/spanien/barcelona/forum/12991.aspx/spanien/barcelona/forum/12991.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2011-06-19 11:00
Katalaniska medier skriver att Barcas ledning åker till London i nästa vecka för att förhandla med Arsenal om Cesc.
Goda nyheter för de, inklusive jag, som hoppas på att Cesc äntligen ska komma hem för att spela för Barca.

Arsenals direktör avslöjer att Barca har tagit kontakt med Arsenals ledning men har inte gett något bud. Jag förstår att man inte kan lägga fram ett bud innan man vet att mottagande klubben är med på noterna. Man måste höra sig för först. Där är vi nu tror jag.

Chairman Peter Hill-Wood:

Yes, they [Barca] have spoken to us about Cesc. They have been in touch. But so far they have not made an offer.

But he [Cesc] comes from Barcelona so it is understandable if he wanted to go back. However, they have not made an offer so far.”

Jag vet att det är många som inte vill ha Cesc just nu. Jag respekterar andras åsikter givetvis.

Edit: Hans sätt att utrycka sig säger en del till mig. Än så länge har Barca inte lagt ett bud... Han förväntar sig alltså att ett bud ska komma. Alltid något!
Barcelona Afellay_20
2011-06-19 10:31
Alltså jag fattar inte varför ledningen inte säljer de spelare som vi ska sälja redan nu och inte vänta till sista dagarna. Jag menar annars kommer alla lag leka för att få spelarna grattis. Och vi vet ju hur enkelt det är att lura Barca när det gäller köpa/sälja spelare
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2011-06-19 09:43
People close to Madrid president Perez are pressuring him to sign Thiago, who has a 10M buyout fee until 30 June, 20M after that day. [ec]

Haha herregud!

Det verkar vara väldigt nära att Sanchez kommer, får se om han landar i staden på tisdag då :P
Barcelona Gio Style
2011-06-19 03:54
God/
Men du kan inte acceptera att Sanchez tillsammans med Hazard, Neymar och ett fåtal andra ses som de största talangerna i världen? Varför skulle Hazard vara en större talang än Sanchez? Han har ju bevisat ännu mindre, fast han är betydligt yngre ja. Men det är klasskillnad för tillfället på Hazard och Sanchez i mina ögon. Neymar briljerar i Brasilien, vi hade Mati Fernandez i Chile som blev vald till Sydamerikas bästa spelare för nåt år sedan. Han fullständigt dominerade i Sydamerika och köptes sedan till Villarreal. Väl där var han inte mer än ok och spelar nu i Sporting. Robinho var ju likadan som Neymar, numera är han rätt så dålig i Milan.
Att värva direkt från Sydamerika för dem summorna är en stor stor chansning. MAX 20 miljoner Euros bör Neymar gå loss på, MAX =)
Barcelona Éluc
2011-06-19 03:45
Jo visst, men jag tror att Sánchez är nyttigare för vårt spel än Neymar. Agüero är en annan femma.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-06-19 03:39
Éluc;

Men till en viss grad måste man acceptera att han tillsammans med Hazard och ett fåtal andra ses som de största talangerna i världen. Och sen tror jag inte han är mycket svagare än Pedro
Barcelona Éluc
2011-06-19 03:18
För Neymar? Allvarligt talat, jag ser inte varför man är beredd att betala de pengarna för en spelare som aldrig skulle klara av att ha en 90 kg mittback i ryggen. Dessutom är han divig och skulle aldrig passa bra i Barca.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-06-19 03:15
Jag har varit bortrest i 10 dagar nu, och jag vet att det inte är så värst länge men har det hänt något kring Fabregas-fronten eller någon annan spelare förutom Sanchez? Som jag läser är färdig plötsligt... för 39 MILJONER?! USCH säger jag, hellre lagt dem pengarna på Aguero eller Neymar.
Barcelona Gio Style
2011-06-19 03:05
Jag hoppas verkligen att Sanchez blir klar för oss så att han kan täppa till truten på många som är kritiska =)

Bara för att han spelar i Serie A betyder det automatiskt inte att han inte platsar alt. är sämre än t.ex. Rossi.
Utd sades vilja lägga 25 milj Euros redan förra säsongen innan han hade sin bästa säsong hittills och Sanchez hade en hög prislapp även säsongen innan det. Visst har vi sjuka priser i fotbollsvärlden nu men om flertalet storklubbar har varit villigga att lägga dessa pengar så kan vi inte vara "helt ute och cykla" med prislappen.
Det är så det ser ut i dagens fotboll och jag tycker att han absolut är värd det MED DAGENS MÅTT MÄTT.

Jag hoppas som sagt innerligt att Sanchez kommer så att han förhoppningsvis (och troligtvis) får motbevisa dem som tvekar =)

Följ Copa America vet ja, så får ni se lite av Sanchez kvalitéer.
Kan vi släppa Cesc någon gång? Han behövs inte nu, men han får gärna komma lagom till Xavis nedtrappning
Barcelona Antonio Puerta
2011-06-19 02:59
i längden kan vi inte hitta bättre ersättare till David Villa än Alexis Sanchez ha det i tanken !
Barcelona Blaugrana91
2011-06-19 02:40
DavMessi

Jag läste att någon klubb var villiga att betala det priset för honom så jag tog det som exmepel, men visst du har säkert rätt vi lär få mindre för honom om klubben nu säljer.

Hetfield

Jo fast det var väl dem €24 Miljonerna som Milan kommer att betala oss som ska gå till att betala av för Zlatan, eller har jag fel.? Som jag förstod det så kommer alla pengar man får då man säljer dem utlånade spelarna gå till att betala av förluster man gjort på dem spelarna.

Pengar man får från spelare man säljer från den nuvarande truppen, alltså dem jag räknade upp skulle gå direkt till budgeten. Så förstod jag det allafall.

Barcelona Barca4eva
2011-06-19 02:01
Napao

Det är nog något de också försöker med...Cáceres blev ju senast köpt av Sevilla.
Resten kan vara svårare att sälja då Sevilla visade mer intresse för ett köp efter lånet men du är inte den ende nej.
Barcelona Afellay_20
2011-06-19 01:59
Barcelona Napao
2011-06-19 01:51
Hetfield ja du har nog rätt,är det bara jag som tycker att Barca ska få alla spelarna som dom lånat ut sålda om dom endå inte ska spela med laget?
Barcelona Hetfield
2011-06-19 01:41
Napao

Hehe, to be fair så är 3:an och 4:an samma sak.

Blaugrana91

En del av pengarna kommer att gå till att betala tillbaka Inter för Zlatan, så allt kommer inte att gå till budgeten. Men annars så tror jag att Cesc och Sanchez blir årets värvningar.
DavMessi
2011-06-19 01:39
Maxwell = 8 miljoner? Vet inte hur hans kontrakt såg ut i Inter men vi köpte honom för 4 miljoner...tror inte precis att han har dubblat sitt värde bl.a. med tanke på åldern.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-19 01:27
Hetfield

Som sagt Rosell har sagt att man kan tänka sig att ta pengar från nästa sommars transferbudget och lägga till dem till vår nuvarande budget, så att Pep ska få dem värvningar han vill ha.

Dessutom kommer vi sälja ett par spelare verkar det som.

Bojan, €10 Miljoner
Jefrren €6 Miljoner (?)
Milito, €5 Miljoner
Maxwell €8 Miljoner

Totalt: Ungefär €30 Miljoner

Då är budgeten uppe i €75 Miljoner, sen kan man ju som sagt ta från nästa års budget om det behövs.
Barcelona Napao
2011-06-19 01:27
Figeta Han har rätt det finns inga garantier att han inte floppar ,men Hetfield 4 på din lista borde vara att du gnäller att Keita för spela för mycke för det är en 100% garanti.
DavMessi
2011-06-19 01:21
Ännu ett rykte om att City ger ett sista bud, de betalar 27 miljoner pund, vilket blir dryga 30 miljoner euro om man ska jämföra det med Barcas 28 miljoner + eventuellt 11 miljoner. Det står dock att City betalar ut summan direkt, medan FCB sprider summan under en 3-4 års period...kan vara en fördel för City...eller? Det är väl bättre att få summan direkt, dock betalar vi ganska mycket mer, om man ska tro rykterna.
Barcelona Hetfield
2011-06-19 01:21
Figeta

Hur vet du det? Det är vad du tror. Han kan lika gärna floppa, det finns ingen garanti i fotboll.

Bara 3 saker är givna i fotbollen: 1. Mourinho gnäller 2. Wenger tar talanger 3. Keita får hoppa in
Barcelona Figeta
2011-06-19 01:19
Hetfield

Notera att jag skriver "Han kommer vara värd det" och då menar jag förstås framtiden. Säger inte att han är värd den summan nu men ge honom 1 säsong så är startplatsen hans.
,Sami
2011-06-19 01:10
Barcelona made a bid of "28M+11M variables" for Udinese attacker Alexis Sanchez (22). The player could be in Barcelona on Wednesday. [sky]
Barcelona Hetfield
2011-06-19 01:09
Figeta

Kom igen nu, Sanchez har inte visat jacks*it. Han har inte spelat i CL, och hans lag kom 4:a. Det finns ingen chans i världen att han är värd den summan, sen är det helt irrelevant om hur bra han är. Om man ska ha ett värde på 39 miljoner (!) så ska man ha varit i världstoppen.

Det känns som att alla köp nuförtiden baseras på potential, inte på aktuella prestationer, det är därför det är en sådan inflation.

Villa var för dyr, men han är Spaniens bästa målskytt genom tiderna och han har vunnit EM/VM, så han är en gigantisk stjärna.
Culé - Messi
2011-06-19 01:07
Vissa här inne är helt säkra på att Sanchez spelar för oss nästa säsong. Ta det lugnt, glöm inte att det är Silly Season. Fast jag hoppas att allt stämmer och att vi får se han i Barca-tröjan.
Barcelona Figeta
2011-06-19 01:06
Till de som redan nu börjar skriva lite skit om Sanchez och hans pris. Han kommer vara värd det jag lovar er för detta är en framtida världstjärna vi snackar om.

Villa för 40 milj euro som är 29 år säger väll allt? eller ska jag säga Ibra för 400+etoo?
Barcelona Barca4eva
2011-06-19 01:05
Hetfield

"Seriöst, om Cesc ska återigen maska den här säsongen så f*ck him."

Han sade ju själv senast att han inte tänker snacka. Barca måste ta det första steget, som även är det värsta.

Fc Barcelona en mi corazón!
2011-06-19 01:04
Känns lite onödigt att betala 39 miljoner för Sanchez , bättre att köpa Rossi då..
Barcelona Barca4eva
2011-06-19 01:03
Hetfield

Hahahaha fy fan!

Co-signar din startelva 10x! Fick mig ett gott skratt där!
Barcelona Hetfield
2011-06-19 01:02
Vi kan fortfarande ha råd med Cesc om Sanchez pris (då räknar jag inte med bonusklausuler) hamnar runt 25-28 miljoner.

Allt beror på hur det blir med Cesc. Seriöst, om Cesc ska återigen maska den här säsongen så f*ck him.
Culé - Messi
2011-06-19 01:01
Jag tror faktiskt att det står mellan oss och United.
Annons: