/spanien/barcelona/forum/12873.aspx/spanien/barcelona/forum/12873.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien S-P
2011-06-26 14:31
Hetfield - Thiago isn't going anywhere @

Marknaden sätter priset säger du. Är det då konstigt att vi vill ha över 50 miljoner pund får vår stjärna, som kommer hålla i över 10 år till på högsta nivå? Det är klubbar som ni som har gjort att marknaden ser ut som den gör idag, varför då gnälla när det helt plötsligt inte passar längre?
Barcelona Rambla~
2011-06-26 14:30
S-P

Merida och Arsenal, eftersom han då var en arsenalspelare, blev kallade till rätten och blev dessutom dömda att betala lite över €3m.

Blev inte Arsenal kallade till rätten när det uppdagades om trafficking med afrikanska barn mellan Afrika och Belgien? Ni arsenalfans är väl de sista som ens ska öppna käften med tanke på hur mycket ni verkar vara inblandade i.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
2011-06-26 14:28
S-P

För det första så var det en helt korkad och irrelevant jämförelse. Ni sätter inte priset, priset utgår ifrån marknaden, annars så kunde ICA göra så att äpplen kostar 1000 kr styck (om man ska utgå från exemplet du tog upp.)

Poängen är att när man förhandlar så vill säljaren sälja för så dyrt det går medan köparen vill ha det så billigt det går. Det gäller att hitta linjen mellan de så att båda är nöjda. Vad vill ni att Barcelona ska göra? Betala det Arsenal vill ha bara för att göra er glada?

Ekonomi funkar inte. Låna en bok om ekonomi så ser du en helt fascinerande värld.

Snälla, väx upp. Livet funkar inte så.
Barcelona Rambla~
2011-06-26 14:26
OTBAG

Spanska tidningar hävdar att Barca har gått bakom Malagas rygg och betalat pappan pengar? Du har nog missuppfattat det här. Det är Malaga som har betalalt ut en massa pengar till en 11-åriing för att han ska stanna.

Om nu Barca betalar en massa pengar för ungdomar (vilket de inte gör) så hade de väl ändå matchat Arsenals 30 ggr högre lön för en 16-åring när det gäller Toral, eller hur?

Dubbelmoral? Det kan tyckas. Grejen är ju den att detta sker ju inte konstant som i fallet med Arsenal.
Spanien S-P
2011-06-26 14:24
OTBAG @

Co-sign! Så vitt jag vet har Arsenal aldrig blivit kallade till rätten. Eller försökt värva barn för den delen.
Rogge
2011-06-26 14:23
Rambla, jag vet inte vem som snackade om checkkredit och ekonomisk doping, men inte var det jag i alla fall. Sedan spelar det väl ingen roll i vilken akademi man letar, allt är väl lika illa eller är det bara La Masia man ska hålla sig ifrån?
Spanien OTBAG
2011-06-26 14:20
Känns inte den här Brahim-storyn ganska komisk med tanke på de dagliga diskussioner Arsenal- och Barcelona-fans har haft under minst ett års tid. Spanska tidningar hävdar att Barcelona gått bakom Malagas rygg och betalat pappan en summa pengar för att han ska komma till La Masia.

Några på detta forum har ansett att Wenger är en pedofil, att han ska sluta dreggla utanför La Masia osv osv, men är inte detta lite av dubbelmoral från Barcelonas sida? Jag minns att Rosell även uttalade sig om detta i samband med ena CL-mötet med Arsenal, han kallade Arsenal omoraliska bland annat.

Vad är skillnaden?

Länktips.

EDIT:

Lägger upp ett citat som Sandro Rosell sagt:

"Legally they have done nothing wrong but it's a little immoral.

"For us it's very important to keep this group of kids who have grown up together in La Masia.

"We don't like it that clubs come in with offers of money just before they turn 16.

"There are two philosophies — ours is to invest in La Masia and the other is to fish all over Europe for kids of 15 like Arsenal."

Hrmpf. Först Elliot Kebbie (16 år) från Leeds, sedan en elvaårig kille från Malaga. Är det inte viktigt för Malaga att ha kvar sina jämnåriga som växt upp tillsammans i Malaga?
Barcelona Shanghai
2011-06-26 14:15
Thiagos mål i all ära, men Giovannis mål damn både Messi och R10 klass på det målet. Jag tycker fortfarande synd om killen som valde fel klubb när han lämna oss, annars tycker jag att han har större potential än Bojan, Pedro och Jeffren.

Synd igen att han inte stanna kvar och bevisa vad han kunde för han är helt magnifik, det såg vi under VM i Sydafrika när han dominera.
Atlético addeh
2011-06-26 14:08
"Heh, liknelsen med en kycling passar verkligen in i sammanhanget."

Haha, co-sign. Fábregas är den rena definitionen på glaslirare.

För övrigt undrar jag hur Thiago reagerar på att varje dag sammankopplas med nya klubbar i media. Hoppas det inte slår slint i huvudet på honom utan att han har kvar fötterna på jorden. Var fantastiskt att se honom fira med Barçasupportrar igår.
Barcelona danko101
2011-06-26 14:01
Barca4eva

Tänkte bara om nån visste att fanns nån grund till det ryktet?

Vet nån om det finns nått ställe i Göteborg där barcafans samlas och kollar på matcher ihop?
Barcelona Rambla~
2011-06-26 13:59
Heh, liknelsen med en kyckling passar verkligen in i sammanhanget. :D
Spanien S-P
2011-06-26 13:56
Hetfield - Thiago isn't going anywhere @

Klart vi sätter priset eftersom vi äger honom. Eller går du till ICA och försöker köpa kycklingfilé som kostar 99 kr för 39 kronor?

Enkelt, passar det inte så köper man inte kycklingen för 99 kr utan istället siktar in sig på något annat.
Barcelona Barca4eva
2011-06-26 13:56
Danko101 Det är ju ett rykte...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona danko101
2011-06-26 13:53
Vet nån om ryktet om att Aguero ska till juve stämmer?
Barcelona Rambla~
2011-06-26 13:47
Hetfield

Precis, alla försöker köpa så billigt som möjligt. Alla klubbar använder olika strategier eller taktik. Även om jag tycker att det är fånigt och onödigt av Rosell att ens nämna det till media. Håll istället käften och jobba i det tysta.

Det roligast jag har läst var ändå. Tar man en checkkredit kan det likställas med ekonomisk doping. :D
2011-06-26 13:44
Rambla

Killen verkar inte ens förstå grunderna till ekonomi. Han vill tydligen att vi ska böja oss och betala det Arsenal vill ha, och om vi inte gör det så har vi dålig ekonomi och är snåla.

Om alla betalade för det säljaren ville ha så skulle det bli inflation, it's simple stuff. Det är därför man förhandlar så att båda parterna kan kompromissa.
Barcelona Rambla~
2011-06-26 13:27
Rogge

Ingen här har påstått att Barcelona är perfekt eller har en stabil ekonomi, men det blir lite tragiskt när du hela tiden försöker analysera precis varje minsta lilla detalj som sker i den här klubben och bara försöker få allting till negativt och förkastlig. Är det ditt kall här i livet eller?

Dessutom, bara för att man tar en checkkredit är det knappast ekonomisk doping. Du som är så insatt borde väl veta vad en checkkredit och varför företag håller sig med sådana, eller?

Wow, du hittar ett tillfälle där Barca träter med en annan klubb om en 11-årig spelare. Vips anser du att tack vare det så ska Barca inte kunna kritisera Arsenal för vad de gör. Jo, för Barca är ju så ofta och jagar spelare i tex Arsenals akademi. Det sker hela tiden typ.
PedroRodriguez
2011-06-26 13:08
Ett skvätt komedi.

100% Fake: Barcelona will allow Thiago to leave if a club offers 11.2M for him. [by adrian stiles for the daily star]

Nyhetstorka much Stiles? Thiago sugen på Chelsea? Keep on masturbating mate.
2011-06-26 12:59
Dragon Blood

Ingen tvingade Cesc att skriva och jag förstår honom. Det ändrar inte dock att ni fick Cesc och att vi ska köpa tillbaka honom nu för en stor summa.

Vem är vinnaren då?
Beharsson
2011-06-26 12:57
Gonzalez_Barca
Aha tack nu vet jag hur man gör. Vad tror du stannar bojan i barca eller så lämnar han?
Barcelona B-Guden
2011-06-26 12:48
Rogge

Skillnanden är att hade Xavi varit slut nu då hade förmodligen Arsenal fått sina pengar för honom men nu ksa han agera bänk i barca. Samma med Sanchez.

Nämn aldrig Chelsea och City och jämför med andra lag när det gäller transfer därför deras ägare fixar sina spelare till vilket pris som helst.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-06-26 12:42
Klubbarna kan förhandla gott de vill, jag är mer intresserad på vad spelaren själv vill.

Dragon Blood
Haha, cheeky bastard.
Spanien Dragon Blood
2011-06-26 12:42
Jag hörde att Cesc blev tvingad under pistolhot att skriva på för Arsenal.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-06-26 12:41
Beharsson

Se länktips
Rogge
2011-06-26 12:41
Det är klart att det ska förhandlas, detta är dock något annat. Men som du säger så har vi olika perspektiv här. Tack för en bra diskussion.
2011-06-26 12:33
Rogge

Det är från ditt perspektiv. Du verkar inte som sagt vara så kunnig inom ekonomi. Har du hört talas om att förhandla?

Barcelona vill ha så lågt pris som möjligt och Arsenal vill ha så mycket som det går. Det gäller allt här i världen. Vi kan inte gå ut och säga "Ja, Cesc är värd 60 miljoner, vi ska betala det". Det är idiotiskt.

Vi förhandlar, vi vill ha så lågt pris om möjligt, sen att det skadar er, det skiter jag i då ni tog Cesc för många år sen. Var glada att du ni får så mycket pengar
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-06-26 12:33
Rogge

Det må stämma att de är oense om värderingen, känns bara som alla försöker sälja sina spelare till överpris till Barcelona och även Real för den delen då de oftast går med på det. Rosell och nya ledningen vill väl ändra på deras sätt att förhandla och köpa spelare.

Vet inte hur bra koll du har men vi har gjort alldeles för många dåliga affärer ur den ekonomiska perspektivet. Sen att du ogillar Rosells sätt att gå ut i median angående Cesc är förståeligt då det handlar om er kapten, bara att gilla läget. Udinese precis som Arsenal försöker punga ut så mycket pengar det bara går nu när City är med i leken, vi har ingen chans när det gäller pengar men skulle spelaren själv föredra spanien så är det en annan 5a.

"i dont belive in shit untill shit happens" Bernie mac.
Beharsson
2011-06-26 12:32
Det går inte dra bilden till sökfältet?
Beharsson
2011-06-26 12:28
Ok tack. Hon e ändå lite sexig.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-06-26 12:27
Beharsson

Man sparar bilden -> går in på images.google.com -> drar bilden till sökfältet (ny funktion) -> då visas alla sidor där bilden har publicerats -> i en av artiklarna stod hennes namn.

Sorry för OT men det kan vara nyttigt för andra att veta ändå. :)
Annons: