/spanien/barcelona/forum/12493.aspx/spanien/barcelona/forum/12493.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas V.V - J.Lo
2011-08-14 11:05
Zamboza

Keita må vara nyttig för laget men jag vill se Thiago från start alla dagar i veckan före Keita.
Vore så fel att inte ge Thiago chansen här.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-08-14 11:04
Andreas V.V - J.Lo

Vi ska helt klart spela andra före honom, men tror du inte de använder sig av det fysiska och det fula som sist?

De kommer ju vara taggade till tänderna, kan bli en massa bolltapp på mitten med Thiago/Iniesta och Xavi på mitten. Det är ju trots allt deras hemmaplan vi kommer till om jag inte misstagit mig?
Barcelona Zamboza
2011-08-14 11:03
Andreas
I två av våra 3 senaste el clasico på SB så har vi vunnit med Keita från start med 2x 2-0. Han är en nyttig spelare som bidrar med mycket mer än vissa här tror, även om jag vill se en ordinarie elva idag, med undantag för Adriano som vb och Abidal in som mittback.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-14 10:59
Samtidigt har Keita spelat hela försäsongen. Ingen vet riktigt vart de största stjärnorna står just nu. Det är lite av en chansning att spela med dem - just idag.

Alves-Pique-Abidal-Adriano
------------Busquets----------
---------Thiago---Xavi--------
----Villa--Messi--Iniesta------

Denna elvan känns säkrast i nuläget, med många spelare som har några matcher i benen. Enda tråkiga är att Iniesta hamnar som ytter, men sen slänger man in Alexis där i andra halvlek. Skön joker...
Tvivlar dock på att det kommer ser ut så här. Tror t.ex. inte Busi startar utan Mascherano tar hans plats. Xavi är också högst osäker.
2011-08-14 10:58
Mascherano

Kan du inte säga att jag är rasist också så är morgonen fullbordad?
Detta är ett forum, alltså delade åsikter.
Jag har inget emot om du gillar Keita, fine.
Skrev bara att jag kräks om Keita startar idag mot Madrid, vilket ytterst troligt är ren fakta.
Barcelona Mascherano
2011-08-14 10:55
Ännu en Keita hatare. Väx upp!
2011-08-14 10:53
Essienesque

Kommer bli 3-1 till Madrid idag om Keita spelar.
Barcelona Essienesque
2011-08-14 10:49
Andreas V.V - J.Lo

Snacka om att överdriva...
Barcelona Qanii
2011-08-14 10:42
Namn: Andreas V.V - J.Lo

och du kräks för attt?
2011-08-14 10:32
Ingen jävla Keita från start, då kräks jag!
Barcelona el Maestro!
2011-08-14 10:29
,Sami:
Jag tror att Pedro startar. Keita inte. I andra halvleken får vi skåda Alexis debutera.
Drömmen vore att se Alexis göra sitt första mål på SB. Han hade gått rakt in i hjärtat hos katalanerna.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-14 10:25
H.Alavi

Jo, så är det för mig när säsongen är igång. Var lika pirrigt inför CL, CdR som mötena i ligan. Men som sagt, nu när säsongen inte ens har börjat, Barca har tränat ihop i en vecka och saknar x antal spelare, så känns matchen ikväll inte lika stor och viktig som de övriga. Hade det inte varit för att det är Real man möter skulle det varit än mer oviktigt, men det är fortfarande inte samma känsla som inför ett "riktigt el clasico :P

Barcas prioritet nr 1 är att komma i form inför säsongen, inte att vinna ikväll. Man kommer inte göra några chansningar som kan var kostsamma för framtiden... Pep får säga vad han vill men hade man tagit denna matchen på störta möjliga allvar hade uppladdningen de senaste veckorna sett annorlunda ut.

Och med detta sagt så ber jag ändå till de högre makterna att vi tvålar dit Real ikväll ;)
,Sami
2011-08-14 10:22
Vad tycker ni om den här elvan?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-08-14 10:10
1.70-ligan

För mig spelar det ingen roll om det är en träning- eller tävlingsmatch, så länge Real Madrid står på andra sidan planhalvan är det el Clásico. Och i ett el Clásico finns det aldrig något som heter "denna match är trots allt inte så viktig".

Så är det för mig i alla fall. Dina nerver är nog stadigare än mina. ;)
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-14 09:50
Förutsättningarna är inte direkt de bästa inför kvällens match. Halvskadade spelare och ett lag som knappt har hunnit träna ihop sig. Men samtidigt är det rätt så skönt. Denna matchen är trots allt inte så viktigt och omständigheterna gör att man nog kan klara av att ta den för vad den är.
Barcelona el Maestro! -"It's a great day for a friend"
2011-08-14 09:35
Förresten undrar jag varför Barca inte försökt att övertala Wenger att ta hem Aleksandr Hleb i affären. Skulle tro att Hleb inte hade haft något emot det.

Kan han inte säljas eller lånas ut i sommar så måste han skrivas in i truppen i alla fall fram till nästa fönster. Där har vi en till truppspelare att räkna med.
Barcelona el Maestro! -"It's a great day for a friend"
2011-08-14 09:19
Av nyfikenhet kollade jag på hur marknaden värderar Cesc i dagsläget. 34 miljoner euro plus eventuell 6 miljoner till för honom är rena reapriset.
Bra jobbat!

Fàbregas, Cesc: Midfield (ZM) , 24 Years: Market Value: 47.500.000 £ or 54.000.000 €.
MaraMessidona
2011-08-14 05:21
Fyfan vilken kärlekssaga det är mellan Febregas och barca, den har varit väldigt lång och smärtsam för honom........
tycker det är stort av honom att visa vad han känner för klubben i hans hjärta...
Den förlorade sonen återvänder grabbar, han måste hyllas STOOOOOOOORTTTTT

Tror att han kommer bli den mest älskade spelaren genom historian om det går bra för honom
daacun
2011-08-14 03:35
Det kommer och bli en fin dag för oss imon
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Abbe.
2011-08-14 02:36
Basuuka

Där har du förra säsongens matchtröja.

Edit: Tröttheten sätter sina spår. Såg nu att problematiken var att det enbart fanns XXL kvar. Ber om ursäkt för att jag var ouppmärksam.
Barcelona Basuuka
2011-08-14 02:19
Går det ännu att få tag på förra årets spelskjorta? Tänke beställa både gamla och nya via officiella hemsidan men finns typ bara XXL av gamla, eller är det bara jag som har tummen mitt i handen?
Real Madrid One club, one love. All Real Madrid.
2011-08-14 02:15
Barca4eva

1994 byttes namnet till Bamin Real Potosi, men "Bamin" försvann från namnet eftersom att presidenten då var en Real Madrid-supporter. Kanske har något med det att göra?
Barcelona Barca4eva
2011-08-14 02:06
One club, one love. All Real Madrid.

Båda är väldigt lika.

Var det Barca/Real fans som bildade klubbarna månne?
Real Madrid One club, one love. All Real Madrid.
2011-08-14 02:00
elbraco - Bojan y Thiago

Tycker att det boliviska laget Real Potosis logga är mycket mer lik våran än vad FGR är lik eran.
Barcelona Barca4eva
2011-08-14 01:59
AndreD - WWW = World Wide Winning

Hopeless guys.
AndreD - WWW = World Wide Winning
2011-08-14 01:58
barcetia

Vem läcker startelvan? Pep och Tito är de enda som vet vilken startelva det kommer bli.
Barcelona Hyder
2011-08-14 01:16
Finns ingen chans i världen att någon kan tippa elvan med hundra procents säkerhet dagen innan. Speciellt inte i detta fall då vi har ett par halvskadade spelare.

Vore kul att se Thiago från start faktiskt. Ett perfekt tillfälle att ge honom en stor match för att visa vad han går för. Men det kanske blir lite mycket så här direkt. Spelar Piqué känner jag mig ganska säker på att vi åtminstone kan få med oss ett respektabelt kryss. Försvaret bli nyckeln på Bernabeu, det är vad jag tror.
Barcelona Barca4eva
2011-08-14 01:10
Tror mer på Westinho's elva...

;)
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-14 01:07
Engelska klubben Forest Green Rovers som huserar i femte engelskadivisionen bytte just sin klubblogo. Skillnaden enligt dom själva var att den inte var distinkt nog men med tanke på hur lik den är handlar det snarare om varumärkesintrång.
Kolla själva...löjligt lik Azulgranas logo.
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-08-14 01:07
ändå har de alltid fel.. Tror verkligen inte Pep bestämt startelvan redan. Brukar bestämmas nån timme innan match. Det är enbart spekulationer.
Annons: