/spanien/barcelona/forum/12947.aspx/spanien/barcelona/forum/12947.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-06-26 00:11
Thiago Alcantara

Adrian blev utsedd till turneringens spelare, Thiago fick priset som den bästa lirarn i finalen.
Barcelona Thiago Alcantara^^
2011-06-26 00:04
Har man delat ut priset för turneringens bästa spelare än?

Själv sätter jag pengarna på någon av dessa 3: Thiago, Martinez och Lopez.
De två första presterade väldigt bra under finalen, även om Lopez inte syndes i finalen hade de aldrig ens spelat matchen om det inte vore för Lopez viktiga mål, t.ex. 1-1 målet mot vitryssland i 89:e minuten.
barca#1
2011-06-25 23:50
@ Barca4eva
Haha, jag skojade ju bara. Du missade ingen bra match precis. Thiagos mål var typ de enda spännande som hände.
Caperuza
2011-06-25 23:48
barca#1 Vad är man ute efter när man skriver så där?
Du vet uppenbarligen ingenting om hur spansk ungdomsfotboll fungerar. Men jag dömer dig inte för det. Du tillhör de som håller på ett utländskt lag för att de har fräna tröjor och bra spelare Men om landet och fotbollskulturen har du inte ens susning. Inget fel i det. Men yttra dig då inte i ämnen du inte har en aning om. Lär dig språket och läs spanska tidningar är mitt råd.
Barcelona Alvés - Gago Barcelona número 10
2011-06-25 23:48
Thiago Man of the match
Barcelona Barca4eva
2011-06-25 23:38
barca#1

Var med min släkting som hellre tittade på film. Dessutom händer det inte alltför ofta att jag tittar på matcher som inte direkt berör mig, även om jag älskar fotboll.

Prioriterade det ena före det andra :p
Barcelona Rambla~
2011-06-25 23:37
el Maestro

Jag tycker också Ander var riktigt bra i turneringen. Spaniens mittfält är perfekt komponerat. De har den starke dm i Javi Marinez. Ander är den perfekta tvåvägspelaren (som Keite fast bättre tekniskt och bollförande) som går väldigt mycket i djupet samtidigt som han jobbar stenhårt i defensiven. Thiago är eleganten med otrolig teknik, spelaren som kan hitta på det oväntade med genialiska framspelningar eller som i kväll en frispark slagen när ingen väntar sig det. Samtidigt som Thiago också har blivit bättre i sitt defensiva jobb. Han är väl dock den som är mest ojämn av de tre mittfältarna då han ibland kan försvinna helt ur matcherna. Samtidigt så är han också yngst av de tre så det är kanske inte så förvånande att han är lite ojämn. Ett perfekt mittfält med spelare som alla har bra men olika egenskaper.
barca#1
2011-06-25 23:36
@ Barca4eva
Hur kunde du svika det spanska u21landslaget? :D
Barcelona Barca4eva
2011-06-25 23:32
Härligt att Spanien vann och att Thiago nätade!

Själv valde jag att titta på film istället :p
Barcelona el Maestro!
2011-06-25 23:28
Rambla~//
Det kan vara det som är skillnaden.
Javi Martinez var bra genomgående. Utan honom hade Spanien inte vunnit men jag nämner Ander då han egentligen inte har varit så väldigt mycket känd för de flesta, om man inte följer Zaragoza.

Javi Martinez visste vi sedan tidigare om att han är väldig bra spelare. Det är han som styrde laget. Men Ander, jag blev mycket imponerad av honom. Jag trodde inte att han var så bra som han visade sig vara.
Barcelona Rambla~
2011-06-25 23:26
Golazoo
Barcelona Rambla~
2011-06-25 23:21
el Maestro

Ander Herrera är 2 år äldre och har två säsonger a-lagspel i sig. Där har du förklaringen till Anders mogenhet jämförft med Thiagos.
Barcelona Rambla~
2011-06-25 23:20
Real Madrid satsar visst mycket på sin ungdomsverksamhet. De har också mänga väldigt många lovande spelare. Problemet är bara att de inte tar steget, eller rättare sagt de får inte ta steget, upp till a-laget de 15-20 åren. De hamnar istället i andra klubbar och gör bra ifrån sig där. Från dagens trup är Mata fostrad i Madrid, så även Parejo. Det kan vara någon mer som jag inte känner till. Just nu är det nog bara en tillfällighet att ingen madridspelare är med. Nästa gång kan de lika gärna ha 3-4 spelare med.

Turneringens spelare måste väl ändå vara Javi Martinez? Han har varit bra i varje match i stort sett. Hög nivå hela tiden.
Barcelona el Maestro!
2011-06-25 23:18
Turneringens spelare är ändå Ander, tycker jag. Vilken spelare han kommer att bli i framtiden!
Till skillnaden från Thiago spelar Ander mycket mer moget. Men det har kanske att göra med att han har spelat regelbundet i den gångna säsongen. Det är verkligen syn att han inte fick fortsätta att spela i Zaragoza.

Thiago behöver några säsonger till på sig innan han kan bli lika bra som Cesc. Han behöver mycket speltid framöver. Kan han få det i Barca? Det är frågan.
Barcelona Tompa
2011-06-25 23:08
Varför satsa en förmögenhet på att köpa Fabregas ja? I Thiago har vi en kommande superstjärna som om han bara får chansen ordentligt och slipper allvarliga skador kommer bli en superstjärna, betydligt bättre än Fabregas någonsin varit. Dessutom sparar det Barcas ansträngda ekonomi 40-50 miljoner euro i transferkostnad.

Blir mycket besviken på Rosell o CO om vi släpper denna guldklimp.
barca#1
2011-06-25 23:04
Men herre gud!! Real är ju spaniens näst största klubb. Nårga bra ungdomar borde väl ändå finnas i klubben?
Spanien Don Pelayo
2011-06-25 22:57
Det skall samtidigt sägas att det är en riktig presigeförlust från Reals sida med tanke på de fantastiska ungdomar Spanien avlar fram.
Spanien Don Pelayo
2011-06-25 22:56
Är ju allmän känt att Real sällan satsat hårt på ungdomsverksamhet. De senaste åren måste dock markeras som historiskt värdelösa från deras sida.

Inte desto mindre: Campeones!
Barcelona Blaugrana91
2011-06-25 22:54
Spanien vinner U21 EM, fatta vad Spansk fotboll dominerar just nu!

Och Thiagos mål ojojojoj, helt sjukt snyggt!

Måste även passa på att berömma Montoya, han var riktigt bra ikväll, ser gärna att han flyttas upp till A-laget. Riktigt bra!
barca#1
2011-06-25 22:52
Stämmer det som komentatorena sa? Var verkligen ingen real-spelare med i spanska u21truppen? Hjärtlös och äclkig klubb som inte känner till ordet UNGDOMSVERKSAMHET!!
2011-06-25 22:35
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Haha, herregud. Jag kan sätta en 100:ing av Fernando var en av dom.
2011-06-25 22:34
Cesc Fabregas on twitter : ''Que golazooooo!!!!''
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-06-25 22:33
basaric - Cesc? No! Gago? Yes!

Haha. Det var som efter det här målet. Då de i puertan sade: "Vad gjorde Messi? Det är Di Marias mål"

Äsch, hur många spelare har de nu igen i truppen?
Barcelona Canaletes
2011-06-25 22:32
FC Barcelona #10

Alla kommentatorer från Cuatro sa Javi Martinez
2011-06-25 22:31
FC Barcelona #10

Jag har bara följt Spanien så jag kan inte säga så mycket om det. Men inför Spanien-Vit Ryssland (spaniens förra match) så sa kommentatorn att Thiago var turneringens lirare än så länge.
Barcelona Canaletes
2011-06-25 22:30
Tycker Montoya påminner om Belletti.. tycker ni? Spelstilen asså
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
basaric

Han är väl bitter att hans idol "Gago" sa att Barcelona är bättre. :P
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
Vilket jävla mål!

Spanien EM-mästare 08.
Spanskt lag Champions League-mästare 09.
Spanien VM-mästare 10
Spanskt lag Champions League-mästare 11
Spanien u21 EM-mästare.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-06-25 22:28
Vem anser ni är "Turneringens bästa spelare"? :P
2011-06-25 22:28
Fernando Gago-King of Madrid

"Thiago har ju varit ganska osynlig annars, målet lär väl hypa killen enormt. Det roliga är att den inte ens är nära ribban och målvakten når den inte:)."

Jag citerar Bosse : Finalens elegantaste spelare står för finalens elegantaste nummer.

Men vi lyssner på Fernando istället, Thiago har varit helt osynlig.

Snälla, gör som jag. Placera "Fernando Gago - King Of Madrid" som kalkon på din profil.
Annons: