/spanien/barcelona/forum/1285.aspx/spanien/barcelona/forum/1285.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ribohn Fan
2016-12-07 22:01
El Pistolen

Du med!
Barcelona neymar JR
2016-12-07 21:59
Ja och folk gnällde på att vi släppte honom, finns ju en anledning till varför han aldrig fick förtroende av någon tränare. Umtiti yngre och från Lyon spelar till sig en plats direkt i Barcelona :).
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2016-12-07 21:57
Asså Bartra och killen På Dortmunds vänsterback. Inte så bra... Eller helt usla kanske man kan säga. Däremot Dembele, vilken lirare, när ska vi köpa honom egentligen? :)
Barcelona El Pistolero #9
2016-12-07 21:56
Bartra är sååå usel.
Barcelona Reymar
2016-12-07 21:45
@Carles Puyol Beast:

Lol 500 mille för en defensiv mittfältare. Det är just det här tänket som förstör vår klubb. Köp, köp, köp. Varför inte satsa på Samper hade gjort det minst lika bra i Barca?
Barcelona Carles Puyol Beast
2016-12-07 21:35
Vi måste bara köpa Weigl. Lägg 500 mille på killen. Han är värd alla pengar
2016-12-07 21:24
Weigl. Vilken fin fotbollspelare.
Barcelona Skurhink
2016-12-07 20:58
En fråga, vi hade ju en Dembele som va riktigt teknisk och rapp som spelade next gen för några år sedan. Någon som vet var han huserar nu?
2016-12-07 20:32
Vamos Tuchel!
Barcelona BARCA-més que un club
2016-12-07 20:30
Dortmund spelar utan Reus och ingen gotze Real vinner enkelt tror jag och dom har självförtroende efter el clasicot mot oss med ett x Tror Real vinner 2-0
Barcelona Barcadinho.
2016-12-07 20:18
Hoppas att Dortmund fixar minst en pinne idag så slipper vi ha tyskarna som ett eventuellt motständ nästa dragning. Det räcker med PSG o Bayern som kandidater.
Barcelona Barcadinho.
2016-12-07 20:13
Men då kan man klaga på Reals försvar på vårt mål, nästan identiskt fel.
Varane markerade Pique o Lucas Vazquez Suarez, Lucas följer inte Suarez o mål.
Så är fotbollen, inga fel inga mål i stort sett.
Två markeringmiss på varsin sida på en fast situation och 1-1.

Barcelona Reymar
2016-12-07 19:14
Fast nu är Vidal ingen riktig högerback och har alltid spelat som högerytter i sina tidigare klubbar. Anledningen till att han fått stämpeln som högerback är för att hans försvarsspel är obefintligt.

Angående målet vi släppte in i Clasicot, hur tänker man när man lägger Mascherano på Ramos som är kanske vassast i världen på huvudspelet? Efter att ha sett reprisen så ser man att även Varane stod helt omarkerad bakom Ramos. Sen är det ingen man mot man markering utan det är huller om buller i straffområdet. Bedrövligt!
Barcelona Sentuary
2016-12-07 18:24
Vidal är en klass högerback som aldrig riktigt fått chansen i Barcelona. Har knappt sett killen spela några matcher i rad och folk har redan gett han stämpeln som dålig högerback. Tror han hade gjort det riktigt bra med lite förtroende och en tränare som inte är så hjärndöd som vår nuvarande och lyssnar på allt som omgivningen säger. Man kan tro att han hänger på Les Rambles, säger någon att han är dålig så ska alla säga att han är dålig, väldigt snabb dömande personer här inne, tror knappt hälften som säger han är dålig sett honom spela en hel match.
Barcelona Katalano
2016-12-07 18:12
SOMISEREM1899 ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Se där ja. Ramos fäller verkligen Masken där. Det har jag missat också. Övrigt: Nog för att både klubbar och spelare säljer ut sig ibland. Men denna reklam är ju bra skoj. Bra eler dålig PR kan jag inte svara på men intressant att han aldrig har den i munnen själv.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-12-07 17:59
@SOMISEREM1899:

Missade det detta.

Men ändå. Ramos står ju helt fri sek innan. Vilket ger honom möjlighet att båda skyffla undan på fötterna på Masken samt hoppa upp fint och nicka helt ostört.

Jag anser att han borde markeras hårdare. En sån spelare som han ska inte gå någon mm att andas inne i straffområdet.

fortfarande mycket dålig markering.
Barcelona SOMISEREM1899
2016-12-07 17:18
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

''Det enda Ramos gjorde var röra honom lite i axeln för att gå honom ut balans.''

Kolla på fötterna. Ramos skyfflar undan fötterna på Mascherano... Solklart regelbrott.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-12-07 17:05
Var det någon slags zon försvar mot R.Madrid sist? Ramos får stå helt fri och när Masken väl ville gå ditt för att täcka honom så är han för långt borta. Det enda Ramos gjorde var röra honom lite i axeln för att gå honom ut balans. Och om det är någon spelare man inte ska låta andas så är det fan i mig Ramos.
Barcelona S.Eto'o
2016-12-07 17:00
Någon som vet om Messi slog rekord igår, mål i varje cl gruppmatch som han var tillgänglig. Eller mål i fem grupp matcher?
2016-12-07 15:58
Problemet med Aleix Vidal är att hans försvarsspel lämnar en hel del att önska. Väldigt bra offensiv igår, men räcker Vidal mot t ex Villarreal borta? Det optimala hade ju varit att vi hittar en komplett hb i januari.
Barcelona Katalano
2016-12-07 15:53
@neymar JR:

Och detta trots ett mer rakt spel än under Peps tid i klubben. Intressant minst sagt. Det visar på hur snabbt bollen gick mellan spelarna igår. En glimma sol bland molnen, absolut!
Barcelona Iniesta70
2016-12-07 15:51
Kröjff+Katalano

Tack för tipsen/sanningen. Jag lägger mig nog platt den här gången. Det gäller ju att välja sina "fighter". Osasuna- Barca kl 13? Då väljer jag nog att ta "fighten" en annan gång:)
Barcelona Kröjff
2016-12-07 14:15
Iniesta 70 Varför säger du inte helt enkelt till frugan att du behöver ha semester helgen som kommer, från familjelivet och kollektiva aktiviteter, för att istället få egen välbehövlig kvalitetstid framför TV:n på en krog med fulla rättigheter? Kanske problemet är att hon är kvinna nog att ha mer av "cojones" än FC Barcelonas coach och ser till allas bästa? Att Neymar visat sig vara kvar i Barcelona trots avstängning, kanske beror på att den spanska åklagarmyndigheten från skillnad till Lucho, belagt honom med reseförbud och beslagtagit brassens pass som en säkerhetsåtgärd? Nog mer sannolikt än att någon annan satt satt ned foten i alla fall (farsgubben självfallet undantagen från den teorin).
Barcelona Katalano
2016-12-07 14:04
Iniesta70

Tack för de fina orden.

Med tanke på att matchen spelas så tidigt på lördag så får jag känslan av att det är för ungarnas skull ni får besök och att du egentligen inte riktigt vill komma undan. Du jobbar väl som lärare om jag minns rätt och då kan du inte hitta på någon sjukdom som smittar som ursäkt heller. Jag tror du är körd min vän.

Felix-Forca Barca!

Renato Sanchez är tveklöst en spännande spelare för framtiden. Trots sin unga ålder så gjorde han avtryck i EM och det är synd att Bayern lyckades roffa åt sig honom innan dess. Jag tror spontant att han skulle kunna passa in i Barcelona, speciellt med så många år på sig att utvecklas och anpassa sig. Men han lär bli kvar i Bayern i många år framöver. vi får se vad som händer i framtiden och hur han utvecklas helt enkelt.
Barcelona Felix-Forca Barca!
2016-12-07 12:53
En spelare jag tänkt en del på, även om det känns klart omöjligt - men hir tror ni att Renato Sanches skulle passa in i Barcelona?
Barcelona Iniesta70
2016-12-07 11:51
Kröjff Personligen så är ju ett brett utbud med många olika "smaker" en vinst här på forumet. Sen är ju det senaste inköpet faktisk en "Kentucky Bourbon" allt för att bryta en negativ trend:) igår blev det endast en mustig julöl som chockerande nog räckte hela matchen. Var längesen jag var så "klar" i huvudet på jobbet efter en Barca match. Sen så är det väl bara att hålla med den alltid lika kloka Katalano som med insikt och sundhet i sin reflektion träffade rätt angående gårdagens match Hade allt det där "på tungan" men du hann före:) Men skulle behöva ett tips inför helgen av dig Katalano. Du lyckades ju "komma undan" ett kalas om jag inte minns fel med "halsont". Men mitt problem är viceversa så att säga. Folk ska komma hit på lördag! Jag har redan börjat "harkla" mig men de enda ord min bättre hälft har yppat är: "skärp dig! Så där går det när du dricker din förbenade Whiskey var och varannan kväll". Nåt tips?
Barcelona Kröjff
2016-12-07 11:10
Iniesta 70 Igår fanns ju inte särskilt mycket att klaga på, så vi får väl hålla oss till varandra. Såg att du läst mitt (näst?) sista inlägg och inte tyckte dig ha något särskilt att klaga på då heller. Och jag läser även dina inlägg med nöje, eftersom jag lika lite som du hänger upp mig på grammatik eller sättet att uttrycka sig på. Nej, inte ens det faktum att du skriver "fulwhiskey" i var och vartannat inlägg stör mig. Tvärtom, eftersom stavningen med ett e innan y:et, tyder på att du liksom jag föredrar en irländsk variant av livets vatten (uisce beatha)framför den skotska. Och ärligt talat, det finns väl inget "fult" med det? Men eftersom detta är ett forum för barcelonafans, bör man kanske skriva en rad om fotbollsmatchen igår också. Turan sågades jäms med fotknölarna för inte alls länge sen, efter att ha fått resa sig från sittplats för en gång skull. Men det hindrade honom uppenbarligen inte från att att hålla sig på benen, i nästan nittio minuter.Slàinte mhath
Barcelona Katalano
2016-12-07 10:43
Jag vill inte såga Paco än. Han har uppenbarligen underpresterat ordentligt när han fåt chansen hittills, men hur lätt är det at kliva in matchotränad med pressen att leverera i Barcelona första månaderna i klubben. Jag saknar insikt i hur duktig han var i Valencia mer än statistiken som finns att tillgå. Jag kan därför inte svara på om det var ett värdelöst köp eller om han, om han ges tid och förtroende skulle kunna blomma ut till en riktigt värdefull rotationsspelare för oss. Jag tycker det är orättvist mot honom att såga honom efter de matcher han hittills spelat. Jag vill ge honom säsongen ut innan jag ger mitt utlåtande i alla fall. De flesta värvningar vi gör spelar trots allt riktigt dåligt första halvan av säsongen, trots rikligt med speltid. Umtiti är ett undantag som imponerat otroligt mycket redan nu.
Barcelona Barca Barca
2016-12-07 10:17
Det är många av oss som har underskattat hur viktigt det är med en offensiv högerback. Vi tappar så extremt mycket när en ytterback inte fyller på i anfallet i våg efter våg. Roberto gör det bra men han är ingen Alves, man såg hur otroligt lätt det var för spelarna att söka sig till Vidal så fort dom inte hade några alternativ i mitten, Dani alves är saknad. Spela Vidal eller köp en offensiv ytterback om man inte tänkt flytta upp Palencia.
Barcelona Deulofeu
2016-12-07 09:41
Skönt också att se Neymar på plats igår även om han mest kollade på sin mobil... Trodde redan han spanade in brasilanska rumpor i hemlandet...
Annons: