/spanien/barcelona/forum/12527.aspx/spanien/barcelona/forum/12527.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-08-02 21:55
Mojito

Gränsen går vid 23 år har jag för mig. Innan dess får spelarna hoppa mellan de olika trupperna hur många gånger som helst. Detta gäller när B-laget spelar i Segundan alltgså. Det var inte samma regler när de vare nere i Segunda B. Fast det är ju när man har ett B-kontrakt då. Hur det ligger till med en spelare som innehar ett A-kontrakt känner jag inte till.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-02 21:49
Har ni lagt märke till att Thiago inte längre ligger vid plats nr 4 på officiella hemsidan?

-----------------

Mijito

Keirrison är inte för gammal utan får altinera mellan B-och A-laget. Nolito kunde ju hoppa upp och ned förra säsongen.

Tycker också han har behandlats som skit men det här var ändå goda nyheter. Han kunde kommit på ett "snyggare" sätt men jag hoppas han vänder detta till någon revanschlusta och verkligen visar alla vad han går för.
Sett till vilken potential spelaren har är det en jäkligt bra värvning för Barca B. Sen får vi se hur långt det kan bära. En sak är iaf säker - denna flytten var den enda som faktiskt håller hans chanser att en dag lyckas i Barcas A-lag någorlunda vid liv.

Jag håller tummarna! Att man inte tänkte på det här tidigare? Nu i efterhand känns det skönt att man inte förhastade sig och betalade 10milj för ett lika osäkert kort i Sergi Aurajo. Här kan man tjäna in pengar istället. Och återigen - potentialen finns där. Det finns massor av potential i killen.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-02 21:49
Efter att man misslyckats med att värva Araujo och Alcacer, samt fått skada på Soriano tittar man alltså "äntligen" åt K9

Undrar hur Brasilianaren tänker... måste känna sig som ett reject med tanke på att han inte var välkommen på försäsongen tidigare.

Hur är det sen med hans kontrakt? han har ju A-lagskontrakt, får han då spela för B-laget (eller är det bara när det gäller den omvända vägen)?
Och är han för gammal för att få pendla mellan B- och A-laget, vart går gränsen? I cuper lär han få spela men hur är det i ligan?

Hoppas det fixar sig, men jag gillar egentligen hur man behandlar K9.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-02 21:28
Soriano vore klockren för A-laget. B-laget vore klockrent för Keirrison och framförallt vice versa.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-02 21:06
Av det lilla man hann se av Soriano under försäsongen så tycker jag han imponerande, sen som sagt han är inte i lika stort behov av speltid som Bojan var, tror helt klart att Soriano kan vara nyttig att ha i truppen. Jag hoppas han flyttas upp!

Sanchez, Cesc, Thiago, Fontas och Soriano-Helt perfekt.
Hade inte heller klagat om en till försvare värvades in, men jag tvivlar på att det kommer hända.:P
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-02 21:05
Brazilian forward Keirrison (22), previously on loan at Benfica Fiorentina Santos, will join the pre-season of Barcelona B.

Boooom!

K9 kan gripa sista halmstrået att lyckas i Barca och Soriano detsamma, fast i a-laget? Chansen finns nu. Detta trodde jag aldrig! Men egentligen var det ju det absolut bästa man kunde göra - Keirrison har massor med potential men pga hans dåliga insatser på sistone finns det inga "bra" klubbar som är intresserade. Då är det självklart att låta han få chansen att övertyga i Barca och istället komma tillbaka den vägen är det bästa alternativet.

Håller tummarna! Både för att K9 ska lyckas och att Soriano ska flyttas upp. På så sätt kan Pep använda sig av båda, om Keirrison nu skulle göra själ.

Edit: Inte ens femma på bollen. Var borta ifrån datorn ett tag..
Atlético addeh
2011-08-02 21:01
Dubbelpost.
Atlético addeh
2011-08-02 21:00
Går sådär för italiensk fotboll just nu. Precis blivit av med en Champions League-plats, och stora profiler lämnar ligan. Napoli kan sannerligen bli deras räddning om de lyckas bli ett riktigt storlag på nytt nu.

Oj, intressant att Keirrison ansluter till B-lagets försäsong. Undra om det finns någon baktanke med det.
Barcelona VizzlA^^ "Gracies Equip"
2011-08-02 20:57
Més que un Esport

Soriano är inte i ett lika stort behov av speltid som Bojan, han kan vara nyttig att ha i truppen. Han kanske förlänger sitt kontrakt och vi får mer för honom när han säljs. (beroende hur han presterar)
Barcelona Larsson1333
2011-08-02 20:57
Skillnaden är väl att Soriano kommer ifrån en kanonsäsong, med bra självförtroende och är en riktigt målskytt. Bojan är en fortsatt stor talang som kräver speltid för att kunna utvecklas menas Soriano säkerligen skulle acceptera en bänkplats och sedan kriga varje minut han skulle få på planen för att visa Pep vad han verkligen går för.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Més que un Esport
2011-08-02 20:51
Jag har otroligt svårt att se vad Soriano kan bidra med som Bojan inte kunde gjort bättre. Börjar kännas mer och mer trist att det blev såhär med Krkic. Jag menar, hur hade det blivit om förra årets nr 9 slagit igenom nu...

Aja..

Soriano eller inte. Enligt mig kvittar det...
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-02 20:49
Brazilian forward Keirrison (22), previously on loan at Benfica Fiorentina Santos, will join the pre-season of Barcelona B.

Kan detta betyda att Soriano flyttas upp :D?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-02 20:30
Skön video där Valdes blir bortgjord av en delfin ;)
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-02 19:56
Lika bra. Överskattad spelare som inte hade något o göra här.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-02 19:47
Hetfield

Pastore väntar på att Barca ska höra av sig innan han går till en riktig storklubb ;)
2011-08-02 19:25
Jag visste inte att du jobbade för NASA, men ska vara noga med källorna. Där har du uttalandet.
Real Madrid Nolito
2011-08-02 19:23
Hetifield

Så tar vi källa på den också, tack.
2011-08-02 19:22
Pastore: 'I'm a PSG player'
Javier Pastore “can officially say I am a Paris Saint-Germain player” ahead of his medical and thanked Palermo.

Och där blev en av mina favoriter klar för PSG.
,Sami
2011-08-02 19:05
Because the future of B forward Jonathan Soriano is unclear, Barcelona B are still looking for a centre forward. [sport]
Barcelona barca111
2011-08-02 18:59
Gerard Deulofeu blev uttagen till drömelvan i u19 em
2011-08-02 18:41
Jaha och vad baserar du det på? Sergi Roberto är en offensiv mittfältare/falsk winger, exakt som iniesta fast på höger sida.
2011-08-02 18:33
Jag håller förövrigt med Mojito, det är de jag har sagt länge.

Lol "Iniesta - Sergi Roberto". Snacka om att talking out of your ass

Rambla

Det svaret är ju givet för Pep :P
2011-08-02 18:30
Barcetia

Tack!
2011-08-02 18:20
Mojito

Du har absolut ingen aning om vad Thiago är för en spelare.
Förstår inte hr någon kan yttra sig så korkat.

Snarare

Xavi - Thiago
Iniesta - Sergi Roberto
Barcelona Rambla~
2011-08-02 18:17
Hetfield

Frågar du oss eller frågar du Pep? :P
2011-08-02 18:10
Frodo

Xavi gick igenom samma sak. När han ersatte Pep så var många arga på honom för att deras älskade bandiera blev petad.

Folk hade blivit vana vid Peps tillbakadragna regista roll, så man var tveksam på Xavi. Det är samma sak med Cesc, folk tycker att han är för offensiv men han kan även bli en Xavi 2.0 som Xavi blev en Guardiola 2.0.

Hans spelförståelse är inte lika bra ÄN. Det är "ÄN" man ska fokusera på, det betyder att med rätt miljö och rätt spelare så kan det utvecklas. Dessutom måste man tänka på att Cesc används som en offensivare spelare i Arsenal, det är rollen han han har fått. Det är ju inget som är skrivet i sten.

"Keita hade lika många mål som Xavi förra säsongen men vi vet alla vem vi föredrar, right?"
Svaret på den är Keita, right? :P

Barcelona el Raval
2011-08-02 18:10
http://www.youtube.com/watch?v=Pg8jBDCLSI8
2011-08-02 18:08
Att spela Thiago på Xavis position är ju att skjuta sig själv i foten.
Visst, det fungerar någorlunda i träningsmatcher, men som tvåvägsspelare är Thiago mil efter Xavi.

Och jo, han kan och kommer att utvecklas, men Cesc kommer alltid att ha ett försprång då han är uppfostrad i en mer intelligent mittfältsroll medan Thiago har sina absoluta styrkor i det kreativa spelet. Man kan inte bara tänka framtid, man måste tänka på nutiden också.

Fabregas har sedan utvecklats i sin nya mer offensiva roll, precis som Xavi som också flyttades fram i banan.
Jag jämför Thiago med en ung Iniesta som nu på "äldre dar" blivit mer klok i sitt defensiva positionsspel. Ser samma utveckling för Thiago, men ingen ny Xavi. Han ska vara närmare målet helt enkelt.

Jag är för en värvning av Cesc pga min oro för Xavis skadebekymmer. han hade problem redan i slutet av säsongen, och det är sådant som är svårt att få bort med tanke på åldern. Risken är stor att han är fit under hösten pga rehabiliteringen nu under sommaren, men allt eftersom belastningen ökar kan han tvingas vila under våren nör allt ska avgöras.

Xavi - Cesc
Iniesta - Thiago
Busquets - Mascherano
Keita som täcker upp om fler än en av ovanstående är borta.
Känns bra.
Barcelona Rambla~
2011-08-02 17:50
Haha, ni snackar om Cesc. Själv sitter jag och hoppas på att spelare som tex Soriano ska bli uppflyttad. Det hade gjort min dag. :)
,Sami
2011-08-02 17:47
Frodo
Du får inte glöma heller Guardiola som är viktig:)
Annons: