/spanien/barcelona/forum/12690.aspx/spanien/barcelona/forum/12690.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rybbe
2011-07-21 22:53
Alltså blir riktigt intressanta fighter

Ronaldo vs Messi
Benzema vs Villa
Özil vs Iniesta
Di Maria vs Sanchez

De beror ju som sagt lite vilket lag man håller på när man ska säga vem som är bäst av dem ;)

Hmmm?? haha
Messi har vunnit guldbollen 2 år irad och drivit sitt lag till massor av titlar, så alla kan ju hålla med om att han vinner den kampen.

Benzema är bänkspelare i ett andraplacerat real madrid och inte ens med i frankrikes VMtrupp medans david villa är startspelare i världens bästa klubb och VM-vinnare, vi kan nog alla vara överens om vinnaren där också.

Att ens jämföra özil med iniesta är ju sjukligt, visst är özil duktig och gjorde en bra förstasäsong, men hallå? nu snackar vi om en top3 kille i guldbollen-omröstningen(top3 som inte ens ronaldo var inblandad i) och som dessutom avgjorde VM-finalen..

Dimaria vs sanchez är väl den enda icke självklara fighten, vi låter tiden utvisa det, men pratar vi filmningar så har nog inte sanchez någon chans att komma "upp" i dimarias nivå.
Ricardo-Kaka #8 !
Grattis till värvningen !

Den bästa värvningen ni gjort på länge kmr ni se ;)

/// Milan fan
Barcelona 1.70-ligan
Lite sjukt hur många forwardcracks vi har köpt de senaste åren. Zlatan, Villa, Sanchez :P
Villarreal Rinaldo
2011-07-21 22:52
Frodo

Jag tror du missförstår allt. Jag förklara rätt tydligt på hur de är olika på att dribbla. Messi vrickar sig ifrån motståndarna i fart, i statistiken kanske det räknas som att dribbla, och till en viss mån kan jag hålla med. Men att dribbla för mig är att kunna kontrollera bollen på mer än ett sätt. Något som jag hävdade inte alltid är det effektivaste, i Sanchez fall har det bevisats att det är d. Messi dribblar inte utan byter vinkel väldigt snabbt i situationer när han är väldigt nära backarna och där de oftast inte hänger med, det gör han oftast i fart. Både Messi och Sanchez är duktiga på att hålla i bollen, det är min största liknelse mellan de två gällande dribblingarna.

Sanchez gör saker i alla lägen, stilla stående, i fart. Ibland leker han med sin motståndare, inte för att showa, utan för att skapa kaos för att sedan passa bollen till en lagspelare som nyttjar situationen rätt. Han gjorde lika många assits som mål förra året, och då räknar jag inte med alla straffar som han gav Di Natale. En Di Natale som vann skytteligan med 28 mål, och den största anledningen till det va just Sanchez.
Barcelona Barca4eva
2011-07-21 22:51
Way too much jizzin'.
Barcelona Mascherano
2011-07-21 22:50
Ramos kommer må dåligt efter att ha mött Sanchez. Sanchez Ohhhh
Barcelona Rybbe
2011-07-21 22:45
Vilken lättnad, vilken otrolig lättnad....... var så sjukt orolig över att det med sanchez skulle rinna ut i sanden och vi skulle panik-köpa någon halvbra snubbe.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-07-21 22:41
Higuaín#20// *CR7*

Glöm inte Pepe vs Alves samt Mourinho mot världen - rätt intressant det också...
Barcelona Essienesque
2011-07-21 22:41
Higuaín#20// *CR7*

Tvärtom, tycker jag det är ganska tydligt vilken spelare som är bäst i exemplet du presenterar.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-21 22:39
Higuaín#20// *CR7*

Beror ju helt på hur bra form de är i för stunden. Det är ännu en sak som gör denna affären så bra. När t.ex villa är sliten, låt han vila lite :P
Brukar säga som såhär att när barca spelar på toppen av sin förmåga finns det inga som slår oss. Vi behöver inte spetsa truppen, bara värva så att vi kan hålla den nivån oftare. Det kan vi med Sanchez.
Real Madrid Higuaín#20// *CR7*
2011-07-21 22:36
Alltså blir riktigt intressanta fighter

Ronaldo vs Messi
Benzema vs Villa
Özil vs Iniesta
Di Maria vs Sanchez

De beror ju som sagt lite vilket lag man håller på när man ska säga vem som är bäst av dem ;)
Barcelona Frodo
2011-07-21 22:36
Rinaldo

Iniesta har bättre dribblingsteknik än Sanchez enligt mig. Jag kan ha fel då jag inte är en expert på Sanchez men Iniesta dribblar bort spelare oerhört enkelt. Man behöver inte vara flashig och hålla på med överstegare och liknande för att dribbla bort spelare. Messi och Iniesta droppar bara axeln och glider förbi. Men visst, Sanchez verkar vara en utmärkt dribbler och visar han sig vara bättre än Iniesta på den biten kommer jag inte att klaga.

Att ens jämföra Messis och Sanchez dribblingar är däremot fail. Messi är överlägset bäst i världen på att dribbla. I Copa America lyckades han med 32 dribblingar. Näst bäst var Neymar med 19 vilket bevisar hans överlägsenhet vad gäller den biten. I la liga lyckades han med typ 100 mer dribblingar än den som kom tvåa.
,Sami
2011-07-21 22:34
Fan vad skönt!!!!! Yesssssss
Barcelona Hola Culès
2011-07-21 22:33
SÅÅ SKÖÖNT ÄNTLIGEN!! WELCOME ALEXIS SANCHEZ!
2011-07-21 22:33
1.70-ligan

Ja det är ju sant! Vi har rätt mycker rotation ;) jag menar, tror ni han kommer starta de flesta matcher och så? :)
,Sami
2011-07-21 22:31
Barcelonistas
Aha juste han tar väl Bojans nummer då?
Barcelona Gio Style
2011-07-21 22:30
A.Gaudi
Co-sign
Barcelona A.Gaudi
2011-07-21 22:26
ja det ytterst sällsynt att hålla på barcelona. vi på forumet är relativt unika med det i världen har jag hört
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-21 22:25
Higuaín#20// *CR7*

Rotation. Är bra att ha några bra forwards på bänken också, det borde ju du som realfan veta ;)
Barcelona Trippeln
2011-07-21 22:25
''jag e chilenare o jag har hejjat på barca sen 90 talet när koeman o romario kom hit<3 glad man blir att få hit första chilenaren ''

Skitsnack upp och ner
Barcelona VizzlA^^ "Gracies Equip"
2011-07-21 22:24
Lite flummiga korta intervjuer som Liga bbva gjort, i Länktips muniesa, andra barca lirare som Rafinha, delofue, etc.
2011-07-21 22:22
Bra värvning i Sanchez! Är det Pedro eller Villa som ska petas? Alltså, jag tvivlar faktist på att man petar Pedro...
Barcelona Gio Style
2011-07-21 22:22
Bienvenido Sanchez!
Åh vad härligt att se en landsman i våra vackra färger, en som nu på förhand kan bidra med mycket!

Please be kind against the fanboys och de som utger sig för att inte va fanboys.
Vi kan inte skrika troll varje gång någon ny är här, vissa vill kanske hålla på både spelare + laget.
Alla är välkomna så länge ni bidrar med något konstruktivt och inte bara negativa inlägg ifall saker inte går er favoritspelares väg.

Btw, kommer att komma en hel del chilenare då ALLA chilenare jag känner håller på antingen Real eller just Barca.

Fabregas, blir jätte nöjd om du kommer. Men vi behöver inte stressförhandla fram något, vi har bra bredd som det ser ut för tillfället.

Visca el Barca!
2011-07-21 22:21
Test
Barcelonistas
2011-07-21 22:18
Sami

Skulle gissa på nummer 9.
,Sami
2011-07-21 22:17
Loggar in och ser att Sanchez är klar för Barca. Helt fucking nice!! Någon som vet vilket nummer han kommer få?
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-21 22:13
Kul att affären blev klar till slut, nästan så man gav upp hoppet om honom. Är det för tidigt för att fråga vad hans lön ligger på?

Tack på förhand.
Barcelona *klappklapp* Pique!
2011-07-21 22:12
Kul att Sanchez blev klar. Hoppas han får en riktigt grym säsong!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Canaletes
2011-07-21 22:12
Favorit målet av Alexis. Det var den här dagen jag ba: Wow! o_O

Roligt att man den dagen spelade 1X Palermo - Udinese. Så slutade matchen 0-7
Barcelona El Soap
2011-07-21 22:05
Ganska kul med kommentarerna att så fort Barcelona värvar en spelare som kanske får sitta på bänken i början så förstör dom spelaren, medans andra lag kan värva sönder sina lag utan ett ord. Men men, avundsjuka gissar jag på.

Förhoppningvis blir detta bra, jag tror att Alexis har en spelstil som passar bra. Priset kan man väl vara skeptisk till, men det är så marknaden ser ut idag och vi har själva bidragit till den.
Annons: