Sánchez kom fyra med Udinese. Än sen? Det är olika ligor och det är de individuella prestationerna som värderas i det här anseendet.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-13 22:58
elbraco

Haha, hade faktiskt varit kul att se danskjäveln i Barca
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-13 22:56
Ja?

Det var väl ganska logiskt, var det någon som inte förstod det :P ?
Har man spelat så länge kan man ju inte bara gå ut och säga vad fan som helst.
Är det någon som ska skjutas är det ju Wenger som är för gammal för att räkna 1+1.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-06-13 22:56
Schoots (agent Eriksen, Ajax): "Christian doesn't plan to leave this summer. Only Barcelona could make him change his mind." [sportmediaset]

Fuck Fabregas, kör all in på Eriksen. Hade varit kul med en ny dansk i laget.
Spanien Dragon Blood
2011-06-13 22:35
Rambla~

Nej?
Barcelona Hetfield
2011-06-13 22:27
tikitaka-GOOL

Om du var en vacker kvinna så hade jag fan haft lust att kyssa dig. Äntligen en som förstår!

Cesc har varit i klubben i 6 år, han kan inte gå ut i pressen och vara en douchebag och säga: Jag vill lämna.
Det är som att pissa på ens lag. Kudos till honom att han har klass.
Barcelona Barca4eva
2011-06-13 22:25
Precis som "tikitaka" skrev är det förmodligen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-06-13 22:23
Rambla

Det är klart att han hade kunnat sätta ner foten och säga ifrån. Men jag tror inte att det är på de sättet fabregas vill lämna arsenal på.
6 år i en klubb där han sakta men säkert växt sig starkast, det är trots allt arsenal som förädlat hans fotboll.
Hela den här soppan kan man relatera till en relation med sin flickvän, vi säger att man har dejtat i några månader, då är det inte så big deal o bara dumpa henne o aldrig mer höra av sig.
Men har man varit tillsammans i flera år, så känns det ändå som man vill ha ett värdigare avslut. Man känner varandra så bra, har gått igenom så mycket tillsammans att man iallafall kan vara vänner efteråt.

Hur tror du arsenal fansen hade reagerat om fabregas tvingat sig bort från klubben, de hade bränt hans tröja likt de gjorde med torres när han lämnade för chelsa. Det är nog inget fabregas vill.

Nää respekt till honom och jag kastar stenar på wenger
Barcelona Hetfield
2011-06-13 22:17
Rambla

Det är nog ett par faktorer som spelar roll. Delvis är det för att laget är tunnare än någonsin så konkurrensen är inte sådär hiskligt hög om Cesc kommer, lägg till att Xavi är 31 år och med all respekt så måste han tyvärr lägga skorna på hyllan om ett par år. Arsenal kommer dessutom att få svårare att vinna titlar när Man C och Liverpool har börjat satsa igen, lägg till Tottenham som ser spännande ut, men även Everton.
Jag tror att de flesta har sniffat fram Wengers BS nu.

Jag tror till och med att Cesc har insett att Wenger är full av s*it, han lovar mycket men uträttar ytterst lite. Jag tror även att Cesc är i en ålder där han längtar efter hans riktiga hem. Jag utgår bara från det som har ryktats om, dvs. att Wenger lovade en hel del saker förra året, Cesc lovade att stanna 1 år, Arsenal gick återigen utan titlar och Cesc skyldigheter gentemot Wenger är som bortblåsta.
Det är en komplicerad sak, men vi kan enas om att Wenger är en överskattad douchebag.

En annan väldigt viktig faktor som ingen har tagit upp är att det kan bli så att Arsenal missar CL pga. att de kan möta t.ex: Villarreal (eller liknande). Hur motiverad är Cesc att spela i EL med Arsenal?
Barcelona F_C_B
2011-06-13 22:09
Lång och bra video på Alexis Sanchez.
Barcelona Rambla~
2011-06-13 22:07
Dragon Blood

För du är väl övertygad om att Cescs dröm är att spela hela karriären i Arsenal, eller hur? Han föddes nog till arsenalsupporter, tror du inte?
Barcelona Rambla~
2011-06-13 22:06
Arsenal då, så där kan man väl inte säga? Prata om andra lags spelare på det viset? Aja baja.... :P
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-13 22:05
Jag tror i alla fall att det är betydligt mer troligt att Cesc köps än att Rossi/Sanchez gör det. Ska vi lägga stora pengar på någon spelare lär det bli Cesc. Sen tror jag man gör "smartare" värvningar - en till anfallet och en till backlinjen. Möjligen flyttas Soriano upp också. Jag hoppas fan på det :P
Spanien Dragon Blood
2011-06-13 22:02
Jag kan inte förstå hur Wenger kan hålla tillbaka Cesc från sin stora dröm i livet, hans utopi, att spela i Barca. Det är som du säger Wenger håller Cesc som fånge.

Cesc har ju gått ut och sagt flertalet gånger att han vill lämna till 100%, jag har inga länkar dock.
Barcelona Rambla~
2011-06-13 21:58
Hetfield

Då kontrar jag med. Vi har hört samma sak under 3 somrar nu. Förklara då varför Cesc fortfarande är en arsenalspelare?

tikitaka-GOOL

Du borde rikta din ilska åt Barcas håll i stället. Säg ifrån en gång för alla istället till Cesc. Om du så gärna vill komma, då får du visa det för annars så går vi vidare.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-06-13 21:48
Wenger är en pajas, vad fan är det gubbhelvetet inte fattar. Fabregas vill inte gå i förskolan längre...
Hur jävla värdelös är man inte som tränare om man behåller en spelare som tydligt inte brinner för klubben längre? som inte är tillräckligt motiverad för att gå ut o göra 100% för arsenal. Man har ju sett tendenser till detta tydligare än någonsin iår.
Det är dessutom deras kapten..
Nää men behåll du honom wenger så hoppas jag vi får mötas i slutspelet nästa år igen så fabregas kan klacka Messi i friläge.
Irriterad som fan på hela den här affären, tar så jävla mkt tid.
Klubben verkar ju ha fabbe som prio nr ett, så dem vet inte hur mkt pengar man har att leka med dig andra transfers förrän detta blir klart.

Hela den här soppan är wengers fel som tvunget håller kvar honom, nää alltså Wenger är fotbollens svar på Josef fritzl.
Barcelona Hetfield
2011-06-13 21:44
Rambla

Skitsnack, den där äcklet kommer med liknande påståenden hela tiden. Kan man verkligen tro på mannen som har lurat Arsenal i 6 år om att hans projekt ska leda till dittan och dattan?

Han säger så för att höja på priset, om han går ut i media och säger: "Fabregas får lämna om han vill", då sänks priset på Fabregas. Liknande exempel kan sägas om Eto'o.

Om Cesc inte kommer i år så säger jag bara : f*ck him. Det är antingen i år eller never.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-13 21:43
Men herregud som det slösas i England. Phil Jones är klar för Man United och sägs kosta över 200 miljoner kronor vilket gör honom dyrast någonsin i Blackburn. Santa Cruz låg på drygt 170 miljoner kronor.

Han må vara en talang, men över 200 miljoner kronor? Upp till bevis nästa säsong. Att han är back gör inte saken bättre, han lär inte peta Vidic eller Ferdinand.
Annons: