/spanien/barcelona/forum/12966.aspx/spanien/barcelona/forum/12966.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona true_barca_fan
2011-06-23 14:26
Hola Culès

Tålamod :)
Barcelona Hola Culès
2011-06-23 14:23
Fyfaan vad årets silly season känns bedrövlig.. skit i sanchez om idiot pozzo vill ha 50M hämta isåfall kun och om hans lön är lite högre vi lär fan ha råd nu med nya sponsorn och dom ny vunna titlarna och dom 24 milj som milan är skyldiga barca! och skit i fabregas, Killen är skadad hela tiden har inte gjort ett skit för arsenal senaste tiden, Arsenal titlar senaste tiden säger ju allt, Thiago kommer bli en mycket bättre spelare!
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-23 14:18
Alterntivt Tevez.
Atlético addeh
2011-06-23 14:18
Håller med Hetfield angående Kun. Om vi ska punga ut hiskeliga summor är Agüero den spelare jag anser vara värd pengarna mest. Jag tycker Kun är bättre än Sánchez och hans kontakt med Messi skulle nog inte försämras.
Barcelona true_barca_fan
2011-06-23 14:14
Rambla

Tack.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-06-23 14:12
Rambla

Du tror väl inte på allvar att Barcelona kan punga upp den summan på en gång? Barcelona betalar nästan alltid med delbetalningar när det gäller storköp, tror knappast att Atletico är så korkade att de begär cash när det tydligen inte går.
Jag tror inte på det.

Om Pozzo är seriös med att han värderar Sanchez till 50 miljoner så råder jag laget att get the f*ck out of that så fort de kan, Sanchez är inte ens värd den summan.

Jag kan nästan garantera att Kun inte går till Real Madrid, om han gör det så skriver jag : Visca Keita som nick.
Så mycket tror jag på det jag säger :P
Barcelona Rambla~
2011-06-23 14:09
true_barca_fan

Jag har läst någonstans. Efter första säsongen kan Barca köpa tillbaka Bojan för €11m. Efter säsong 2 är summan €15m. Efter det får de slåss på samma villkor som gäller för allla andra lag som är intresserade att värva honom.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-23 14:09
Efter de två första åren finns det ingen given summa vi kan ge som möjliggör ett återköp. Efter de två första åren så tillhör Bojan Roma som vilken övergång som helst och vi måste således förhandla som vanligt.
Barcelona Rambla~
2011-06-23 14:07
cbvá

Om vi vänder på frågan ytterligare en gång. Hade Barca visat minsta lilla intresse så hade Kun nog redan varit presenterad som en Barca-spelare. Hoom kvittar det nog vilket till vilken av de två klubbarna han hamnar i.
Barcelona true_barca_fan
2011-06-23 14:06
Bojan will sign a 4-year contract with AS Roma. During the first 2 years, Barcelona will have an option to sign him back.

Innebär det att om vi inte värvar honom de första 2 år blir han dyrare att köpa loss?
Barcelona Rambla~
2011-06-23 14:05
Hetfield

Backa tillbaka lite. Hur mycket i kontanta medel behöver Barca lägga upp för att värva Sanchez jämfört med Kun. Det är inte samma sak till vad säljare och köpare värderar affären till.

Jag tror att det kommer att skilja ännu mer är jag rädd för än det du fick fram. Bra att du tog det på rätt sätt det där med matten. Var absolut inte något illa menat. :) Kontentan som sagt, är att det blir välidigt mycket i rena pengar för att Barcelona ska anse sig ha råd med det. Affären med Sanchez är designad så att det är en hel del klausuler inräknade plus även spelare i andra riktrningen. Spelare som egentligen inte har kostand någon större summa i rena pengar för Barcelona.
Real Madrid cbvá
2011-06-23 14:04
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Du kan vända på frågan, vad är som tyder på att Aguero ska till Barca då? Absolut ingenting. Han är närmare Real än Barca.
2011-06-23 14:00
Rambla

Om vi förmodar att båda kostar 40 miljoner. Om Sanchez lön ligger på 3 miljoner och Kun ligger på 9 miljoner i Barcelona.

40 + (4*9) = 76 miljoner (Kun)
40 + (4*3) = 52 miljoner (Sanchez)

Det skiljer sig 24 miljoner euro. Väldigt, väldigt mycket pengar men jag anser att Kun är den ultimata spelaren. Värd vartenda öre. En till sak, bara för att Sanchez lön är låg till att börja med så kommer det knappast att stanna vid 3 miljoner ifall han gör succé. Kuns lön kommer aldrig att bli mer än 9 miljoner, annars börjar han rubba på Messis lön, vilket är taket.
Kun > Sanchez

Vad är det som tyder på att Kun ska till Real Madrid? Inget, nada, noll, nothing.
Valencia qozm
2011-06-23 13:58
Kul att följa vilka ni köper i år :P går får alla barcanyheter på sportr :P
Länktips: www.sportr.se
Barcelona teddycule
2011-06-23 13:58
Har inte Kun en klausul i sitt kontrakt som säger att han inte får gå till Real? Eller är det bara ett rykte?
Barcelona Rambla~
2011-06-23 13:49
Jag tror du har fel om Kun. Allt verkar tyda på att han är sugen på att ansluta till Madrid. Lönen spelar nog mindre roll, de lär ju ändå matcha hans nuvarande. Det som lockar förutom pengarna för dessa spelare är ju girigheten att vinna många titlar. Det tror han väl sig kunna göra med Madrid.

En annan sak. Du är hyfsad på matte förmodar jag? Sätt dig ner och stolpa upp hur mycket pengar det krävs ur egen ficka för att värva och betala lön för Kun under en 4-årsperiod och jämför det sen med Sanchez. Efter det, kom tillbaka så kan vi diskutera igen. :)

Det handlar inte vad som förnuftigast rent sportsligt nu. Det ska även vara till en så låg kostnad som möjligt. Gudarna ska veta att även det billigare alternativen av de två ändå är enorma summor det rör sig om.
2011-06-23 13:41
Rambla

Inget snack om att Perez är bra på att övertala personer. Coentrao spelar dock för Benfica, han är ingen vidare lojalitet gentemot något lag medan Kun har varit i Atletico i ett par år, han är också vicekapten. Lägg till att Atletico hatar Real Madrid, jag vägrar tro att Kun har så låg karaktär. Om han var ute efter pengar så hade han gått till Man C eller Chelsea. Chelsea har ju varit ute efter honom i flera år, han kan ju dra dit om det handlade om pengar eller spel i utomlands.

Lönen är inte ett problem då Kun kommer att ersätta både Jeffren och Bojan, både tjänar runt 4 miljoner euro tillsammans (?). Då blir det inte så mycket om man tänker efter.

Jag kan bara hålla tummarna att de argentinska tidningar har rätt när de gäller att Sanchez/Rossi är rökridåer för att man har gjort klart med Kun bakom kulisserna. Jag är inte särskilt sugen på Sanches (inte för det priset) eller Rossi (Villas sämre bror).
Barcelona Rambla~
2011-06-23 13:32
Hetfield

Jag behöver ju egentligen inte bry mig om eller aldrig klaga på en hög lön då jag inte är den som betalar den. Däremot tror jag inte det är speciellt hälsosamt för Barcelonas ekonomi i dagsläget att få in en sådan hög lönepost.
Barcelona Rambla~
2011-06-23 13:31
Hetfield

Jo, jag tror nog att Atlético vill casha in. Dessutom har du nog rätt i att de mycket hellre går till Barca än till rivalerna i samma stad. Fast jag tror ändå att det blir en alltför jobbig affär ekonomiskt för Barcelona. Alltså, att de måste gräva fram mer pengar ur sin kassa än vad de är villiga eller kan göra.

Det verkar också som om Perez har varit där och övertalat Kun att pusha för Madrid. Något Perez alltid gör när de ska värva cracks. Se på Coentrao tex. Tror du han är helt uppriktig när han säger att han inte kan spela i någon annan klubb än Real Madrid om han lämnar Benfica. Jävla bullshit om du frågar mig. Det där är ett manuscript från Perez.
2011-06-23 13:26
Rambla

Återigen, jag utgår ifrån när Kun sa att han vill stanna kvar i Spanien. Like I said, Real Madrid har för många spelare och de verkar vara klara med Neymar.

Då återstår bara Barcelona i ligan. Tror du inte att Atletico vill casha in redan nu innan financial fair play grejen kommer igång?

Om Zlatan hade varit "Italien Zlatan" så hade han varit värd den lönen. Om Kun kommer in och gör succé, kommer du klaga på hans lön? Nej, knappast, då är man snarare glad att laget har köpt en sådan bra spelare.

Milito kommer knappast att ersättas, vi har redan Abidal och Fontas som backup. Om Maxwell drar så har man antagligen Jose Angel i laget som kommer att ha mindre i lön. Kun kommer att ersätta både Jeffren och Bojan.
Barcelona Rambla~
2011-06-23 13:23
Hetfield

Jo, för vi kan ju övertyga Cesc att han öppet och tydligt visar att han vill spela för Barca? Vad får dig att tro att Kun istället gör det? Med dina perfekta scenarion där precis allting går exakt enligt planerna, så är väl allting möjligt antar jag. Atlético kommer att kräva bra betalt, det kan du nog vara övertygad om.

Är Zlatan kvar i Barcelona? Du tror inte Rosell är glad att slippa den lönekostnanden? Bara för att Laporta ansåg att de "hade råd" att betala den lönen innebär knappast att det var ett vettigt beslut.

"En sak till, laget kommer att bantas till ordentligt, vi kommer at slippa Jeffren, Bojan, Maxwell (?) och Militos lön."

Du anser inte att vi behöver ersättare för dessa spelare om de alla försvinner? Ska truppen annars bantas med 4 spelare? Ersättarna lär vilja ha lön de också.
2011-06-23 13:18
Rambla

För 12:e gången nu, Atletico kan inte begära att någon ska köpa ut klasulen ifall det bara är två lag i la liga som har råd med att lägga mer än 30 miljoner på Kun. Vi kan stryka bort Real Madrid då de delvis har för många spelare och de ska tydligen köpa Neymar. Lägg till att Kun aldrig kommer att gå till rivalerna.

Då återstår bara Barcelona. Om Kun är bestämd med att spela i la liga och om det är bara ett lag som kan betala för honom, då är det ologiskt att Atletico ska kunna kräva att vi ska köpa ut honom. Om vi kan dela upp betalning så är det klockrent. Kun är den ultimata spelaren för Barcelona.

Hey, vi kan Zlatan en mönsterlön, vi kan nog ge Kun samma sak då han är vassare för laget. En sak till, laget kommer att bantas till ordentligt, vi kommer at slippa Jeffren, Bojan, Maxwell (?) och Militos lön.
Barcelona Shanghai
2011-06-23 13:14
Skit i Agüero, Sanchez och framför allt Neymar, sen satsar vi på Jeffren och Bojan. Dom brinner för klubben och älskar den som om det vore deras mamma. Ni ser hur en talang efter en börjar snacka om att dom inte vill bytas med nån diva som Sanchez eller den där jäveln Neymar som jag stör mig på.

Om ni skulle vara i deras situation där ni läser 40m för Sanchez plus Bojan eller Jeffren. Hur skulle ni ta det ? ska jag vara helt ärlig så är Barcelonas ledning helt pinsamma. Varför ens värva nya spelare ? låt truppen vara så som den är nu.
Barcelona Rambla~
2011-06-23 13:14
Hetfield

Nej, det kan jag inte hålla med om för det du påstår stämmer inte riktigt. Atlético kräver väl klausulen om någon klubb i Spanien köper Kun om jag har förstått det rätt? Då tillkommer det också skatter. Dessutom, verkar de vilja ha pengar framför allt. Alltså är det en stor summa Barca måste upp med i cash.

Medans Pozzo spelar lite halvgalen och prompt ska ha €50m för Sanchez. Fast det är endast en hög värdering av spelaren enligt honom. Hur dessa 50m sen ser ut bryr han sig inte nämnvärt, vilket innebär att Barca inte behöver lägga upp så mycket pengar i rena kontanter. Där har du skillnaden. Vill han värdera Sanchez högt, kan Barca likväl värdera ev spelare som ska gå åt andra hållet. Jämför sen också spelarnas löneanspråk så lär du se hur mycket dyrare Kun blir i slutändan för Barca.
Barcelona teddycule
2011-06-23 13:10
Håller med Hetfield helt och hållet! Om spelarna kommer kosta lika mycket så är det bättre att värva Kun eftersom han redan är en utvecklad storstjärna! Sanchez känns som en mer riskabel värvning!
Barcelona älskabarcelona
2011-06-23 13:08
Rambla
Precis , en orsak till att Barca inte kommer att vissa intresse för Aguero
Läste igår att Juventus skulle betala så mycket som 35 milj euro .
2011-06-23 13:06
Rambla

Juventus bud är 35 miljoner i dagsläget medan Atletico kräver 45 miljoner. Kan du hålla med om att Kun vore ett bättre köp ifall Pozzo kräver en halvmiljard kronor för Sanchez?
Barcelona teddycule
2011-06-23 13:04
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.

Undrar om dom firade hans slagsmål lika mycket? Om dom värvar han verkar dom få in en ny "Pepe"!
Barcelona Rambla~
2011-06-23 13:04
älskabarcelona

Och vad är Juventus bud på Aguero, du som tycks veta?

Du är medveten om att Aguero idag har €7m i årslön och troligen vill höja den om Barca varit intresserade?
Barcelona Rambla~
2011-06-23 13:02
"Guardiola is missing, a player who can make the difference,” Pozzo added"

Jo, vi har märkt det. Messi klarade bara av att göra 47 mål förra säsongen och 53 mål denna säsong. Han gör ju inte precis skillnad va? Pozzo, vi vet att du vill ha bra betalt för din spelare men du behöver inte älta det varje dag. Vi har fattat grejen. :P
Annons: