/spanien/barcelona/forum/12591.aspx/spanien/barcelona/forum/12591.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - 2 maj 2009
2011-08-02 16:11
In på Espanyols forum. Dem smutskastar Oriol Romeu Och Marc Bartra.

Den där Pepe borde syssla på med nåt annat. Pinsamt att FIFA inte stänger av honom. Först misshandlar han en liggande spelare, sedan vill han skada Alves. Han har gjort flera idiotiska tacklingar.
Barcelona Deulofeu
2011-08-02 16:10
Vet inte hur länge det varit så men vi kan skriva på Madrids forum vilket är trevligt att diskuttera med vissa personer där.

Lite ot men måste bara säga att cl finalen spelas i Munchen och ett lag som verkligen förstärkt på ett bra sätt och fyllt på med bra spelare är Bayern.Tror de kommer gå till final om de slipper möta oss,Real eller Man U.
De har värvar Gustavo,Rafinha,Boateng och Neuer.De kommer onekligen bli starka de har dessutom mycket spets i Muller,Robben,Ribery,Schweinsteiger,Lahm samt Gomez som gjorde 8 mål i cl endast slagen av Messi.Dessutom har de en ny tränare i Jupp som varit mycket framgångsrik där tidigare och vet hur det funkar.Tror ni på Bayern? Vi slog dem visserligen i en försäsongsmatch nyss men då utan nästan alla dessa spelare.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-02 15:49
Amunt

"Men nu kanske ni lär er till nästa gång att inte låta andra storklubbar använda ert ungdomslag som om det vore deras reservlag..."

Fan vad nedlåtande man kan vara då. Det är väl snarare spanska fotbollsförbundet som borde lära sig då deras regler säger att vi inte kan erbjuda proffskontrakt förrän spelaren har fyllt 18. I England kan dom erbjuda detta när spelaren har fyllt 16, vilket många utnyttjar. Samma regler som gäller för er men era talanger verkar ju knappast vara lika åtråvärda för storklubbarna.

edit: Dessutom lägger man nu in återköpsklausuler så fort en talang säljs, så Rosell har ju lärt sig iaf!
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-02 15:48
ryo miyaichi

40 miljoner för en rotationsspelare.. det är tragiskt, minst sagt. en spelare som sägs ta över efter xavi, men som inte dominerat en enda match i sitt liv på det sätt som xavi gör. thiago däremot, som dominerar matcher a'la xavi i nästan varenda b-lagsmatch, kommer få mindre speltid.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-02 15:47
Ryo Miyaichi !

Vad är det som har gjort dig så orolig helt plötsligt?
Valencia Amunt
2011-08-02 15:46
Eftersom Mata stannar i Valencia tror jag inte Arsenal kommer släppa Fabregas. Pengarna/en del av pengarna från Fabregas-affären var tänkt att användas till Mata men Arsenal kontaktade aldrig Valencia innan Matas klausul på 25 miljoner euro gick ut den 30 Juli. Skulle dock gärna se Cesc i la liga. Men nu kanske ni lär er till nästa gång att inte låta andra storklubbar använda ert ungdomslag som om det vore deras reservlag...
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-02 15:44
Töntigt av domaren. Fatta jublet på Emirates om Henry hade tagit på sig goonertröjan igen! Han är sjukt likt Anelka med skägget på den bilden förresten :P
Ryo Miyaichi !
2011-08-02 15:42
Går fabregas till er, så har jag svårt att se vilket lag som ska rubba er dom kommande 3-4 åren. För då har ni en vansinnigt bra trupp. Är väl bara puyi samt villa som måste ersättas snart, men Sanchez lär ju växa sen vet jag inte vilka ungdomar ni har som kommer upp på backplats..

fan fan fan. Nu är första gången jag är orolig att han lämnar. Men jag hoppas ju självklart att han stannar en säsong till.....

Cheers
Raul Bravo- True Legend!
2011-08-02 15:40
Påtal om Pepe så kan jag fortfarande inte förstå att den jävla kackerlackan tillåts spela fotboll, han sparkar en man som ligger ner, det gör man inte ens i UFC för helvete. Vilken patetisk ryggradslös människa gör något sådant? Jag kan inte förstå de.

10 matcher, för någonting som borde vara 6 månader till 2 år i fängelse, helt galet. Ja antar väl att Perez plånbok sträckte sig en bit där, i fallet med Ramos också, endast 1 match avstängning. Hur kul är de när fotbollen är så korrumperad och nersmutsad av Perez pengar?
2011-08-02 15:37
blaugrana91

hoppas inte..
Barcelona Blaugrana91
2011-08-02 15:35
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

Det har du rätt i, läste lite för snabbt. ;)
Men som sagt €42 Miljoner bör väl Arsenal acceptera?
2011-08-02 15:32
blaugrana91

nej, det slutgiltiga budet är på 42 miljoner. de 37 miljonerna är inkluderat från hans lön.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-02 15:29
Barcelona's final offer for Arsenal midfielder Cesc Fabregas (24) is 37M (incl 5M from player's pay-cut) plus 5M variables. [radio marca]

Alltså ligger budet på totalt €47 Miljoner, det tycker man väl att Arsenal borde acceptera?
2011-08-02 15:12
frodo

bra observation där i finalen gällande deulofeu, lade märke till exakt samma grejer. hans beslutstagande kommer lösa sig nästa säsong när han spelar för b-laget då han inte kan försöka springa förbi varenda gubbe där pga att de kommer knäcka hans ben om han försöker sig på det. därför kommer han värdera sina lägen bättre, gör han inte det så är hans karriär över.

spaniens u19 hade ett otroligt tunt mittfält utan rafa och espinoza. tycker det är synd att vi inte såg espinoza i u19 för att han hade våldtagit allt och spanien hade blivit så mycket bättre, men även viktigare så mycket mindre beroende av geri.

ala.rambo

däremot har arsenal egentligen ingenting o säga när det gäller vårt s.k beteende, som jag själv inte tycker är något fel på, vad gällande cescs transfer med tanke på att de vill ha varenda spelare i våran cantera och snor de
däremot fanns det inte mycket mer spanien kunde göra,

där utnyttjar de de olika åren man är tillåten att ge a-lagskontrakt i england kontra spanien. vi utnyttjar inte någon lag när det gäller cesc, tror inte det hade varit så kul om vi utnyttjat bosman lagen nästa år, då hade de bölat ännu hårdare. vad jag vill komma fram till är att de är otroliga hycklare.
Barcelona Frodo
2011-08-02 15:07
Deulofeu

Att slänga in Deulofeu mot Madrid med UFC-fighters som Pepe, Ramos, Carvalho etc är ingen bra idé. Vi vill inte att killen ska få karriären förstörd innan den ens har börjat. Han måste prestera med Barca B innan han ens ska bli aktuell för inhopp och liknande med A-laget tycker jag.
Barcelona Shanghai - 2 maj 2009
2011-08-02 14:53
Om Mazinhos uttalande var nyligen så skulle det inte förvåna mig, då han vill se sin sån utvecklas och har gjort en väldigt stark försäsong. Det jag vill komma fram till är att han vill se honom i startelvan.

Hoppas på att vi säljer Milito för det är ju riktigt synd när Pep låter Masch eller Busquets går förre i kön, samma gäller Maxwell trots att jag gillar honom. Han är ingen spelare som gnäller istället så kämpar han. Vore grymt om Pep tog upp Bartra och Muniesa.

När jag är inne på att ta upp spelare så är det dom jag vill se i A-laget permanent, Bartra, Muniesa, JDS, Sorano. Helt perfekt.
Barcelona Deulofeu
2011-08-02 14:43
Frodo jag håller med.Det som var positivt var också att han var mindre bra i första halvlek men kom igen urstarkt i andra.Att han nästan alltid utmanar och nästan alltid kommer förbi med två spelare emot sig är riktigt nyttigt.Under förlängningen sista kvart gick allt genom honom och han dribblade ofta av flera man.Någon som själv spelat fotboll vet hur jobbigt det är att spela man mot man och dribbla denna mannen är två år yngre än de flesta och hade ofta två man hängandes på sig.Vilken fysik och snabbhet han besitter.Han harn dessutom en fantastiskt repertoar när det gäller att dribbla.Han måste dock passa mer och bättre.

Någon som minns en viss Nano Macheda för ett par år sedan som spåddes att bli den nya Rivaldo? En vänsterfotad lång smal tekniker som gjorde lite som han ville under under en spansk supercup final för ett par år sedan.Det kan mycket väl bli så att Deulofeu blir en joke´r för oss i nsupercupen med tankepå den tunna truppen vi har.Det vore smart att ta med honom för det har inte Mourinho räknat med och framför allt är det en spekare som ännu inte är kartlagd.Mourinho gör alltid sina läxor väl och kommer nu dessutom spela med Coentrao i mitten ( tror jag) för att jaga bollhållare och följa dem till de tröttnar tex Messi.Sen är det en annan fråga om Deulofeu är stark nog i närkampsspelet mot Pepe samt Khedira det är tveksamt.Att han däremot kan dribbla dem råder det ingen tvekan om.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-02 14:41
ala.Rambo

Barcelona har visserligen bara lagt tre officiella bud och det är ju knappast överdrivet? Sen att det är en segdragen affär kan man inte förneka...
Barcelona Greenwood
2011-08-02 14:38
barca111

@northbanklover
@darrenarsenal1
@jamiedalton82
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
Ja, Real Madrid är ju referenspunkten för allt som är hederligt och fint i fotbollsvärlden.

Andreas

Så länge vi har Keita så ska man inte oroa sig. Han fixar det.
Barcelona Antonio Puerta
Barca4eva

Jaha do behover vi inte bry oss so mycket dem vill bara ta upp det igen o skapa spekulationer !
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-08-02 14:37
Gerard mot serbien
Barcelona barca111
2011-08-02 14:36
Greenwood

Vilka då?
Barcelona Barca4eva
2011-08-02 14:36
Antonio Puerta, det har väl gått någon månad sen de uttalandena.
Postat via SvenskaFans-appen
ala.RAMBO
2011-08-02 14:35
Jag hoppas att cesc går till barca. Tycker personligen han är en aning överskattad. Dessutom skulle han som många säger ta plats...jag tror inte han skulle gilla att nöta bänk för thiago? Vad säger ni? Motsatsen skulle heller inte vara gynnsam för thiago som enligt tabloider oach medier har en fin framtid som väntar.

Dock vill jag lyfta fram att barca borde sköta det hela lite finare...ja menar arsenal vill ha en viss summa, antigen möter klubben den summan eller så förhandlar man det. I detta fall så har man förhandlat tillräckligt nog kan det tyckas och att därför ta ut det till press är lite överdrivet.

President florentino perez och real officiella gör inte så (tänk inte på att jag jämför är ni snälla). Vet inte om ni minns Ribery sagan, då real ville förhandla ned priset, munchen vägrade och jorge valdano gick bara ut och sa att det blir svårt. Svårare än så är det inte. Möjligt att barca inte bryr sig så mycket om deras relation till andra lag, men det ändrar inte det faktum att relation institutioner emellan är viktigt. Eller vad säger ni?
Barcelona Greenwood
2011-08-02 14:33
Har läst en hel del på twitter nu från olika personer i Arsenal-kretsar och det verkar onekligen som att Cesc är på väg bort.

Vilken lättnad...
Barcelona Deulofeu
2011-08-02 14:33
Vad tror ni om Guardiola kommer han bli kvar eller inte efter denna säsongen.Vinner han ligan har han vunnit 4 i rad lika många som Cruyff.Vill han vinna fem år i rad för att bli den allra största? Han är visserligen redan störst efter 2 cl.Vad händer om Barca inte vinner blir det tändvätska för honom?NU när han äntligen fått Fabregas med nummer 4 snart känner han att han kan lämna över till nästa coach att han lämnar ett självspelkande piano att han inte kan ta laget längre? Jag tror personligen att Barca kommer vara ännu bättre än när spelare som Deulofeu,Bartra,Muniesa,Montoya,S.Roberto,Rafa tar klivet upp och vi blir av med vissa lite äldre spelare som inte tillför så mycket och bara lyfter lön.Vårt lag är så samspelt och har sådan harmoni att man aldrig skådat något liknande.De tillför dessutom en hunger och viss konkurrenssituation som inte finns så mycket nu.Med Sanchez och Cesc blir det visserligen en del konkurrens men inte i backlinjen eller på målvaktssidan.

Tiden får utvisa men det ska bli spännande med supercupen där jag ser Real som favorit då detränat en vecka mer och med i stort sett alla spelare.Barcas alla spelare har inte ens kommit tillbaka ännu.Hoppas jag har fel och de spelar på inspriation.Vi har dessutom skador på nyckelspelare.
Barcelona Frodo
2011-08-02 14:31
Vad gäller Thiagos farsa så vet vi alla att han har en stor käft. Däremot tror jag att spansk media kan ha vinklat och utelämnat vissa saker. Vi vet alla hur kåta spansk media är på Cesc och om de kan offra Thiago för att få sin guldgosse så kommer de att vara mer än villiga att göra det. Nåväl, jag hoppas att både Mazinho och media slutar snacka om Thiago så att han kan fokusera på fotbollen.
Barcelona Antonio Puerta
2011-08-02 14:30
E det ingen som kan bekrefta Thiagos pappas uttalanden om det var lenge sen eller nyligen ?

Tacksam for svar
Barcelona Frodo
2011-08-02 14:26
addeh

Deulofeu var ruskigt bra i U19-EM. Han tog sig ständigt förbi sin gubbe oavsett kant och blev oftast dubbelmarkerad. Jag skulle säga att han var Spaniens näst bästa spelare efter Sarabia under turneringen. I finalen var det dock Deulofeu som var mest dominant. Både Sarabia och Juanmi byttes ut tidigt och på slutet satte Spanien allt hopp till honom för att rinna igenom och slå inlägg.

Det negativa var hans beslutstagande. Ibland borde han släppa bollen tidigare och på ett tillslag istället för att försöka dribbla. Hans snabbhet, acceleration och teknik var dock av yttersta klass. Han ryckte alltid ifrån fruktansvärt lätt. Det skulle inte förvåna mig om han blir uttagen till U21-laget om han presterar i Segundan. Han gör lite som han vill på den här nivån.

Något annat negativt var coachen. Han spelade en rak brittisk stil där yttrarna matade in bollar mot mitten. Deulofeu passar bättre till vänster där han kan vika in och göra mål som i matchen mot Irland.
Annons: