/spanien/barcelona/forum/1245.aspx/spanien/barcelona/forum/1245.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Meneysuarez91011
2016-12-28 01:22
Fast en snabb googlesökning så har Rakitic varit gifta otroligt längre än vad jag trodde. Har för mig det var förra sommaren? Kanske var det en förnyelse eller något liknande? Hm.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona funB
2016-12-28 01:17
@Cule4life:

Känns lite mycket FM i dina tankar
2016-12-28 01:14
Skulle vilja se mer speltid till Rafinha faktiskt. Gjort bra inhopp, även några mål. Samt precis kommit tillbaka från en ganska svår skada, killen är väldigt intressant. Får man ens säga så som jag kommer göra nu, ursäkta mig om det är opassande men det är min egna åsikt. Sedan Rakitic gick och gifte sig så tycker jag att killen gått ner sig otroligt... kanske inte har något med bröllopet att göra, men kan mycket väl vara så också? Eller? Nu leker jag bara lite med tanken, mina random idéer som ploppar upp då och då, men det känns verkligen som att det var runt däromkring Rakitic försvann lite? Hm, klurigt. Hur som helst tror jag att Rakitic försvinner i sommar.
Barcelona FCB-1899
2016-12-28 01:11
Denis Suarez tills Rakitic hittar formen igen.
Barcelona Ribohn Fan
2016-12-28 01:05
Kom tillbaka Xavi

Arda!
Barcelona Kom tillbaka Xavi
2016-12-28 01:00
Vem tror/tycker tycker ni ska ta den tredje mittfältsplatsen. Gomes/Suarez/Rafinha/Rakitic? Jag tror att Lucho kör på sitt säkra kort Rakitic då han är rädd för förändringar.
Barcelona Iniesta70.
2016-12-28 00:04
Kröjjf

Först och främst så skrev jag till Katalano medans du postade ditt inlägg bakom min "rygg", därför kommer en kort liten epilog så här direkt efter mitt senaste svammel.
När jag skrev att "du" svarat diplomatiskt att Arda sågs dom en reserv, så var det ett formulerings fel av mig. Jag menade att Katalano såg Arda som en reserv. Nu har vi rätt ut det. Puh!

Tack för att NI båda svarade. Nu måste jag läsa/lösa ditt inlägg en gång till, som vanligt, och ta fram synonym boken.

Nåja, nu får jag väl invänta "den andra sidan" av myntet. Tänk på att jag VILL att det ska gå bra för alla som lirar i Barca tröjan. Tycker bara att det var en befogad fråga. Arda vs Neymar vs form.
Barcelona Katalano
2016-12-27 23:58
Kröjjf Citatet: "Katalano har ju lite tidigare under kvällen lite diplomatiskt skrivit att du endast ser Arda som en reserv" var menat till mig och ett av mina inlägg tidigare. Du har inte nämnts i det specifika sammanhanget av någon av oss. Ang. Viggos inlägg så tolkade jag inte det som att han förespråkade någon spelare över andra Jag förklarade bara mina egna åsikter om framförallt Roberto och thiago och tog ut svängarna lite för att motivera mina åsikter runt om laget. Viggo skrev exempelvis att han inte vill ha hit Thiago. I övrigt så instämmer jag i mycket som Viggo skrev kring hur medlemmar i forumet agerar och tycker att det var ett väldigt bra inlägg.
Barcelona Iniesta70.
2016-12-27 23:49
Katalano Nej, Neymar har ju inte gnällt. Och varför skulle han? Han spelar ju oavsett. Jag tycker också han är en start spelare, han har en enorm högsta nivå. Den högsta nivån har tyvärr inte visats sig allt för ofta denna säsong, enligt mig. Tyvärr. Det intressanta ur en hypotetisk synvinkel är ju om de båda hade kämpat om samma plats under samma villkor, oavsett prislapp och oavsett "hype" så är jag ganska säker på att Arda fått lite mer minuter på sin rätta plats. Många här inne försvarar Neymar med "näbbar och klor" på ett i mitt tycke lite naivt sätt genom att göra det legitimt att sätta laget på pottan med omogna värderingar både i beslutsfattandet med bollen och gentemot med och motspelare med ett icke ödmjukt beteende under matcherna. Det kallas då att "hota" backlinjen, det kallas att skapa ytor, men för mig så har det mest handlat om en ganska frustrerande "superstjärna" som ser de andra två i trion agera "räddare i nöden" när han själv hamnar utanför rubrikerna och målprotokollet. Det jag vill få fram egentligen är väl om det är en skam att som en av de tre i det ökända MSN ändå kunna hamna på bänken på grund av sitt spel, eller som i det här fallet, hamna på bänken på grund av nån annans spel? Eller är det kanske en kombination av de båda alternativen? Jag vet inte, Arda kanske inte är en start spelare med eller utan Neymars konkurrens, men jag undrar om inte Luchon målat in sig i ett hörn i den här frågan. Vad mer kan Arda göra?
Barcelona Kröjjf
2016-12-27 23:49
Iniesta70. Som jag skrev tidigare idag, har jag för vana att ligga lågt när det kommer till sådant som transfers och FIFA- tänk. Tur att jag inte hade gjort entré härinne än, när ryktet uppstod om Zlatan var på väg till vår klubb och det sen blev bekräftat som sant. Jag var en sann plåga för precis hela min omgivning på jobb och fritid, genom att ta varje tillfälle i akt att ondgöra mig över en värvning av en spelare vars profil inte passade in i vår klubb på vare sig det ena eller andra sättet. Att det dessutom skulle ske på bekostnad av Samuel Eto´o gjorde ju inte saken bättre precis. Milt sagt, om man nu säger så. Även vid värvningen av Arda Turan, höll jag tyst härinne. Men i tanken var jag klart positiv. Kanske till och med i överkant med tanke på inledande inhopp och matcher. Men som det så ofta visat sig i vår klubb, behövde han speltid (efter ett halvårs "vila" från tävlingsmatcher) för att kunna anpassa sig. I all synnerhet som Luis Enrique envisades med att placera turken i en för honom ovan position, som inte tog till vara hans fulla potential.Som istället tog sig uttryck när Neymar spelade OS i Brasilien. Men eftersom endast mitt och Katalano nämns vid namn i ditt eget inlägg, så blir jag väldigt förbryllad av följande mening: "Katalano har ju lite tidigare under kvällen lite diplomatiskt skrivit att du endast ser Arda som en reserv". Gör jag? Det var i så fall mer än jag själv visste. Men jag förmodar att du syftar på att jag själv höll med Viggo - Grande Busquets i allt vad han skrev och då bl a detta: "Vi klagar på att Arda inte ska spela på innermittfältet. Varför envisas Lucho med det? Men likförbannat ber vi om en Coutinho, som aldrig spelat på mitten under sina "bra år" men honom vill vi ha på Iniestas position". Varpå Katalano bl a invände: "Arda ser jag endast som reserv till ytteranfallarna och Rakitic skulle få lämna" (märk väl att det sista är ett citat utan sitt sammanhang och ingen kritik). För ovanlighetens skull ska även jag vara "diplomatisk" och det genom att helt enkelt undvika din fråga och på politikers vis väcka en i dess ställe. Tolkade du i likhet med Katalano "Viggos" inlägg, som att han otvetydigt förespråkade vissa spelare framför andra och tog klar ställning för någon. Det gjorde nämligen inte jag. I alla fall inte i vad han skrev om Arda Turan, vilket tål att upprepas: "Vi klagar på att Arda inte ska spela på innermittfältet. Varför envisas Lucho med det? Men likförbannat ber vi om en Coutinho, som aldrig spelat på mitten under sina "bra år" men honom vill vi ha på Iniestas position". Jag kan inte se att Viggo - Grande Busquets uttryckligen förespråkar att Arda Turan ska ha en ordinarie plats eller så. Utan "bara" att han pekar på hur fort en del ändrar uppfattning och tror att lösningen på alla problem står att finna i transferfönster två ggr varje år, istället för att placera rätt "gubbe" på rätt plats. Från skillnad till vad som nu ofta är fallet, tro att lösningen alltid finns utanför den befintliga truppen efter ett tag. Själv såg jag ett befogat inlägg som pekade på hur många härinne är kappvändare så till den milda grad, att dom till slut inte längre vet vad som är insida respektive utsida på sitt egna "plagg", som ständigt skiftar i färg beroende på årstid. Låter det förvirrande? Det är det också. Vilket "Viggo" illustrerade med en rad relevanta exempel på hur folk ena stunden helhjärtat förespråkar en spelare, för att något halvår senare förkasta densamma och skriva sälj respektive köp. En s k ond cirkel som aldrig synes ha något slut. Men för att nu ändå gå dig till mötes innan läggdags och svara på din direkta fråga, så väljer jag att besvara den så här: Arda Turan lär förbli avbytare så länge "Lucho" behandlar honom som en sådan. Tränarens förtroende och spelares självförtroende i fotbollssammanhang, är två sidor av samma mynt. Sedan kan man i och för sig fråga sig varför Neymar JR ännu inte hittat senioren i sig själv som förutspåddes bli världens bäste redan i förfluten tid, med tanke på det övermått av friheter och förtroende han fått över tid. Var inte det ett diplomatiskt sätt att tackla frågan, så säg....
Barcelona Katalano
2016-12-27 22:42
Iniesta70.

Jag har varit inne på ämnet Arda tidigare och anser att han denna säsong har fått mer uträttat än Neymar på dennes position. Neymar har inte alls presterat som han bör och med Arda i form samtidigt så tycker jag att det är självklart att det är Arda som ska spela. Jag anser också att konkurrens är något positivt och om inte Neymar klarar av det så kan han få lämna för min del. Sådana spelare vill jag inte ha i laget. Nu har inte Neymar gnällt så detta är rent hypotetiskt och gäller samtliga spelare förutom Messi, vilket jag vet att du förstår Iniesta70, men inte alla andra.

Anledningen till att jag nämnde Arda på bänken i tidigare inlägg syftar till att Neymar ändå måste anses tillhöra startuppställningen rent generellt sett över en säsong på bekostnad av Arda.

Jag måste tillägga att även om Arda varit otroligt bra när han spelat ytter hittills så finns det inget som säger att han kommer att fortsätta vara så här bra. Om Neymar inte varit i klubben, hade då Arda varit tillräckligt bra för att vara en starter på vänsterkanten? Jag är inte så säker på det.
Barcelona Lionel12
2016-12-27 22:31
Angående Arda så tycker jag att man kan placera Neymar intill Gomes, Paco och Vidal på bänken. Iallafall nån match för att se vad man kan få utav Arda i "större" matcher. Sen säger jag inte att han ska ha 90 minuter men iallafall 45. Ge grabben en chans. Jag led med han när han inte fick lira i början pga tranferban. Men nu existerar inte sådan. Tålamod har han visat och hjärta för vår fina klubb. De dags.
Barcelona Reymar
2016-12-27 22:18
Kröjjf

Visst är positionering av övriga mittfältare inte den bästa vilket leder stundtals till att Busquets befinner sig i ingenmansland vilket naturligtvis leder till mer kladd precis som du säger. Men Busquets har varit grym under Luchos två första säsonger så hur kommer det sig att han plötsligt presterar sämre? För såvitt jag vet så har vi spelat samma taktik med samma positionering av samtliga medspelare, eller har jag fel?

Själv är jag inne på samma spår som Ribohn fan då Busqets fysik blivit sämre, han känns slöare i både benen och tanken. Dessutom har jag sett honom slå bort enkla sidledspassningar som han brukar sätta med ögonen bundna, vilket för mig till tankarna att han inte är lika fokuserad under matcherna.
2016-12-27 22:09
Jag tycker verkligen att Turan ska få vara kvar, även peta Neymar så han får känna på bänken lite. Inget illa mot Neymar, älskar honom. Men hans lek, det han håller på med på planen, det är skitsnyggt.. men det blir för mycket, känns mer som att han vill styla och göra bort motståndarna än att göra mål. Och hans humör är frustrerande, han måste lugna ner sig lite. Otroligt bra och underbar fotbollspelare att se på, men kräver mer än bara snygga grejer på planen av en så pass dyr spelare. Därför ser jag gärna en petning, iallafall nu när Neymars form är så pass dålig som den är. Turan är rakt på, han jagar mål. Verkligen jagar. Sliter som ett djur, riktigt imponerad av hans senaste form, hoppas han får chansen att visa hur bra han är framöver bredvid Messi och Suarez. Pressa Neymar lite, låt han känna på konkurrensen, varit förlite så på Neymar. Han är given i Brasilien, stora stjärnan i laget och har egentligen ingen som kan ta hans plats där, lika har det blivit i klubblaget, han har sin plats och vet att han är given, så peta.. peta och peta! Låt han känna av Turan!
Barcelona Iniesta70.
2016-12-27 21:44
Ja, lite mer tid skulle nog Arda vara värd, på rätt position vill säga. Eftersom både Katalano och Kröjjf är på "tråden" så tänkte jag slå den där sne passningen som jag "hotade" Kröjjf med innan jul. Vad tycker NI om Ardas situation? Är "skammen" för stor för Neymar att nöta bänk i ett lag som FC Barcelona? Har Lucho målat in sig i ett hörn i denna fråga? Ska Neymar spela oavsett form? Ska Arda nöta bänk oavsett form? Katalano har ju lite tidigare under kvällen lite diplomatiskt skrivit att du endast ser Arda som en reserv. Gäller det i alla lägen eller endast när alla visar sin högsta nivå? Ordet är fritt! Nu behöver såklart inte bara Kröjjf eller Katalano svara . Jag är nyfiken på svar från alla hörn . Ska tillägga att jag själv står inte bara i ett raserat glashus, utan har nog smällt ner ex antal glashus med både stora och små stenar när det gäller Arda. Så var inte blyga. Jag själv har definitivt kastat den första stenen i denna fråga. Jag är man nog att erkänna att jag fick käka upp mina ord angående Arda både till frukost och till lunch. Ja, jag fick det t.o.m serverat till middag. Det är med en bitterljuv smak som jag skickar "stafett pinnen" vidare. Nå, vad har ni att säga?
Barcelona Ribohn Fan
2016-12-27 21:38
Spelar man centralmittfältare och den rollen Busquets har, råkar man hela tiden på problemlösningar både framåt och bakåt. Tidigare säsonger var han Mr 100% och löste samtliga problem. Denna höst och vinter har problem blivit fler och han har inte riktigt kunnat bemästra detta. Det har ju självklart flera orsaker. Först tycker jag att hans fysik var klart sämre inför säsong start. Där tycker jag att det märks mest i hans press spel, där han inte vinner boll lika mycket som förr. Sedan är det så att motståndarna vet att alla uppspel ska gå via Busquets. Därför har han nästan blivit punktat i matcher. Det och att han är mer påpassad, spelar med små marginaler och hans svårighet att flytta boll på tom yta. Gjorde att misstagen börja komma och där efter ett sviktande självförtroende. Jag tror också att det nya gräset vi har, missgynnar Busquets kraftigt, då den är väldigt snabb(mer likt konstgräs). Bollen rinner lätt undan och han har svårare att komma in i press.
2016-12-27 21:12
Cule4life Förstår din tanke med spelarna du vill skappa iväg, men Turan skulle jag gärna se att vi behåller om han vill fortsätta vara våran bänkspelare, han har faktiskt gjort det grymt. Och ha en spelare som Turan på bänken, är klass. Men frågan är, kanske är han lite för bra för att nöta bänk hos oss? Rakitic tycker jag att vi ska försöka få ut så mycket som möjligt av, tror han skulle passa troligt bra hos Juventus!
Barcelona Katalano
2016-12-27 20:45
Kröjjf

Mycket bra skrivet om Busquets situation. Med Iniesta åter efter skada så ser jag dock direkt en uppryckning även från Busquets sida. Och om vi bara krymper avståndet mellan lagdelarna "lite" så ser jag hur både han och övriga mittfältet skulle komma mer till sin rätt med fler alternativ att passa till för hela laget.
Barcelona Cule4life
2016-12-27 20:34
Stegen Roberto. Pique.Umtiti.Alba Veratti. Busquets. Iniesta Messi. Suarez. Neymar Cillisen. Cancelo. Digne. Marlon. .Rafinha. Thiago. Dybala Gomes. Paco . D.Suarez Sälj ..Turan . Rakitic. Mathieu. Macherano . Vidal. Inget illa om dom ja vill sälja..men laget behöver föryngras rejält. Macherano kan stanna som ledarfigur och rycka in vid behov. Men dröm trupp 2017 enligt mig.
Barcelona Kröjjf
2016-12-27 19:28
Busquets lägstanivå verkar ha blivit ett återkommande ämne liksom hans "bollkladdande" och långsamhet. Men vad som oftast förbises är att linjerna i själva speluppbyggnadsfasen förändrats radikalt. Så länge bollen fick göra jobbet och han löpande i ingenmansland slapp söka vettiga passningsalternativ, var hans långsamhet helt överskuggad av den vidunderliga snabbheten i tanke och beslut, som kännetecknat honom tidigare när hans starkaste sidor kom till nytta.

Kantbollarnas förbannelse är Buquets stora bekymmer. Så skulle man kunna sammanfatta varför Sergio inte kommer till sin rätt under Luis Enrique. Och problemet den här säsongen tar nog sin egentliga början i tilltron till ter Stegens "fantastiska" fötter. Som från skillnad till Valdés inte har siktet inställt på ett tillslag och relativt korta djupledspassningar centralt och genom sin stora riskfylldhet med ibland iögonfallande misstag som ofrånkomlig följd, fick överraskningseffekt i stort sett varje gång.

Men Busquets av idag befinner sig numera i ingenmansland, efter en stunds stillastående sidledstrillande mellan ter Stegen och två försvarare , när dom längst bak först och främst inriktar sig på långa svepande passningar på höjden utmed respektive kanter. Där bollen sedan tas emot med bröst eller huvud av trängda spelare, som redan då med god marginal hunnit hamna under press innan den förväntade långbollen når fram till dem efter många om och men.

Inte så sällan är det då ytterbackarna som får ta sig an uppgiften att ta emot bollen högt upp i planen snarare än yttermittfältarna, som istället får ta sig an att försöka erövra andrabollen och förpassa den till någon i anfallstrion. Och då företrädesvis av en ofta lågt liggande Messi som sen söker en Suárez på språng i offsidens gråzon, om nu tillfället ges. I annat fall blir det ibland enmansshow istället som bidrar till det sus genom publiken; som förut uppstod som resultatet av fantastiskt kombinationsspel på små ytor.

Om vi nu tänker i trianglar så innebär det för Busquets i händelse av att få bollen i en fas då han förr var högst delaktig även i uppspelen genom att vända bort attackerande motståndare på en femöring och sen snabbt leverera den vidare via en kortpass följt av positionsbyten , nu får brottas med främst följande tre för honom "troligtvis" ytterst oattraktiva alternativ:

Antingen att han i sin tur tar efter ter Stegen och levererar en långboll i en "triangel", som blivit gigantisk med Pep Guardiolas mått mätt i och med avstånden till respektive kant. Eller att han låter ter Stegen få tillbaka bollen, för ett nytt försök i samma förutsägbara stil som beskrivits i ovan. Alternativt driva bollen på egen hand och ibland försöka dribbla bort flera rättvända motståndare, i brist på näraliggande passningsalternativ och då bli anklagad för att "kladda" med densamma.

Det är kort sagt inte lätt att hålla en högstanivå om man heter Busquets och underordnar sig ett spelsätt som sedan begynnelsen varit honom helt främmande. Har en känsla av att han numera alltid får spela på bortaplan, liksom alla andra La Masia-produkter som förmodligen därmed mer eller mindre är dömda att misslyckas. Alla är ju talangen till trots, inte alltid lika kompletta och anpassliga som "lilla loppan".

Jag har mycket mer att skriva om i anknytning till ovanstående men övar mig i att i möjligaste mån fatta mig så kort jag kan. Men jag kan tänka mig att det finns en och annan som kan få in resten som saknas, i mitt försök till resonemang om varför Busuets inte kommer till sin rätt i Luis Enriques "snabba" omställningar.
Barcelona Iniesta70.
2016-12-27 19:16
Viggo-Grande Busquets

Jaha, nu lägger man näsan i blöt igen. Närå, dina åsikter är sunda även om jag inte håller med om dig till punkt och pricka. Jag står likt Katalano fast för att jag nån gång i framtiden vill se Roberto högre upp på plan. Hur? Var? Och iså fall i stället för vem? Nej, så långt har jag inte tänkt. Mest lekt med tanken, eller önsketänkt kanske man kan säga.

Sen är ju Kröjjf en sjuhelvetes skribent, det håller jag med dig om. På den punkten är vi helt överens.
Jag är själv frustrerad över att många ropar : sälj, sälj, sälj, så fort några av nyförvärven slagit en tåfjutt som hamnat snett under en match. Sen tittar man på highlightsen från andra ligor och vill bygga nytt innan cementen ens hunnit stelna på Camp Nou .
Ska tränaren inte ha nåt att göra?

Sen är ju Katalano en klok jäkel, som ofta fått in mig på nya tanke banor.
Barcelona Katalano
2016-12-27 19:01
Viggo - Grande Busquets

Vill inte kleta ner mitt inlägg ytterligare med ändringar, men jag kom på att jag glömt att ta Samper med i ekvationen. Det är för tidigt att säga om Samper kommer att bli tillräckligt bra för ett Barca-mittfält men jag vill ändå att man ger honom chansen då han uppenbarligen har kvalité och dessutom kommer från La masia. Problemet är att Gomes i så fall skulle bli överflödig. Både Samper och Sergi Roberto skulle kunna hoppa in som pivote vid eventuell skada på Busquets och i cupmatcher och liknande. Förstår inte riktigt värvningen av Gomes när jag funderar kring honom nu då jag inte ser honom som central mittfältare.

Alen är ju också intressant, men även i detta fall så är det för tidigt att säga hur vi ska göra med honom. Han behöver bevisa sig ordentligt nu när han är på lån. Någon som har bättre koll än jag på hur han presterat hittills i år?
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2016-12-27 18:46
Katalano: Förstår ditt tänk, men tror inte Roberto hade varit bättre idag trots att han konkurrerar mot sämre spelare. Kan vara så att jag är konservativ men ser hellre D Suarez där än Roberto. Kröjff: Uppskattar det, speciellt från en grym skribent som dig.
Barcelona Ribohn Fan
2016-12-27 18:45
El Pistolen

När spelade Iniesta sittande spelfördelare.
Vi har genom åren och för det mesta I år spelat 4-3-3.
Med Busquets sittande (hatar ordet) speluppläggare och 2 offensiva innermittfältare oftast senaste åren Iniesta och Rakitic.
Coutinho skulle klara av Rakitic roll med bravur(iof skulle dem flesta det).
Med det bollinnehavet vi har behöver vi kreativ innermittfältare även på höger, som kan alternera spelfördelare med Messi och även hota en backlinje, när Messi går ner och hämtar boll.
Förresten Neymar skulle också klara av det bättre än dem flesta i laget.
Barcelona Katalano
2016-12-27 18:14
Viggo - Grande Busquets Jag instämmer med mycket av det du skriver, men inte allt och jag har nämnt allting i tidigare inlägg denna säsongen, men jag ska "kortfattat" redovisa mina tankar igen. Sergi Roberto vill jag se på mitten. Folk var missnöjda med honom på mitten när han hoppade in som ersättare till Iniesta och Xavi när de båda var i klubben. Det är ett otroligt dåligt mätverktyg eftersom ingen i världen kan jämföras med de herrarna. Nu när vi sett hur det sett ut utan Xavi så ser jag det som ett bevis på att Sergi spelade bättre på mittfältet än det han fått beröm för. Angående Thiago så lyckades han så nära det gick att fylla ut både Iniestas och Xavis position när de båda var i klubben. Det är skillnad på klimat och gräs i Tyskland och i Spanien. Jag tror man kan bli av med många av hans skador om han spelar i Barca igen. Och jag önskar se det ske eftersom han enligt min åsikt är perfekt för oss och är fostrad i klubben och under Pep. Både som framtida ersättare till Iniesta, men han kan också fylla rollen bredvid Iniesta tills den senare lägger skorna på hyllan. Denis Suarez ser jag inte som en startspelare ännu, detsamma gäller Rafinha. Men jag vill ha dem som rotations/utfyllnadsspelare i laget framöver. Både för mittfältet men även på ytterpositionen. Detta gör tydligt att den som skulle få lämna först för mig om vi plockar in Thiago är Rakitic. Inte för att han är mindre bra än Denis och Rafinha utan pga ålder och för stämningen i truppen. Rakitic är för bra för att få så lite speltid och dessutom börjar han komma till åren han också. Rafinha och Denis skulle klara en utfyllnadsroll bättre mentalt och med tiden möjligtvis fajtas om en startplats. Veratti vill jag också ha i laget för att ta en Xavi-roll och styra spelet på mittfältet. Detta för att täcka upp glappet som skulle bli när vi är utan både Xavi och Iniesta på mittfältet i framtiden. Busken, Veratti och Thiago skulle jag se som det perfekta mittfältet för oss när Iniesta blir äldre och till slut lämnar. Som backup ser jag 3 av dessa till mittfältet, Sergi Roberto, Denis, Rafinha och Gomes där Gomes framförallt är tänkt för Pivote-positionen. Sergi konkurrerar både som Pivote och central mittfältare och är även backup på högerbacken och de övriga 2 som centrala mittfältare. Arda ser jag endast som reserv till ytteranfallarna och Rakitic skulle få lämna. Viktigt att poängtera att jag inte ser att vi skulle värva både Veratti och Thiago samma sommar, utan de som konkurrerar på mittfältet skulle få göra det och bevisa sig under en säsong tills nästa värvning sker där en av dem får lämna. Dvs om ingen av dem utvecklats så mycket att de tar en självklar startplats och gör att vi inte ser värdet i att värva ytterligare för mittfältet. Edit: Jag Vill inte se en värvning av Coutinho då jag inte ser att han kan klara av att spela central mitt i Barca. Han är en ytteranfallare primärt och den rollen har Neymar och Coutinho är en startspelare, inte en backup. Även om Neymar skulle lämna så ser jag hellre andra spelare än Coutinho också.
Barcelona Kröjjf
2016-12-27 18:05
Viggo - Grande Busquets

"Tyvärr", men jag kan inte hitta ett enda fel i ditt inlägg som det finns anledning att rätta. Tvärtom, vad det nu kan betyda i sammanhanget. Jo, att jag håller med om allt.
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2016-12-27 17:51
Coutinho, Veratti, Cancelo, Thiago.. vad mer? Jag upprepar det någon skrev tidigare: här inne prisades värvningarna, hur skulle någon kunna stoppa oss med detta lag? 6 månader senare är folket missnöjda med samtliga värvningar förutom Umtiti och ska värva 3-4 spelare som alla skulle kosta minst 30-50 miljoner var. Sergi Roberto ett monster på mitten? och han ska inte spela högerback utan flyttas fram för att han briljerar där? Rätta mig om jag har fel men var inte han den som vi minst ville se på mittfältet förra året? han gjorde bra prestationer som högerback och då ville vi se honom få mer tid. Minns inte någon gång han varit ett monster på mitten. Men rätta mig gärna om jag har fel! Det känns som att vi glömmer väldigt snabbt härinne. Denis Suarez har på senare tid tagit för sig mer och mer men han behöver vi ersätta med en Thiago som inte ens ville vara kvar i klubben. Nej, vi struntar i en sån spelare, för inte fan vill vi ha en ny Fabregas i laget (mer skadebenägen men lika ojämn). Vi klagar på att Arda inte ska spela på innermittfältet. Varför envisas Lucho med det? Men likförbannat ber vi om en Coutinho, som aldrig spelat på mitten under sina "bra år" men honom vill vi ha på Iniestas position. Ni får ursäkta min frustration, men jag får känslan att vissa härinne tror vi spelar Fifa. Att man kan göra om lite hur man vill så ska det funka. Tyvärr funkar det inte så.
Barcelona Iniesta70.
2016-12-27 17:15
Katalano+El Pistolero Era åsikter är sunda när det gäller Gomes, ge han lite tid då hamnar han nog rätt. Meneysuarez Gillar din ide om Roberto högre upp, men jag klarar mig utan Coutinho. Kröjjf Om Lucho är rätt man att styra ett mittfält fullt med inköpta stjärnor? Tycker nog den frågan redan besvarats under denna säsong. Vilket mittfält? Nej, nu var jag hård :) Iniesta har ju klivit fram och räddat oss. Sen har vi lirare som kan lira, om dom får chansen att visa det. Tycker vi nog får klara oss med den given vi fått. Kanske Lucho ska jobba lite med gruppen han har till en början.
Barcelona El Pistolero #9
2016-12-27 16:48
Marc Cucurella. Honom får vi ej släppa.
Barcelona Davids3
2016-12-27 16:07
Chelsea och Tottenham försöker stjäla en 18-årig vänsterback som spelar i Juvenil- A, Marc Cucurella. Vem är den här Cucurella? the cameroonians, om du läser det här så uppskattas lite input :)
Annons: